Конкурс кмітливих і винахідливих з фізики

Про матеріал
поглибити знання з фізики, заохочити до вивчення фізики,викликати зацікавленість та інтерес учнів до вивчення предмета, розвивати логічне мислення, пам’ять, спостережливість учнів, виховувати зацікавленість.
Перегляд файлу

 


Мета: поглиблення знань з фізики, заохочення до вивчення фізики

І ведучий. Увага! Увага!

ІІ ведучий. Сьогодні у нас у гостях КВК.

І ведучий. Добридень вам, шановні друзі!

Всіх вітаємо в цей час.

Ми зібрались в цьому крузі

Задля свята КВК.

ІІ ведучий. Наш девіз:

“Думати колективно,

Діяти оперативно,

Сперечатися доказово

Для всіх обов’язково”

І ведучий. Сьогодні зустрічаються дві команди :”Мушкетери фізики” і “Круті фізики”.Зустрічайте!

(Команди виходять на сцену.)

ІІ ведучий. (звертається до залу).

А ми будемо дивитись до кінця

Хто буде переможцем у змаганні КВК

Ще трохи попробуйте послухати нас

Зараз я представлю весь наш екіпаж.

( Представляє капітанів, а потім членів команд)

Звучить пісня:

Ой чули, чули, чули,

Ой чули, чули ми,

Що судді з КВК

Будуть судить очки.

Ви з нами чи не з нами?

За нас, чи проти нас?

Ви будьте справедливі

І ми покажем клас. 

На випадок, коли ми зробимо щось не вдало, даруємо вам невидимі чорні окуляри.

(Обидва капітани дарують журі чорні окуляри)

І ведучий. Слово командам.

Привітання команди”Мушкетери фізики”.

На голову нашу звалився предмет,

Що має немало хороших прикмет:

Доступні закони, задачі ясні,

Хоч часом від них, як в кошмарному сні.

Знання добуваєм в нелегкім труді,

Себе почуваєм, як риба в воді,

А часом , як риба в воді, мовчимо,

Хоч фізику завжди добре вчимо.

Нам фізика служить на кожному кроці,

Наука цікава, хоч дуже важка.

Була вона досі лише на уроці,

А зараз зустрілася нам в КВК

( Привітання команди) “Круті фізики”.

Сьогодні в фізичнім зійшлись поєдинку,

Хто любить дотепне, веселе й нове.

Вітання, змагання, а через годину

Журі переможцем когось з нас назве.

Супернику наш, ти дотепний, кмітливий,

Не слабші і в нас голова і рука

Якщо хтось програє - не дуже важливо,

Та виграє фізика від КВК.

І щоб нам не випало трохи пізніше,

Супернику, наші вітання прийми.

Нехай переможе з нас той, хто сміливий,

А краще нехай переможемо ми!

ІІ ведучий. Слово журі.

Ми даруємо цей нашатир,

Щоб його понюхав кожний командир.

У кінці нашого змагання,

Як відчує програвання.

(Голова журі кожному капітану вручає пляшечку з нашатирним спиртом).

І ведучий. А вам, вболівальники , уже відомо,

Бо ж вболіваєте не в перший раз,

Як будете вболівать за нас чудово,

То і у вас буде усе гаразд.

ІІ ведучий. Ну що ж , друзі, у бій.

Конкурс “Розминка”

1. Що таке КВК? (1 бал)

Можливий варіант відповіді: КВК- це гарячий час, коли вся людська маса дисоціює на уболівальників і гравців.

2. Який заряд можуть мати команди? (1бал)

Відповідь: Плюс(+) – переможець і мінус (-) – переможена.

3. Як заряджено журі ? (1бал)

Відповідь: Електронейтрально.

4. Уявіть себе вченими. Які б ви писали закони для КВК?

(За кожний правильно сформульований закон 2 бали.)

Варіанти відповіді.

А) Перший закон: Фізика + Гумор =сonst.

Чим більше фізики, тим менше гумору, і навпаки.

Б) Другий закон – закон збереження успіху.

Повний запас успіху обох команд сталий. Він тільки може переходити від однієї команди до іншої.

В)Коефіцієнт опору – це ставлення вчителів до підготовки КВК.

Коефіцієнт опору обернено пропорційний до балів, які ми одержуємо на стадії підготовки до КВК.

Г) Сили взаємодії команд, що змагаються, протилежні за напрямом, але не однакові за значенням. Рівнодійна цих сил завжди направлена в бік команди, що перемагає.

І ведучий. Конкурс портретів.(5 балів)

Кожній команді показують портрет фізика.

Треба назвати його прізвище, галузь діяльності(5 портретів кожній команді).

Наприклад: Архімед, Аристотель, Ісаак, Ньютон, Галілео, Галілей, Альберт, Ейнштейн, Іван Пулюй, Ернест Резерфорд, Нільс Бор, Михайло Ломоносов, Блез Паскаль, Смакула, Макс Планк, Юрій Дрогобич і т.д.

ІІ ведучий. Конкурс приладів(8балів)

Кожній команді дають по 2 прилади. Учасники конкурсу повинні розповісти про застосування кожного з цих приладів у науці і в техніці та запропонувати можливості використання їх у побуті. Наприклад: барометр, терези, манометр, термометр, мензурка і т.д.

І ведучий. Конкурс всезнайок.

Два учасники кожної команди одержують великі аркуші паперу і кожна пара за 2 хв повинна намалювати “Дерево фізики” (з формулами на гілках)

ІІ ведучий Всезнайки нехай виконують завдання, а у нас -музична пауза.

(коломийки, заздалегідь підготовані і по черзі виконують уболівальники кожної команди)

Фізичні коломийки

1.Ми вивчаємо у школі

Фізики закони

Якщо їх не знаєте,

То сидіть удома.

2.Спостереження і дослід –

Джерело фізичних знань.

Де їх можна примінити:

У підручнику шукай.

3.Про будову речовин

Ми знали багато.

І про неї можем вам

Довгенько співати.

4.Кипить в чайнику вода,

А з носика – пара.

Це два стани речовин

Ми вам тут назвали.

5.А за третім в холодильник

В морозильну камеру.

Скільки льоду там набралось

Ще й вам його стане.

6.А воснові них лежить

Рухливі молекули.

Де щільніше, де вільніше,

Ну, а де далеко.

7.Та й про рух багато чого

Дізналися в школі.

Траєкторія, шлях, швидкість –

Ось його складові.

8.Інерцію теж вивчали

У шкільному курсі.

Вимкнув шофер двигуна,

А машина в русі.

9.Якби не було тертя,

Вона ся б котила,

Й зупинити не могла

Її ніяка сила.

10.Ми би ще вам багато

Чого заспівали

Та не всі слова в риму

Нам ся попадали.

І ведучий. Ну, всезнайки, показуйте свою роботу.

IІ ведучий. Просимо журі ознайомити нас з результатами попередніх конкурсів (і так через кожні 4-5 конкурсів)

І ведучий. Конкурс ерудитів (10 – 12 балів.)

Кожна команда готує заздалегідь 10 – 12 запитань для суперників.

Наприклад

1. Як називаються зміни, що відбуваються в природі? (Явища)

2. Яким загальним способом можна назвати повітря, воду, залізо? (Речовина)

3. Як називається прилад для визначення об’єму? (Мензурка)

4. Чи можна газ зберігати у відкритій посудині? (Ні)

5. Чи можна сказати, що об’єм, який займає даний газ, дорівнює сумі об’ємів його окремих молекул? (Ні)

6. Чому цистерну для збереження або перевезення рідини не заповнюють повністю? (Бо при нагріванні об’єм збільшується)

7. Що доводить явище дифузії? (Рух молекул)

8. В яких станах може перебувати вода за кімнатної температури? (Рідкому і газоподібному)

9. Чи змінилися розміри молекул тіла після нагрівання? (Ні)

10. Що є траєкторією руху молекул газу? (Ламана лінія)

11. Рухома кулька за кожну секунду проходила 50 см. Як рухалася кулька? (Рівномірно)

12. яка швидкість більша: 36 км/год чи 12м/с? (36 км/год < 12м/с)

13. Як називається маса одиниці об’єму даної речовини? (Густина)

14. Що є причиною зміни швидкості тіла або його частини? (Сила)

15. Тіло під дією іншого тіла змінило свою форму і об’єм. Як називається таке явище? (Деформація)

16. Які земні явища даводять, що Місяць притягує до себе Землю? (Припливи і відпливи води в морях і океанах)

17. Що називається вагою? (Сила, з якою тіло внаслідок притягання до Землі тисне на опору або натягує нитку підвісу)C:\Users\Teacher\Desktop\фото 10 клас\20180613_092542.jpg

 

18. Хлопчик тримає в руках м’яч. Як зробити так, щоб м’яч деякий час перебував в стані невагомості? (Підкинути або просто випустити)

19. Дві силі, 20 Н кожна, діють у протилежних напрямках. Чому дорівнює рівнодійна цих сил? (Нулю)

20. Назвіть причини тертя тіл, які контактують? (Стичні тіла шорсткі і їхні молекули взаємно притягуються)

21. Як рухається тіло, коли сила тяги зрівноважує силу тертя? (Рівномірно, прямолінійно)

22. Як напрямлена сила тертя спокою? (Проти напряму прикладеної сили)

23. Що треба знати про силу тиску, щоб передбачити результат її дії? (Силу F і площу S)

24. Чому величезні важкі землерийні машини створюють тиск на грунт тільки удвічі більший, ніж людина? (Машини мають велику площу опори)

IІ ведучий. Розпочинаємо конкурси, які ви готували заздалегідь.

Конкурс істориків (3 бали)

З кожної команди один із членів розповідає цікаву історію з життя відомого вченого – фізика.

І ведучий. Конкурс вчителів - методистів (5 балів.)

Двом – трьом учням пропонують продемонструвати, як вони пояснили б у 5 класі одне з таких понять, як деформація, інерція, тертя, броунівських рух, тиск і т. д.

ІІ ведучий. Конкурс “Наука пояснює міфи” (4 бали.)

Представник кожної із команд пояснює із наукової точки зору відомі міфи.

Легенда про манну небесну

В 1927 році в Єрусалимі зоолог Боденхайнер знайшов на Сінайському півострові різновидність тамариска, який виділяє солодку рідину, яка швидко розсипається в повітрі білими кульками, схожими на град. Місцеві бедуїни весною в степу збирають білі липкі кульки так, як ми збираємо ягоди..

“... Мойсей побачив кущ, який горів, але не згорав”

Довгий час кущ, який горів, вважався чудом. Але на сьогодні ми знаємо, що такий кущ насправді існує на Сінайському півострові і називається він випотом або кущем Мойсея. Ця рослина виділяє летке ефірне масло, яке легко займається під дією сонячного променів. Екземпляр цього куща привезли в Польщу і посадили в гірсько – степовому заповіднику в Скороціцах.

У 1960 році газети повідомили, що в жаркий день кущ Мойсея спалахнув червоно – голубим полум’ям.

Примітка. Доки триває цей конкурс, ведучі пропонують підготуватися до конкурсу “Міс фізика”.

І ведучий. Конкурс “Міс фізика” (10 балів.)

Фізика вважається королевою всіх наук, тож представте її такою, як вона вам уявляється.

Наприклад. Дівчина в білій сукні, яка розписана формулами, на руках намальовані прилади, на спині прізвища фізиків, а на голові – корона, сплетена з радіодеталей і прикрашена призмами, лінзами, кристалами, і т. д.

IІ ведучий. Конкурс художників – екологів (10 балів.)

Один художник від команди повинен за 20 хвилин повинен намалювати плакат на екологічну тему і захистити його. Можна користуватися заздалегідь підготованим плакатом.

І ведучий. “Місто нерозгаданих таємниць” (12 балів.)

Команди одержують картки з позначкою “Кросворд”. У кожній з них намальовано сітку кросворду, яку вони повинні заповнювати на зворотному боці картки.


Кросворд

Відповіді: 1.Ареометр. 2.Манометр. 3.Ватерлінія. 4.Торрічеллі. 5.Стратостат. 6.Геріке. 7.Архімед.
ІІведучий. Конкурс “Експеримент” (30 балів.)

1. Визначити товщину листка підручника. (5 балів.)

Обладнання: лінійка, підручник.
2. Визначити діаметр волосини. (5 балів.)

Обладнання: лінійка, волосина.

3. Визначити ціну поділки приладу (термометра, мензурки, динамометра, барометра і т. д.). (3 бали.)

4. Визначити довжину основи циліндра. (5 балів.)

Обладнання: лінійка, крейда
5. Визначити масу каменя. (5 балів)

Обладнання: камінь, нитка, динамометр

6. Визначити густину гайки (7 балів)

Обладнання: гайка, склянка з водою, мензурка, нитка, важільні терези, набір важків.
(Цей конкурс розіграти можна у вигляді гри полювання за призами (з дзигою) або за щасливо витягнутою карткою – конвертом із завданням.)

І ведучий. Конкурс поетів – гумористів (3 бали за кожен вірш)

Члени команд читають вірші про вчених, фізичні явища, фізичні закони і т.д.

1. Механічний рух

Зміну положення

Довільного тіла:

Машини, ракети,

Маленького звіра...

Відносно інших тіл

У науці

Називають чітко всі

Механічним рухом.

І як свідчить досвід,

І, звичайно, історія,

Лінія, що його описує,

Має назву траєкторія.

А ї довжину позначають

“S” знаком

і називають пройденим

за час “t” шляхом.

Фундаментальне дослідження

Різних ситуацій

Доводить наявність

Двох видів руху.

Поступальних, обертальних

Та їх комбінацій.

2. Прості механізми

Важіль, блок, коловорот,

Клин, і гвинт,

І площина похила,

Пристрої, що без турбот

Змінюють величину

І напрям сили.

Не їх серії чудес

Й не чаклун керує ними,

Пояснив їх Архімед

І назвав простими.

Він тоді вже казав

І довів на ділі:

Якщо “відстань” програєш, виграєш у “силі”.

Записав свій постулат

І заявив без паніки,

Правило оце для вас

“Золоте” в механіці.

Ще він якось здивував

Своїх друзів вістю:

“Якби я опору мав,

Землю б зрушив з місця”.

Друзі, це не казка – вірш,

Не треба овацій.

Подумайте і доведіть:

Архімед мав рацію?

3. Закон Архімеда

Тіло, звісно це мені,

Вагу втрачає у воді.

Буду точним і старанним,

У повітрі зважу камінь.

Це ж зроблю я у воді –

Прояв сили Архімеда

Бачу в досліді своїм.

Акуратно вагу тіла

В зошит свій я запишу.

Від ваги тіла у повітрі

Вагу в воді відніму.

Силу Архімеда мудру

Точно й просто я зайду!

4. Закон Ньютона

У Ньютоновім законі

Все, неначе на долоні:

“F” – то сила,

“m” – то маса,

“а” – прискорення, окраса

Рухів всіх, прямих й не дуже.

А прискоренню байдуже:

Чи до центра, чи від нього,

Був би рух лише, й дорога,

“а” знайдеш, коли повіриш,

“F” на “m” мерщій поділиш,

і проставиш одиниці,

як належить, як годиться.

Всіх законів три, як стій,

Вивчи їх і розумій.

І тоді не буде горя,

Й не страшне фізичне море.

5. Немає справедливості

Хай хто і як не переконує мене,

Я твержу: головне в житті – везіння.

Взять Ньютона: він через яблуко одне

Відкрив закон всесвітнього тяжіння.

А взять мене. Я, може, сто разів

Був яблуками в тімя битий.

Але закону так і не відкрив, -

Він, бачте, Ньютоном вже відкритий.

То як, скажіть, до серця не брать,

Як можна Ньютону не заздрить, люди,

І з гнівом праведним не заявлять:

В житті немає справедливості і не буде?!

6. У царстві мирному

Жили собі спокійно і дружно в своєму науковому царстві різні фізичні величини (букви).

І називалося те царство мирним, бо, як здавалося ви, друзі, усі жили в мирі і злагоді.

Та ось.. Що за шум?

Що за шум, що за гам?

Плачуть букви тут і там.

Буква ”m” у стрій не стала –

Загубилась чи пропала?

Та й об’єм десь загубився

Й досі в книгу не вернувся.

Сумно стало густині –

Як тепер прожить одній?

V=300

Плаче гірко точна швидкість –

Хтось позичив одиниці.

І тепер у кожній книжці

Швидкість вітру – просто триста!

Триста – що це – шторм чи штиль! –

Не збагне школяр Василь.

      F
Р= —
      t

Зойкнув з дива тиск собі:

“Площа ж де ж бо, далебі?

Не минула і біда нас –

Замість площі ввівся час!”

Р=gS

Раптом чує тиск: “Ха – ха!

Всюдисуща я вага!

Площу я переманила

Й вигляд нині свій змінила,

Масу ж я навік прогнала,

Бо мене не шанувала”.

Просим, в книгу подивіться,

Бо без нас не можуть діти

Точну фізику збагнути.

ІІ ведучий. Конкурс капітанів (6 балів.)

Тримайся мужньо, капітане,

Змагатись будем не на жарт.

І виграє лиж той між нами,

Хто є сильніший поміж нас.

1. Капітанам видають конверти з буквами, з яких треба скласти слово,

що означає фізичне явище. (2 бали.)

Наприклад: електризація, випромінювання, теплопровідність, конденсація і т.д.

2. Уявіть, що ви – вчитель фізики. Необхідно змусити ваших учнів полюбити фізику. Як ви цього досягнете? (4 бали.)

І ведучий. Конкурс уболівальників (по два запитання уболівальникам кожної команди)

1. Назвіть фільми і п’єси про фізику і фізиків.

2. Назвіть авторів підручників фізики.

3. Назвіть прізвища космонавтів.

4. Перерахуте фізичні закони які ви знаєте.

ІІ ведучий. Просимо журі підбити загальний підсумок, висловити свої думки про гравців і команди в цілому, оголосити команду переможця.


 

1

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Виховна робота
Додано
31 березня 2020
Переглядів
754
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку