Конкурс знавців рідної мови
Яка ж багата рідна мова!
Мета: сприяти усвідомленню значення рідної мови; виховувати прагнення передати нащадкам наш скарб – українську мову
Обладнання: святково прибрана зала, крилаті вислови про мову, на стінах вишиті рушники, виставка дитячих малюнків про мову, мультимедійні засоби
Хід заходу
Звучить пісня про українську мову.
На сцену виходять учасники двох команд.
І конкурс «Мовний етикет»
Кожній команді по черзі назвати етикетні одиниці, якими виражається:
Вітання
Прощання
Запрошення
Побажання.
ІІ конкурс «Ребусляндія». Розгадати ребуси
1. 2.
4.
3.
IІІ конкурс «Словникова скринька»
Використовуючи літери із запропонованих слів (не повторюючи), скласти їх у нові слова.
Листоноша (лист, лоша, тон, тин, лис, нота, сито, шина, тона, настил…)
Сторінка (ранок, рот, кіно, нірка, кора, сік, кіт, стіна, Кіра, Тіна…).
IV конкурс «Загадки-жарти»
V конкурс «Музичний»
Завдання: відгадати назву українських народних пісень.
VI конкурс «Знайди сусіда»
Записати синонімічні слова до поданих фразеологізмів
1.Пекти раки –
2.Прикусити язика –
3.Замилювати очі –
4.Як риба у воді –
5.Тридев’ять земель –
6. Зарубати на носі –
7. Кров з молоком –
8. Пускати півня –
Довідка: підпалювати, добре, здоровий, запам’ятати, замовкнути, червоніти, обманювати, далеко.
VII конкурс «Народ скаже, як зав'яже»
Закінчити прислів'я дієсловами протилежними за значенням.
IX конкурс «Малюю музику словами»
Звучить фонограма. Завдання учням: описати мелодію словами ( 2-3 речення).
X конкурс «Хто більше»
Учитель швидко читає слова. Команди за обмежений час записують ті, які вдалося запам’ятати.
Серпанок, веселка, хуртовина, посмішка, водограй, фауна, доброта, мелодія, заметіль, квітка, альбом, книга, табу, неприязнь, любов, вдячність, турбота, суцвіття, какаду, кольрабі.