Концепція розвитку комунального позашкільного навчального закладу « Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» Криворізької міської ради на 2015 -2020 н.р.

Про матеріал

«Допоможемо дітям стати щасливими» — таку місію визначив у своїй діяльності педагогічний колектив Центру дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт». Головною дійовою особою навчального процесу є учень, суб'єкт навчально - виховної діяльності.

Перегляд файлу

Комунальний позашкільний навчальний заклад

«Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт»КМР

 

 

 

 

 

 

 

Концепція

розвитку комунального позашкільного навчального закладу « Центр дитячої та юнацької творчості «Дивосвіт» Криворізької міської ради

на 2015 -2020 н.р.

 

«Допоможемо дітям стати щасливими» — таку місію визначив у своїй діяльності педагогічний колектив Центру дитячої та юнацької  творчості «Дивосвіт».  Головною дійовою особою навчального процесу є учень, суб’єкт навчально  - виховної  діяльності. Призначенням Центру дитячої творчості «Дивосвіт» є забезпечення розвитку життєстійкості, життєздатності та життєтворчості, життєвого потенціалу як внутрішніх, особистісних передумов життєвого успіху його вихованців, створення комфортного та ціннісно насиченого простору життєдіяльності учнів. Тому основна мета діяльності педагогічного колективу - розвиток життєво компетентної, творчої особистості, здатної успішно само реалізуватися в соціумі як Громадянин, Сім'янин, Професіонал, носій Культури.

Сучасне покоління живе в епоху зростання ролі особи як творця соціального світу і творця самої себе. Прагнення людини бути активно причетною до своєї історичної і особистісної долі, до самореалізації зумовлено не тільки ускладненням світу і значним підвищенням його динамізму, але й зростанням потреб сучасної людини, яка піднялася на якісно вищий ступінь свого соціокультурного розвитку, ніж попередні покоління. А це висуває проблему створення такої системи освіти, яка була б спроможною забезпечити виховання у дітей високих особистісних якостей, головні з яких - психологічна та організаційна готовність до орієнтації на власні сили у виконанні життєвих завдань,патріотичні почуття, високий рівень мотивації до досягнення життєвого успіху, здатність до нагромадження, відновлення та раціонального використання життєвої енергії.

В контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічним  працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі.

Педагоги і психологи  можуть зробити багато для того, щоб заспокоїти учнів і допомогти їм адекватно ставитися до подій. Постійний контакт із керівником гуртка  та друзями допоможе дітям відновити відчуття безпеки. У такі часи відданість, співчуття та навички педагога стають особливо важливими та потрібними.

 

Проте виховання, як і навчання, не є єдиним способом перетворення особистості. Багато навичок, здібностей та інших характеристик у дітей з'являються не в результаті виховання, а всупереч йому. Великі виховні можливості самого життя, в яке включена дитина, означає, що потрібно враховувати не тільки цілеспрямований педагогічний вплив на особистість, але й усю багатогранність соціальних впливів.

Соціалізація, як найширше поняття з поміж тих, що характеризують творення особистості, є не тільки свідомим засвоєнням дитиною готових форм і способів соціального життя, способів взаємодії з матеріальною і духовною культурою, адаптацією до соціуму, але й виробленням власного соціального досвіду, ціннісних орієнтацій, свого стилю життя.

Виховання - це система цілеспрямованих, педагогічно організованих взаємодій дорослих з дітьми, самих дітей одне з одним. Саме в такій особистісній взаємодії відбувається зміна мотиваційно-ціннісної системи особистості дитини, виникає можливість репрезентувати дітям соціально значимі норми і способи поведінки, оскільки виховання є одним з основних шляхів організованої соціалізації.

 

    Метою управлінської діяльності адміністрації закладу є створення найсприятливіших умов для самореалізації особистості педагога  та учня, а також соціалізація дитини в умовах позашкільного закладу.

Проблеми , які  стоять  перед  педагогічним колективом  :

  1. Створення сприятливого освітнього середовища, у якому будуть забезпечені умови для творчості та самореалізації як педагога , так і учнів.
  2. Збільшення  мережі гуртків соціально-реабілітаційного напряму.
  3. Оновлення форм та методів роботи з дітьми з обмеженими можливостями,ширше залучення їх до гурткових занять .
  4. Формування просоціальної поведінки гуртківців, що здійснюється шляхом впливів між вихованцями у сім’ї та взаємодією в позашкільному закладі.
  5. Якісне планування виховної роботи в кожному колективі та її постійний моніторинг.
  6. Створення умов для всебічного розвитку особистості шляхом тісної взаємодії в системі «учні-батьки-педагоги».
  7. Посилення національно – патріотичного  характеру навчання та виховання.
  8. Превентивне виховання в закладі,яке передбачає запобіганню  формування в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки.
  9. Виховання емоційної культури та конструктивної поведінки особистості. Оволодіння гуртківцями  навичками,які знадобляться кожному в самостійному дорослому житті.

ЦДЮТ «Дивосвіт»переживає стадію концептуальної перебудови, пов'язаної зі спрямуванням  діяльності на соціальне виховання учнів, утвердження соціально-педагогічних основ його  діяльності та бажанні поступово стати важливим інститутом соціального становлення дітей та молоді.

Заклади позашкільної освіти належать до тих закладів, які проводять роботу у вільний від шкільних занять час.

Дозвілля школярів - це "сфера, у якій особливо яскраво та повнокровно розкриваються їх природні потреби всвободі та незалежності, активнійдіяльності та самовираженні". В умовах дозвілля створюються неформальні колективи, що дають дітям і підліткам можливість виступати у нових соціальних амплуа, займати ролі, що відрізняються від навчальної та позанавчальної діяльності. Дозвілля – особлива соціальна сфера, де діти  задовольняють потреби в самоперевірці, самооцінці свого "Я", ... це зона активного спілкування що задовольняє особисті  інтереси, потреби в контактах. Такі форми дозвілля як заняття в гуртках, клубах, колективні ігри та розваги — прекрасна сфера розвитку товаришування, психологічної сумісності школярів" .

Але деякі учні не вміють розподіляти свій вільний час, прагнуть примітивно проводити дозвілля, яке вибирають під впливом  неорганізованих, часто негативно спрямованихфакторів.

     Головна мета соціально-педагогічної діяльності позашкільного закладу -сформувати відношення до дозвілля як до часу для самовдосконалення, саморозвитку, навчити учнів розумно проводити вільний час. створити умови для самостійної, творчої, соціальнозначимої діяльності гуртківців"

Діяльність центру будується на сприятливому психологічномугрунті – бажанні дітей брати участь в ній, і є особистозначимою. Кожний педагог центру дитячої творчості «Дивосвіт» вносить у методичну роботу щосьсвоє,пов'язане зі своєютворчою індивідуальністю, захопленнями, досвідом, а також досвідом та інтересами дітей, надає їм можливість для проявлення ініціативності і творчості, особистої самостійності та організованості.

Знаходячись на шляху перебудови , головним девізом своїм вважаємо висловлювання: «Змінюймось! Інакше перестанемо існувати»

 

Соціалізація, як найширше поняття з поміж тих, що характеризують творення особистості, є не тільки свідомим засвоєнням дитиною готових форм і способів соціального життя, способів взаємодії з матеріальною і духовною культурою, адаптацією до соціуму, але й виробленням власного соціального досвіду, ціннісних орієнтацій, свого стилю життя

 

 

docx
Додано
20 липня 2018
Переглядів
917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку