Тема: Горді, що ми – українці!
Мета:
укріпити в дітей та підлітків почуття гордості за свою молоду державу, інтерес та повагу до надбань українського народу;
ознайомити учнів з досягненнями українських діячів у сфері науки й технологій, спорту, бізнесу, культури, кіно й мистецтва; із цікавими туристичними місцями Батьківщини та їх історією за допомогою wow-сайту ( ), створеного в межах проєкту #30ua до 30-річчя Незалежності України; розвинути в ученицях і учнях громадянську й соціальну компетентності, комунікативні навички, уміння співпрацювати, логічно, критично й образно мислити, пам’ять, увагу та уяву
Обладнання: комп’ютер із доступом до мережі інтернет, електронна презентація, набір контурних карт України та QR-кодів, хмара слів, клей, електронна презентація.
Хід заняття
Доброго ранку, діти! Вітаю вас у новому навчальному році. Наш перший урок ми присвятимо нашій Україні. Як думаєте, чому саме так? Ще до святкової дати в межах проєкту #30ua до 30-річчя Незалежності України група ентузіастів і ентузіасток креативних українських компаній розробила wow-сайт із історією досягнень нашої країни. Завдяки ми всі зможемо дізнатися чимало цікавих фактів про події й досягнення України, якими маємо пишатися та які зможемо примножувати. Готові розпочати?
Бліц-опитування «Моє літо»
Учні швидко відповідають на питання про свої літні канікули.
Запитання:
Хід проведення
Діти на сайті шукають інформацію про географічне розташування України, її площу, її місце за розміром серед країн Європи. Учитель/-ка фіксує найменший час. Команди шукають інформацію на сайті https://30ua.info/ (Правильна відповідь – 603,548 кв. км)
Хід проведення
Роздати контурну карту, таблицю з QR-кодами та клей. Учні й учениці сканують QR-коди, читають факти та приклеюють їх до потрібного місця на карті.
Онлайн варіант можна знайти тут:
Щоб скопіювати презентацію: меню «Файл» – «Зробити копію» – «Уся презентація».
Не забудьте надати учням право редагувати (Кнопка «Поділитися» – «Усі, хто має посилання» – «Може редагувати»).
Хід проведення
Учитель/-ка читає твердження про Україну. Учнівство має визначити, які з них правильні, а які — ні, якщо воно правильне, учнівству потрібно поплескати в долоні або встати з місця, якщо ні — нічого робити не треба.
Твердження:
інструмент у світі.
(Брехня. Найдовший духовий інструмент у світі – трембіта.)
(Правда. Вона заходить під землю в глибину 105 м.)
і знаходиться на Поділлі.
(Правда. Сумарна довжина її ходів близько 260 км.)
(Правда. Це піщаний масив Олешківські піски, що знаходиться на Херсонщині.)
(Брехня. Кінофестиваль має назву «Молодість», а «Оскар – американська кінопремія.)
бестселерів, таких як «Гаррі Поттер» та «Спайдермен».
(Правда. Вони представляють львівську компанію ELEKS Software.)
(Правда. Його вантажопідйомність – 250 тонн.)
(Правда. Словник української мови у 20 томах налічує 34 303 слова, які починаються з літери «п».)
(Правда. Україна має 27,5 млн га)
Будемо «перевзуватися», чи перевтілюватися, в одного із 36 персонажів.
Завдання:
4. Дайте відповідь на запитання від імені цього персонажа: “Якби я дав/дала вам додаткову годину на добу, що б ви з нею робили?”
Отримати своє ім’я видатного українця:
Зашифруйте з допомогою емодзі 1-2 відомі фрази:
Ми з України.
Все буде Україна!
Героям слава!
Мрії не горять!
Україна в моєму серці.
Із України з любов’ю!
Україна починається з мене.
Живу на своїй землі.
Єдина країна.
Хід проведення
Учитель/-ка пропонує дітям відповісти на запитання вікторини, що подані у формі тестів. Для цього пропонує перейти за посиланням https://goo.su/6iXx
Вправа “Професія”
Кожна група отримує роздруківку на аркуші паперу А4 із
завданням презентувати певну професію:
■ Назва професії.
■ Яку роботу виконує представник(ця) цієї професії?
■ За кого або за що відповідає представник(ця) цієї професії?
■ Які наслідки можуть бути, якщо представник(ця) цієї професії не
буде відповідальним(ою)?
■ У чому може виявитися складність для представника(ці) цієї
професії?
■ Якою суперсилою має володіти представник(ця) цієї професії
(знання, навички тощо)?
■ Візуалізуйте представника(цю) цієї професії.
Після того, як групи виконали своє завдання, учитель\-ка
пропонує їм знову об’єднатися в коло та кожній групі по черзі
представити свою професію. Після презентації напрацювання кожної групи розміщуються на заздалегідь підготовленому аркуші А1 з написом «Наближаємо нашу перемогу разом» (слайд 13 на презентації.)
Вправа «Хмарка слів «Україна»
Хід проведення
Оберіть із хмарки 5-7 слів і складіть із ними афоризм або побажання Україні (слайд 12 на презентації)
Вправа-обговорення «Помріємо для України»
Хід проведення
Учитель/-ка пропонує дітям висловитися й обмінятися думками щодо майбутнього України і своєї ролі в її майбутньому. Для цього можна скористатися таким планом:
На уроці мені найбільше запам’яталось…
Для мене було новим / відкриттям, що…
Про що я мрію для себе і для України?
Що я зможу зробити для втілення цих мрій?
Підсумковий етап:
Ми щодня засинаємо й прокидаємося в незалежній Україні. Великими втратами дається нам ця незалежність. Щодня наша ненька умивається кров’ю і слізьми, щоб ми тут я жили й працювали, а ви зростали, дорослішали й навчалися. Саме в Україні ви здобуваєте свої перші перемоги в навчанні, спорті або мистецтві, відкриваєте свої таланти для того, щоб обов’язково стати успішною особистістю. Тут ви мрієте про те, ким стати та яку професію обрати в майбутньому. Ви читаєте українські книжки або зарубіжні бестселери в українському перекладі, видані в українських видавництвах, дивитеся українське кіно й мультфільми або світові кіношедеври в українському дубляжі, чуєте українську музику по радіо, вболіваєте разом із батьками за українську збірну на Євро й за український спорт на Олімпіаді. Але, маючи все це, живучи в незалежній Україні, ми маємо пам’ятати, що живемо у здійсненій мрії. Адже Україна — це держава, вимріяна багатьма поколіннями від Шевченка до Чорновола. Проте, виявляється, жити в здійсненій мрії не означає спочивати у вічній безтурботній насолоді. Виявляється, навіть тоді, коли мрія вже справдилася, мало тільки цим пишатися, тільки радіти цьому. І за здійснену мрію все ще треба боротися, її все ще треба розбудовувати й плекати день у день. І мріяти далі. Для цього й потрібні такі уроки, як цей: щоб ви не забували ані мріяти, ані діяти на благо нашої Батьківщини.
Використані джерела: