Конференція на тему: “Хімія й екологія. Екологічні проблеми: сходинки їх розв’язання”

Про матеріал

Презентація гурткової роботи було проведено у формі наукової конференції, в якій приймають участь:

група екологів;

група хіміків;

кореспондент;

представник санітарно-епідеміологічної служби;

представник організації “Грінпіс”;

керівник наукової конференції.

Керівник : «… сьогодні ми всі з вами — вчені, які приїхали на всеукраїнську конференцію з проблем забруднення навколишнього середовища та їх розв'язання.

Нашу конференцію проведемо під девізом:

« Занепастити природу не можна. Можна лише загинути разом з нею»

Ж.І. Кусто.

Конференція розпочинає свою роботу із слайдів, на яких слова вдячності та любові для нашої планети Земля.

Та, на жаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи. Людина є не бережливим, а самовпевненим землевласником. Страшною дійсністю стали отруєні річки та моря, загублені ліси, загроза кліматичних аномалій. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи.

Учасники конференції разом долають сходинки пізнання екологічних проблем та шляхів їх вирішення:

Перша сходинка: “Кислотні дощі»( проект 1);

Друга сходинка: “ Озонові дірки”(проект 2);

Третя сходинка: “Парниковий ефект”(проект )3;

Четверта сходинка: “Смог”(проект 4).

Хіміки пояснюють явище кислотних дощів, їх утворення, шкоду від них:

знижується врожайність с/г культур, отруюється вода річок і ставків, де гине риба й зникають птахи. Гинуть ліси, тварини, збільшується кількість захворювань серед населення(подразнення очей, хвороби дихальних шляхів, серцево-судинної системи тощо). Дають поради як зробити повітря чистим та уникнути кислотних дощів:

Другою проблемою є озонові дірки.

Екологи розповідають про проблему скорочення озону в атмосфері та відновлення озонового шару .

Серйозною проблемою –є парниковий ефект – ефект розігріву приземного шару повітря, викликаний тим, що атмосфера поглинає теплове випромінювання земної поверхні, в яке перетворюється велика частина світлової енергії Сонця, що досягла Землі.

Хіміки показали очевидну причину виникнення парникового ефекту -використання традиційних енергоносіїв в промисловості і автомобілістами.

До менш очевидних причин можна віднести вирубку лісів, переробку відходів, і видобуток вугілля. Значно сприяють збільшенню парникового ефекту хлорфторвуглеводні, вуглекислий газ, метан, оксиди сірки та азоту.

Однак найбільшу роль у цьому процесі відіграє все ж вуглекислий газ, оскільки у нього відносно довгий життєвий цикл в атмосфері і у всіх країнах його обсяги невпинно зростають. Розкрито наслідки парникового ефекту та шляхи скорочення темпів парникового ефекту.

Четверта сходинка—це смог.

Учасники конференції розкрили вплив фотохімічного смогу на людей. Він особливо небезпечний для дітей, літніх людей та людей з вадами серця і легенів, хворих на бронхіт, астму, емфізему. Смог може стати причиною задишки, утруднення і зупинки дихання, головних болів, кашлю. Також він викликає запалення слизових оболонок очей, носа і гортані, зниження імунітету. Вчені запропонували способи запобігання утворення фотохімічного смогу.

Представник санепідемстанції з проблем забруднення повітря повідомив про екологічні проблеми в Україні, назвав міста-«чемпіони» за викидами шкідливих речовин.

Зробив заяву представник екологічної організації «Грінпіс»( Ґрінпіс (англ. Greenpeace, у перекладі — «зелений мир») — міжнародна природоохоронна організація, заснована в 1971 року в Канаді. Основне завдання організації — сприяти екологічному відродженню та привертати увагу людей та влади до збереження природи): є небезпека, що більш розвинені країни Європи, перетворять Україну на «смітник»…

Далі відбувся екологічний тренінг: «Що вже зроблено»; «Що можу зробити «я».

Проведено підсумок: учні отримали Сертифікати знань І-ІІІ ступенів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шувар Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pdf
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
932
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку