Конкурсно-розважальна програма для учнів 6-х класів
СВЯТО КВІТІВ
Мета: сприяти вихованню у дітей любові до краси навколишнього світу; виховувати екологічну свідомість і екологічну та естетичну культуру у школярів, показати унікальність і багатогранність природи рідного краю, ознайомити з творчістю української художниці Катерини Білокур
Обладнання та матеріали: святково прикрашена актова зала з використанням власноруч виготовлених квітів, букетів, повітряних кульок, мультимедійний проектор, екран, презентація, ватман, заготовки квітів для аплікації, штучні квіти, сушені квіти та плоди, шишки, мило з квітковим запахом, добірка музичних творів та пісень на квіткову тематику.
Звучить мелодія.
Ведуча: Доброго дня , дорогі друзі! Ми щиро раді вітати вчителів, учнів та гостей нашого свята у цій залі! Жодна урочиста мить не обходиться без них. Їх люблять всі . Вони прикрашають сади, парки, сквери, вулиці і помешкання. Вони супроводжують життя людей з давніх-давен. Люди ніколи не залишалися байдужими до їх краси. Отже, як ви вже напевно здогадалисями сьогодні поговоримо про квіти, оспівані поетами, композиторами, художниками.І наша конкурсно-ігрова програма присвячується саме їм – прекрасним творінням природи.
У змаганні зустрінуться 4 команди, сформовані з учнів 6-х класів. Кожна команда налічує 6 учасників – представників свого класу. Наші команди вже чекають за кулісами і напевно дуже хвилюються. Скажіть но мені, а чи правда, що у цій залі знаходяться найактивніші вболівальники? А чи є у цій залі група підтримки 6-А класу? А чи є у цій залі ті, хто не дасть впасти духом команді 6-Б класу? Дякую. А чи є тут позитивно налаштовані вболівальники 6-В класу? Молодці. Відгукніться оплесками учні 6-В класу і підтримайте свою команду. Дякую всім ! Будемо вважати, що це була репетиція, а тепер настав час початку справжньої гри! І на сцену запрошується команда учнів 6-А класу! Підтримайте їх!
(Під оплески виходить команда 6-А класу і шикується біля ведучого.)
Ведучий: Хочу познайомити всіх присутніх із гравцями. Отже, капітан команди
Ваш столик знаходиться ось тут.
Перша команда вже вмостилася і ми можемо запрошувати до гри наступну команду 6-Б класу. Зустрічайте оплесками капітана команди та учасників
Дякую за теплу зустрів команди 6-Б класу. Настала черга вийти до нас команду 6-В класу. Вітайте капітана команди А також гравців команди Ваш столик знаходиться ось тут
У нас за кулісами стоїть і дуже хоче вийти на цю сцену команда 6-Г класу. Привітаймо її! У складі команди 6-Г класу сьогодні грають і капітан команди
З командами ми вже познайомились. Настав час представити найсправедливіше і найчесніше журі. Просимо любити і шанувати вчителя біології Фічку Людмилу Богданівну, заступника директора з виховної роботи та вчителя біології Макар Ірину Михайлівну та заступника голови Учнівської Асамблеї Куцан Анжеліну! Ці оплески для вас шановне журі!
Перед початком нашої гри хочу повідомити, що у нас заплановано конкурсів. Умови кожного з них я повідомлятиму у процесі гри. Отже, давайте домовимось, шановна публіко, з команд – цікава гра, з вас – бурхливі оплески. До речі, звертаюсь до вас дорогі гравці – підтримувати оплесками команду суперника оплесками це дуже шляхетно. Тому давайте будемо толератно і позитивно налаштовані і у нас все вийде Чудово.
І,напевно, уже час,
Починати нам змагання.
Приготуйтеся, команди!
Конкурс перший - привітання!
У чому він полягає. Наші команди отримали індивідуальне домашнє завдання – підготувати музичний номер : пісню про квіти або танок. Запрошуємо на сцену
Дякуємо командам за винахідливість і творчість. Ви всі були неперевершено чудові. А для журі наступна інформація. Найвищий бал цього конкурсу 10.
Ну а ми не баримося і до конкурсу наступного завзято беремося. А полягатиме він ось у чому: капітани оберуть шляхом жеребкування завдання для соєї команди. У разі, якщо вам випадає завдання «Погадаю на ромашці», це означатиме, що у конкурсі бере участь вся команда. Кожен з учасників відповідає на запитання так або ні. Скільки правильних відповідей, стільки балів отримує команда. Максимальна кількість очок, які може набрати команда, відповівши на всі запитання правильно – 6.
Якщо випадає завдання «Небилиці» завдання команди наступне:виправити у віршах-небилицях помилки. Після того, як текст з’явиться на екрані у гравців є 30 секунд, щоб знайти всі невідповідності. Відповідь озвучує капітан. Максимальна кількість балів також 6. За кожну пропущену небилицю знімається 1 бал.
Ну що, команди готові? Тоді розпочинаємо. Першою до жеребкування запрошується команда 6-Г класу.
Запитання для команди 1.
1. У пісні співається:"А... цвіте синьо-синьо". Мова йде про барвінок? (Ні).
2. Цариця квітів - троянда? (Так.)
3. Лотос росте у річці? (Так.)
4. Якщо дарують букет, то кількість квітів беруть парною?(Ні.)
5. Найбільша квітка в рафлезії Арнольді. (Так.)
6. Проліски цвітуть у квітні? (Так.)
Запитання для команди 2.
1. Квіти чорнобривців синього кольору?(Ні.)
2. Найсильніший аромат у вечірні години мають квіти матіоли? (Так.)
3. Чи може рости на клумбі латаття біле?(Ні.)
4. Слово "гладіолус" перекладається з латині як "меч"? (Так.)
5. Чи можна хризантему назвати весняною квіткою? (Ні.)
6. Чи є мелодія "Вальс квітів"? (Так.)
Завдання для команди 3
У квітні гарно у нашім саду:
Вже розквітли жоржини й майори,
Сливи, вишні та помідори,
І садити капусту я йду.
За парканом квітнуть тополі,
Білим цвітом вкрились вони,
А за ними липи й клени
Рожевим квітнуть вдалині.
Що за фея тут гуляла:
Все навкруг перемішала.
Феї ти допоможи,
Їй помилки підкажи.
Завдання для команди 4
У лузі трава і квіти...
Яка вражаюча краса.
Не можна все перелічити:
Буяє, квітне, розквіта.
Тут синьоокії волошки
І гордий бачимо тюльпан,
Та клаптик дикої ромашки.
А далі, далі тільки льон
А ще - чудові хризантеми
І польовий вогненний мак.
Та гладіолус і жоржини,
Берізка, сорго, пастернак.
Якщо знаєш ти рослини,
То на місця їх розсади.
Залиш, що треба, в лузі, полі,
Відправ все інше у сади
Другий конкурс завершено і ми мабуть наберемося сміливості і прохатимемо наше найсправедливіше журі оголосити результати за перший конкурс «Привітання»
музика
СЛОВО ЖУРІ
Ведуча: Дякуємо журі і продовжуємо. Наступний конкурс «Квітка-семицвітка», який полягає ось у чому. Кожна команда отримує квітку із завданнями зазначеними на пелюстках. Учасники по черзі обирають пелюстку, на зворотньому боці якої знаходиться індивідуальне завдання. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Отже максимальна кількість балів 6
Завдання:
Відгадати загадку:
Я на сонце дуже схожа —
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю,
Промінцями всіх вітаю.
Відгадати всім не важко.
Що за квітка я? (Ромашка)
Стебельце — шорстка драбинка,
У середині чорна вуглинка,
Пелюстки блискучі, як лак.
Це квітує... (мак)
Осіння квітка сукню вділа
рожеву, синю, ніжно-білу.
Стоїть, неначе їжачок, у неї сотні
пелюсток.
(Айстра)
Синьоока ця заброда
В полі водить хороводи.
Де вона вінки спліта —
Пшениці рідкі й жита.
(Волошка
. Дівчинка трима в руці
Хмарку-пух на стебельці.
Як подуєш ти на нього —
Не залишиться нічого.
(Кульбаба)
Не оса, а жало має,
не вогонь, а обпікає.
Коли йдете в ліс гуляти,
обминіть її, малята. (Кропива)
Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
У погожу літню днину
він на варті біля тину,
круглолицій та пригожий,
і до сонця дуже схожий. (Соняшник)
Завдання 2
„Зелена аптечка”.
Уявіть собі, що у вас висока температура.
Що вам потрібно запарити, яку рослину? (липу)
А коли болить живіт? (звіробій)
А при застуді та болі у горлі ? (календула)
При хворобах печінки та підшлункової (чорнобривці)
Завдання 3
Із зав’язаними очима намалювати ромашку
Завдання 4
«Вгадай аромат»
Із зав’язаними очима визначити, яка квітка подарувала свій аромат милу.
Завдання 5
Розгадай ребус
Завдання 6
«З якої гілки дитинчата , якого дерева малята»
На столику розкладені плоди і насіння. Потрібно визначити з якого вони дерева чи куща (шипшина, клен, калина, горобина, сосна, кедр, вільха).
Ведуча: Перш ніж розпочати новий конкурс хочу кілька слів розповісти вам про Народну художницю України Катерину Білокур. Вона є досить відомою у світі, але на Батьківщині про неї знають мало. Катерина була сільською дівчиною, малювати почала у 14 років на клаптиках скла або шматках тканини. Але ніхто її захоплення не те що не оцінив, більше того – дівчинку покарали за це. Батьки вважали великим горем мати доньку-художницю. Катерина з волі батьків не навчалась у школі, що завадило їй вступити до училища. Але дівчина все одно малювала пензликами з котячої шерсті, які виготовляла сама. Відомою стала аж у 40 років. А малювала ця дивовижна жінка квіти, які любила понад усе. Ось чому ми про неї згадали сьогодні. І наступне завдання для команд буде таке: зараз на екрані зявиться зображення картини К, Білокур. Завдання для команди за 30 секунд по черзі назвати зображені на картині квіти. Повтор не зараховується. Хто не знає відповіді каже: «Пас».
Завдання для наступної команди буде таке: зараз на екрані по черзі зявлятимуться картини К, Білокур, на яких зображено квіти. В порядку черги потрібно буде відгадати ці квіти. Хто не знає відповіді каже : «Пас»
Час – 30 секунд.
За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Розпочинає конкурс команда 6-Б класу.
На Землі немає нічого прекраснішого і тендітнішого за квіти. Подарувати квіти означає висловити людині свої щирі почуття любові, поваги, прихильності. Квіти добрі посередники між людьми. Вони допомагають робити наші стосунки більш сердечними і щирими. Саме тому наш останній конкурс буде відбуватись наступним чином. Команди розділяться на дві частини. Троє учасників від кожної команди отримають творче завдання, яке полягатиме у наступному: вам видаються заготовки квітв, з яких потрібно скласти композиції і наклеїти їх на ватмані. У другої частини команди завданням буде відповісти на запитання ,що стосуватимуться квіткового етикету. За кожну правильну відповідь нагорода – квітка. Наприкінці конкурсу ми побачимо букет кожної команди. Відповідає та команда, котра першою підняла руку.
Запитання вікторини
1. Як правильно зривати квіти(їх не зривають, а зрізають)
2. Кому дарують квіти (Мамі, татові, учителям, рідним, друзям.)
3. Ви йдете в гості. Який букет краще подарувати власноруч виготовлений чи куплений (Краще свій, але можна і купований)
4. Як повинен виглядати подарунковий букет? (його необхідно загорнути у декоративний папір, або полиетилен)
5. Ви зайшли з букетом до квартири. Ваші дії? (Зняти папір з квітів, або розгорнути його наполовину)
6. Скільки квітів має бути у букеті? (Якщо квітів до 10, то їх кількість має бути непарна, якщо більше, то кількість довільна)
7. В якій руці потрібно тримати букет? (Спочатку у лівій, після привітання букет беруть у праву руку і вручають)
8. Що повинна зробити господиня(господар), отримавши в подарунок букет? (Подякувати і поставити букет у вазу на видному місці)
9. На які свята дарують квіти? (8березня, день народження, новосілля, закінчення школи, весілля и т. д.)
10. Які квіти краще дарувати чоловікові? (чоловікові краще дарувати крупні квіти з довгими стеблами)
Які квіти дарують жінкам(будь які)
11. З якими квітами краще відвідувати хворого? (з квітами, котрі не мають різкого запаху)
12. Які правила потрібно знати при складанні букета? (Головки квітів потрібно розмістити у різній площині; не допускати перехрещування вгорі; колючки, шипи та гострі частини ліквідувати; крупні квіти не повинні бути повернуті головками один до одного або вниз)
13. З якої нагоди дарують корзину з квітами? (вихід на пенсію, на весілля, артистам на концерті)
Ведуча: Корзини з квітами, букети дарують не тільки під час урочистостей або на концерті, їх присилають додому. В букет або корзину вкладається вітальна листівка з підписом дарувальника.
14. В день свята ви не встигли вручити квіти. Коли ви це зробите? (не пізніше обіду наступного дня)
У мене запитання закінчилися, а це означає, що настав час підрахувати кількість квітів у букетах кожної команди. Шановне журі, прохання фіксувати результати до протоколу.
Найбільшу кількість квітів-балів набрала команда
Привітаємо їх оплесками
Ви пам’ятаєте, що у нас цей останній конкурс складався із двох частин? Давайте поглянемо чи справилися із завданням другі половини команд.
Ого, та тут робота ще кипить. Ну що ж дамо командам можливість закінчити свою творчу роботу. А тим часом обговоримо екологічні новини сьогодення.
Увага! Завдання для команд буде наступним: я зачитуватиму новину, а ви спробуєте пояснити причину аномального явища , про яке йтиме мова. У нас 4 команди, отже, новин буде також 4.
Новина № 1
Ведуча: Чилійська пустеля Атакама, одне з найбільш посушливих місць на Землі, вкрилася рожевими квітами. Подивитися на це дивовижне явище прибувають тисячі туристів. Деякі частини Атаками вкрилися рожевими мальвами та іншими квітами . Як ви гадаєте, що стало причиною такого явища?
Очікувана відповідь: надмірні дощі, які спричинили зміни клімату.
Ведуча: Проливні дощі, що почалися в березні, стали справжнім лихом для північних районів Чилі, вони стали причиною повеней, зсувів і численних руйнувань. У той же час дощі призвели до того, що деякі частини Атаками вкрилися рожевими мальвами та іншими квітами Як зазначає директор Національної служби туризму в Атакамі , пустеля і раніше зацвітала після злив, але інтенсивність цвітіння в цьому році не має прецедентів. Причинами він вважає ураган "Ель-Ніньо" і зміну клімату.
Ведуча: Новина № 2 основна діяльність джмелів – запилення диких квітів та інших рослин. Вчені вважають джмелів ключовим видом, відповідальним за здоров’я екологічної спільноти. Зникнення цих комах матиме хоч і непрямий, але значний вплив на велику кількість інших видів.
Джмелі також мають важливе значення для сільського господарства. Вони активні навесні, влітку і восени та відіграють велику роль у процесі запилення багатьох культур, таких як конюшина, помідор, чорниця, вишня. Ці комахи, на відміну від бджіл, при запиленні гудуть. Таким чином, вони створюють вібрацію та струшують пилок з рослин.
Підвищення температури, яке спостерігається протягом останніх 110 років, є причиною вимирання комах на південних територіях їхнього ареалу. Окрім того, дивує дослідників і той факт, що джмелі не здатні переміщуватися на північ, як це роблять інші види. Увага, запитання: Що на вашу думку спричинило підвищення температури повітря?
Ведуча: Так, звісно зміна клімату, спричинена вихлопами машин, заводів та електростанцій, негативно впливає на середовище проживання джмелів у Європі.
Ведуча: Новина №3
Незабаром квіти пахнутимуть солодше, вважають вчені. Деякі квіти стануть у 9 разів ароматнішими через глобальне потепління. Підвищення температури планети значно підвищить здатність квітів виробляти солодкі запахи. Сильніший запах квітів допоможе бджолам знаходити рослини швидше. Ефект посилення запаху буде особливо відчутним у північних країнах. Крім того, найбільш солодким запах стане у фруктових дерев. Запитання: Чи є безпечним надмірно сильний аромат для людей?
Ведуча: Так. Адже сильні запахи викликають алергічні реакції у багатьох людей. Вже зараз навесні спостерігається масова реація людей на інтенсивне цвітіння квітів.
Ведуча: Новина №4
На Житомирщині зацвіли весняні квіти. Удруге за рік тут розпустилися бузок, каштани, ірис, жасмин та яблуні. Подібне тут спостерігають останні 7 років. Запитання: що може бути причиною такого феноменального цвітіння?
Очікувана відповідь: глобальне потепління і зміна клімату.
Ведуча: Повторне цвітіння відбувається, якщо серпень посушливий, а у вересні йдуть рясні дощі, або серпнева спека супроводжується грозами і дощами. Ботаніки припускають, що причиною може бути брудне повітря, хімікати та зміна клімату
Феноменальне цвітіння не є гарним показником, адже подібне цвітіння рослину виснажує.
Ведуча: Бачу, що наші команди вже готові демонструвати свої квіткові композиції-аплікації. Запрошуємо на сцену команду 6-А класу
Отже всі конкурси завершилися. Команди плідно попрацювали. Настав час підвести підсумки. А поки журі рахуватиме бали пропоную поринути у світ танцю. Номер від учнів 6-Г класу. Зустрічайте:
Дякуємо дівчаткам 6-Г класу за чудовий танок. А зараз настала вирішальна мить і я запрошую до слова голову журі Макар Ірину Михайлівну.
Ведуча: Доля рослин залежить від нашого ставлення до них. Часто доводиться спостерігати, як люди несуть букети – хто невеличкі, хто великі оберемки. Квіти в’януть, їх викидають. Рослин стає все менше за видовим та кількісним складом . Може замість букету ви принесете додому світлини, які завжди нагадуватимуть про зустріч з прекрасним?
Людство повинно прагнути до збереження всього видового різномаїття. Пам’ятаймо про це і до нових зустрічей!