Тема: Розважальний конкур ««Дивовижний світ природи».
Хід заходу
Дивосвіт, дивосвіт.
Хто придумав оцей світ?
Землю красну таку
У зеленому вінку,
Всі ці квіти і ліси,
І пташині голоси ?
Ліс і річка, і поля –
Це ж усе моя земля !
! Вступна частина
-Згадаємо з вами, що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, тварини – все це .... (природа). Це наше благо, наше багатство, наше здоров'я!
- Сьогодні ми проведемо розважальну гру «Дивний світ природи».
-Клас об`єднаємо у 3 команди, перший ряд-це команда «Сонечко», другий ряд – команда «Вітерець», і третій - команда «Веселка», а вкінці ми підрахуємо загальну кількість фішок кожної команди і оберемо переможців.
-А зараз ми виберемо капітанів кожної команди і відзначимо їх стрічкою.
-Давайте повторимо правила поведінки:*працювати повинні всі діти; *відповідати треба чітко; *а якщо знаєш знаєш відповідь, то підіймай руку!.
!! Основна частина
1 Конкурс «Музична пантоміма».
-Під мелодію за допомогою жестів покажіть танець мешканця лісу. А учасники команди, спробують догадатися по ваших рухах, якого звіра ви зображуєте (вовк, півник, ведмідь).
-Почерці, по одному гравцеві виходьте до дошки!Ввсі інші тихо дивляться.
-Молодці, всі добре впоралися з цим завданням. Всім командам по фішці!
2 Конкурс «Вгадай правило» На дошці таблиця з малюнками .
-Діти подивіться на малюнок і назвіть по черзі правила поведінки на природі!
• Не ламай гілки дерев і кущів.
• Не руйнуй мурашники.
• Не рви квітів .
• Не руйнуй пташині гнізда.
• Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі.
• Не можна палити вогонь в лісі.
3 Гра «Художник». -В цьому конкурсі беруть участь капітани команд. Вам дається картка із зображенням тварини, яке ви повинні намалювати із заплющеними очима. А гравці вашої команди повинні відгадати намальовану тварину (равлик, метелик, черепаха).
4 Впізнай мене.
(На табло малюнки птахів. За описом тварини команда повинна відгадати про кого йде мова.
1. Ці птахи можуть передбачити погоду. Про них в народі кажуть:низько літають над землею – на дощ. (ластівка)
2. Великий птах із довгими ногами і великим дзьобом. Полює в місцях багатих на воду. Про нього в народі кажуть: «Птах, що приносить дітей, щастя.» (лелека)
3. Ці птахи не висиджують і не виховують своїх дітей, а підкидають яйця в гнізда інших птахів. (зозуля)
4. Цей гарний і цінний птах заслуговує на увагу людей та охорону. В одній із відомих дитячих казок його називали «Гидким каченям». (лебідь)
5 Цього птаха називають лісовим доктором, адже він хворі дерева лікує, з-під кори шкідників дістає. (дятел)
6 Цього птаха вважають дуже розумним, тому що він впізнає своє зображення в дзеркалі. Його білу грудку на блискучо-чорному оперенні видно здалеку. Саме білі плями дали птахові народну назву - білобока. Як називають цього птаха? (сорока)
5 Конкурс «Вгадай тварину. Діти слухають голоси тварин, і розпізнають їх. (сова, їжак, ведмідь,орел, білка, кабан)
6 Гра «Знайди відмінності». Кожній команді пропонується картка із зображенням двох картинок, що мають декілька відмінностей.
-Необхідно знайти відмінності на картинках і назвати їх.
7 «Тварини-синоптики». -Тварини передбачають погоду, тому що природні умови та їх зміни впливають на поведінку тварин. Тварини краще відчувають різні атмосферні явища (зміни атмосферного тиску, вологості повітря, температури, тощо) .
-Про які «передбачення» дає нам знать поведінка тварин?
8 « Рослини-помічники» - Люди ще в глибоку давнину помітили, що в багатьох рослинах прихована цілюща сила і тому почали використовувати їх для лікування хвороб.
-На території України росте майже 300 видів лікарських рослин. І недарма у народі їх називають «друзями здоров'я людини».
-Відгадайте, про які лікарськи рослини йдеться у віршах?
Сонечко в траві зійшло,
Усміхнулось, розцвіло.
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло. (Кульбаба)
- У давнину її вважали «еліксиром життя». У листках її багато вітамінів. З неї готують салати, а настій – це чудовий засіб від опіків.
Наче сонце серединка,
Пелюстків біла хустинка.
Знає бджілка і мурашка,
Що звуть квіточку як …
(Ромашка)
- Ромашка є відмінним загоювальним і антисептичним засобом, стане незамінним засобом при безсонні.
Росту при дорозі, всім допомагаю.
Лікую тих, хто опіки і рани має. (Подорожник)
- Ця трава застосовують для лікування бронхітів та пошкоджень шкіри.
9 Прочитайте назви тварин.
-Зараз ми перевіримо як ви знаєте хижаків,травоядних і всеїдних тварин.
-Ту тварину, яка є зайвою у даній групі, назвіть її.
- От і вивела нас лісова стежка до останнього конкурсу.
10 Гра «Назви предмет» (або «Збери пазл»). Дитині дають малюнки з замаскованими (неповними, перекресленими, накладеними один на одного) зображеннями тварин.
-Назвіть замасковані предмети, накладені один на одного.
!!! Заключна частина.
-От і закінчилася наша гра-подорож по лісовій стежці. Сьогодні ви показали себе справжніми знавцями природи! Молодці!
-Підрахуємо кількість фішок кожної команди. Перемогла дружба!
-Я бачу ваші веселі обличчя, а це значить, що ми разом з вами отримали масу позитивних емоцій і кожен з нас став сьогодні ще добрішим і веселішим.
Підведення підсумків.
-Природа потребує постійної уваги та турботи. Ми повинні берегти природу, охороняти її багатства. Природа дбає про нас, допомагає нам і лікує. Тільки треба розуміти її, спостерігати за нею, вивчати її. І тоді природа подарує нам здоров′я – найцінніше багатство.
-Природа рідна наша втіха, то хай вона не знає лиха!