Майстер-клас. Бабіна Тетяна Сергіївнавчитель початкових класів. Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №58
Номер слайду 2
Моя педагогічна ідея полягає у формуванні компетентності вміння вчитися, застосовуючи технологію розвивального навчання.
Номер слайду 3
Вправа-знайомство. Якими я бачу своїх учнів?Очікування- Запишіть одним словом, що ви очікуєте від нашої зустрічі.
Номер слайду 4
Тема: Формування ключової компетентності «вміння вчитися впродовж життя» на основі технології розвивального навчання. Мета: Визначити умови та шляхи формування компетентності «вміння вчитися впродовж життя», розглянути методи та прийоми системи розвивального навчання ДРіМ (Давидова, Рєпкіна і Максименка).
Номер слайду 5
Вправа «Мозкова атака»Що, на вашу думку, означає компетентність «вміння вчитися впродовж життя»?
Номер слайду 6
За Державним стандартом початкової освіти компетентність «вміння вчитися впродовж життя»
Номер слайду 7
Ідея концепції Ельконіна-Давидова – у молодшому шкільному віці через спеціально побудоване навчання у дитини формуються здібності до самовдосконалення, саморозвитку, самопізнання.
Номер слайду 8
Навчальна діяльність, за Д. Б. Ельконіним та В. В. Давидовим, - це колективно-розподільна пошуково-дослідницька діяльність, у ході якої школярі самостійно за допомогою вчителя відкривають та вибудовують загальний спосіб дії, який дозволить їм розв’язувати широкий клас завдань.
Номер слайду 9
Складові навчальної діяльності за системою розвивального навчання ДРіММотив (навчально-пізнавальний інтерес)Цілепокладання (уміння висувати мету та проміжні цілі)Контроль і оцінювання. Аналіз. Узагальнення. Моделювання. Конкретизація. Навчальна діяльність навчатися впродовж життя
Номер слайду 10
Очікувані результати навчання досягаються завдяки реалізації дослідницького методу та організації освітньої діяльності у формі колективного навчального діалогу (загальна, групова, парна дискусія), а також використання інших інтерактивних форм (проектна діяльність, сюжетно-рольові ігри, драматизації, екскурсії тощо). Програма з розвивального навчання ґрунтується на компетентнісному підході, тому не передбачає заучування здобувачами визначень понять. Діти в процесі навчальної діяльності аналізують, узагальнюють та моделюють досліджувані явища, виходячи на загальні способи діяльності, що забезпечує їм потенційні можливості досягнення життєвих цілей у рівних ситуаціях. Такий підхід створює умови для природного запам’ятовування дітьми визначень найважливіших мовних та математичних понять.
Номер слайду 11
Умови реалізації своєї педагогічної ідеї вбачаю: Максимальне наближення до запитів і можливостей дитини. Залучення кожного учня до навчальної діяльностіФормування особистості з гнучким розумом і творчими здібностями. Висока пізнавальна активність. Мотивація Навчальне співробітництвоІнтерактивні форми навчання
Номер слайду 12
Для впровадження своєї педагогічної ідеї на уроках математики і української мови, я використовую різноманітні методи, а саме : різновиди парної роботи:спільне обговорення;індивідуально-парна робота;учень-учитель;взаємоперевірка;мікрофон; незакінчене речення; мозкова атака; понятійні ігри: «Місто Букволенд», «Зимові слова», «Ланцюжок», «Чарівна квітка», «Живі букви», «Айболить», «Ласощі для букв та дітей», «Словесний волейбол»; драматизація.
Номер слайду 13
На уроках української мови та літератури за системою розвивального навчання ДРіМ я використовувала такий вид понятійної гри, як «Місто Букволенд», коли основним навчальним завданням є відкриття учнями основного принципу української графіки (кодування звуків у букви). Дітям протягом усього 1 класу цікаво підтримувати основний сюжет гри – це побудова самого міста Букволенд, відкриття його законів. Діти знайомляться з буквами, як з понятійно-ігровими персонажами, які живуть, спілкуються, ходять на роботу як живі істоти, але діють та думають за законами української графіки, тобто як ожилі поняття.
Номер слайду 14
“Учнівська рада”(мікродискусія)“Естафета”(кооперація)“Вулик”(індивідуально-групова)Щоб стимулювати змістовну комунікацію. Я обираю різні форми групової роботи. Даю чіткі інструкції та допомагаю розподілити ролі. По закінченні такої роботи організовую перевірку-дискусію.
Номер слайду 15
Робота в групах «Вулик»Вправа «Ключові слова» Завдання: з’єднати слова так, щоб утворилися ключові слова нашого майстер-класу. Інструкція до групової роботи. Працюємо в групі, але кожний у своєму зошиті. Домовтеся, хто за яке слово відповідає. Кожний шукає до свого слово відповідне з другого стовпчика. Інші вислуховують і погоджуються або виправляють. Після погодження всі роблять відповідний запис в зошитах. Після завершення роботи вислуховують презентацію результатів роботи групи.
Номер слайду 16
Ідея. Компетентність Навчання. Процес. Діяльність. Активність. Метод. Гра. Робота Завдання до роботи в групах (2хв) розвивальненавчальна педагогічнаключовадослідницькийосвітнійпізнавальнагруповапонятійна
Номер слайду 17
Вдалий вибір і поєднання форм, методів та прийомів й зумовлює ефективну навчальну діяльність, дозволяє учням відкривати нові знання, вміння користуватися ними, забезпечити позитивну самооцінку дитини.
Номер слайду 18
Рефлексія «Смайлик»Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою