Конспекст першого уроку "Горді, що ми – українці!"

Про матеріал
Розробка уроку містить інтерактивні матеріали, які можна використати класним керівником для підготовки до першого уроку.
Перегляд файлу

Тема:  Горді, що ми – українці!

Мета:

укріпити в дітей та підлітків почуття гордості за свою молоду державу, інтерес та повагу до надбань українського народу;

ознайомити учнів з досягненнями українських діячів у сфері науки й технологій, спорту, бізнесу, культури, кіно й мистецтва; із цікавими туристичними місцями Батьківщини та їх історією за допомогою wow-сайту ( ), створеного в межах проєкту #30ua до 30-річчя Незалежності України; розвинути в ученицях і учнях громадянську й соціальну компетентності, комунікативні навички, уміння співпрацювати, логічно, критично й образно мислити, пам’ять, увагу та уяву

Обладнання: комп’ютер із доступом до мережі інтернет, електронна презентація, набір контурних карт України та QR-кодів, хмара слів, клей, електронна презентація.

Хід заняття

Доброго ранку, діти! Вітаю вас у новому навчальному році. Наш перший урок ми присвятимо нашій Україні. Як думаєте, чому саме так? Ще до святкової дати в межах проєкту #30ua до 30-річчя Незалежності України група ентузіастів і ентузіасток креативних українських компаній розробила wow-сайт із історією досягнень нашої країни. Завдяки ми всі зможемо дізнатися чимало цікавих фактів про події й досягнення України, якими маємо пишатися та які зможемо примножувати. Готові розпочати?

Бліц-опитування «Моє літо»

Учні швидко відповідають на питання про свої літні канікули.

Запитання:

  1. Море чи гори?
  2. Село чи місто?
  3. Активний відпочинок чи пасивний?
  4. Сім’я чи друзі?
  5. Книги чи комп’ютер?
  6. Похід чи дома?
  7. Овочі чи фрукти?
  8. Сам/сама чи з друзями?
  9. В Україні чи за кордоном?
  10. Ліс чи річка?
  • Вправа  «Площа України»

Хід проведення

Діти на сайті шукають інформацію про географічне розташування України, її площу, її місце за розміром серед країн Європи. Учитель/-ка фіксує найменший час. Команди шукають інформацію на сайті https://30ua.info/ (Правильна відповідь – 603,548 кв. км)

  • Вправа  «Карта цікавинок України»

Хід проведення

Роздати контурну карту, таблицю з QR-кодами та клей. Учні й учениці сканують QR-коди, читають факти та приклеюють їх до потрібного місця на карті.

Онлайн варіант можна знайти тут:

https://docs.google.com/presentation/d/1QSrJBWCyaWwDWSify2DoOwaSfeRA54MMHABF2j54gt0/edit#slide=id.g277abdefb8e_0_367

Щоб скопіювати презентацію: меню «Файл» – «Зробити копію» – «Уся презентація».
Не забудьте надати учням право редагувати (Кнопка «Поділитися» – «Усі, хто має посилання» – «Може редагувати»).

  • Вправа  «Правда / брехня»

Хід проведення

Учитель/-ка читає твердження про Україну. Учнівство має визначити, які з них правильні, а які — ні, якщо воно правильне, учнівству потрібно поплескати в долоні або встати з місця, якщо ні — нічого робити не треба.

Твердження:

  1. Український музичний інструмент бандура – найдовший духовий

інструмент у світі.

(Брехня. Найдовший духовий інструмент у світі – трембіта.)

  • Станція метро «Арсенальна» в Києві — найглибша у світі.

(Правда. Вона заходить під землю в глибину 105 м.)

  • Найдовша печера в Україні носить назву «Оптимістична»

і знаходиться на Поділлі.

(Правда. Сумарна довжина її ходів близько 260 км.)

  • В Україні є пустеля,  яка займає 219 900 га.

(Правда. Це піщаний масив Олешківські піски, що знаходиться на Херсонщині.)

  • Найбільшим міжнародним кінофестивалем в Україні  є кінофестиваль «Оскар».

(Брехня. Кінофестиваль має назву «Молодість», а «Оскар – американська кінопремія.)

  • Львівські програмісти розробили спецефекти  для голлівудських

бестселерів, таких  як «Гаррі Поттер»  та «Спайдермен».

(Правда. Вони представляють львівську компанію ELEKS Software.)

  • Українці, а саме конструкторське бюро Антонова, розробили літак  з найбільшою у світі вантажопідйомністю – АН-225 «Мрія».

(Правда. Його вантажопідйомність – 250 тонн.)

  • Найбільш вживаною літерою українського алфавіту є літера «п». Також на цю літеру починається найбільша кількість слів.

(Правда. Словник української мови у 20 томах налічує 34 303 слова, які починаються з літери «п».)

  • На території України зосереджена четверта частина всіх запасів чорнозему на планеті.

(Правда. Україна має 27,5 млн га)

  • Інтерактивна рольова гра «Видатні українці»

 Будемо «перевзуватися», чи перевтілюватися, в одного із 36 персонажів.

Завдання:

  1. Перейдіть за покликанням нижче на дошку Padlet https://padlet.com/bogosvyatska/padlet-quiibwmr40j1ej57 Перед вами – ігрове поле  видатними українцями та два онлайн-кубики.
  2. Киньте по черзі кубики. Перша цифра на кубику – це лінія по вертикалі, друга – по горизонталі.
  3. Знайдіть ваше ім’я на перехресті двох ліній.
    Наприклад, у мене випали кубики 3 та 1, моє ім’я – Роксолана.
    Тепер ви – цей персонаж.

4. Дайте відповідь на запитання від імені цього персонажа: “Якби я дав/дала вам додаткову годину на добу, що б ви з нею робили?”

Отримати своє ім’я видатного українця:

  • Креативне завдання з використанням емодзі (символів-зображень, які ми застосовуємо у повідомленнях для посилення емоцій). Поділіться вашими фразами в нашій спільній групі у вайбер, написаними мовою цифрової епохи, у нашій класній групі.

    Хід проведення

Зашифруйте з допомогою емодзі 1-2 відомі фрази:
Ми з України.
Все буде Україна!
Героям слава!
Мрії не горять!
Україна в моєму серці.
Із України з любов’ю!
Україна починається з мене.
Живу на своїй землі.
Єдина країна.

  • Вправа-роздум «Як я змінився, коли почалося повномасштабне вторгнення»
  • Вікторина «Моя країна Україна»

Хід проведення

Учитель/-ка пропонує дітям відповісти на запитання вікторини, що подані у формі тестів. Для цього пропонує перейти за посиланням https://goo.su/6iXx

Вправа “Професія”

Кожна група отримує роздруківку на аркуші паперу А4 із
завданням презентувати певну професію:
Назва професії.
Яку роботу виконує представник(ця) цієї професії?
За кого або за що відповідає представник(ця) цієї професії?
Які наслідки можуть бути, якщо представник(ця) цієї професії не
буде відповідальним(ою)?
У чому може виявитися складність для представника(ці) цієї
професії?
Якою суперсилою має володіти представник(ця) цієї професії
(знання, навички тощо)?
Візуалізуйте представника(цю) цієї професії.

Після того, як групи виконали своє завдання, учитель\-ка
пропонує їм знову об’єднатися в коло та кожній групі по черзі
представити свою професію. Після презентації напрацювання кожної групи розміщуються на заздалегідь підготовленому аркуші А1 з написом «Наближаємо нашу перемогу разом» (слайд 13 на презентації.)

https://docs.google.com/presentation/d/1QSrJBWCyaWwDWSify2DoOwaSfeRA54MMHABF2j54gt0/edit#slide=id.g277abdefb8e_0_367

Вправа «Хмарка слів «Україна»

Хід проведення
Оберіть із хмарки 5-7 слів і складіть із ними афоризм або побажання Україні (слайд 12 на презентації)

https://docs.google.com/presentation/d/1QSrJBWCyaWwDWSify2DoOwaSfeRA54MMHABF2j54gt0/edit#slide=id.g277abdefb8e_0_367

Вправа-обговорення «Помріємо для України»

Хід проведення

Учитель/-ка пропонує дітям висловитися й обмінятися думками щодо майбутнього України і своєї ролі в її майбутньому. Для цього можна скористатися таким планом:

На уроці мені найбільше запам’яталось…

 Для мене було новим / відкриттям, що…

 Про що я мрію для себе і для України?

 Що я зможу зробити для втілення цих мрій?

Підсумковий етап:

Ми щодня засинаємо й прокидаємося в незалежній Україні. Великими втратами дається нам ця незалежність. Щодня наша ненька умивається кров’ю і слізьми, щоб ми тут я жили й працювали, а ви зростали, дорослішали й навчалися. Саме в Україні ви здобуваєте свої перші перемоги в навчанні, спорті або мистецтві, відкриваєте свої таланти для того, щоб обов’язково стати успішною особистістю. Тут ви мрієте про те, ким стати та яку професію обрати в майбутньому.  Ви читаєте українські книжки або зарубіжні бестселери в українському перекладі, видані  в українських видавництвах, дивитеся українське кіно й мультфільми або світові кіношедеври в українському дубляжі, чуєте українську музику по радіо, вболіваєте разом із батьками за українську збірну на Євро й за український спорт на Олімпіаді. Але, маючи все це, живучи в незалежній Україні, ми маємо пам’ятати, що живемо  у здійсненій мрії. Адже Україна — це держава, вимріяна багатьма поколіннями від Шевченка до Чорновола. Проте, виявляється, жити в здійсненій мрії не означає спочивати у вічній безтурботній насолоді. Виявляється, навіть тоді, коли мрія вже справдилася, мало тільки цим пишатися, тільки радіти цьому. І за здійснену мрію все ще треба боротися, її все  ще треба розбудовувати й плекати день у день. І мріяти далі. Для цього й потрібні такі уроки, як цей: щоб ви не забували ані мріяти, ані діяти на благо нашої Батьківщини.

Використані джерела:

  1. https://www.schoollife.org.ua/download/scenarii/firstlesson/Konstruktor-uroku-Ukrayina30.pdf
  2. decide-summer-club-my-vdoma-v-ukrayini.pdf
  3. Телеграм-канал для педагогів «Сильні крила»

 

docx
Додано
12 червня
Переглядів
196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку