Поглибити знання учнів про іменники, ознайомити дітей з конкретними та абстрактними іменниками, вчити розрізняти конкретні та абстрактні іменники, розвивати критичне мислення, виховувати доброзичливе ставлення, повагу один до одного
Тема: Конкретні та абстрактні іменники
Мета: поглибити знання учнів про іменники, ознайомити дітей з конкретними та абстрактними іменниками, вчити розрізняти конкретні та абстрактні іменники, розвивати критичне мислення, виховувати доброзичливе ставлення, повагу один до одного
Обладнання: скринька із питаннями, картки, мультимедійна презентація
Зміст уроку
І. Вступна частина. Організація класу.
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок.
Починаємо урок!
ІІ. Основна частина.
1. Актуалізація опорних знань.
Вправа «Кубування» .
2. Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «Сторітелінг» .
Якось у країні Іменників засумували слова радість, успіх, мудрість, перемога, знання. Мабуть ми зовсім не іменники. Мабуть, нас ще маленькими підкинули у цю красиву країну. Он подивіться, слово Сонце. Усі щодня бачать його на небі. Навіть вчені його досліджують. А трава! Зелена, шовковиста. Ось ростуть дерева. Їх можна обійняти. А квіти! До них можна доторкнутися, понюхати. Парту ... (діти продовжують). Зошит ... (діти продовжують). Ручку ... (діти продовжують). Птахів можна намалювати. Школу можна сфотографувати. А ми... А нас... І знову іменники розплакалися. Мабуть, слова радість, успіх, мудрість, перемога, знання плакали б ще й досі, але... Але про їх сум у наш клас принесла звісточку сорока на своєму хвості. А ми, як справжні мовознавці, розрадимо
ці слова. Але для цього...
3. Повідомлення теми та завдань уроку.
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.
— Пригадайте алфавіт і розшифруйте тему нашого уроку.
Код 1. 15, 19, 18, 15, 21, 7, 23, 18, 12 (конкретні)
Код 2. 23, 1 (та)
Код 3. 1, 2, 22, 23, 21, 1, 15, 23, 18, 12 (абстрактні)
Код 4. 12, 17, 7, 18, 18, 11, 15, 11 (іменники)
4. Сприймання та засвоєння нового матеріалу.
Робота з підручником ( С. 35–37).
Виконання вправи 100.
Дослідження іменників. Порівняння власних висновків із правилами.
— Діти, то що повинні зрозуміти слова радість, успіх, мудрість, перемога, знання. Наведіть ще раз їм аргументи, які переконають слова у безпідставності їх тривоги.
— Яке ще правило повинні запам’ятати не тільки абстрактні іменники, а й ми з вами? (Ніколи не впадати у відчай. Коли щось не знаєте, потрібно завжди дізнатися.)
Виконання вправи 101.
— Сподіваюся, слова радість, успіх, мудрість, перемога, знання не тільки заспокоїлися, зраділи, що вони теж іменники. Але й зрозуміли -невирішених питань не існує!
Фізкультхвилинка.
Сірий котик міцно спав (діти закривають обличчя долонями),
Навіть пісню не співав.
Та, нарешті, пробудився (нахиляють голову вправо-вліво, вгору-вниз)
І довкола обдивився (діти роблять рух очима по колу, а потім вліво і вправо).
Став смачненько потягатись (потягування)
І чистенько умиватись (імітують руками вмивання).
Порозчісував він вуса (імітація розчісування вусів руками).
Зуби й кігті нагострив (кілька разів міцно стискають кулачки та розслаблюють руку)
І до комірчини побрів (ходьба на місці).
Буде мишку полювати й добро оберігати (діти потирають долоні).
Ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили.
Виконання вправи 102. Завдання на вибір. Робота в парі. Взаємоперевірка.
5. Закріплення нових знань у процесі практичної діяльності.
Розподільчий диктант. ( Слова записані на хмаринці слів)
Конкретні Абстрактні
Хлопець, канікули, вітання, дівчина, щирість, ведмідь, сон, тиша, прощання, їжак, парасолька, лялька.
Гра «Найкращий мовознавець» .
Робота в гру пах .
Діти за визначений вчителем час добирають і записують якомога більше: конкретних іменників, абстрактних іменників.
ІІІ. Заключна частина.
1. Рефлексія.
Вправа «Похвалю себе» .
Над якими завданнями ви працювали із найбільшим задоволенням?
Що вас найбільше зацікавило сьогодні на уроці?
З ким вам найбільше сподобалося працювати на уроці?
Якби можна було б повторити ще раз цей урок, що б ви змінили?
2. Домашнє завдання.
Вправа 104 (С. 37).
Інструкція до виконання домашнього завдання