Конфуціанство та мистецтво

Про матеріал
Презентація на тему: Конфуціантство та мистецтво. Ці матеріали допоможуть розглянути період Давнього Китаю, ознайомити з особливостями мистецтва того часу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конфуціанство та мистецтво

Номер слайду 2

Конфуціанство — давньокитайська філософська школа, а пізніше найвпливовіша разом з даосизмом і буддизмом релігійно-філософська школа Китаю

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Заснував її відомий вчений і філософ, релігійний реформатор Конфуцій (Кун-цзи, Кун-цю, Кун-Фу-цзи, Кунг-ксю, ще одне ім’я — Чхун-Ні). Конфуцій народився 551 року до н. е. в аристократичній але збіднілій сім’ї в королівстві Лу (східний Китай, сучасна провінція Шан- дунь). Він був високоосвіченою людиною, "ши" (китайський синонім інтелігента), знавцем музики (за китайським уявленням музика відбивала всесвітню гармонію і сприяла її відтворенню в суспільстві) та давніх ритуалів. Спочатку перебував на державній службі, але покинув її і став навчати.

Номер слайду 5

Конфуціанство здебільшого стосується моральної поведінки та етичного життя і часто класифікується як етична система, а не релігія. Воно ставить наголос на земному, а не на небесному. Доктрини конфуціанства зосереджені на наступному:1. Поклоніння предкам — шанування померлих родичів, чиї духи, як вважається, контролюють долю нащадків.2. Синівська пошана — відданість, слухняність і пошана старійшин роду молодшими членами.

Номер слайду 6

Головні принципи конфуціанства:1. Жень — людяність2. Чжун-тай — доброчинність3. Ченг-міна — належні ролі в суспільстві4. Де — сила доброчесності5. Лі — добропорядність6. Вень — мирні мистецтва (музика, поезія тощо)

Номер слайду 7

У конкретних умовах китайської імперії конфуціанство відігравало роль основної релігії, виконувало функції офіційної державної ідеології. Висунута конфуціанством на перший план і старанно культивована соціальна етика з її орієнтацією на моральну досконалість індивіда у межах корпорації і суворо фіксованих, освячених авторитетом древності норм побуту, по суті є еквівалентом тієї сліпої і забарвленої істини, яка лежить в основі інших релігій. Не будучи релігією у певному розумінні слова, конфуціанство стало більшим, ніж просто релігія бо — це і політика, і адміністративна система, і верховний регулятор економічних та соціальних процесів — основа всього китайського способу життя, принцип організації китайського суспільства, квінтесенція китайської цивілізації. Можна сказати, що саме завдяки конфуціанству з усім його культом стародавності й консерватизмом, китайська держава і суспільство не тільки проіснувало більш як дві тисячі років у майже незмінному вигляді, а й завоювало гігантську силу консервативної інерції. Двадцяте століття покінчило з конфуціанством як офіційною ідеологією, але поки що не можна сказати, що всі консервативні традиції, які живляться з джерел конфуціанства, переможені.

Номер слайду 8

Мистецтво за часів Конфуція. Найдавніші пам’ятки мистецтва Китаю датуються ІІІ тис. до н.е. – часом неоліту. Це різного роду керамічні вироби, зроблені вручну або на гончарному крузі. Посуд часто розписаний, орнаментований візерунками.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

У період Шан з’явилися перші укріплені поселення. Найчисленнішими витворами мистецтва цього періоду є вироби з бронзи, особливо бронзового посуду, побутового та культового призначення, знайдені в похованнях. Була високо розвинена техніка різьблення по каменю та кістці. Особливо полюбляли китайці нефрит.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Культуру Шан сприйняла та розвинула культура Чжоу – писемність, архітектурні прийоми, релігійні уявлення. В мистецтві розширилось коло сюжетів і тем: поряд з абстрактною символікою з’являються зображення людей та реальних тварин. Цей період характеризується появою живопису, про що свідчать знахідки картин, написаних по шовку.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Грандіозною архітектурною спорудою цього часу є «Велика китайська стіна» (IV – ІІІ ст. до н.е.). Вона була збудована на північному кордоні Китаю для захисту країни від набігів кочівників. Спершу її довжина становила 750 км, а після численних добудов упродовж століть – більш як 4000 км.

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Культура Стародавнього Китаю відіграла велику роль у подальшому розвитку китайської культури. Вона мала непересічне значення для країн Сходу – Японії, Кореї, Індокитаю, Монголії, які впродовж багатьох віків використовували досягнення Стародавнього Китаю.

Номер слайду 17

Список літератури1. Дмитриева Н. А. Краткая история искусств. Віп.1,2. – М., 1988, 1991.2. Древние цивилизации. – М., 1989.3. Ильина Т. В. История искусств. Западноевропейское искусство. – М., 1983.4. История Древнего Востока. – М., 1988.5. Історія світової культури. – К., 1993,6. Історія світової та української культури. – К., 2000.

pptx
Додав(-ла)
Zhigovskaya Maya
Додано
12 січня 2021
Переглядів
4098
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку