Конспект уроку з предмету Я у світі на тему "Україна - європейська держава. Що я можу розповісти своїм ровесникам за кордоном про Україну"

Про матеріал

Метою уроку є уточнити і розширити знання учнів про культурну спадщину, її складові; ознайомити з елементами культурної спадщини: Уманським дивом та Софією Київською; розвивати зв'язне мовлення, логічне і образне мислення, увагу, інтерес до виучуваної теми; виховувати бережливе ставлення до культури України, культурної спадщини народу.

Перегляд файлу

Тема: Україна – європейська держава. Що я можу розповісти своїм ровесникам за кордоном про Україну

Мета: уточнити і розширити знання учнів про культурну спадщину, її складові; ознайомити з  елементами культурної спадщини: Уманським дивом та Софією Київською; розвивати зв’язне мовлення, логічне і образне мислення, увагу, інтерес до виучуваної теми; виховувати бережливе ставлення до  культури України, культурної спадщини народу.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: презентації, підручник, демонстраційний словник.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Ось і дзвоник пролунав

До роботи час настав

Тож і ми часу не гаймо

І урок розпочинаймо

 - Доброго дня. Давайте з вами відразу домовимося, що на уроці ви будете сидіти тихо і уважно мене слухати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

 - Розпочнемо наш урок з перевірки домашнього завдання.

 1. Фронтальне опитування.

 - Що таке культура? Що ми відносимо до культури?

 - Як ви розумієте поняття «культурна спадщина»? Що ми можемо віднести до культурної спадщини?

 - Що таке музей? Що в ньому зберігається? В яких музеях ви бували?

 - Яких ви знаєте українських художників?

 - А тепер погляньте на картини та вкажіть їх авторів.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 - Сьогодні на уроці ми ознайомимося з такими елементами культурної спадщини як Уманський парк «Софіївка», що є перлиною паркового мистецтва, та головною скарбницею давньоруської культури – Софією Київською.

ІV. Сприймання та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.

1. Розповідь з елементами бесіди.

 - Чи знаєте ви, що таке ландшафтний парк?

 - Ландшафтний парк – місце для відпочинку, яке створене штучно, тобто висаджені рідкісні кущі та дерева, завезені з багатьох країн світу, викопані озерця, річки, ручаї, зроблені водоспади, гроти, мости, фонтани.

У створенні ландшафтного парку беруть участь тисячі людей. Архітектори створюють ескіз парку, тобто зображують на папері ,де буде викопане озерце чи річка, де збудуються альтанки й павільйони, де будуть висаджені дерева, кущі, квіти. А вже потім цей ескіз втілюють в життя: скульптори ліплять статуї, різьбярі прикрашають різьбою альтанки й павільйони, садівники висаджують дерева, квіти, робітники викопують озера та ставки.

Створити ландшафтний парк – справа довга й клопітка.

Саме так народжувався Уманський парк «Софіївка». Задумав його створити польський магнат Потоцький. Він подарував «Софіївку» на день народження своїй дружині, як знак своєї безмежної любові до неї. Однак дружина Софія за все своє життя лише декілька разів відвідала даний парк.

 «Софіївка» - перлина паркового мистецтва світового масштабу. Загальна площа парку становить 179, 2 га. Парк прикрашають статуї стародавніх богів, мальовничі містки, альтанки, водойми. У «Софіївці» є і Єлисейські поля, і Кавказька гірка, фонтани, гроти, водоспади.

«Софіївка» завжди чекає гостей, це чудове місце для відпочинку

2. Читання статті з підручника. (Одночасно демонстрація презентації)

 - Розгорніть   ваші  підручники на сторінці 66, давайте прочитаємо статтю «Що називають «Уманським дивом» ланцюжком.

3. Бесіда за змістом статті

 - Які є незрозумілі слова в тексті?

 - Що таке ландшафтний парк?

 - Де вперше почали створювати такі парки?

 - З яких пір вони розвиваються ?

 - Назвіть зразки ландшафтних парків в Україні.

 - Який ландшафтний парк називають «Уманським дивом»?

 - Де розташована «Софіївка»?

 - Ким і коли цей парк було закладено?

 - Як називаються окремі частини парку?

 - Хто брав участь у створення парку «Софіївка»?

4. Бесіда про Софію Київську.

 - Ще однією перлиною української культури є Софія Київська. Цей величний храм розташований у Києві. Його будували тисячі робітників під керівництвом Ярослава Мудрого.

Саме цей руський  князь задумав створити храм, з яким за величчю не могла б зрівнятися жодна споруда в світі. Храм був побудований у ХІ столітті, тобто 1000 років тому. З літописів ми дізнаємось, що при будівництві храму для скріплення цеглин у стінах використовували яєчні жовтки. Ви уявляєте скільки потрібно було яєць, щоб побудувати такий величний храм і щоб він вистояв до наших днів!!!

Храм був побудований менше ніж через 50 років після запровадження християнства на Русі Володимиром Великим у 988 році.

Собор прикрашений різноманітними фресками та мозаїками. За часи Ярослава Мудрого у соборі була створена школа та бібліотека. Тут проходили урочисті посадження на престол, прийоми послів, вінчання.

У 1914 році більшовики замінували і хотіли підірвати собор, однак спроба виявилася невдалою.

Собор нині є музеєм світового значення.

5. Читання статті «Головна скарбниця давньоруської культури» (одночасно демонстрація презентації)

  - Давайте ланцюжком прочитаємо статтю «Головна скарбниця давньоруської культури» на сторінці 68.

6. Бесіда за змістом статті.

 - Які незрозумілі слова в тексті?

 Оранта – Богоматір, руки якої підняті в молитві.

Мозаїка – зображення, викладене із шматочків кольорового скла – смальти.

Фреска – зображення, виконане мінеральною фарбою по вологій штукатурці.

 - Скільки кам’яних  брам вели до Києва? Як називається найкрасивіша з них?

 - Хто побудував Софіївський Собор?

 - Скільки куполів у Софіївському Соборі?

 -  Чим оздоблений Собор?

 - Чим нині є для нас Софія Київська?

V. Підведення підсумків уроку.

1. Гра «Пригадай»

 - Давайте пригадаємо, що нового ви дізналися з уроку?

 - Що таке ландшафтний парк?

 - Чому «Софіївку» називають Уманським дивом?

 - Коли і ким був побудований Софіївський Собор?

 - Чому Софія Київська є пам’яткою світового значення?

2. Домашнє завдання

 - Розгорніть щоденники, запишіть домашнє завдання – ст.. 66-70 – читати і переказувати.

 

docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
4865
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку