Конкурсно - розважальна програма

Про матеріал
Даний сценарій можна використати до Дня козацтва та Дня захисника України. Можливе використання для старшокласників.
Перегляд файлу

Гадяцький коледж  культури ім. І.П. Котляревського

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій конкурсно-розважальна програма

 

Козацькому роду нема переводу

 

 

 

 

 

                                                          Підготувала :

викладач фізичної культури

                                                                                                   Гончарова Н.М.

                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

Гадяч 2019

 

Мета та завдання:

 

  • зацікавити студентів історією свого народу;
  • створити сприятливі умови для виявлення творчості й талантів студентів;
  • сприяти здоровому способу життя;
  • навчити аналізувати успіхи і помилки, які виникли під час гри;
  • виховувати дисципліну;
  • надати можливості спробувати свою силу і спритність.

 

 

 Нагороди: дипломи та цінні подарунки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ведучий:

Добрий день вам, люди добрі,

щиро просим до господи!

Раді вас у нас вітати,

щастя та добра бажати!

 

Ведуча.

Сьогодні свято, конкурс нині,

Сьогодні все козацтво тут.

І в цьому залі радість лине,

Козацькі ігри всіх вас ждуть.

 

Ведучий:

Ой, зібрались козаченьки, раділи й посміхались

У своєму дружнім колі силой вихвалялись

 

 (До зали під звуки «Козацького маршу» входять учасники змагань – команди)

Козаки. Доброго дня, шановна громадо!

Ведуча. Добрий день вам, козаки славетної землі!

Ведучий. Так у чому ж ваша сила, браття-козаченьки?

(Всі  козаки  разом) 

Разом. Сила  наша у любові  до Вкраїни - неньки!

  • Ми  з славного роду козаків,
  • Землі української цвіт.
  • Ми любимо сонце і квіти,
  • Ми шлем вам сьогодні  привіт.
  • Бо козацькому роду нема переводу.(перша команда)
  • Хай не буде переводу козацькому роду! (друга команда)

Ведуча. Будьмо!

Козаки. Гей! (3)

 

Ведуча:

  • Козаки – це вільні люди!
  • Козаки – безстрашні люди!
  • Козаки – борці за волю!
  • За народу кращу долю.

 Ведучий. Починаються змагання козаків у силі, спритності та  швидкості!!!

Ведуча. на нашій сцені  добувати славу і волю будуть дві команди. Представники 1-4 курсів (назва, девіз)

  •  і 3-2 курсів (назва девіз)    

Козаки. Козак  - слабкому захисник!

                Цінувати силу звик!!!

Ведучий. А тепер порозважаймось,

В різних конкурсах  позмагаймось.

Ведуча. Два гурти козаків гожих нам покажуть, хто що може.

А стежити за грою наших козаків буде  вельмишановне журі отож, вітаємо:

  • голову циклової комісії викладачів загально – освітніх дисциплін Наталію Петрівну Харлан
  • заступника директора з АГЧ Олександр Володимирович Шай
  •  голова  журі викладач режисерських дисциплін Олександр Антонович Перебийніс.

 

А щоб підняти бойовий дух  для всіх присутніх звучить музичне вітання.

 (художній номер)

 

Ведуча.

Козак — це людина чесна і смілива,

Найдорожча йому — Батьківщина

 

Просимо учасників вийти по черзі на сцену для представлення команди оцінюється за 5-ти бальною шкалою. (презентація команди)

А  ми просимо наше вельмишановне журі оцінити наші команди.

 

Ведучий. Запорозькі козаки любили свободу, були сильними, кмітливими, витривалими. Любили повеселитися, шанували гумор.

Ведуча. І сьогодні на якийсь час ми перенесемося з вами в ті далекі часи, звідки розлетілись воля і козацтво.

Ведучий.  Ми переходи­мо до другого конкурсу. Це інтелектуальний конкурс  вікторина «Козацька слава».

Ведуча. Кожному куреню буде поставлене запитання. За правильну відповідь — 5 балів. Якщо команда не зможе відповісти, то право відповіді переходить до іншого куреня.

Ведучий. Усім зрозуміло? Добре. Тоді розпочали.

  •    Як називався козацький човен, видовбаний з колоди?
  •    Розкажіть про походження слова «козак».
  •    Хто і чому ставав козаком?
  •    Хто такий гетьман?
  •   Як називалась старовинна зброя?
  •    Назвіть козацьких гетьманів, яких ви знаєте?
  •    Як називався бойовий прапор запорозьких козаків?
  •    На якому острові була організована Запорозька Січ?
  •    Як називався укріплений табір козаків?
  •    Як називалися бойові човни козаків?
  •    Що було символом кошового отамана?
  •    Як називалися письмові розпорядження гетьмана?

(художній номер)

Ведучий. Ми просимо журі, яке підраховувало бали і пильно стежило за ходом гри оголосити результати за попередні  конкурси

Ведуча. Дякуємо всім і переходимо до наступного конкурсу який називається «козацька сила». Наші предки, козаки, приймаючи у свій курінь бажаючих, звертали увагу на їхню хоробрість, сміливість, а також на їхню силу. Для цього влаштовували цілі змагання. І зараз конкурс піднімання ваги.

Ведучий. для цього нам потрібно по одному учаснику з кожної команди.  (учасники виходять) умови конкурсу: Хто більше разів підніме «козацьку гирю» за 1 хвилину конкурс оцінюється у 3 бали. всім, все зрозуміло, тоді по команді починаємо.

Ведучий: Дякуємо учасникам, перемогла команда …., журі зафіксувало результати, а ми переходимо до наступного конкурсу.

Ведуча.  Запорожці проводили активну зовнішню політику. Знаменитий російський художник І. Рєпін відобразив їхню діяльність на цій ниві в картині «Козаки пишуть листа турецькому султану». І зараз командам потрібно буде передати такі листи.

ведучий. Я запрошую команди стати в колону по одному, обличчям до глядачів. Зараз ви будете передавати ось ці листи (по­казує) спочатку зверху над головами, потім між ногами. Завдання ускладнюється тим, що першому, хто передасть листа, потрібно буде бігти назад, встигнути отримати листа і передати його у зворотному напрямку, коли отримати його розгорнути прочитати завдання і виконати його.

Ведучий.  завдання оцінюється у 3 бали. Усім зрозуміло? Отже розпочинаємо по команді!

Ведуча. Дякуємо всім за гру. У цьому конкурсі переміг курінь... (називає) просимо переможцям зарахувати 3 бали.

А ми продовжуємо наші змагання наступний конкурс «козацький дух», запрошуємо усіх учасників на сцену (виходять).

Ведучий.  Умови конкурсу: кожній команді даємо однакову кількість кульок, потрібно якомога швидше їх надути. Конкурс оцінюється у 3 бали. (надувають) (виносять стрічку)

  • Наступне завдання:  полягає у тому, щоб перекинути всі кульки на бік іншої команди за 1 хвилину, перемогу здобуде той, на чиїй стороні буде менша кількість кульок.

Ведуча. Отже рахуємо кульки, перемогу в цьому конкурсі отримує команда …..

  • А поки журі підводить підсумки просимо отаманів вийти на сцену

(До ведучих підходять отамани куренів.)

Ведучий.   Шановні отамани, зараз ви можете допомогти своїй команді отримати додаткові бали. Для цього вам необхідно кинути один раз ось цей кубик (показує), на якому написані цифри, котрі навіть зможуть вивести вас з останнього місця на перше.

(Отамани по черзі кидають кубик. Ведучі коментують результати.)

 Ведучий.  Тепер шановне журі може додати бали кожній команді

( художній номер)

Ведуча.  Просимо журі  оголосити  результат , назвавши курінь, що на крок по переду.

(журі оголошує результати)

Ведучий.  Спасибі всім. А ми продовжуємо наші змагання. І оголошуємо наступний конкурс «У здоро­вому тілі – велика сила». Від кожної  команди нам потрібно по одному учаснику. Ваше завдання стати  на диск, однією рукою тримати мішок та збити учасника з диска.

  • Конкурс оцінюється в 5 балів. По команді розпочинаємо.

Ведуча. Дякуємо учасникам за спритність та силу. Перемогу отримує  команда …

Ведучий. Затяжні бої, походи знесилювали козаків, вони поверталися до своїх куренів і їм нічого не залишалося, як трішки підняти собі настрій та налаштувати громаду на оптимізм.

Ведуча. Тому зараз невеличкий сюрприз. На сцену запрошуються по одному учаснику від команд.

Ведучий.  Зараз ми умовно поділимо  зал на дві частини, одна частина залу повторює рухи за Андрієм, а інша за Костянтином.

Ведуча.  А зараз наше журі оцінне наших учасників.

Ведучий.  Дякуємо учасникам   ви дійсно всіх розвеселили, а ми продовжуємо нашу програму і переходимо до наступного конкурсу «Перетягування канату».

Ведуча. Ми запрошуємо на сцену  по одному учаснику з команди. Вам потрібно перетягнути канат, хто виграє той отримає для своєї команди 3 бали. За командою розпочинаємо.

Ведучий. Вітаємо команду переможців.  

Ведуча. Всі знають, що козаки були сміливі, веселі, та спритні, що зараз і доведе наш наступний конкурс «Спритний боксер».

Ведучий. Запрошуємо по одному учаснику від команди (виносять боксерські печатки та платки) вам потрібно одягнути на себе хустку та охайно її зав’язати. Конкурс оцінюється у 3 бали.  І так всім, все зрозуміло, розпочинаємо.

Ведуча. А свої три бали та перемогу здобуває команда.

Ведучий. Отаманом козацького куреня завжди був найспритніший та найсильніший козак

Ведуча. І зараз наші Отамани  це доведуть, запрошуємо їх на сцену.

Ведучий.  Завдання для наших Отаманів. Вам потрібно втримати стілець за одну ніжку на витягнутій руці, хто довше протримає, той    принесе своїй команді 3 бали.

Ведуча. І доки журі підбиває підсумки, я запрошую отаманів куренів до колеса Фортуни.

(Отамани кидають по черзі кубик, ведучі фіксують результат, пере­дають його журі, яке підсумовує до попереднього результату і потім оголошує результати. Художній номер)

Ведучий. Шановні друзі, ось і закінчилась наша конкурсно-розважальна програма «Козацькому роду нема переводу». Ми запрошуємо наших славних  козаків на сцену. І доки шановне журі підбиває останні підсумки проведеного конкурсу, згадаємо всі разом наш бойовий клич.

(звучить козацький марш)

Козаки. Ми  з славного роду козаків,

     Землі української цвіт.

     Ми любимо сонце і квіти,

     Ми шлем вам сьогодні  привіт.

Перша команда. Бо козацькому роду нема переводу!

Друга команда.   Хай не буде переводу козацькому роду!

Ведучий. Будьмо!

Козаки: Гей! (3)

А наше вельмишановне журі вже готові оголосити результати наших змагань. Ми запрошуємо до слова голову журі

(Журі оголошує переможців конкурсу, нагороджує переможця супер  призом та  цінним подарунками учасників конкурсу. Звучить козацький марш.)

Ведуча.

Сьогодні ми  з вами пограли

І всі разом з’ясували

що найкращі вояки –

Запорозькі козаки !

Ведучий.

І не буде переводу

Українському народу

Доки із глибин сторіч

Долина козацький клич.

 

Разом. Будьмо – гей! (3 рази)

 

Список використаної літератури

 

  1. Інтернет – ресурси:

 

  • «Вертикаль» № 2 1997 р. «Козацькі забави».
  • Історія України №16, 2011р. Гетьмани України. Ст..5-9.
  • Позакласний час № 1 січень 2000 р. «Козацькі забави».
  • Позакласний час № 2-3 січень 2001 р. «Козацькі забави».
  • Позакласний час № 23-24 2001 р. «Козацькими стежками».
  • Позакласний час № 8, 2011р. Де козак, там і слава. Ст..36 – 38.
  • Розкажіть онуку № 27-28 липень 2001 р. «Україна – славетний край козацький».
  • Сценарій свята «Козацькому роду нема переводу».
  • Шкільна бібліотека №6, 2009р. Козацькі розваги. Ст..29 – 31
  • Шкільна бібліотека № 9,2011р. Козацькі розваги. ст..26-30.
  • Шкільний світ № 21-22, 2011р. Козацькому роду – нема переводу. ст..13 –
  1. Лях С. Історіографія історії українського козацтва / С. Лях // Українське козацтво: Мала енциклопедія. – К.: Ґенеза; Запоріжжя: Прем’єр, 2002. – С. 183–187
  2. Фицик Л. Сучасна історіографія української козацької старшини / Л. Фицик // Україна: вчора, сьогодні, завтра: Зб. наук. ст. – Запоріжжя, 2003. – С. 314–324
  3. Апанович О.М. Гетьмани України і кошові отамани Запорозької Січі / О.М. Апанович. – К.: Либідь, 1993. – 288 с.
  4. Голобуцький В.О. Запорозьке козацтво / В. Голобуцький. – К.: Вища школа, 1994. – 539 с.
  5. Заруба В. Адміністративно-територіальний устрій та адміністрація Війська Запорозького у 1648–1782 рр. / В. Заруба. – Дніпропетровськ: Ліра, 2007. – С. 5–8

1


docx
Пов’язані теми
Фізична культура, Сценарії
Додано
8 січня 2020
Переглядів
1496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку