Конкурс знавців рідної мови "Яка ж багата рідна мова"

Про матеріал
Кожна людина вивчає і шанує рідну мову - дорогоцінний скарб, духовну спадщину, передану нам попередніми поколіннями. Добре знання мови дає змогу виражати думки точно, виразно, красиво.
Перегляд файлу

Конкурс знавців рідної мови

Яка ж багата рідна мова!

Мета: сприяти усвідомленню значення рідної мови; виховувати прагнення передати нащадкам наш скарб – українську мову

Обладнання: святково прибрана зала, крилаті вислови про мову, на стінах вишиті рушники, виставка дитячих малюнків про мову, мультимедійні засоби

Хід заходу

Звучить пісня про українську мову.

На сцену виходять учасники двох команд.

І конкурс «Мовний етикет»

Кожній команді по черзі назвати етикетні одиниці, якими виражається:

 Вітання

 Прощання

Запрошення

 Побажання.

РебусІІ конкурс «Ребусляндія». Розгадати ребуси

1.Ребус 2. Ребус

РебусРебус

 

 4.

3.

IІІ конкурс «Словникова скринька»

Використовуючи літери із запропонованих слів (не повторюючи), скласти їх у нові слова.

Листоноша (лист, лоша, тон, тин, лис, нота, сито, шина, тона, настил…)

Сторінка (ранок, рот, кіно, нірка, кора, сік, кіт, стіна, Кіра, Тіна…).

IV конкурс «Загадки-жарти»

  1. Сорок п’ят і сорок п’ят - скільки буде? (вісімдесят)
  2. Без чого хліб не спечеш? (без стуку)
  3. Від чого у качки ноги червоні? (від колін)
  4. Якою косою не можна косити? (дівочою)
  5. Яким гребінцем не можна розчесатись? (півнячим)
  6. Якою бочкою по воду їздять? (порожньою)
  7. Який ключ літає? (журавлиний)
  8. Скільки картоплин у горщик улізе? (картопля не лазить)
  9. Що важче пуд пір’я чи пуд заліза? (однаково)
  10.  Що буде з козою, як їй сім літ мине? (піде восьмий)
  11. У який горщик не можна налити води? (у повний)
  12.  Яким стане білий кінь, якщо кинути його у Чорне море? (мокрим)

V конкурс «Музичний»

Завдання: відгадати назву українських народних пісень.

VI конкурс «Знайди сусіда»

Записати синонімічні слова до поданих фразеологізмів

1.Пекти раки –

2.Прикусити язика –

3.Замилювати очі –

4.Як риба у воді –

5.Тридев’ять земель –

6. Зарубати на носі –

7. Кров з молоком –

8. Пускати півня –

Довідка: підпалювати, добре, здоровий, запам’ятати, замовкнути, червоніти, обманювати, далеко.

VII конкурс «Народ скаже, як зав'яже»

Закінчити прислів'я дієсловами протилежними за значенням.

  1. Ластівка день починає, а соловей його… (кінчає)
  2. Бур'ян знищуємо – урожайність… (підвищуємо)
  3. Праця чоловіка годує, а лінь… (марнує)
  4. Люди – працювати, а ми руками… ( махати)
  5. Силою не хвались – краще… (трудись)
  6. Літо збирає, а зима… (з'їдає)
  7. Скромних скрізь поважають, а хвальків… (зневажають)
  8. Правда із дна моря виринає, а неправда… (потопає)

IX конкурс «Малюю музику словами»

Звучить фонограма. Завдання учням: описати мелодію словами ( 2-3 речення).

X конкурс «Хто більше»

Учитель швидко читає слова. Команди за обмежений час записують ті, які вдалося запам’ятати.

Серпанок, веселка, хуртовина, посмішка, водограй, фауна, доброта, мелодія, заметіль, квітка, альбом, книга, табу, неприязнь, любов, вдячність, турбота, суцвіття, какаду, кольрабі.

 

docx
Додано
24 січня 2021
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку