Конкурсно - ігрова програма Літературний калейдоскоп

Про матеріал
збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із світової літератури; розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до літератури, вчити дітей грати і перемагати.
Перегляд файлу

Літературний калейдоскоп

конкурсно – ігрова програма

7 клас.

 

Мета: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із світової літератури; розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичайних, нестандартних ситуаціях; виховувати повагу до літератури, вчити дітей грати і перемагати.

 

Ведуча: Увага! Увага! Розпочинаємо літературну гру. «Літературний калейдоскоп». Красива, гарна, приваблива назва, добре знайоме з дитинства слово. Хто з вас, юні друзі, не тримав в руках цієї іграшки, в захоплені не спостерігав, як змінюються в ній форми і кольори загадкових скелець. В нашій грі також змінюватимуться кольори – завдання. В  грі приймають участь дві команди учнів 7-х класів. Прошу командам представитись.

Представлення команд: назва, девіз.

1 Конкурс «Хто більше знає».

Ведуча: Продовжить речення. Команди відповідають по черзі. Якщо одна команда не знає відповіді на своє запитання, то відповідає команда суперника.

  1. Міф – це…
  2. Билина – це…
  3. Байка – це…
  4. Фольклорна балада – це…
  5. Літературна балада – це…
  6. Історичний роман – це…
  7. Новела – це…
  8. Сатира – це…
  9. Оповідання – це…
  10. Пригодницький роман – це…

2 конкурс «Портретна галерея».

Ведуча: Я буду називати факти з біографій письменників, творчість яких ми вивчали. Якщо впізнаєте з першої спроби – отримаєте 3 бали, з двох – 2 бали, з трьох – 1 бал.

(Підготовлено портрети Дж. Свіфта, О.С. Пушкіна, Р.Л. Стівенсона, Й.В. Гете).

Запитання до портрета Дж. Свіфта:

  1. Видатний англійський письменник – сатирик.
  2. У 1694 році за сімейною традицією прийняв сан священика і отримав парафію в Ірландії.
  3. Був не тільки відомим письменником, але й політиком, який у своїх творах відстоював ідею політичної та економічної незалежності Ірландії.

Запитання до портрета Р.Л. Стівенсона:

  1. Відомий як автор прозових пригодницьких творів, але писав і вірші.
  2. По лінії матері доводився родичем В. Скотту і Р. Бернсу.
  3. Прожив 44 роки, половину життя провів у ліжку через невиліковну хворобу, залишив творчий спадок в 30-ти томах.

Запитання до портрета Й.В. Гете:

  1. Сучасники називали велетнем, хоча він не був великого зросту.
  2. Свій головний твір – драматичну поему «Фауст» - написав віршами і працював над нею 60 років.
  3. Товаришував з Шиллером, був міністром фінансів, але залишив свій пост заради літературної діяльності.

Запитання до портрета О.С. Пушкіна:

  1. Його дідом по лінії матері був негр із африканського князівського роду, і звали діда  - Абрам Ганнібал.
  2. На створення одного з найвідоміших творів надихнула поїздка до Києва та легенди про Київської Русі.
  3. Писав літературні казки у віршах.

3 конкурс «Речі та їх власники».

Ведуча: Назвіть героїв кому належать ці предмети.

  1. Лицарський шолом, ріг у срібній оправі. (Айвенго).
  2. Лук та стріли (Робін Гуд).
  3. Черевички (Оксана).
  4. Скринька з коштовностями (Ребекка).
  5. Рукавичка (Делорж).
  6. Хусточка, окуляри, лупа (Гуллівер).
  7. Скрибка (Шерлок Холмс).

4 конкурс «Впізнай твір за описом героя».

Ведуча: Ваша завдання. Впізнайте твір за описом літературного героя (1 бал).

  1. Герой цього твору блукає світом, шукаючи визнання, потрапляє в небезпечні ситуації, здійснює подвиги в ім'я прекрасної дами, не раз доводить свою відповідність лицарського кодексу честі. (В. Скотт «Айвеного»).
  2. Цей твір оспівує героїчний вчинок старого шотландця – патріота, який жертвує синовим і власним життям заради батьківщини. (Р.Л. Стівенсон «Вересковий мед»).
  3. Цей твір містить узагальнений образ козацтва, його боротьби, життя, звичаїв, його найтиповіших та найяскравіших постатей. (М. Гоголь «Тарас Бульба»).
  4. Герой цього твору – приватний детектив – аматор, логік, чиє ім'я зробило відомим письменника, який його створив. (А. Конан – Дойль «Собака Баскервілів»).
  5. Богатир, який тридцять років «сидів сидячки», а потім став найсильнішим серед інших богатирів. (Ілля Муромець).
  6. Юнак з міста Локслі, який став шляхетним розбійником, бо захищав всіх знедолених і скривджених (Робін Гуд).

5 конкурс «Знайти четверте зайве».

Ведуча: Кожна команда отримує картки на яких написані назви творів. Знайдіть «четверте зайве».

  1. «Вересковий мед», «Айвенго», «Вільний король», «Рукавичка».
  2. «Альпійська балада», «Король Лір», «Останній дюйм», «Пурпурові вітрила».
  3. «Ніч перед Різдвом», «Пісня про Правду», «Пісня про віщого Олега», «Вересковий мед».

6 конкурс «Намалюю книгу я».

Ведуча: Намалювати обкладинку до твору, який найбільше запам'ятався.

7 конкурс «Театральний».

Ведуча Цей конкурс вимагає від вас не тільки знання літературних творів, але й певних сценічних здібностей. Кожна команда отримує діалог із художнього твору. Розіграти його потрібно так, щоб команда суперник вгадала твір. Оцінюватися буде також і вміння розіграти діалог. Ось такий собі театр – експромт. А балів кожній команді він може додати аж 4.

Для І команди: А. Конан – Дойль «Собака Баскервілів».

Для ІІ команди: М.В. Гоголь «Ніч перед Різдвом».

Ведуча: Ось і закінчилась наша літературна гра «Калейдоскоп». Ця гра Виявилась нелегкою для обох команд. Але найкращий результат показала … команда (нагородження переможців). Дякуємо командам за участь. Усього найкращого.

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку