Формування ключових компетентностей: громадської, соціальної, уміння вчитися, загальнокультурної, здоров'язберігаючої.
Учні знатимуть:
•як зимують де які тварини;
•які зміни відбуваються у житті звірів з приходом зими;
•чому потрібно дотримуватись правил поведінки в природі;
•як людина може допомогти звірям узимку.
Предмети, які інтегруються: природнича, математична.
Використовуються прийоми критичного мислення:асоціативний кущ, сенкан., кубування, вправа «Робота в парах», стратегія «Розв'язання задач-жартів».
Тема: Зима. Тварини взимку. Мета: Формування предметних компетентностей: природознавчої – формувати уявлення учнів про звірів та ознаки, які відрізняють їх від інших тварин; про причини змін у житті звірів, відповідно до зміни пори року; обговорити, як можна допомогти тваринкам; застосувати знання про звірів в різноманітних життєвих ситуаціях; формувати навички природоохоронної роботи; сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів. -комунікативної – формувати уміння учнів зв’язно висловлювати думку; спілкуватися державною мовою; налагоджувати взаємодію з оточуючими; розвивати навички спілкування. Формування ключових компетентностей: громадської, соціальної, уміння вчитися, загальнокультурної, здоров’язберігаючої. Обладнання: роздатковий матеріал (зображення тварин); «Асоціативний кущ» - предметні малюнки; малюнки зимового лісу; кубування; проектор; ноутбук; мультфільм «Маша і Ведмідь: сліди небачених тварин».
І Організаційний момент 1. Вітання Ми сьогодні рано встали, Любу маму привітали. Одяглися всі швиденько І побігли ми раненько Прям до школи в 1 клас, Бо чекають там на нас Вчитель, друзі, любий клас – Він навчить багато нас. Ми навчаймось цілий день – Добрий день! Добрий день! Добрий день!
ІІІ Повідомлення теми, цілей і завдань уроку Загадки про тварин. 1. Сірий, зубастий, по полю блукає, ягнят шукає. 4. В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка. Ніс, як чорний п’ятачок, Очі – намистинки. 2. Літом наїдається, А зимою висипається. 3.Хутряна руденька шуба Із сосни стриба на дуба, Хвіст у неї, як мітла, А сама на зріст мала.
ІV Мотивація навчальної діяльності По дорозі зайчик скаче, Сніг глибокий, зайчик плаче, Змерз він дуже, і тремтить, і не знає що робить. Де спочить і де присісти? Щось поїсти. Треба швидше у лісочок, Де стоїть старий пеньочок. Сніг лапками розгрібати І корінці там шукати. Аби кори трохи згристи, Ой як хоче зайчик їсти! Катерина Перелісна 2. Обговорення прочитаного: - Про кого віршик? - Як зимує зайчик? - Чим він живиться взимку?
V Вивчення нового матеріалу 1. Бесіда «Тварини взимку» Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.
2. Перегляд мультфільму «Маша і Ведмідь. Сліди небачених тварин» 3. Запитання для обговорення: Чиї сліди ви бачили у мультфільмі? (зайця, вовка, ведмедя) А можемо ми побачити взимку сліди ведмедя? Чому? 4. Руханка - Сірий зайчик сів і жде Спритно вушками пряде Зимно зайчику стояти, Треба трішки пострибати
Робота в групах-- складання правил друзів звірів: - допомогти зимувати тваринам; - не руйнувати домівки звірів; - зробити годівнички птахам. Висновок: Увійди в природу другом! 2. Підбиття підсумків Прийом «Інтерв’ю» Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування? - Чого ви навчились на уроці? - Що було найцікавіше? - З яким настроєм закінчується урок? VІ Підсумок роботи