Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конспект батьківських зборів

Про матеріал
Батьківські збори на тему «Співпраця ДНЗ і сім`ї щодо розвитку мовлення дітей дошкільного віку»
Перегляд файлу

Батьківські збори

 

«Співпраця ДНЗ і сім`ї щодо розвитку мовлення дітей дошкільного віку»

 

                                                               План

 

1. Вступна частина

2. Доповідь вихователя " Ігрова діяльність"

3. Гра "Разом з сім`єю"

4. Отримання батьками памяток "Поради з розвитку мови батькам, вихователям"

5. Підсумкове слово педагога

                                                 1.Вступна частина

 В.А.Сухомлинський писав: "Чим глибше людина пізнає тонкощі рідної мови, тим тоншою буде її сприйняття до гри відтінків рідної мови, тим більше підготовлені її розум до оволодіння мовами інших народів, тим активніше сприймає серце красу слова."

 Для розвитку мовленнєвої культури  дошкільника багато може зробити сім'я. З наймолодшого віку в життя дитини включається мова. І природньо, її розвиток завжди хвилює батьків. Їх в загальному цікавить збагачення словника, оволодіння граматикою рідної мови, звуковимовою.

 В сім'ї закладається фундамент мовленнєвого розвитку дітей, адже, перші слова дитина вимовляє в оточенні блтзьких людей, батька, матері, бабці. Мати, няня, взагалі сім'я - перші наставники дитини в рідному мовленні.

 Мовлення виконує в житті людини різні функції - спілкування, передача суспільного досвіду (знань, вмінь, навичок), регуляції дій. Щоб ці функції мови своєчасно появлялись і повноцінно реалізувались, потрібні відповідні умови. Коли дитина тільки починає говорити, їй важко використати своє мовлення для організації спілкування. Передати які-небудь знання чи вміння за допомогою слова, без наочної чи дієвої опори неможливо.

 Деякі батьки вважають, що дитина починає вчитись мові тільки в школі і не звертають достатньої уваги на розвиток мовлення своїх дітей.

 Не можна залишатися байдужим до мовленнєвих недоліків дитини. В колі сім'ї дорослі не розуміють дитину з півслова і вона почуває себе спокійно. Але проходять роки, поступово розширюється мовлнннєве спілкування дитини, і недоліки мовлення перешкоджають швидкому встановленню контактів з ровесниками, виникають перші образи, перші прізвиська, перші дитячі гіркі сльози.

 Попередити це зможе своєчасна робота батьків по розвитку мовлення дітей з перших років життя.

 Допомогти батькам у вихованні чистого і правильного мовлення дітей - обов'язок вихователя дитячого садка. Великого значення набуває тісний контакт дошкільного закладу з батьками в останній рік перебування в дитячому садку, в період інтенсивної підготовки до школи.

 Серед різноманітних напрямів спільної роботи дошкільного закладу і сім'ї мовленнєва підготовка дітей до школи займає особливе місце.

 Активний словник дитини старшого дошкільного віку, вже наближається до словника дорослої людини. Дитина вільно користується всіма частинами мови, правильно називає предмети, їх ознаки та властивості. Але і в мові старших дошкільнят ще багато неточно вживаних слів. Часом ще зустрічаються діалектизми. Тому батьки повинні постійно поповнювати словник дитини новими словами; уточнювати значення слів, активізуючи словник; замінювати діалектизми словами літературної мови; збагачувати дитячу мову прислів'ями, приказками, загадками, образними народними виразами. Ефективним засобом збагачення словника є ігри .

  •      Отже, сьогодні пропоную Вам поринути в світ гри разом з вашими дітьми. Але насамперед зазначу, як саме дитина розвивається в грі.

2.Доповідь " Ігрова діяльність"

 

 Пізнавальний досвід дитина набуває насамперед у різноманітній діяльності. Кожен її вид вносить свій, особливий внесок у розвиток дитини. Як же це відбувається? Перша самостійна діяльність дошкільника - предметна. Вона вводить його у світ речей, створених руками людини, і допомагає зрозуміти, для чого вони нам потрібні. Оволодіння предметними діями - перший крок у освоєнні матеріальної культури. Однак батькам слід пам'ятати, що так буде, тільки якщо предмет використовується за своїм функціональним призначенням, лише за цієї умови дитина стане повноцінно осягати властивості предметів, їх відносини, одночасно розвиваючи сприйняття, уявлення, а отже і розумові операції.
 Оволодіння предметними діями спочатку відбувається в грі. Поступово дитина навчається заміщати відсутні предмети іншими, але схожими (градусник - паличкою, мило - кубиком), потім будь-якими іншими, наділяючи їх відповідною функцією, і, нарешті, словами. Так розвивається уява, здатність абстрагуватися від конкретної ситуації і моделювати нову, подану дійсність. Пізніше на цьому твердому фундаменті будується пізнавальна діяльність дитини.

 Завдання батьків - навчити дитину грати - спочатку просто оперувати предметами, наслідуючи реальних дій, їх логіці і послідовності. Наступний етап - дитина вже вміє самостійно діяти, розігрувати цілі сюжети, основна мета яких - відображення бачення дитиною відносин між іншими людьми: сімейних, ділових і так далі. Тільки на цьому етапі ігрового розвитку дитини дії вже можуть стати чисто символічними, а реальні предмети замінюватися іншими, за допомогою яких можна зобразити потрібну дію. Пройшовши весь цей ігровий шлях, дитина набуде дуже багато, значно просунувшись у своєму розвитку, він отримає необхідні знання про оточуючих його предметах, явищах, людських відносинах, що сприятиме розвитку мислення та уяви.

3.Гра "Разом з сім`єю"

 

Мета гри:

  •         згуртувати батьків;
  •         показати дорослим, що в дитячих іграх багато цікавого і повчального навіть для них, батьків;
  •         вчити батьків, як допомогти своїм дітям робити перші кроки на шляху творчості;

 

Обладнання: казка „Рукавичка”, маски для дітей усіх героїв казки, іграшки усіх героїв казки, рукавичка, знаки на фіз. хвилинку, для батьків: аркуш паперу, олівці, тонграми (для батьків – страус, для дітей – рибка, на кожну людину).

 

Попередня робота: читання казки „Рукавичка”, розподіл ролей, вивчення віршів – загадок, використання знаків на ранкової зарядці, робота з тонграмами, знаходження першого звуку у словах.

Хід гри

 

Запрошуємо батьків до групової кімнати за столи.

 

Ведуча. Ми сьогодні запрошуємо вас у світ казки. Але щоб туди потрапити треба пригадати:

  •                                     Яка пора року у казці „Рукавичка”?
  •                                     Давайте з вами пригадаємо зимові слова. (Діти називають зимові слова: сніжинки кружляють, вітер холодний, теплий одяг…).

 

Казка „Рукавичка”

Ішов дід лісом та й загубив рукавичку. Побачила її мишка-шкряботушка, зраділа й каже:

  •                                    Тут я буду жити!

Тепло їй та затишно у рукавичці. І стала вона жити там, але їй сумно самій. Давайте ми їй почитаємо вірші – загадки та відгадаємо їх.

 

Діти читають вірші – загадки. Треба відгадати про яку казку йде. річ.

Маленька, сіренька, біди наробила.

Щось біле кругленьке хвостиком розбила.

Сумує бабуся, плаче дідусь – витирає  сльозу,

А курочка кудкудаче:

       „Я вам золоте принесу.”

 

У хатинці край гостинця

Голосистий півник жив.

І від рання до смеркання

Працювати він любив!

Ще жили з ним мишенята

Круть і Верть їх звати

Цілий день ледачі друзі

Танки витинали!

 

Розкажу вам, дітки казку

Я про кішку, про собаку,

І про діда, і про бабу,

І про мишку – сіроманку.

Я скажу – а ви згадайте,

Назву казки відгадайте!

На городі виростала, сили набирала,

Непомітно, дуже швидко великою стала!

Став тут дід усіх гукати,

І красуню рвати.

 - Молодці, все відгадали. Подивиться хто це біжить? Жабка – скрекотушка і теж до рукавички. Підходе і питає:

  •                                    Хто, хто у рукавичці живе?
  •                                    Я, мишка – шкряботушка.
  •                                    А я, жабка – скрекотушка, пусти мене до себе жити.
  •                                    Заходь.

І стали вони жити разом. Раптом зайчик – побігайчик вистрибнув із-за кущів. Підійшов до рукавички лапки потирає та питає:

  •                                    Хто, хто у рукавичці живе?
  •                                    Я, мишка – шкряботушка.
  •                                    А я, жабка – скрекотушка.
  •                                    А я – зайчик – побігайчик, пустіть мене до себе жити.
  •                                    Заходь.

Заліз заєць у рукавичку, і стали вони разом жити. Мерзнуть звірі у рукавичці. Давайте з ними пограємо та погріємось разом зі звірами. Я буду показувати вам картки, а ви будите відповідно до того що там намальовано рухатися.

 

Вихователь показує дітям картки і діти по колу рухаються відповідно карток

(дод.4.3.1)

Молодці, усі зігрілися, стало тепло і всі розійшлись по своїх домівках. Подивиться      хто це ще біжить до рукавичці. Та це ж лисичка – сестричка. Підходе і стукає:

  •                                    Тук-тук, хто у рукавичці живе?
  •                                    Я, мишка – шкряботушка.
  •                                    Я, жабка – скрекотушка.
  •                                    Я, зайчик – побігайчик.
  •                                    А я лисичка – сестричка, пустіть мене до себе жити.
  •                                    Заходь.

Залізла лисичка у рукавичку, і стали вони жити у рукавичці. Хто ще там йде? Та це ж вовчик – братик, підходе та питає:

  •                                    Хто, хто у рукавичці живе?
  •                                    Я, мишка – шкряботушка.
  •                                    Я, жабка – скрекотушка.
  •                                    Я, зайчик – побігайчик.
  •                                    Я лисичка – сестричка.
  •                                    А я вовчик – братик, пустіть мене до себе жити.

Заліз вовчик у рукавичку і стали вини там жити. Послухайте, сніг скрипить. Хто це там гілки ламає. Та це ж ведмідь – косолапий. І теж йде до рукавички і стукає:

  •                                    Хто, хто у рукавичці живе?
  •                                    Я, мишка – шкряботушка.
  •                                    Я, жабка – скрекотушка.
  •                                    Я, зайчик – побігайчик.
  •                                    Я лисичка – сестричка.
  •                                    Я вовчик – братик.
  •                                    А я ведмідь – косолапий, пустіть мене до себе жити.
  •                                    Ні, нам і самим тісно, – кажуть йому звірі.
  •                                    Та я с краєчку, ось тут, – відповідає ведмідь.

Раптом в лісі зарипів сніг, почулось гавкання собаки, а з ним і дід йшов. Почули звірі, перелякалися. Та як вирвуться з рукавички – і розбіглися у всі боки.

А дід підійшов та й забрав рукавичку.

Звірі так швидко розбіглися, що я не пам’ятаю, їх? Діти, давайте з вами пригадаємо хто ж із звірів жив у рукавичці. Але не просто відгадаємо. Я вам буду доставати іграшкових звірів з рукавички, а ви мені скажете який перший звук у назви тварини.

 

Вихователь достає з рукавички іграшки звірів і діти відповідають на запитання:

 

  •                                    Який це звір? (мишка, жабка, заєць, лисичка, ведмідь).
  •                                    Який перший звук у цього звіра?
  •                                    Ой, подивиться, більш нікого немає? Кого не вистачає? Правильно вовка. Який перший звук у слові вовк?

Молодці діти. Але що це, подивиться, ваші батьки сумують, давайте з ними пограємо. Йдіть до своїх батьків і сідайте поряд з ними. Подивиться у вас на столах лежать картинки. Приходив Незнайко та розрізав їх. Треба зібрати ці шматочки за зразком. В нас буде дві команди: 1команда дітей , а 2 команда батьків. Діти збирають рибку, а батьки – страуса. Хто перший збере картинку підніміть руку. Зараз ми подивимось хто перший виконає завдання. Почали. (дод.4.3.2)

Дуже гарно. Подивиться, як швидко складали картки ваші діти мабуть вони заслуговують щоб їм дали по цукерці і вони підуть на вулицю. А ми з вами ще пограємо. Найбільш кмітливі виграють подорож по ДНЗ.

Питання для батьків

І тур.  Розминка.

Треба дати швидку відповідь на запитання.

  1.                      Як написати в 4-х клітинках „суха трави”?    (сіно)
  2.                      Як написати в 4-х клітинках „м'ясо без кісток”?   (філе)
  3.                      До якого імені треба додати літеру, щоб одержати крупу?      (М –Анна)
  4.                      Яке слово складається з 7 однакових літер?    (сім’я)
  5.                      Через що ми заходимо в ДНЗ                      (через поріг)
  6.                      Хоч не риба, а є в Дніпрі, Десні, Дністрі, Донці?(літера„Д”)
  7.                      Пригадайте назву тварин з 4-х букв; якщо одну букву замінити на іншу, вийде птах?              (осел, орел)
  8.                      На яке питання не можна відповісти „так”?(ти спиш?).

 

ІІ тур.  Казковий.

Українські казки

  1.                      Казка про конфліктну ситуацію між хитрим та сірим героями.

(„Лисичка – сестричка та вовк – панібрат”)

  1.                      Казка про особу чоловічого роду, яка дуже любили попоїсти на свіжому повітрі.

(„Пан Коцький”)

  1.                      Казка про дружбу та гостини птаха та тварини і що з того вийшло.

(„Лисичка та журавель”)

  1.                      Казка про те, як маленька овочева насінина допомогла хлопцеві стати головним героєм.

(„Котигорошко”)

Авторські казки

 

  1.                      Казка про те, як дівчинці не можна було розмовляти з незнайомцями.

(„Червона шапочка” Брати Грімм)

  1.                      Казка про закоханого солдата, який після подорожі повернувся до коханої.

(„Стійкий олов’яний солдатик” Андерсен)

  1.                      казка про холодний дим, котелок, вогонь та вогнище.

(„Золотий ключик” А.Толстой)

 

ІІІ тур.  Словникова робота.

З великих слів, що на повітряних кульках за 1 хвилину утворити нові слова, але не добавляючи букв. Поділимось на команди:

  1. Матусі.
  2. Отці.
  3. Бабусі.

Виграє той хто придумає найбільшу кількість слів українською мовою.(дод.4.3.3)

У вас гарно все вийшло. Не зупиняйтесь на цьому і вчіть своїх дітей. Якщо ви будите розвивати їх інтелектуально, вони будуть у вас більш кмітливими. Успіхів вам і вашим дітям.

4.Отримання батьками памяток " Поради з розвитку мови батькам, вихователям"МОВА ВАШИХ ДІТЕЙ



                                                          

 Поради батькам 

 Важлива роль у формуванні особистості дитини, зокрема у розвитку її мовлення, належить сім'ї. Адже перші слова, перші речення маля вимовляє в колі близьких людей — батька, матері, бабусі, дідуся. Якщо ми любимо свою дитину, бажаємо їй добра та світлої долі, невже байдуже поставимося до труднощів, які згодом спричинюють вади мовлення! Вчасне невиправлення мовленнєвих вад призводить до порушень і затримки загального розвитку дитини, спричиняє труднощі у сприйманні та аналізі як навчального матеріалу, так і реальних подій. От чому логопед завжди попереджає батьків, намагаючись застерегти їх від легковажного ставлення до проблем мовлення їхнього малюка.

 

У світі звуків

 Наше мовлення складається із звуків. Правильно вимовляти звуки рідної мови дитина має навчитися до школи. Важливим завданням мовленнєвого розвитку дітей є виховання звукової культури мовлення. Поняття звукової культури мовлення досить складне і широке, воно містить цілий ряд важливих компонентів: чітку артикуляцію звуків рідної мови, фонетичну і орфоепічну правильність мовлення, правильне мовленнєве дихання, силу голосу, темп і тембр мовлення, інтонаційні засоби виразності (наголос, логічні паузи, ритм), фонематичний слух. У дошкільному віці простежується неправильна вимова дитиною звуків. Це цілком закономірне явище. Але більшість дітей не може самостійно опанувати правильну звуковимову, отже, потребує допомоги дорослих. Не всі батьки приділяють цьому серйозну увагу. Деякі вважають, що настане час, і дитина сама навчиться говорити. Якщо ж малюк продовжує і за рік-два говорити з помилками, вони дивуються: «Чому ж ти досі не навчився говорити правильно.Чиста і правильна звуковимова залежить від багатьох чинників. Значну роль відіграють індивідуальні особливості дитини, стан її психічного розвитку. Послідовна і систематична робота з дитиною над формуванням звуковимови сприятиме своєчасному виправленню мовленнєвих вад, досягненню на кінець дошкільного віку чіткої вимови усіх звуків рідної мови.

 

Поради батькам

• Не повторюйте за дитиною неправильної вимови звуків.
• Розмовляйте з дитиною, правильно вимовляючи слова.
• Своєчасно виправляйте неправильну звуковимову дитини.
• Якщо мовлення вашої дитини нечітке і незрозуміле для оточення, зверніться до вчителя-логопеда.
• Вірші, чистомовки, скоромовки стануть надійними помічниками у вихованні правильного і виразного мовлення вашої дитини.

За законами граматики

 Оволодіти граматичною будовою мовлення означає навчитися правильно вживати відмінкові закінчення слів, дієслівні форми та їх видозміни, суфікси, префікси, узгоджувати іменники з іншими частинами мови в роді, числі та відмінку, правильно будувати речення, додержуючи відповідного порядку слів у ньому, вживати прийменники, сполучники, будувати складнопідрядні і складносурядні речення.
 З раннього віку дитина має засвоїти граматичні значення слів рідної мови, без цього вона не може розуміти мовлення. Щоб дитина засвоїла граматично-правильне мовлення — дорослі мають правильно говорити.
 

Поради батькам

• Постійно стежте за правильністю мовлення дітей.
• Своєчасно виправляйте граматичні помилки.
• Не втручайтесь у дитячі розповіді, спочатку вислухайте дитину, а потім виправляйте помилку.
• У двомовних сім'ях завжди звергайте увагу на те, якою мовою говорить ваша дитина, виправляйте помилки двомовності.

Монолог чи діалог?

 Чи вміє ваша дитина відповідати на запитання, звертатися із запитанням? Чи вміє логічно і послідовно розповісти про свою діяльність, бачене, почуте, пережите? А як розвинена у неї фантазія? Чи складає сама розповіді, казки? Усі ці мовленнєві навички дуже потрібні будуть вашій дитині в школі. Усне мовлення людини існує у двох формах: діалогічній і монологічній. Змалку дитині варто спілкуватися з людьми, ділитися своїми думками враженнями і переживаннями
Поради батькам

• Використовуйте кожну вільну хвилину для розмови з дитиною.
• Пам'ятайте, що головними й провідними співрозмовниками в родині є мати, батько, дідусь чи бабуся.
• Запропонуйте дитині змагання «Чия казка краща?», «Чия розповідь краща?» з участю всіх членів сім'ї.
• Не забудьте записати в зошит чи на магнітофон розповіді і казки вашої дитини.

Мовлення дорослих — взірець для наслідування
 Мовлення дорослих — приклад для дітей. Успіх мовленнєвого розвитку дитини насамперед залежить від мовлення дорослих і, зокрема, батьків
Поради батькам

• Стежте за мовленням дітей, своєчасно виправляйте недоліки.
• Пам'ятайте, що ваше мовлення є взірцем для наслідування, тому воно має бути завжди правильним.

• Правильне мовлення — запорука успішного навчання в школі.

 

5.Підсумкове слово педагога

 

-  Мовні ігри допомагають ефективно розвивати фонематичний слух, закріплювати правильну вимову, виховувати плавність мовлення, тренувати мовне дихання та м'язи органів мовлення. Під час ігор уточнюються і закріплюються поняття та уявлення дітей, розвивається їх творча уява, мислення, мова. Дитина в подальшому швидше і легше сприймає новий матеріал, опановує новими знаннями і навичками.


doc
Додано
26 березня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку