Підвищити інтерес учнів з порушеннями інтелектуального розвитку до вивчення математики допоможуть різні цікаві позакласні заходи.Діти з нетерпінням чекають таких заходів та із задоволенням приймають в них участь, допомагають в підготовці.
Конкурсно -розважальний математичний захід для учнів 6 - 8 класів:
«Рахують всі»
Слайд 1
Мета позакласного заходу:
Запланована діяльність:
1.Створити дві команди хлопчиків та дівчаток («зелені» та «червоні»)
2. Підготувати інформацію кожній команді.
Очікувані результати:
– самореалізація учня через пізнавальний інтерес;
– розвиток творчих здібностей, інтересів, ініціативності учнів;
– розвиток культури мовлення, комунікативних навичок;
– оптимальний розвиток математичних здібностей у учнів.
Ресурси: мультимедійний проектор, фліпчарт, презентація, відео-матеріали, роздатковий матеріал.
ХІД ЗАХОДУ
І. Організаційний момент
Вчитель. Доброго дня, дорогі друзі! Рада вітати вас на нашому заході кмітливих та винахідливих! Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нецікавою та нудною наукою, сьогодні змінять свої переконання та зрозуміють, що вона захоплююча, весела і дуже всім потрібна у житті.
Слайд 2 Вчитель зачитує вислови про математику.
«У математиці є своя краса, як у поезії і музиці» (М.Е. Жуковський)
«Математику вже тому треба вчити, що вона розум до ладу приводить» (М.В. Ломоносов)
Сьогодні змагатимуться дві команди – «зелених» (хлопчики) і «червоних» (дівчатка). Чи готові команди до роботи?
Команда «зелених»: «Ми готові позмагатись, бо ми вмієм рахувати!»
Команда «червоних»: « В математиці – ми перші, нас ніхто не перевершить!»
Слайд 3
Правила роботи в команді.
1.Бути ввічливим і уважним.
2.З повагою відноситись до думки суперника.
3.Вміти вислухати один одного.
4.Бути активним – це запорука перемоги.
ІІ Домашнє завдання
Вчитель. Командам потрібно було підготувати повідомлення про число 7.
Команда «зелених»: Веселка має 7 кольорів.
Команда «червоних»: Тиждень триває 7 днів.
Команда «зелених»: А семірка — кочерга, в неї є одна нога.
Команда «червоних»: Сім разів відміряй – один раз відріж.
ІІІ Вправа «Казкарі»
Вчитель. Зараз перевіримо, хто добре знає казки. У назвах яких казок використані натуральні числа?
Учні.
ІV Конкурс «Хто краще обчислює?»
Слайд 4
На екрані спроектовані завдання для усного обчислення. Перший стовпчик для «Зелених», другий – для «Червоних»
10 х 10 5 : 5
1000 – 0 100 : 100
42 х 0 (345 + 281) х 0
V Конкурс «Знайди помилку» (перегляд відео) https://www.youtube.com/watch?v=d4JGVqEUM0k
На столах у команд аркуші паперу, на яких вони зможуть вірно обчислити і знайти помилку.
VІ Конкурс « Відгадування загадок»
Вчитель. Пропоную командам відгадати віршовані загадки.
Слайд 5
Загадка 1
Гострий кут він переріс,
До тупого не доріс.
Як відомо, кут такий називається…….( прямий)
Слайд 6
Загадка 2
Щоб кути намалювати,
Нам його потрібно мати.
І щоб вимірять кути,
Ліпший прилад не знайти.
Всім кутам він командир
Помічник наш…….( транспортир)
Слайд 7
Загадка 3
По ній довго можна йти.
Кінця краю не знайти
І початку теж нема,
Бо ця лінія….- ( пряма)
Слайд 8
Загадка 4
У двох матерів – по п’ять синів і всі на одне ім’я. (Пальці рук)
VІІ Конкурс «Математичні анаграми»
Вчитель. Для наших математиків ми підготували АНАГРАМИ.
Переставивши літери в цих словах, отримаєте математичні терміни.
Нехай допоможуть вам розум і знання.
На екран спроектовані анаграми. Учні міркують під музичний супровід.
Потім отримані математичні терміни розміщують на фліпчарті.
Слайд 9
ЛЯІНІ ( ЛІНІЯ)
ОЛКО (КОЛО)
СОЛИЧ (ЧИСЛО)
ДІЗКОВІР ( ВІДРІЗОК)
ЧАОКТ (ТОЧКА)
НОДИ (ОДИН)
СЛАЙД 10 ( Відповіді до анаграм)
VІІІ Конкурс художників
У кожної команди на столі – лист ватмана та маркери. Звучить спокійна музика.
Завдання для команд: намалювати малюнок, використовуючи геометричні фігури.
Захищають роботу по одному учаснику від команди.
Слайд 11 ( Варіанти малюнків до конкурсу художників)
ІХ Конкурс « Математичні варіації »
Слайд 12
Завдання 1. Одне яйце варять 5 хвилин. За скільки хвилин можна зварити 6 яєць? ( 5 хв.)
Завдання 2. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? ( Кут)
Завдання 3. Скільки крокодилів живе у Дніпрі? ( Жодного)
Завдання 4. Скільки літер в слові «МАТЕМАТИКА»? (10)
Завдання 5. Чотирикутник, у якого всі кути і сторони рівні. (Квадрат)
Завдання 6. Що більше 1 дм чи 10 см? (Однакові)
Х Конкурс « Розгадай ребус»
На екрані - ребуси з математики.
Ребус 1 Ребус 2
Відповіді до ребусів: масло, екран.
ХІ Підсумок заходу
Слайд 14 (Дякую за активність та кмітливість)
Визначення переможців .
Вчитель. Ви продемонстрували знання математичні, винахідливість, кмітливість. Сподіваюся, що цей захід не пройшов для вас марно і всі ви ще більше будете цікавитися математикою, бо вона дуже потрібна у житті. А всіх учасників чекають солодкі призи.