Конкурс з математики для учнів 3 класу "Цікава еврика"

Про матеріал
Цікавий математичний конкурс для молодших школярів. Мета:  Підвищувати інтерес до вивчення математики, до її історії;  активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів;  зацікавити учнів математикою, поглиблювати і розширювати знання з предмета;  розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність,  допитливість, логічне мислення;  самостійність і творчість;  розширювати кругозір;  розвивати логічне та образне мислення, математичну мову;  перевірити вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях;  виховувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання;  загальнолюдські цінності: національну свідомість, повагу до національної культури України, уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури.
Перегляд файлу

Цікава еврика 3 клас

 

Мета:

  •              Підвищувати інтерес до вивчення математики, до її історії;
  •              активізувати та стимулювати розумову та пізнавальну діяльність учнів;
  •              зацікавити учнів математикою, по­глиблювати і розширювати знання з предмета;
  •              розвивати пізнавальний інтерес, творчу актив­ність,
  •              допитливість, логічне мислення;
  •              самостійність і творчість;
  •              розширювати кругозір;
  •              розвивати логічне та образне мислення, математичну мову;
  •              перевірити вміння учнів застосовувати здобути знання у нестандартних ситуаціях;
  •              вихо­вувати вміння вчитися, самостійно здобувати математичні знання;
  •              загальнолюдські цінності: національну свідомість, повагу до національної культури України, уявлення про математику як невід’ємну складову загальнолюдської культури.

Епіграф : «Усе геніальне просте.

Геніальні відкриття – це 99% праці та 1 % таланту.»

(Томас Едісон.)

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступне слово вчителя

               Тим, хто вчить математику,

               Тим, хто любить математику,

               Тим, хто знає математику,

               Тим, хто ще не знає, що він любить математику,

                Ця гра присвячується…

 

Учень 1

 Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

 

 

Учень 2

 Калькулятор і комп’ютер, –

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

Учень 3

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Учень 4

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

Учень 5 

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків.

Та коли чогось не знав ти,

Час це вивчити настав.

 

Учень 6

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

Вчитель . 

Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішній грі  «Цікава еврика» , яка присвячена математиці. У класі ви бачите багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів. Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.

Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.

         Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!

Заповіді конкурсу:

 Не віддавайте суперникам нічого, крім данини захоплення.

 Програли – не турбуйтеся: наступного разу виграєте.

 Виграли – не спокушайтеся: наступного разу можете програти.

 Із себе не виходьте, інакше нічого потрібного з вас не вийде .

 Вірте у справедливість журі і пам’ятайте: члени журі не сапери і можуть помилятися багато разів.

Журі – це вищий виконавчий орган конкурсу. Всі члени журі – міцні здорові люди, і тому не мають права хворіти ні за одну команду.

Наш конкурс судять…

Заповіді журі:

 Заходьте в становище команди.

 Пам’ятайте, що в суперечках народжується істина.

 Не робіть прогнозів щодо переможців.

 Не зловживайте правами.

 При підрахунку очок подивіться уважно на суму чисел в правій і лівій колонці. Подумайте, як їх перемістити, щоб суми були рівні.

Перш ніж почати змагання, нехай кожна команда нам представиться (подання команд).

1 конкурс «Представлення команд»

Команда «Інтернет чомучки»

Девіз:

Щоб усе прекрасно знати,

Будем добре міркувати,

Додавати, віднімати

І всім розум розвивати!

«Інтернет чомучки» все знають,

«Інтернет чомучки» все вміють!

Прудкою думкою вони володіють!

Команда «Пізнайки»

Девіз:

Ми розумні, дружні та завзяті,

Хочемо про все на світі знати,

Ми завжди напоготові

Позмагатися готові.

Ми «Пізнайки» математику любимо

Перемогу тут здобудемо!

Команда «Кмітливі мурахи»

Девіз:

Самостійно ми працюємо

Помилок не буде, факт!

Дуже добре ми міркуємо,

Щоб вийшов гарний результат.

Ми для всіх стаєм в пригоді

Скрізь ми зустрічаємся.

І команда дружня наша

«Кмітливі мурахи» називається.

2 конкурс «Розминка»

Кожній команді по черзі задаються питання (за кожну відповідь 1 бал). Якщо команда не відповіла на запитання, то це можуть зробити їх суперники.

Питання:

  1. Над яким підприємством можна побачити вивіску з написом «СТО»?  (Над станцією технічного обслуговування)
  2. Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики ?        (Без дробу)
  3. Що відрізняє один поїзд від іншого з погляду математика ? (Номер)
  4. Який математичний знак нагадує рух верблюда, що жує жуйку? (Знак   безкінечності. Щоб у цьому переконатися, сходіть в зоопарк)
  5. Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (Корінь)
  6. Який математичний закон, відомий всім з молодших класів, став популярним прислів’ям ? (Від зміни місць доданків сума не змінюється)
  7. Яку формулу прославили Фанхіо, Лауда, Сенна, Прост, Шумахер? (Автогонка «Формула – 1 »)
  8. Яка цифра завжди катається в електричці? (Цифра три – електричка)
  9. Яку математичну фігуру прикрашають діамантами? ( Кільце)
  10. Емблемою якого автомобіля є чотири кільця? (Ауді)

 11.Які геометричні фігури дружать із сонцем? (Промені)

 12.Яка геометрична фігура потрібна для покарання дітей? (Кут)

 13. На який кут повертається солдат при команді « кругом»? (На 180 градусів)

         14.  Яку форму мають соти бджіл і ос? (Форму правильного шестикутника)

         15. Ім’я, якої казкової героїні походить від назви одиниці вимірювання довжини? (Дюймовочка, від одиниці виміру дюйм, який дорівнює 2,54 см)

3 конкурс «Картинна галерея»

Відвідаємо картинну галерею. Але картини в ній не прості. Художників зачаклували і вони не завершили свої роботи, залишивши один фрагмент порожнім, засумнівавшись, що потрібно там зобразити. Допоможіть їм із   картинок вибрати ту, якою слід замінити порожній прямокутник

4 конкурс «Модельєрів»

Потрібно придумати моделі одягу, що будуть складатися  з геометричних фігур.

5 конкурс «Переставляшки»

Розшифруйте математичні  терміни:

 усам (сума);

 тьяп (пять);

 солич (число);

 фацир (цифра).

 слюп (плюс);

 окол (коло);

 зіцриня (різниця) ;

 туркиткин(трикутник);

 нежномян(множення)

 

6 конкурс «Нейробіка від Аї»

 Чемпіонат зі швидкісної лічби.

 

7 конкурс «Чарівний ящик»

Вчитель розказує про іграшку. А  учні повинні відгадати її назву

Що за іграшка?

1.Рік народження іграшки – 1974.

 2.Придумав її архітектор.

 3.Викладач університету.

 4.Якщо грати без системи, то для досягнення мети потрібні мільйони років.

 5.Ця іграшка- наочне обладнання з алгебри.

 6.Зовнішній вигляд – правильний многогранник.

 7.Іграшка складається з 27 однакових різнокольорових кубиків 6-ти кольорів.

 8.Іграшка носить ім’я автора.                               (Кубик Рубіка)

 

Що за гра?

 1.Історик ХХ століття Роуз казав: «Ця задушевна гра – бесіда без слів»

 2.Джерело множини цікавих математичних задач.

 3.Коли в кожній родині можна буде знайти цю гру, з’явиться надія що з часом зникне убогість державних умів.

 4.Батьківщина гри – Індія, за віком 15 століть, ім’я винахідника невідомо. Давня старовинна назва – чатуранга.

 5.Уродженець Праги першим прославив своє ім’я у зв’язку з цією грою.

 6.Це життя палацу у мініатюрі.                                             (Шахи)

 

Що за гра?

  1. Її винайшли давно уперше згадується в Китаї XI століття.
  2.  Кількість кісточок  розраховується за формулою
  3. Гравці почергово викладають на ігровому столі гральні кісточки («плитки», «камінці», «кості»), одна до одної, боками з ідентичною кількістю очок.
  4.  Стандартний набір  має 28 прямокутних кісточок.

                                                                                                   (Доміно)


 

8 конкурс « Весела естафета»
            За сигналом гравці по черзі підбігають до кросвордів, вписують по одному відгаданому слову і повертаються на місце. Після того, як усі слова будуть розгадані, члени команд формулюють означення відгаданих математичних термінів. За кожне відгадане слово команда одержує 1 бал, за формулювання означення – 2 бали.

ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК

РІВНЕ – Е + ЯНА – А +НЯНЯ – НЯ

ДОБУТИ – ТИ + ТОК

МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК

ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА

ТРАНС – С + СПОРТ + ИР

ЗМЕНШИТИ – ШИТИ + ШУКАТИ – КАТИ + ВАНЕ

ДІЛЕННЯ – НЯ + Е

ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО

 

Відповідь: прямокутник, рівняння, добуток, множник, цифра,

транспортир, зменшуване, ділене, число.

 

За хвилиною – хвилина.

Ось і грі прийшов кінець.

Тож показуйте рахунок:

Хто сьогодні молодець?

 

Три команди добре грали,

Хоч без досвіду гравці.

Відповіді показали,

Що всі ви  – молодці!

 

Оплесками переможців,

Дружно будемо вітати

їм солодкий приз  даємо,

Щоб було про що згадати.

 

На дошці  формула успіху

26 19 28 24 + 10 18 1    32        +     10   7   19     9  24 =              24              22              20              12              26

             

Хочу + знаю + зможу = успіх

 

Секрет успіху

Успіх залежить від самої людини, від її вміння, наполегливості, бажання досягати поставленої мети. Досягати успіху – це не « спіймати удачу за хвіст», це перш за все цілеспрямована, невтомна праця над собою і, що не менш важливо, віра в свої сили! Тож я бажаю , щоб Вам завжди вистачало бажання, віри й наполегливості на шляху до омріяного майбутнього!!!

Хто нічого не помічає,

Той нічого не вивчає.

Хто нічого не вивчає,

Той вічно хниче та й скучає.

Р. Сеф

 

До нових зустрічей !

Команда «Інтернет чомучки»
 

        Усам -________________________________________

 тьяп - __________________________________________

 солич- _________________________________________

 фацир -  ________________________________________

 слюп - _________________________________________

 окол  - _________________________________________

 зіцриня  - _______________________________________

 туркиткин - _____________________________________

 нежномян - _____________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________

Команда «Інтернет чомучки»

 

ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК-______________________

РІВНЕ – Е + ЯНА – А +НЯНЯ – НЯ-____________________

ДОБУТИ – ТИ + ТОК-________________________________

МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК-_________________________

ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА-_________________________

ТРАНС – С + СПОРТ + ИР-____________________________

ЗМЕНШИТИ – ШИТИ + ШУКАТИ – КАТИ = ВАНЕ-_____

___________________________________________________ДІЛЕННЯ – НЯ + Е-__________________________________

ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО-________________________

 

Команда «Пізнайки»
 

        Усам -________________________________________

 тьяп - __________________________________________

 солич- _________________________________________

 фацир -  ________________________________________

 слюп - _________________________________________

 окол  - _________________________________________

 зіцриня  - _______________________________________

 туркиткин - _____________________________________

 нежномян - _____________________________________

 

 

 

 

 

 

___________________________________________________

Команда «Пізнайки»
 

 

ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК-______________________

РІВНЕ – Е + ЯНА – А +НЯНЯ – НЯ-____________________

ДОБУТИ – ТИ + ТОК-________________________________

МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК-_________________________

ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА-_________________________

ТРАНС – С + СПОРТ + ИР-____________________________

ЗМЕНШИТИ – ШИТИ + ШУКАТИ – КАТИ = ВАНЕ-_____

___________________________________________________ДІЛЕННЯ – НЯ + Е-__________________________________

ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО-________________________

 

 

 

 

Команда «Кмітливі мурахи»
 

        Усам -________________________________________

 тьяп - __________________________________________

 солич- _________________________________________

 фацир -  ________________________________________

 слюп - _________________________________________

 окол  - _________________________________________

 зіцриня  - _______________________________________

 туркиткин - _____________________________________

 нежномян - _____________________________________

 

 

 

 

 

___________________________________________________ 

Команда «Кмітливі мурахи»

 

 

ПРЯМИЙ – ИЙ +О + КУТ + НИК-______________________

РІВНЕ – Е + ЯНА – А +НЯНЯ – НЯ-____________________

ДОБУТИ – ТИ + ТОК-________________________________

МНОЖЕННЯ – ЕННЯ + НИК-_________________________

ЦИФЕРБЛАТ – ЕРБЛАТ + РА-_________________________

ТРАНС – С + СПОРТ + ИР-____________________________

ЗМЕНШИТИ – ШИТИ + ШУКАТИ – КАТИ = ВАНЕ-_____

___________________________________________________ДІЛЕННЯ – НЯ + Е-__________________________________

ЧИСЕЛЬНИК – ЕЛЬНИК + ЛО-________________________

 

 

 

 

 

Конкурс

Інтернет чомучки

Пізнайки

Кмітливі мурахи

 

Представлення команд

 

 

 

 

 

Розминка

 

 

 

 

 

 

Картинна галерея

 

 

 

 

 

Модельєри

 

 

 

 

 

Переставляшки

 

 

 

 

 

 

Нейробіка від Аї

 

 

 

 

 

Чарівний ящик

 

 

 

 

 

Весела естафета

 

 

 

 

 

 

Всього балів

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Сценарії
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
1170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку