Конкурсно-розважальна гра "Я люблю Україну!"

Про матеріал

Гра проводиться для учнів 6-7 кл. Використовуються елементарні вивчені орфограми, матеріал з народознавства та літератури, цікаві факти з історії Укаїни, використовуються українські популярні пісні. Також можна знайти тут же презентацію до гри.

Перегляд файлу

«Я люблю Україну»

(народознавча гра для учнів 6-7 кл..)

j0428261Мета:  розширювати та поглиблювати знання про свою країну, традиції та звичаї, рідну мову, розвивати прагнення бути свідомим громадянином України, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість, бажання вивчати та удосконалювати свої знання з рідної мови, історії,  виховувати любов до рідного краю.

Перебіг заходу:

Учитель. На білому світі є різні країни,

               Де ріки, ліси і лани

               Та тільки одна на землі  Україна,

               А ми її доньки й сини.

               Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,

               і квіти усюди ростуть …

               Та тільки одну Батьківщину

               Ми маєм …

                Її Україною звуть.

        -Доброго дня всім учням 6 і 7 класів, а також  нашим гостям !

Ми  розпочинаємо нашу конкурсно-розважальну програму «Я люблю Україну»! Сьогодні у нашому конкурсі свою любов до України будуть доводити дві команди – команда жовтих-учні 6 класу, та команда синіх-учні 7 класу. Привітаймо їх оплесками!

 

        - Ознайомимося з правилами гри. Вона має 6 раундів,у яких команди можуть набрати максимальну кількість балів. Після кожного раунду звучатиме пісня про Україну, яку потрібно назвати і заспівати. Команда, яка першою відгадає, отримує 2 бонусні бали.

 

       = Але не забуваймо, що у нас є ще два сектори, кожен з яких вболіває за свою команду. Вітаємо оплесками наші сектори!  Вони теж можуть брати участь у грі і, якщо потрібно, підказувати команді.

 

      -Спостерігатимуть за грою і підраховувати бали будуть члени журі:__Жолоб Т.Т.,учитель початкових класів

Полезнюк Юлія,президент шкільноЇ республіки

Майба Анна, голова комісії «Дозвілля»

 

 Біля комп*ютера-Шумова Оксана,редактор шкільної газети.

 

      -А я представляю вам капітана команди синіх : Югай Лілія,товариська і розумна, навчання для неї – запорука успіху. У житті керується девізом-не зупинятися на шляху до своєї мрії.

 

Капітан жовтих –Хоменко Домініка,ерудована,начитана, для неї головне-завжди бути лідером. Домініка мріє прославити себе і в майбутньому стати успішною людиною.

     -Отже, надамо слово капітанам і попросимо їх представити свою команду.

        Представлення команд(сині, жовті)

   -Отже, чи готові команди і сектори розпочати гру?

У такому разі я оголошую початок першого раунду.

           Музика

                          І РАУНД.  УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ.  Відеозапитання.

         Кожна команда переглядає по два відеоролика, матеріал для яких взято із скарбниці  нашої усної народної творчості, і отримує до них по одному запитанню. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. Час на роздуми – не більше 10 секунд.

        Отже, відеоролик для  команди жовтих. Увага на екран(  укр.. нар. казка «Котигорошко»,фрагмент мультфільму)

j0428261ЗАПИТАННЯ: Яка рослина виросла на здивування діду і бабі?(горох)

          Відеоролик для команди синіх (укр.. нар. казка «Кривенька качечка»,фрагмент мультфільму).

   ЗАПИТАННЯ:Якщо ви згадали цю казку, то з легкістю  продовжите відповідь куми (тільки кривенька трішки)

         Відеоролик для  команди жовтих (фрагмент   мультфільму «Колискова»).

 ЗАПИТАННЯ: У мультфільмі Ніна Матвієнко співатиме наступну колискову пісню:

                               Ой ну люлі, люлі,

         Налетіли білі гулі,

                                Сіли на воротях

                                В червоних чоботях.

   Яких птахів у колисковій називають «гулями»? (голубів)

 

   Відеоролик для команди синіх (укр.. нар. казка «Івасик Телесик», фрагмент мультфільму).

    ЗАПИТАННЯ: Хто допоможе зміючці змінити голос? (коваль)

 

      Зараз музична пауза і команди можуть додатково отримати два бонусні бали. Звучить мелодія пісні. Хто першим її відгадає –швидко піднімає руку . Необхідно назвати виконавця пісні і заспівати приспів. Команди готові? ( звучить пісня_ «Там червона калина» Н. Май)

    (команди відгадують пісню, разом її співають)

     Команда _________ додатково отримує 2 бали.

 

  Отже, після першого раунду   рахунок ___    ____.

 

                    ІІ РАУНД. МОЯ ТИ МОВА КОЛИСКОВА.

    Цей раунд складається з трьох частин: - вивчаю свою мову;

                                                                              -транслітерація;

                                                                              -пояснення фразеологізму.

    Отже,перший етап раунду- вивчаю рідну мову. Кожен член команди має відповісти на одне запитання. Правильна відповідь – один бал команді.

   Починає команда синіх.

 

Запитання капітану: Продовжи вислів: Віночок вити-…

(Віночок вити — життя любити)

j0428261      Запитання іншим учасникам.

1.Який розділовий знак ставиться в цьому прислів’ї?(тире)

2.Якою частиною мови є слово «вити»?(дієслово)

3.Доберіть синонім до слова «вити».(плести)

4.Визначіть форму дієслова «вити»(інфінітив).

5.Поставте дієслово «вити» в третю особу множини теперішнього часу.(в*ю)

6.Доберіть до дієслова «любити» антонім(ненавидіти).

    Отже, команда синіх дала __ правильних відповідей і отримала __ додаткових балів.

 

        Запитання для команди жовтих. Починає капітан.

 _Продовжи вислів: Згода дім  будує, ….

(Згода  дім будує, а незгода руйнує.)

 

Запитання іншим учасникам:

1.  Як в українській народній творчості називається такий вислів?(прислів*я)

2.  Чи буде сполучення слів «згода будує» словосполученням? (       ні,це підмет і присудок).

3.  Як називаються слова «будує-руйнує»? (антоніми).

4.  Доберіть синонім до слова «дім» (оселя, будинок, хата).

5.  Назвіть третю букву в слові руйнує. ( йот).

6.  Скільки звуків позначає буква «є» в слові будує?(два)

 

Команда жовтих дала __ правильних відповідей і отримала __ додаткових балів.

 

       Ми переходимо до другої частини раунду транслітерація. Команда отримує слово і називає його по буквам. Обов*язкова умова – правильно називати літери. Якщо хтось із членів команди неправильно назвав букву, завдання вважатиметься не виконаним і команда втратить свій бал .У цій частині гри команди заробляють один бал.

 

     Слово для команди синіх -  ДЖЕРЕЛО

(учасники по черзі вимовляють букви, учитель повторює за ними,

j0428261підсумовує конкурс)

 

 Слово для команди жовтих – ДЬОГОТЬ

(учасники по черзі вимовляють букви, учитель повторює за ними,

підсумовує конкурс)

 

           Третя частина раунду -  пояснення фразеологізму.

      Команди заздалегідь підготували фразеологізм і три його пояснення. Лише одне з цих пояснень буде вірним,  а яке – це і є завдання для команд. За правильну відповідь команда отримує один бал.

 

     Слово команді жовтих (капітан називає фразеологізм і учасників команди, які дають  три  тлумачення. Команда суперників за одну хвилину має сказати правильний варіант. Підсумок робить учитель).

 

   Слово команді синіх ( учитель підсумовує конкурс).

 

   І знову звучить музична пауза і команди можуть додатково отримати два бонусні бали. Команди готові? ( звучить пісня «Пісня солов*їна» Т. Піскарьова) (команди відгадують пісню, разом її співають)

  Команда _________ додатково отримує 2 бали.

   Отже, після другого раунду рахунок між командами __  __.

 

 

 

                                  ІІІ раунд. ВІДОМІ УКРАЇНЦІ.

   - Багата на таланти українська земля. Має вона немало видатних державних та політичних діячів, письменників, музикантів, учених, спортсменів  та інших діячів, які вписали свої імена в національну та світову історію.  У цьому конкурсі беруть участь капітани команд, Вони отримують картки, у яких написані прізвища видатних українців сучасності й минулого. Завдання: за дві хвилини назвати цих людей своїй команді, не називаючи їхніх прізвищ. За кожне правильно відгадане прізвище команда отримує один бал.

 Починає капітан команди жовтих (капітан отримує жовту картку, переглядає прізвища, за командою вчителя починає гру. Через одну хвилину вчитель підсумовує, скільки балів заробила команда).

 

   -Запрошую капітана команди синіх. Капітан готовий? Час пішов.

j0428261(Через дві хвилини вчитель підсумовує, скільки балів заробила команда).

 

Команда «Синіх»

Команда «Жовтих»

Ярослав Мудрий

Руслана

Гайтана

Богдан Хмельницький

Григорій Сковорода

Леся Українка

Олена Пчілка

Грушевський Михайло

Тарас Шевченко

Влад Яма

Лисенко Микола

Юлія Тимошенко

Анатолій Каденюк

Петро Порошенко

Княгиня Ольга

Брати Клички

Софія Ротару

Шевченко Андрій

Яна Клочкова

Володимир Зеленський

Леонід Глібов

Нестор Літописець

Іван Франко

Ігор Кондратюк

В*ячеслав Вакарчук

Василь Вірастюк

 

   І знову звучить музична пауза і команди можуть додатково отримати два бонусні бали. Команди готові? ( звучить пісня_ «Мамина сорочка» Н. Май) (команди відгадують пісню, разом її співають)

  Команда _________ додатково отримує 2 бали.

    Отже, після третього раунду рахунок становить __    __.

 

 

                                        Раунд ІV. ВІРЮ – НЕ ВІРЮ.

  - Кожному учаснику буде запропоноване твердження, на яке він повинен відповісти «Вірю» чи «Не вірю». Вгадана відповідь оцінюється в 1 бал.

-    Розпочинає цей раунд команда синіх.

      Чи віриш ти, що...

1. Український музичний інструмент трембіта – найдовший у світі? (так)

 2. Дніпро – найбільша річка Європи? (Ні, третя за величиною в Європі, але найбільша в Україні. Найбільша – Волга))

3. .  Іван Франко був номінантом на Нобелівську премію?(так)

4.В Україні проживає стільки ж людей, скільки у Польщі, Чехії, Словаччині та Угорщині разом узятих? (Ні, більше)

j04282615. «Заповіт» Тараса Шевченка перекладений 150-ма мовами? (Так,)

6.  В Україні знаходиться географічний центр Європи?(Так, поблизу містечка Рахів у Закарпатській обл..)

7.Відомий письменник Всеволод Нестайко в дитинстві був дуже низького зросту, а коли виріс - його зріст був близько двох метрів.(так)

Отже, команда синіх дала __ правильних відповідей і заробила __ балів.

 

 Запитання команді жовтих.

Чи віриш ти, що…

1. «Фарбований лис»- це українська народна казка?(ні, її автор

І. Франко)

 2. Найдовший вік такого дерева, як смерека, - 100 років? (ні, 300-400 років)

3. У м. Коломия поряд з музеєм писанок стоїть велике яйце-писанка заввишки з триповерховий будинок? (так)

4.  Великий  сучасний тлумачний словник української мови  містить близько 250 тисяч слів?(так)  

5. Ху́хи — лісові духи в слов'янській міфології. (так)

6. Справжнє прізвище Наталі Могилевської Могила?(так)

7. Дівоча коса може витримати вагу 20 тонн? (Так)

    Отже, команда жовтих дала __ правильних відповідей і заробила __ балів.

    І знову звучить музична пауза і команди можуть додатково отримати два бонусні бали. Команди готові? ( звучить пісня «Діти України» С. Весна) (команди відгадують пісню, разом її співають)

  Команда _________ додатково отримує 2 бали

      Після четвертого раунду рахунок становить __    __.

 

 

                           V РАУНД. ЛЮБИ І ЗНАЙ СВІЙ РІДНИЙ КРАЙ.

      У цьому конкурсі команди  покажуть, наскільки добре знають українські звичаї та обряди. Кожен учасник має за 10 секунд дати відповідь на поставлене запитання. Правильна відповідь – один бал команді.

        Розпочинає команда жовтих.

Запитання:

1. Атрибут народних звичаїв та обрядів. Використовується при хрещенні, весіллі, похоронах. На Україні не було жодної оселі, неприкрашеної ними; символ гостинності. (Рушник).

2.Відеозапитання (Масляна): Отже, на екрані ви побачили, як в Україні святкують Масляну – свято проводів зими. Увага, запитання: коли в Україні святкували свято зустрічі зими?(14 жовтня, на Покрову. Саме з цього дня починали опалювати хату, а господині починали прясти)

3.Предмет - запитання. Прошу винести команді предмети (помічник виносить команді різнокольорові стрічки). Увага, запитання: перед вами стрічки із віночка, кожна з них щось символізує. Знайдіть стрічку,колір якої символізував молодість?(зелена)

4.Це дерево – символ України закріпилось у назві великого релігійного свята. Назвіть це свято. (Верба – Вербна неділя)

 

5. Відгадайте давню українську загадку:

Хлопець Мартин похилився через тин,

А дівчина Гапка:«Яка в тебе гарна шапка!

Ще й жовта китиця проти сонця світиться.

Як прилетять горобці буде тобі, як вівці

Від сірого вовка.» Про що ця примовка?   (Соняшник)

6. На честь якого птаха українці назвали пристрій, за допомогою якого діставали воду з криниці?(журавель)

 7.Відеозапитання: (веснянка). Яку обрядову пісню виконували діти? (веснянка).

        Дякую за відповіді.

                   Увага! Запитання для команди синіх:

1.За функціональним призначенням українські рушники поділялись на побутові і кілкові. Побутовими витирали руки, обличчя, витирали посуд. А яке було призначення кілкових рушників? (Для прикрашання оселі, їх вішали над іконами, над вікнами)

2. Відеозапитання ( свято Івана Купала). Усі, мабуть, здогадались, що це – свято Івана Купала. Запитання: як називались символічні фігури, яких  одягали на свято як парубка і дівчину?( Марена, Купало).

3.Предмет - запитання( виносять глиняний посуд). Перед вами предмети широкого народного ужитку.Запитання:люди якої професії виготовляють такий посуд?(гончарі)

4. Коли в  давнину в Україні розпочинали навчання?(14 грудня, на свято Наума .Селяни були переконані: якщо на свято пророка почати навчання, то дитина успішніше засвоїть знання, набереться розуму)

5.  Язичницький Бог добра і кохання – Лель. Якого птаха українці назвали на його честь? (Лелеку)

6.Що символізувала світло-коричнева стрічка, яку влітали у традиційний український вінок посередині? (це символ землі-годувальниці)

7. Відеозапитання («Добрий вечір тобі…»). Запитання: до яких обрядових пісень належить почута пісня?(колядка)

Дякую за відповіді.

       І знову музична пауза і команди можуть додатково отримати два бонусні бали. Команди готові? ( звучить пісня_ «Їхали козаки» «Тінь сонця») (команди відгадують пісню, разом її співають)

  Команда _________ додатково отримує 2 бали

Після п*ятого раунду рахунок гри ___   ____.

 

                           VІ раунд. ВИЗНАЧНІ МІСЦЯ УКРАЇНИ.

      Наша країна неповторна і багата на визначні пам*ятки історії, архітектури, природні чудеса. І кожен регіон нашої держави має свої  славні місця. Наступний раунд гри якраз про це. Кожна команда отримує два відеозапитання, одне з яких стосується нашого рідного  краю, Херсонщини, друге – нашої батьківщини -   УкраЇни.   Запитання до кожного відеофрагменту однакове:

 ЯКЕ ВИЗНАЧНЕ МІСЦЕ УКРАЇНИ ВИ ПОБАЧИЛИ? Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бала.

       Розпочинає команда синіх. Увага на екран (демонстрація ролика №1  Олешківські піски.) (Олешківські піски – найзагадковіше чудо України. Це найбільша на європейському континенті піщана пустеля , її площа – 210 га землі.)

     Відеоролик для команди жовтих (фр.№2. Асканія Нова.)(Асканія Нова –одне з семи природних чудес України. Це заповідна зона, яка містить в собі цілинний степ, дендропарк та зоопарк)

     Відеоролик для команди синіх (фр.№3 Софіївка.)( Софіївка – парк у місті Умань, одна з найвидатніших пам*яток садово – паркового мистецтва. Парк заснував наприкінці XVIII ст.. граф Потоцький на честь своєї дружини Софії.)

     Відеоролик для команди жовтих (фр.№4 Хортиця.)(Хортиця – найбільший острів на Дніпрі, український «острів свободи», епіцентр нашої державності. Тут постала Запорізька Січ.))

 

      Отже, збережемо інтригу - не будемо оголошувати результати гри.

      Команди можуть заробити свої останні два бали, відгадавши пісню та її виконавця. А журі вже може підводити підсумок всієї гри і після виконання пісні оголосити результати. Увага, звучить мелодія.( «Україна – вишиванка» К. Бужинська ) (команди відгадують пісню, разом її співають)

 

    Нам залишилось підвести підсумки й оголосити переможця гри. Тож надаємо слово журі.

   Дорогі друзі! Наша гра завершилась. Сподіваюсь, вам було цікаво подорожувати Україною і ви й надалі будете вивчати її звичаї й традиції, поглиблювати знання з рідної мови.

      Ще раз вітаємо команду  _____ з перемогою. Дякую за увагу.

docx
Додано
27 серпня 2018
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку