Конкурс "Учитель року"

Про матеріал
Презентація майстер-класу до конкурсу "Учитель року" на тему Формування компетентності "вміння вчитися" застосовуючи технологію розвивального навчання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Майстер-клас. Бабіна Тетяна Сергіївнавчитель початкових класів. Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №58

Номер слайду 2

Моя педагогічна ідея полягає у формуванні компетентності вміння вчитися, застосовуючи технологію розвивального навчання.

Номер слайду 3

Вправа-знайомство. Якими я бачу своїх учнів?Очікування- Запишіть одним словом, що ви очікуєте від нашої зустрічі.

Номер слайду 4

Тема: Формування ключової компетентності «вміння вчитися впродовж життя» на основі технології розвивального навчання. Мета: Визначити умови та шляхи формування компетентності «вміння вчитися впродовж життя», розглянути методи та прийоми системи розвивального навчання ДРіМ (Давидова, Рєпкіна і Максименка).

Номер слайду 5

Вправа «Мозкова атака»Що, на вашу думку, означає компетентність «вміння вчитися впродовж життя»?

Номер слайду 6

За Державним стандартом початкової освіти компетентність «вміння вчитися впродовж життя»

Номер слайду 7

Ідея концепції Ельконіна-Давидова – у молодшому шкільному віці через спеціально побудоване навчання у дитини формуються здібності до самовдосконалення, саморозвитку, самопізнання.

Номер слайду 8

Навчальна діяльність, за Д. Б. Ельконіним та В. В. Давидовим, - це колективно-розподільна пошуково-дослідницька діяльність, у ході якої школярі самостійно за допомогою вчителя відкривають та вибудовують загальний спосіб дії, який дозволить їм розв’язувати широкий клас завдань.

Номер слайду 9

Складові навчальної діяльності за системою розвивального навчання ДРіММотив (навчально-пізнавальний інтерес)Цілепокладання (уміння висувати мету та проміжні цілі)Контроль і оцінювання. Аналіз. Узагальнення. Моделювання. Конкретизація. Навчальна діяльність навчатися впродовж життя

Номер слайду 10

Очікувані результати навчання досягаються завдяки реалізації дослідницького методу та організації освітньої діяльності у формі колективного навчального діалогу (загальна, групова, парна дискусія), а також використання інших інтерактивних форм (проектна діяльність, сюжетно-рольові ігри, драматизації, екскурсії тощо). Програма з розвивального навчання ґрунтується на компетентнісному підході, тому не передбачає заучування здобувачами визначень понять. Діти в процесі навчальної діяльності аналізують, узагальнюють та моделюють досліджувані явища, виходячи на загальні способи діяльності, що забезпечує їм потенційні можливості досягнення життєвих цілей у рівних ситуаціях. Такий підхід створює умови для природного запам’ятовування дітьми визначень найважливіших мовних та математичних понять.

Номер слайду 11

Умови реалізації своєї педагогічної ідеї вбачаю: Максимальне наближення до запитів і можливостей дитини. Залучення кожного учня до навчальної діяльностіФормування особистості з гнучким розумом і творчими здібностями. Висока пізнавальна активність. Мотивація Навчальне співробітництвоІнтерактивні форми навчання

Номер слайду 12

Для впровадження своєї педагогічної ідеї на уроках математики і української мови, я використовую різноманітні методи, а саме : різновиди парної роботи:спільне обговорення;індивідуально-парна робота;учень-учитель;взаємоперевірка;мікрофон; незакінчене речення; мозкова атака; понятійні ігри: «Місто Букволенд», «Зимові слова», «Ланцюжок», «Чарівна квітка», «Живі букви», «Айболить», «Ласощі для букв та дітей», «Словесний волейбол»; драматизація.

Номер слайду 13

На уроках української мови та літератури за системою розвивального навчання ДРіМ я використовувала такий вид понятійної гри, як «Місто Букволенд», коли основним навчальним завданням є відкриття учнями основного принципу української графіки (кодування звуків у букви). Дітям протягом усього 1 класу цікаво підтримувати основний сюжет гри – це побудова самого міста Букволенд, відкриття його законів. Діти знайомляться з буквами, як з понятійно-ігровими персонажами, які живуть, спілкуються, ходять на роботу як живі істоти, але діють та думають за законами української графіки, тобто як ожилі поняття.

Номер слайду 14

“Учнівська рада”(мікродискусія)“Естафета”(кооперація)“Вулик”(індивідуально-групова)Щоб стимулювати змістовну комунікацію. Я обираю різні форми групової роботи. Даю чіткі інструкції та допомагаю розподілити ролі. По закінченні такої роботи організовую перевірку-дискусію.

Номер слайду 15

Робота в групах «Вулик»Вправа «Ключові слова» Завдання: з’єднати слова так, щоб утворилися ключові слова нашого майстер-класу. Інструкція до групової роботи. Працюємо в групі, але кожний у своєму зошиті. Домовтеся, хто за яке слово відповідає. Кожний шукає до свого слово відповідне з другого стовпчика. Інші вислуховують і погоджуються або виправляють. Після погодження всі роблять відповідний запис в зошитах. Після завершення роботи вислуховують презентацію результатів роботи групи.

Номер слайду 16

Ідея. Компетентність Навчання. Процес. Діяльність. Активність. Метод. Гра. Робота Завдання до роботи в групах (2хв) розвивальненавчальна педагогічнаключовадослідницькийосвітнійпізнавальнагруповапонятійна

Номер слайду 17

Вдалий вибір і поєднання форм, методів та прийомів й зумовлює ефективну навчальну діяльність, дозволяє учням відкривати нові знання, вміння користуватися ними, забезпечити позитивну самооцінку дитини.

Номер слайду 18

Рефлексія «Смайлик»Виберіть смайлик, який відповідає вашому настрою

Номер слайду 19

Дякую за співпрацю!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
2 лютого 2023
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку