Виховний захід «Танцюй поки молодий»
Мета: ознайомити дітей з особливостями танцю та його історією розвитку; розвивати вміння аналізувати мистецькі твори, виділяти головне, обґрунтовувати свою точку зору, формувати пізнавальну активність; виховувати повагу до хореографічної спадщини, зацікавленість її творами й митцями.
Обладнання: костюми, вінки, віяло, книги, окуляри.
Хід заходу
Ведуча 1: Рада бачити всіх сьогодні в нашому залі.
Ведуча 2: Зібрались ми тут для того, щоб поринути в світ танцю.
Ведуча 1: Ми покажемо вам, який цей світ чудовий та захоплюючий.
Ведуча 2: Розповімо про те, як виник танець та як розвивався.
Ведуча 1:Сподіваємось ви не будете нудьгувати і відправляючись з нами у мандрівку, візьмете з собою торбинку, щоб наповнити її позитивом, радістю, щастям аж на цілий рік.
Ведуча 2: Тож ми починаємо нашу мандрівку.
Ведуча 1:Але як ми почнемо мандрувати, якщо ми не знаємо куди відправлятись і з чого починати?
Ведуча 2: А саме найголовніше, яким способом?
Ведуча 1:Я вже все придумала: відправлятись нам потрібно туди, де все починалось.
Ведуча 2: На початок! (крикнула, а дівчата на неї подивились здивовано) Тобто на початок зародження танцю.
Ведуча 1: Все правильно.
Ведуча 2: Ну це логічно, але як туди відправитись? Хоч сьогодні 21 століття, я не думаю що є технологія яка б могла нас перенести у минуле, навіть у Китаї такої немає.
Ведуча 1:У Китаї немає, а в нас у школі є.
Ведуча 2: Можна я розпочну нашу подорож?
Ведуча 1:Так.
Ведуча 2: Як я розумію, нам треба перенестись на самий початок, тобто тоді коли люди почали танцювати. І почали вони танцювати ще в сиву давнину, ще тоді, коли не було мови якою ми спілкуємось, тоді, коли їхня мова це були жести, міміка, різні вигуки. Спочатку людство вкладало в танці свої уявлення і вірування — танець був обрядом. У танку людина просила у невідомих богів щасливого полювання, доброго врожаю, спасіння від хвороб.
Ведуча 1:Я здається зрозуміла куди нам треба відправлятись.
Ведуча 2: Я теж. Тож давайте вирушати. (бере інструкцію) Так, тут пише що треба загадати місце, нам одночасно зробити поворот. (загадують бажання, включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).
1 станція «Дикарі»
Ведуча 1:А давайте дальше продовжимо нашу екскурсію.
Ведуча 2: Я не проти, куди відправимось тепер?
Ведуча 1:Ну як куди? Далі, по порядку в історію.
Ведуча 2: Я навіть знаю куди.
Ведуча 1: То відкривай книгу і вирушаємо.
Ведуча 2: (відкриває книгу) З кожним роком танцювальне мистецтво все більше розвивалось. Хороводи що водили біля вогню, поклоняючись Богам, сильно не змінились, але набули чіткіших рис. Ні один з європейських народів, крім слов’ян, не засвоїв хороводів і не зберіг їх у своєму народному мистецтві. І ніхто з слов’янських народів не розвинув хороводних забав так широко і різноманітно, як наш український народ.
Виконуючи хороводи, наші дохристиянські предки мали на меті прогнати зиму, накликати добрий урожай і започаткувати сезон сватання і весіль, а також відзначити проводи хлопців-вояків у похід, що звичайно мав місце на весні
Станція «Веснянка»
- швидкий хоровод;
- повільний
- високий;
- низький;
- вузький;
Ведуча 1: гарно, але я пропоную продовжити нашу подорож і я навіть знаю куди ми відправимось далі.
Ведуча 2: А я навіть знайшла потрібну сторінку, слухайте: взагалі всі середньовічні танці умовно можна поділити на дві великі групи: придворні та народні. Зрозуміло придворні танці значно більш вишукані та манерні, адже їх танцювали не прості селяни, а всілякі шляхетні лицарі та благородні дами, князі та княгині, королівські особи та інші VIP персони середньовічних часів. Середньовічні придворні танці ставали все вишуканішими та манернішими і врешті перетворились на бальні танці. Взагалі таке явище як бал, було придумане у Франції ще в глибоке середньовіччя, а перший бал був проведений у 1385 році на честь одруження французького короля Карла шостого. Бал – це не просто звичайні танці, бал – це урочиста подія, яка супроводжується не менш урочистою музикою, танцями, та строгим етикетом і правилами поведінки (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).
Станція « Середньовіччя»
після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)
Ведуча 1:Цей час в історії просто неперевершений, які танці, які плаття, які манери. Думаю я відправлюсь туди ще раз.
Ведуча 2: (з вієром у руці) Ой, не кажи. Це напевно мрія кожної дівчини.
Ведуча 1:Цікаво, що нас чекає по переду?
Ведуча 2: Думаю, щось не менш захопливе.
Ведуча1: Здається я знайшла щось цікаве, слухайте: Балет - вид театрального мистецтва, він зародився в Італії, в епоху відродження, де всі свята супроводжувалися веселими танцями, у міру того як росла його популярність і удосконалювалася техніка виконання, поширювався по всій Європі, а в подальшому завоював також Північну і Південну Америку, Азію і Австралію. Але класичного вигляду балет набув у Франції. Король Людовік 14-тий видав указ про заснування академії Королівського танцю. Танець існує вже багато тисячоліть (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).
Станція «Балет»
- «Лебединное озеро»;
- дуже втомленний танцюрист балету;
- дуже незграбний танцюрист;
- танцюрист балету похилого віку;
- танцюрист, якому наступили на ногу;
(після танцю включається музика-переміщення і дівчата викручуються на сцену)
Ведуча 1: Який витончений танець! (із захопленням)
Ведуча 2: Так, і мені здається що його танцювати дуже важко, це ж на самісіньких пальчиках.
Ведуча 1:Я взагалі чула, що не всі хто вчиться балету змалку стає справжньою балериною.
Ведуча 2: Тому, що балет вимагає працьовитості, не кожний може віддавати свій вільний час танцю.(гортає книгу)
Ведуча 1:Щось мені здається, що балет в Україні в давнину не танцювали.
Ведуча 2: Звичайно що не танцювали, це вже в наш час можна зустріти багато шкіл балетного танцю.
Ведуча 1: А я б хотіла подивитись на танець, який танцювали на Україні.
Ведуча 2: Так, так, це дуже цікаво та красиво. Дівчата та хлопці одягнені в вишиванки.
Тож давайте перенесемось на Україну та побачимо як наші діти вміють танцювати під українські мотиви
Станція «Батьківщина»
під мелодію пісні «Вишиваночка».
Виготовлення вишиваночки. Танцювальними рухами показати:
Ведуча 1. Який же все ж таки гарний український одяг. Всі ці визерунки на вишиванках, просто глаз не відвезти.
Ведуча 2. А ти знаєш, куди б я зараз хотіла попасти. У Київ на який-небудь тиждень моди, де наші дівчата би виходили на подіум у сучасних вишиванках.
Ведуча 1. А навіщо нам їхати до Києва, ми тобі і тут влаштуємо показ мод у вишиванках. А наше справедливе журі в кінці конкурсу обере найкращу.
Ведуча 2. Та давай вже оголосимо початок дефіле, бо мені вже не терпиться побачити ці шедеври.
Дефілє у вишиванках.
Ведуча 1:А знаєте який танець я б хотіла побачити?
Ведуча 2: Який?
Ведуча 1:Танець справжніх козаків.
Ведуча 2: я б не проти поглянути.
Ведуча 1. Справжній козацький танець. Ви бачили як вони рухи виконують?
Ведуча 2. Так, в мене так не вийде.
Ведуча 1. Ви уявляєте, скільки часу потрібно і сил щоб виконати такі трюки?
Ведуча 2. Багато напевно.
Ведуча 1. Звичайно.
Ведуча 2. В козаків такий дивний одяг, такі широкі штани!
Ведуча 1. Це не штани, це шаровари, їх в давнину козаки одягали для того, щоб приховати свої рухи, під час бою, від противника. Чим ширші шаровари, тим краще.
Ведуча 2. Цікаво, а в інших народів теж такі гарні і цікаві костюми?
Ведуча 1. Я думаю, що так. В кожного народу свої звичаї та обряди. Костюми теж мають якусь свою історію.
Станція «Козачок»
- демонструємо які козаки вправні воїни;
Ведуча 1. Я дещо пригадала: одного разу я бачила фільм де танцювали, я незнаю який це танець і що це за країна але мені сподобалось і я б ще раз хотіла подивитись.
Ведуча 2. Ти нам опиши той танець а ми спробуємо з Боженою загуглити і знайти. (бере з Боженою телефон).
Ведуча 1.: Добре. Ну, дівчата були одягнені у плаття червоні або чорні, або білі.
В них були буси довгі, яскравий макіяж, на голові пов’язка з гарною заколкою, а в декого навіть пір’я на голові. Хлопці в гарному елегантному костюмі і без піджака. А що найбільше мене вразило це те, що у всіх були сигарети як і в хлопців, так і в дівчат.
Ведуча 2. Ой, ти щось таке бачила, не здогадуюсь навіть який це може бути танець.
Ведуча 1. А фільм був в кольорових тонах чи чорно-білих?
Ведуча 2. У чорно білих.
Ведуча 1. А знаєш є такий стиль ретро, може цей танець якось з цим зв’язаний?
Ведуча 2. Та незнаю.
Ведуча 1. Я щось знайшла, але не знаю чи це те що нам треба, слухайте: Чарлсто́н — танець, названий на честь міста Чарлстон в Південній Кароліні. Музика, під яку виконували чарлстон, стала популярною у США після прем'єри на Бродвеї. Чарлстон став дуже популярним в широких інтернаціональних колах американського суспільства 1920-х, незважаючи на своє афроамериканське походження. У ті часи ці дівчата танцювали разом і поодинці. Танцювальний стиль чарлстон має кілька поширених назв, найбільш часто вживаються «Лінді чарлстон», «Савой чарлстон», «Чарлстон 30-х і 40-х», «Свінг чарлстон» (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).
(включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс та вертаються назад)
Ведуча 1. Ми що вже прибули?
Ведуча 2. Ні звичайно, ми чомусь повернулись знову в школу.
Ведуча 1. Може це через те що відомості прочитали ми з телефона, а не книги?
Ведуча 2. Не думаю.
Ведуча 1. Може стався збій в окулярах, спробуємо ще раз?
Ведуча 2. Давайте я краще інструкцію почитаю(читає інструкцію), а ось в чому справа. Тут пише що більше п`яти раз подорожувати неможна, бо буде збій.
Ведуча 1. То що нам робити?
Ведуча 2. Я думаю потрібна перерва.
Ведуча 1. О, я придумала, можно провести конкурс с глядачами.
Ведуча 2. Точно, давай.
Конкурс «Вгадай і станцюй»
А зараз ми проведемо веселий конкурс «Вгадай і станцюй». Запрошую на сцену 5 бажаючих! Для вас по черзі буде програватися знайома популярна мелодія. Ви повинні правильно її назвати і показати рухів названого танцю. За кожну вірну відповідь ви отримаєте фішку. Переможцем танцювального конкурсу стане той, хто отримає найбільшу кількість фішок. (Ламбада, Циганочка, Рок –н- рол, Макарена, Ча –ча- ча, Східний танок.
Ведуча 1. Як думаєте, можна вже подорожувати?
Ведуча 2. Давайте попробуємо.
Ведуча 1. Так, на три чотири одягаєм окуляри і переносимось на станцію «Ретро»
Ведуча 2. Добре.
Ведуча 1. Три чотири (всі одягають окуляри і крутяться зі сцени під музику-переміщення).
Станція « Ретро»
Ведуча 1. Можемо продовжувати нашу подорож.
Ведуча 2. Я знайшла в інтернеті дещо цікаве під назвою стиляги.
Ведуча 1. Мені здається, що це стиль одягу.
Ведуча 2. Так, але це не тільки стиль одягу ось послухайте: (читає з телефона) Стиляга – це людина, яка сповідує західні принципи свободи самовираження. Втім, приписування цій субкультурі бунтарської ідеології є помилковим. Молоді люди хотіли, щоб їм дозволили слухати ту музику, яка їм подобається, і танцювати так, як їм заманеться. Головним заняттям стиляг були прогулянки і вечірки.
Ведуча 1. Це цікава інформація, але що вона має спільного із розвитком танцю?
Ведуча 2. З кожною новою епохою в історії розвивався і певний стиль танцю, в даному випаду це стиль танцю бугі-вугі, один з напрямів свінгу.
Ведуча 1. Я щось таке колись чула.
Ведуча 2. Цей стиль відомий багатьом.
Ведуча 1. Пропоную продовжити подорож і відправитись саме в цей час.
Ведуча 2. В такому разі слухайте: Такий швидкий і енергійний танець, як бугі-вугі навряд чи може залишити когось байдужим до себе. Він цілком заслужено вважається європейською інтерпретацією американського свінгу. На територію Старого Континенту цей танець прийшов разом з союзницькими американськими військами під час Другої Світової війни. На той час великі танцювальні зали поступово відходили в минуле. Їхнє місце займали невеликі клуби з обмеженим простором для танцюючих. Великі музичні колективи поступово витіснялися невеликими бендами, яким в основному виконували рок- н- рольну музику. Зрозуміло, трансформувався і сам танець. У Європі танець бугі -вугі став компактнішим - у ньому партнер і партнерка танцювали, розташувавшись близько один до одного (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).
Станція «Бугі-вугі»
Ведуча 1. Знаєте, який найпопулярніший танець нашого століття?
Ведуча 2. Який?
Ведуча 1. Хіп-хоп.
Ведуча 2. Ааа… точно. Але він і складний, велику кількість рухів треба запам’ятати.
Ведуча 1. Я дещо прочитаю про цей стиль танцю. Хіп-Хоп танець - це об'єднана назва, що об'єднує термін багатьох танцювальних стилів або напрямів. Хіп-хоп танець - в широкому розумінні це все що танцюють під музику хіп-хоп. Різноманітність стилів і напрямків музики хіп-хоп не дозволяють виділити конкретно танець хіп-хоп, правильніше буде називати «танець у стилі хіп-хоп»
Характерна риса хіп-хоп культури запозичення і слідом еволюції музики йшли експерименти і в області хореографії (включається музика-портал, дівчата роблять поворот і крутяться в сторону куліс).
Станція «Хіп-хоп»
Ведуча 1. Тож виходить, що ми сьогодні завершили наші подорожі.
Ведуча 2. Так і я дуже багато дізналась нового для себе.
Ведуча 1. Як і кожний тут присутній.
Ведуча 2.: Сподіваюсь кожний із вас наповнив свою торбинку позитивом, радістю на цілий рік. А нам залишилось тільки дізнатись, хто переміг в сьогоднішньому конкурсі
Ведучий 1. А поки наше шановне журі підбиває підсумки, ми пропонуємо влаштувати справжю дискотеку, щоб закріпити всі знання, отримання зараз.
На старт! Увага! Dance!!!
Нагородження переможців!