Урок інтегрований. Я досліджую світ. 1 клас. Зима. Тварини взимку

Про матеріал

Формування ключових компетентностей: громадської, соціальної, уміння вчитися, загальнокультурної, здоров'язберігаючої.
Учні знатимуть:
•як зимують де які тварини;
•які зміни відбуваються у житті звірів з приходом зими;
•чому потрібно дотримуватись правил поведінки в природі;
•як людина може допомогти звірям узимку.
Предмети, які інтегруються: природнича, математична.
Використовуються прийоми критичного мислення:асоціативний кущ, сенкан., кубування, вправа «Робота в парах», стратегія «Розв'язання задач-жартів».

Перегляд файлу

Iнтегрований урок.

Я досліджую світ. Математика.

1 клас

Тема: Зима. Тварини взимку.

Мета: Формування предметних компетентностей:

- природознавчої – формувати уявлення учнів про звірів та ознаки, які відрізняють їх від інших тварин;

- про причини змін у житті звірів, відповідно до зміни пори року;

- обговорити, як можна допомогти тваринкам;

- застосувати знання про звірів в різноманітних життєвих ситуаціях;

- формувати навички природоохоронної роботи;

- сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів.

- комунікативної – формувати уміння учнів зв’язно висловлювати думку;

- спілкуватися державною мовою;

- налагоджувати взаємодію з оточуючими;

- розвивати навички спілкування.

Формування ключових компетентностей: громадської, соціальної, уміння вчитися, загальнокультурної, здоров’язберігаючої.

Очікувані результати. Учні знатимуть:

  •     як зимують де які тварини;
  •     які зміни відбуваються у житті звірів з приходом зими;
  •     чому потрібно дотримуватись правил поведінки в природі;
  •     як людина може допомогти звірям узимку.

Предмети, які інтегруються: природнича, математична.

Обладнання: роздатковий матеріал (зображення тварин); «Асоціативний кущ» - предметні малюнки; малюнки зимового лісу; кубування; проектор; ноутбук; мультфільм «Маша і Ведмідь: сліди небачених тварин».

Хід уроку

І Організаційний момент        1. Вітання                          

                                                Ми сьогодні рано встали,

Любу маму привітали.

Одяглися всі швиденько

І побігли ми раненько

Прям до школи в 1 клас,

Бо чекають там на нас

Вчитель, друзі, любий клас –

Він навчить багато нас.

Ми навчаймось цілий день –

Добрий день! Добрий день! Добрий день!

 

2. Складання завдань уроку.

Завдання наші такі:

  •     не просто слухати, а чути;
  •     не просто дивитися, а бачити;
  •     не просто відповідати, а міркувати;
  •     дружно і плідно працювати.

3. Обмін інформацією

- Спостерігали ви сьогодні вранці за погодними умовами?

- Чи бачили ви дорогою до школи якісь ознаки зими? Розкажіть які саме?

4. Групове заняття. Вправа «Асоціативний кущ»

- З чим асоціюється слово зима? (На дошці слово зима, до нього добрати потрібні малюнки)

 

ІІ Актуалізація опорних знань

1.Об’єднання у 2 групи

Гра «Добре – погано» (Перша група доводить, чому добре, що наступила зима, інша – навпаки, чому погано)

2. Обговорювання віршів

                                                Зимонько

                                                 В білім кожушку,

                                               Любимо ми бігати

                                                По твоїм сніжку.

                                              Всім рум’яниш личенька

Ти о цій порі

І ладнаєш ковзанки

В нашому дворі.

           Л.Забашта

 

Зима

Дорога біла стелиться,

і краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас зима.

 

 

ІІІ Повідомлення теми, цілей і завдань уроку

- Сьогодні поговоримо про тварин, як вони зимують і як ми можемо допомогти їм перезимувати.

                   Загадки про тварин.   

                 1. Сірий, зубастий,

                    по полю блукає,

                   ягнят шукає. (Вовк)

 

 

 

           2. Літом наїдається,

           А зимою висипається. (Ведмідь)

 

 

 

                   

             3. Хутряна руденька шуба                                                     

                 Із сосни стриба на дуба,

                 Хвіст у неї, як мітла,

                 А сама на зріст мала. (Білка)

 

                              4. В мене шубка з колючок,

                                  В мене сіра спинка.

                                  Ніс, як чорний п’ятачок,

                                  Очі – намистинки. (Їжак)

 

 

 

 

5. В лісі темному блукає,                               

         Довгий хвіст пухнастий має.

        До села як завітає –

        Курочку собі шукає.

       Їй на місці не сидиться.

                        Як же звуть її…(Лисиця)

                 6. Влітку – сіренький,                     

                    Взимку – біленький,

                    Довгі вуха має,

                    Швидко в ліс стрибає (Заєць)

ІV Мотивація навчальної діяльності

1. Читання вчителем вірша

   По дорозі зайчик скаче,

Сніг глибокий, зайчик плаче,

Змерз він дуже, і тремтить,

і не знає що робить.

Де спочить і де присісти?

Щось поїсти.

Треба швидше у лісочок,

Де стоїть старий пеньочок.

Сніг лапками розгрібати

                                      І корінці там шукати.

                                     Аби кори трохи згристи,

                                     Ой як хоче зайчик їсти!

                                  Катерина Перелісна

2. Обговорення прочитаного:    

- Про кого віршик?                           

- Як зимує зайчик?

- Чим він живиться взимку?

 

 

V Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда «Тварини взимку»

Багато лісових мешканців нічого не знають про зиму. В норах і барлогах сплять ведмеді, їжаки, кроти, миші. Сховалися на зиму комахи. Відлетіли у вирій шпаки, лелеки, журавлі, зозулі, дикі гуси та качки. Проте в лісі навіть узимку не порожньо. На снігу можна побачити сліди звірів та птахів.

 

2. Перегляд мультфільму «Маша і Ведмідь. Сліди небачених тварин»

3. Запитання для обговорення:

- Чиї сліди ви бачили у мультфільмі? (зайця, вовка, ведмедя)

- А можемо ми побачити взимку сліди ведмедя? Чому?

 

4. Руханка

- Сірий зайчик сів і жде

Спритно вушками пряде

Зимно зайчику стояти,

Треба трішки пострибати.

 

 

5. Робота над темою уроку

Розповідь вчителя, як зимують звірі.

     - Зайчик, зайчик, де гуляв?

Чом ти шубку поміняв?

- Бо зима уже на носі,

Білий сніг вже на порозі.

В білій шубці поскачу –                                                                                                                                                 

Від лисички утечу.

В сірій – справа вже не та:

Швидко з’їсть мене вона.

                                                                6. Вправа «Кубування»

 

 

- Розкажіть, що ви знаєте про зайця?

 

 

 

 

Чим харчується?

 

 

Хто це? (заєць)

 

 

Яке хутро?

 

Де живе?

 

Користь людині

 

 

 

 

Як зимує?

 

 

7. Вправа «Робота в парах»

- Хто чим живиться?

Кора і гілки                                                           птахи

Насіння і ягоди                                                    білки

Горіхи                                                                   кабани

Жолуді                                                                  лосі, зайці, олені

 

8. Стратегія «Розвязання задач-жартів»

Задача:

Довжина стрибка зайця 3 м. Скільки треба

разів пригнути зайцеві, щоб подолати 6м? 9м?

 

9. Вправа «Сенкан»

Заєць.

Сірий, рослиноїдний.

Ховається, прислухається, заплутує.

Змінює колір хутра.

Куцохвостий.

 

VІ Підсумок роботи

1. Робота в групах-- складання правил друзів звірів:

- допомогти зимувати тваринам;

- не руйнувати домівки звірів;

- зробити годівнички птахам.

Висновок: Увійди в природу другом!

 

2. Підбиття підсумків

Прийом «Інтерв’ю»

- Добіг кінця наш урок. Чи справдилися ваші очікування?

- Чого ви навчились на уроці?

- Що було найцікавіше?

- З яким настроєм закінчується урок?

 

 

 

3. Рефлексія

- Ну, що ж, сподіваюсь, що вам сподобався  урок. Якщо так, покажіть веселий смайлик, ні – похмурий. Діти, ви гарно попрацювали сьогодні. Я сподіваюся, що ви ніколи не завдаватимете шкоди тваринам, будете допомагати пташкам взимку.

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАНI  РЕСУРСИ

1. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/nush/27/1tipova-osvitnya-programa-rozroblena-pid-kerivnitstvom-oya-savchenko.docx

2. yakistosviti.com.ua/uk/IA-doslidzhuiu-svit

3. 1-klas-ja-doslidzhuju-svit-grushhinska-2018-1.pdf.

 

4. Дидактичні матеріали для практичних робіт.

5. "Інтегрований курс “Я досліджую світ” (розробники: М.Пристінська, І.Большакова, Н.Бібік)".

6. https://www.google.com.ua/imgres.

7. https://cheline.com.ua/news/culture/nejmovirni-foto-zimovogo-lisu-chernigivshhini-foto.

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.4
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Боднар Оксана
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Шалепа Антонина
    Дуже вдячна за змістовну розробку
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додав(-ла)
Буніна Олена
Додано
2 грудня 2018
Переглядів
14809
Оцінка розробки
4.4 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку