Метою даного уроку є допомогти учням усвідомити, що таке успіх, навчити як його досягти, щоб мати користь собі та іншим людям, сприяти розвитку пізнавальних здібностей, сприяти вихованню ціннісного ставлення до праці, бажання доводити задумане до кінця.
Тема: Успіх і навчання
Мета: допомогти учням усвідомити, що таке успіх, навчити як його досягти, щоб мати користь собі та іншим людям; сприяти розвитку пізнавальних здібностей; сприяти вихованню ціннісного ставлення до праці, бажання доводити задумане до кінця.
Тип уроку: комбінований урок
Обладнання: портрети відомих людей України, кросворд, поради учням, ТЗН, відеоролики за темою уроку
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядьте всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Послухайте різні ситуації з життя дітей, дайте відповідь на запитання одним словом.
- Про яку рису характеру йдеться?
1) Василько самостійно приймає рішення та виконує їх. Яка риса характеру притаманна хлопчикові? (Рішучість)
2) Ненароком Андрійко розбив улюблену мамину чашку. Хлопчик дуже злякався. «А може краще не признатися мамі?» Увечері, коли мама повернулася з роботи, син побіг до матусі і промовив: «Пробачте мені, матусю, я ненароком розбив вашу улюблену чашку». Мама навіть не розсердилася, а погладила хлопчика по голівці і сказала: «Спасибі, мій хлопчику». «За що?» - не зрозумів син. «За правду». (Чесність)
3) Дідусь Лесика копає грядку. Він дуже старенький, йому важко, піт заливає очі. Це побачив онук. Він швидко побіг до дідуся, забрав лопату і докопав грядку. (Працьовитість)
4) Мама попросила Олю підмести кімнату, але вона вирішила, що краще перегляне мультфільм по телевізору, а кімнату підмете бабуся. (Лінь)
5) Петрик, коли приходить зі школи, миє руки, переодягається, складає речі і обов’язково чистить взуття. (Охайність)
- Чи можете знайти ключове слово? (Успіх)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
- Розгорніть підручник на сторінці 28 і прочитайте тему нашого уроку.
- Які ваші припущення, про що піде мова на уроці?
- Давайте відразу дізнаємося, що ж таке успіх на ст. 141.
- Ось ви вчитеся в одному класі, але у всіх різні характери, поведінка, досягнення у навчанні.
- Усі люди чогось прагнуть, про щось мріють. Мрія надихає людину. Головне треба мати мету в житті і до неї йти, бо за словами Оноре де Бальзака «Людині, яка знає куди йде, світ дає дорогу»
- Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші – ні, як досягти успіху.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Бесіда
- Доберіть синоніми до слова успіх.(Удача, перемога, досягнення)
- Доберіть антоніми. (Поразка, невдача, програш)
Складіть словесний портрет успішної людини та невдахи.
Який із малюнків підходить для успішної людини, а який для невдахи?
В усі часи були і є нині люди, які багато досягли в житті. Таких людей називають успішними. У них завжди є чого повчитися.
- Чи знаєте ви таких людей?
- У чому проявився успіх цих людей?
(На окремій дошці портрети відомих людей України: Леся Українка, Соломія Крушельницька, Володимир і Віталій Клички, Андрій Шевченко, Руслан Пономарьов, Руслана Лижичко, Василь Сухомлинський)
Випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює, рухається вперед. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим». Бо все у світі здобувається людською працею: зводяться будинки, будуються мости, вирощується хліб і до хліба. І все це для людини, щоб вона була сита, здорова, весела і щаслива, а «без труда нема плода».
- На сторінці 28 виберіть риси характеру, які допомагають досягти успіху.
- При ознайомленні із змістом статті на сторінці 29 дізнаєтеся про ще одну успішну людину – Григорія Сковороду
4. Складання порад як стати успішною людиною (ст.31)
5. Читання і обговорення казки про хлопчика Абихто
- Яким був цей хлопчик?
- Чому його прозвали Ніхто?
- Яку пораду ви дали б хлопчикові?
6. Читанні оповідання В.Сухомлинського «Як Микита став працьовитим»
Яким був Микита?
- Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?
- То які ж риси характеру є ворогами успіху? (Байдужість, лінь)
- Є й інші риси характеру, які шкодять успіху. Як ви думаєте, які це?
7. Фізкультхвилинка
8. Складання «Дерева успіху»
- Зараз ми з вами складемо дерево успіху.
- У вас на листочках записані риси характеру. Подумайте, які листочки ми розмітимо на дерево успіху?
- Свою думку доведіть, використовуючи такі слова:
«… Я вважаю що …»
«… На мою думку …»
«… тому, що …»
«… Наприклад …»
9. Робота в парах
- Виберіть «поради учню», щоб досягти успіху у навчанні.
Поради учню
V. Підсумок уроку
- Що нового ви дізналися на уроці?
- Чи можете ви назвати себе успішною людиною?
- Розкажіть про свої досягнення.
- Чого ви прагнете, про що ви мрієте в житті?
Запам’ятайте! Людина не просто проживає своє життя, вона його будує.
Ось вам моя порада.
Будьте:
Працьовитими, |