Конкурс - вікторина «Інтелектуальний марафон»

Про матеріал
Про матеріал Матеріал можна використати під час проведення Тижня зарубіжної літератури у школі. Змістом конкурсу є програмовий матеріал. Дібрано завдання, які сприяють розширенню кругозору учнів, розвивають спостережливість, творчу уяву, логічне та образне мислення, стимулюють учнів до активного читання творів.
Перегляд файлу

 

Конкурс  - вікторина «Інтелектуальний марафон»

Мета:повторити і узагальнити вивчений матеріал з розділів «Античність», «Середньовіччя», «Відродження», розвивати спостережливість, творчу уяву, логічне та образне мислення, стимулювати учнів до активного читання творів,виховувати вдумливого  читача.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: роздруковані завдання для проведення конкурсу, мультимедійна дошка, на яку демонструються портрети письменників.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учні об’єднуються у дві команди, вибирають капітана та назву своєї команди. За кожну правильну відповідь учасники отримують 1 бал.

Конкурс 1 Літературна розминка

Запитання для  першої команди:

1. Слово античний з латинської мови означає:

А) «еллінський»; б) «давній»; в) «римський»; г) давньогрецький»

2. На честь якого бога влаштовувалися перші вистави у Давній Греції?

а) Зевса;   б) Аполлона;   в) Діоніса.

3. Найзнаменитіший твір Петрарки:
а) «Книга пісень»;
б) «Нове життя»;
в) «Лист до нащадків».

4. Свої сонети Петрарка присвячував:

а) Беатріче  б) Дульсінеї Тобоській в) Лаурі

5. Що означає назва вірша «Метаморфози»  Овідія? (докорінна зміна, перетворення кого-небудь або чого-небудь, перевтілення)

6. Ці дві поеми до сьогодні вважають енциклопедією життя давніх греків. З них можна дізнатися про звичаї, обряди, одяг, зброю, моральні закони, притаманні цьому народу. Яку назву вони мають?

Запитання для другої команди:

1. Що в перекладі означає слово «трагедія»? (пісня цапа)

2.Скільки глядачів вміщували театри за часів Давньої Греції? (17 тисяч і більше)

3. Як звали короля франків, який очолив похід в Іспанію проти маврів (Карл Великий)

4. Автор елегії «Добре вмирати тому»

а) Тіртей  б) Сапфо в) Вергілій

5. Скільки персонажів у романі «Дон Кіхот»?
а) 600; б) 450; в) 660.

6) Роман «Дон Кіхот» був задуманий як пародія на…
а) рицарську поезію; б) рицарські романи; в) історичні романи.

Конкурс 2. «Сходинки до Олімпу»

Запитання для першої команди:

1. Кого греки вважали верховним богом? (Зевс)

2. Богиня мудрості. (Афіна)

3. Царство мертвих (Аїд) (

4. Чому зображення Гермеса іноді розміщують на поштових відділеннях? Гермес був вісником богів. 

5. Дружина Зевса. (Гера)

6. Безжурні, веселі Зевсові доньки, напівбогині, що втілювали різні сили та явища природи (німфи)

Запитання для другої команди:

1. Богиня, яку зображували із зав’язаними очима.(Феміда)

2. Хто  з богів був кульгавим? (Гефест)

3. Богиня кохання. (Афродита)

4. Скільки подвигів здійснив Геракл? (12)

5. Богиня родючості (Деметра)

6. . Славетний титан, що викрав вогонь на Олімпі і приніс його людям (Прометей)

Конкурс 3. . «Літературна доба»

Завдання  для першої  команди:

Випишіть особливості доби Середньовіччя, закінчивши схему.

zl_8_27

  • Радість і краса земного життя; центр Всесвіту — Бог; героїчний епос; гуманізм; міжусобні війни; центр Всесвіту — людина; упадок економічного розвитку; нові наукові відкриття; бурхливий економічний розвиток; рицарська лірика;  розквіт живопису, скульптури та архітектури; творче начало притаманне лише Богові; земний шлях людини сповнений страждань і аскетизму;

Завдання для другої команди:

Випишіть особливості доби Відродження, закінчивши схему.

zl_8_28

  • Радість і краса земного життя; центр Всесвіту — Бог; героїчний епос; гуманізм; міжусобні війни; центр Всесвіту — людина; упадок економічного розвитку; нові наукові відкриття; бурхливий економічний розвиток; рицарська лірика; розквіт живопису, скульптури та архітектури;  творче начало притаманне лише Богові; земний шлях людини сповнений страждань і аскетизму;

Конкурс 4  «Упізнай письменника»

Завдання для першої  команди:

  1. Смерть його оповита легендами. Одні кажуть, що поет потонув, намагаючись пройти по місячній доріжці на озеро, інші вважали, що він загинув, прагнучи спіймати відображення місяця в воді, а треті стверджували, що бачили, як, прийшовши до нього, місячною доріжкою на озеро спустився одноріг.

(Лі Бо: безсмертний, скинутий з небес)

  1. Слава його була настільки великою, що сім грецьких міст (Смірна, Родос, Колофон, Саламін, Хіос, Аргос, Афіни) сперечалися за право називатися його батьківщиною. Вшановуючи пам’ять поета божественного походження, греки збудували в його честь храм – Гомереон. (Гомер)
  2. Стародавні греки дуже цінували її поезію, вважали поетесу «рівною богам». Її профіль карбували на монетах, з неї писали картини, створювали статуї, а знаменитий філософ Платон називав її десятою музою. (Сапфо)

Завдання для другої команди:

  1. Відомо, що вже у 17 років цей поет здобув знання з багатьох наук: математики, історії, медицини, філософії. Він добре знав багато мов, у тому числі грецьку та латину. У 20 років приїхав до Бухари, де почав працювати у книгосховищах. Він оволодів значною кількістю точних і  природничих наук, та найбільшою його пристрастю стала математика. Саме як чудового математика й астронома

його озапрошують у 1074 році наслужбу до могутнього султана Малік-шаха в  м. Ісфахан. (Омар Хайям) 

  1. Під час Мессенської війни спартанці звернулися до оракула за порадою: «Що зробити, щоб виграти війну?» Оракул порадив попросити афінян, щоб ті дали їм вождя. Спартанці були гордими воїнами. Вони не хотіли принижуватися перед афінянами, яких вважали своїми суперниками. Проте порадою оракула знехтувати вони не могли, тому і звернулися до афінян з проханням, щоб ті прислали їм свого полководця. Той, кого прислали, мав фізичну ваду – шкутильгав на одну ногу, проте написав войовничу елегію, яка допомогла спартанцям здобути перемогу.  (Тіртей)
  2. Великий італійський поет  так любив свою кішку, що після її смерті наказав її муміфікувати і погребти в склепі, на якому написав слова «Друга після Лаури». Назвіть ім’я поета (Петрарка)

Конкурс 5 «Чи вірите ви?»

Запитання для першої команди:

1.Шекспір – це псевдонім письменника.(Ні).

2.Батько Шекспіра був простим рукавичником.(Так).

3.Шекспір закінчив Оксфордський університет.(Ні).

4.Багато хто вважає, що ніякого Шекспіра не було, а твори були написані іншими людьми. (Так).

5. Дата народження і смерті Шекспіра співпадають.(Так. 23 квітня).

6.В той час, коли жив Шекспір жінок-актрис не було.(Так).

Запитання для другої команди:

1. Шекспір ніколи не запозичував сюжети своїх драм з інших джерел.(Ні).

2. Шекспір мав 7дітей.(Ні).

3. Шекспір працював доглядачем коней, екіпажів знатних вельмож, які приїздили на вистави.(Так).

4. Шекспір автор «Книги пісень».(Ні. Петрарка).

5. Шекспір мав родовий герб, на якому зображений яструб.(Так).

6. Шекспір народився в Стретфорді–на–Ейвоні, а помер у Лондоні. (Ні. Народився і помер у Стретфорді–на–Ейвоні).

 

 

Конкурс 6 «Редактор». Потрібно вставити (вибрати) необхідне слово.

Задання для першої команди:

  1. «Як гарна …, то легше в неї й цілить»                                      
  2.  «Лише твоє ім’я – мій … лютий»                                             
  3. Коли ж рятунку жодного нема,                                                                                               Я заподію … собі сама!»                                                         

Задання для другої команди:

 

  1. «Бог нам з’єднав серця – мені й Ромео,                                                                                    А ти нам,  отче,  … тут з’єднав»                                                 
  2.  «Сумніших… не знайдете,                                                                                                      Ніж про любов Ромео і Джульєтти»                                          

 

  1. Я тільки й знаю, що знання (отримую, шукаю, здобуваю)

                   В найглибші таємниці ( заглядаю,  проникаю, тікаю)

                   Я думаю вже сімдесят (два, три, чотири) роки-

                    І бачу, що нічого я не ( можу, знаю, умію)

Конкурс 7 «Чорний ящик»

Здогадайтеся за описом, який предмет схований у чорному ящику.

Задання для першої команди:

  1. Саме через цей предмет Дон Кіхот втратив розум (рицарський роман)
  2. На цьому предметі  карбували профіль  першої в світі жінки -  поетеси Сапфо (монета)
  3. Саме цей предмет був найважливішим для акторів давньогрецького театру, оскільки відображав вік і настрій дійової особи (маска)

Задання для другої команди:

  1. За допомогою цього предмета Карл Великий дізнався про небезпеку для Роланда (ріг)
  2. Ці два предмета згадуються у назві вірша китайського поета Ду Фу (хліб і шовк)
  3. Цей предмет у 1341р.  Петрарка отримав  на Капітолійському холмі у Римі.

(лавровий вінок)

Конкурс 8 «Устами героїв відомих творів…»

Спробуйте від імені літературних героїв продовжити речення:

«Жити — це…»

Задання для першої команди:

1) Одіссей: «Жити — це».

2) Ахілл: «Жити — це».

3) Прометей: «Жити —».

Задання для другої команди:

1) Роланд: «Жити — це

2) Дон Кіхот: «Жити — це

3) Ромео і Джульєтта: «Жити — це

Підведення підсумків конкурсу - вікторини. Визначення та нагородження переможців.

 

Про матеріал

  Матеріал можна використати під час проведення Тижня зарубіжної літератури у школі. Змістом конкурсу є програмовий матеріал. Дібрано завдання, які сприяють розширенню кругозору учнів, розвивають спостережливість, творчу уяву, логічне та образне мислення, стимулюють учнів до активного читання творів.

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку