Конспек уроку з предмета "Я досліджую світ" на тему "Людські чесноти. Ввічливість", метою якого є Працювати над засвоєнням слів ввічливості, навчити учнів використовувати їх в необхідних ситуаціях, виховувати ввічливе ставлення до оточуючих, формувати життєво необхідні компетентності молодших школярів.
Тема уроку. Людські чесноти. Ввічливість
Мета уроку. Працювати над засвоєнням слів ввічливості, навчити учнів використовувати їх в
необхідних ситуаціях, виховувати ввічливе ставлення до оточуючих, формувати життєво необхідні компетентності молодших школярів.
Обладнання. Слова ввічливості, прислів’я про ввічливість, мікрофон, картки червоного та зеленого кольору, «Квітка ввічливості», картки для групової роботи, картки для вправи «Асоціативний кущ».
Хід уроку.
І. Організація учнів до уроку.
Вийшло сонечко на ганок
Привіталось: «Добрий ранок»
Дуже прошу вас, малята,
Дружньо усім працювати
Не лінуйтесь, усміхайтесь,
На відмінно всі навчайтесь.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Діти, нещодавно я спостерігала одну ситуацію і мені дуже закортіло розказати її вам.
Йшли на зустріч один одному два хлопчики – Максимко і Сергійко. Перший підбіг до другого,плеснув його по плечі і крикнув:
- Гей! Добре, що я тебе зустрів. Дай мені швидко домашнє завдання з математики, бо я не записав.
- Вибач, але мені ніколи, - відповів Сергійко. А Максимко тільки знизав плечима.
- Як ви гадаєте, чи правильно повівся Максимко?
- Яким він був?
(Він був не вихованим, не ввічливим).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Щоб не потрапити в таку ситуацію, як Максим, ми сьогодні розпочнемо вивчати правила культури поведінки: правила доброти, ввічливості, скромності, спілкування.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- З давніх - давен люди привчали вживати ввічливі слова навіть маленьких дітей. Щоб стати культурною, вихованою людиною, потрібно змалечку привчатися бути ввічливими, добросердечними.
- А як ще називають слова ввічливості? (Чарівні)
Чому? (Ці слова можуть піднести настрій заспокоїти, втішити).
- Які ви знаєте слова ввічливості?
1.Складання «Асоціативного куща»
(Доцільно провести з метою формування навчально - комунікативної, загальнокультурної компетентності)
2. Казка про ввічливість (Доцільно провести з метою формування комунікативно – громадянської компетентності
У великім лісі, серед високих могутніх дерев, була маленька затишна Галявина. Не повірите, але уся ця Галявина була ніби вкрита зеленою ковдрою з листків Суниці. А під цими маленькими зеленими Листочками було ціле море дозрілих ягід. Вони висіли на тонюсіньких стебельцях, що зігнулися до самої землі. Дозрілі, соковиті Сунички мріяли, аби їх скоріше зірвали!
|
|
На галявину вийшов маленький Їжачок. Він жив неподалік, в гарному будиночку, що був збудований під могутнім дубом. Їжачок запросив у гості до себе Друга, із сусіднього лісу, на чай із суничним варенням. Чай був приготовлений, а от Суниць він досі не знайшов. Хоча ретельно обійшов усю Галявину! Засумував Їжачок. Стояла гарна погода, ласкаво світило Сонечко – і, до речі, воно (Сонце) було досить високо , а це означало, що половина дня вже пройшла! Треба було поквапитись – адже варення ще зварити потрібно… А Суниць немає!
Підняв голову Їжачок догори: він вирішив звернутися до привітного ласкавого Сонечка по допомогу. «Підкажи мені, Сонечко, де мені знайти суничних ягід на варення? Я шукаю цілий день, але всі ягоди ніби поховались від мене!» Відповіло Сонечко Їжачку : « Але ж Ти стоїш на Суничній галявинці! Невже не знайшов жодної Суниці?» «Ні, не знайшов!», - відказує маленький Їжачок. «Та Ти, мабуть, не ввічливо повівся. Ти привітайся, попроси ягід на варення у Галявини. Суниця – жива істота і теж любить ввічливість. Як і всі, хто живе у лісі». Їжачок замислився, позіхнув і зрозумів, що не гарно повів себе. «Добрий день Вам, зелені Листочки! Чи не підкажете Ви мені, де знайти Суниці, аби зробити варення? Я запросив Друга на чай і хотів пригостити його чимось смачненьким. Буду Вам дуже вдячний за допомогу». Як почули зелені Листочки Суниці привітне прохання Їжачка, то відразу попіднімалися з землі і показали великі стиглі ягоди, що висіли на стебельцях
Назбирав Їжачок цілий кошик Суниць, поспішив додому, аби встигнути приготувати смачне варення до чаю. Але не забув перед цим ще раз подякувати Галявині і Сонечку, Листочкам зеленим…
«Дивно», - подумав собі Їжачок, -«виявляється, навіть із рослинами треба бути ввічливим. Та ні,не дивно, бо Вони також живі!..»
- Що ви можете сказати про їжачка?
- Чи з усіма він був ввічливим?
- Що зрозумів їжачок?
- Як потрібно поводитись із рослинами?
3. Вправа «Інтерв’ю»
(Доцільно провести з метою формування комунікативно – когнітивних та соціальних компетентностей).
- Чи завжди ви користуєтеся словами ввічливості в їдальні, бібліотеці, на вулиці, у транспорті?
- Кому ви сьогодні сказали «дякую», «будь - ласка», і за що?
- Хто ці слова сказав вам.
4. Робота з підручником (с. 40 - 41). (Доцільно провести з метою формування навчально – предметної компетентності)
Прочитайте статтю «Ввічливість».
- Що ви зрозуміли із прочитаного? Який висновок зробили для себе?
- До яких наслідків ведуть грубість і злість? Який найкращий стиль поведінки?
- Розгляньте малюнки.
- Подумайте, чи можемо ми назвати ввічливими дітей, яких бачимо на малюнках? Чому?
5. Фізкультхвилинка
(Доцільно провести з метою формування здоров’язберігаючої компетентності).
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору підлетіли.
Три! Чотири! Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
П’ять, Шість! Всі веселі
Крутимось на каруселі.
Сім! Вісім! В поїзд сіли.
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили
І за парти дружньо сіли.
6. Робота над прислів’ями. (Доцільно провести з метою формування ціннісно – смислової компетентності)
- Як ви розумієте прислів’я?
Висновок. Не лише дітям, а й дорослим хочеться, щоб усі їхні друзі, і всі сусіди, і навіть зовсім незнайомі перехожі завжди ставились до них уважно. По – доброму.
І весь секрет у тому, що тільки до ввічливої, вихованої і доброї людини сторонні люди завжди ставляться по – доброму. І у неї є вірні й надійні друзі.
V. Закріплення вивченого.
1. Гра «Світлофор»
(Д оцільно провести з метою формування навчально – комунікативної, громадянсько – соціальної, когнітивної компетентностей)
Ввічливо – зелений колір
Неввічливо – червоний колір.
- Під час розмови розмахувати руками.
- Голосно розмовляти, кричати, верещати.
- Уступати дорогу старшим і дівчаткам.
- Показувати на когось або на щось пальцем.
- Перебивати розмову дорослих або ровесників.
- Говорити погано про відсутніх.
- Грюкати дверима.
- Вітатися. Усміхаючись.
2. Робота в групах.
(Доцільно провести з метою формування вміння співпрацювати, приходити до спільної думки, враховуючи думку партнера)
Учитель роздає завдання секретарям, ті відносять його групам.
1 група.
- Складіть діалог – розмову. Ви телефонуєте другу (подрузі), а слухавку взяла мама.
2 група
- Ви прийшли у бібліотеку по цікаву книжку.
3 група.
- Ви прийшли у магазин, щоб купити зошити.
VІ. Підсумок уроку.
- Як ви вважаєте, чи корисним був наш урок?
- Чому слова ввічливості називають «Чарівними словами»?
(Доцільно використати метод ПРЕС, опираючись на схему:
Я вважаю…
Тому що…
Наприклад,…
Отже,…)
Вікторина.
(Доцільно провести з метою формування комунікативно – соціальних та когнітивних компетентностей)
1. З яким виразом обличчя потрібно вітатися?
2. Чи можна старшим казати «Привіт!» «Бувай!»?
3. Як привітаєшся зі знайомим, який йде по другій стороні вулиці?
4. Чи можна вітатися сидячи?
5. Які слова вітання знаєте?
6. Які слова прощання знаєте?
8. Хто вітається першим - старший чи молодший?
Висновок.Запам’ятайте, діти, завжди дотримуйтесь «золотого правила ввічливості»: стався до людей так, як би ти хотів, щоб люди ставились до тебе. Бо «ніщо не дається так дешево і не цінується так високо, як ввічливість».
- На завершення нашого уроку прийміть від мене побажання.
Бажаю вам, діти,
У серденьках ласку.
Учіться вживати
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе –
Слово у серці
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»
«Світлої днини» -
Щедро даруйте
Щодня, щохвилини !
- На пам'ять про наш урок я дарую вам «Квітку ввічливості»
КВІТКА ВВІЧЛИВОСТІ
1