Конспект бінарного інтегрованого уроку з української мови та інформатики для учнів 3 класу

Про матеріал
Конспект бінарного інтегрованого уроку з української мови та інформатики для учнів 3 класу на тему "Удосконалення тексту".
Перегляд файлу

 

Конспект бінарного інтегрованого уроку

 з української мови та інформатики

для учнів 3 класу 

                        Вчитель початкових класів - НіколюкЛ.М.

 

Тема. Удосконалення тексту.

Мета:удосконалювати зміст та форму написаного  тексту,доречно вживати слова чи речення відповідно до теми і мети, простежувати  послідовність викладу думок.

Задачі уроку

  1. Формувати вміння учнів удосконалювати зміст та форму написаного тексту, грамотно і послідовно формувати думки та поєднувати їх у зв’язному викладі, добирати для розповіді слова, найбільш вдалі для передачі думки.
  2. Ознайомити  учнів із способами переміщення в текстовому документі, командами редагування: вирізати, копіювати, вставити та видалити.
  3.  Розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, пізнавальний інтерес до мови, комунікативні навички через оцінку і самооцінку діяльності.
  4. Розвивати предметні компетентності, креативність,логічне мислення, вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати і робити висновки.
  5. Виховувати культуру усного та писемного мовлення, інформаційну культуру учнів, акуратність, любов до української мови та природи взимку.

Формування ключових компетентностей:

                     уміння вчитися-організовувати своє робоче місце; висловлювати оцінні судження,орієнтуватися у часі та берегти його; планувати свої дії; доводити роботу до кінця;

                     загальнокультурної – дотримуватись норм мовленнєвої культури,толерантно відноситись до інших людей; зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

                     здоров’язбережувальної - застосовувати в умовах конкретної ситуації сукупність здоров’язбережувальних компетенцій, дбайливо ставитися до власного здоров’я та здоров’я інших людей під час роботи у комп’ютерному класі, дотримуватись безпечної поведінки;

                     інформаційно-комунікативної-використовувати  інформаційно-комунікаційні технології та відповідні засоби для виконання особистісних і навчальних завдань;

                     соціальної -продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та парі,  проявляти ініціативу.

Предметних  компетентностей :

Українська мова:

  • аналізувати прочитаний текст, редагувати та удосконалювати його;
  • доречно вживати слова чи речення відповідно до теми  тексту,
  • стежити за послідовністю викладу;
  • добирати синоніми, щоб уникнути повторів слів;
  • висловлювати власні оцінювальні судження щодо виконаної роботи;
  • ведуть діалог з дотриманням правил мовленнєвого етикету;
  • збагачують словниковий запас.

 

Інформатика:        

- використовувати комп’ютер та текстовий редактор для  змінювання та вдосконалення  тексту, виділення та переміщення частин тексту;

- використовувати  основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити та видалити;

- вирішувати інформаційні проблеми шляхом застосування засобів ІКТ та  алгоритмів  виконання завдань;

- співпрацювати за допомогою засобів ІКТ, виконуючи навчальні завдання з української мови;

-виконувати правила безпечної роботи з комунікаційними системами.

 

Тип уроку :  засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Форма уроку:  урок - практикум

Обладнання уроку: ноутбуки, проектор, презентація, картки із завданням, скринька, сніжка, картки – опори,  листи самооцінки, таблиці, маски « Мовка » і «Word».

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word.

 

ХІД УРОКУ


I.Організаційний момент (Правила ТБ)

 

Сядьте , діти, рівненько,

Посміхніться гарненько.

Візьміть у кулачок -

Гарний настрій на урок.(Слайд 2)

 

Вчитель інформатики:

-         Доброго дня, діти! Урок  у нас сьогодні незвичайний. Ми спробуємо поєднати ваші знання з двох предметів: інформатики та української мови. Але ми знаємо, що спочатку потрібно згадати правила ТБ та поведінки в комп’ютерному класі.

-         Ой, а  що це там лежить біля комп’ютера? (Беру скриньку із сніжкою)

Вправа «Скринька»

-Спробуйте відгадати, поставивши запитання, що знаходиться в скриньці?(діти ставлять запитання)


     Це істота? (ні)

       Це неістота? (Так)

     Воно кругле? (Так)

     Їстівне? (Ні)

     Червоне? (Ні)

     Біле? (так)

( Сніжка у коробочці)

 

-Звідки вона тут узялася?

(діти висловлюють свої припущення).


-Тож чи було порушено правила ТБ у комп. класі? Які саме?

-Які ще правила ви знаєте?   (Слайд 3)

Вправа «Сніжна куля»

ІІ. Мотивація навчальної діяльності . Повідомлення теми і мети уроку

Вчитель інформатики:

  1.  «Розгадування ребусів» (Слайд 4-5) 
  2. Словник: редактор, редагування,

Текст    і   редактор

- Що  таке «текст»?

- Хто такий «редактор»?

Редактор це той, хто редагує текст, тобто опрацьовує, виправляє, готує до друку літературну працю. Редактор працює у видавництві, редакції, на радіо чи телебаченні.  (Слайд 6)

-Як можуть бути пов’язані між собою ці слова? Тож  якою може бути тема уроку?

- Отже, на сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися удосконалювати різні висловлювання, доречно вживати слова та речення відповідно до теми і мети висловлювання, простежувати послідовність викладу, тобто вчитися редагувати тексти різними способами. (Слайд 7)

Вчитель укр. мови

(До дошки  виходить міс Мовка)          (Слайд 8)       

Учитель. – Доброго дня, вельмишановна пані! Хто ви? І звідки до нас завітали?

Міс Мовка.-Мене звати міс Мовка. Завітала з королівства Мовознавства. Я почула, що у вас йтиметься сьогодні на уроці про текст та його удосконалення, тобто покращення. А я як ніхто краще на цьому знаюся! Сподіваюсь, що  ви не будете проти моєї присутності!

Учитель.-Діти, от так гість у нас на уроці! Ну що ви. Нам навпаки приємно, що ми від вас стільки сьогодні дізнаємося! Правда, діти?

( Виходить містер Ворд)

Містер Ворд. -Кхе! Кхе! Я не зрозумів, що тут коїться? Лише на хвилину запізнився і я вже не потрібен!

Учитель.Ой, а ви хто?

Містер Ворд. – Дозвольте представитись. Я містер Ворд. Найголовніший текстовий редактор, призначений для створення, перегляду та редагування текстів. Наш комп’ютерний університет, де я працюю професором текстового редагування, відправив мене до вас, бо у вас сьогодні відповідна тема уроку. Але я бачу, що мабуть трапилася якась помилка. У вас уже є гість.

Міс Мовка. – Так, так, вельмишановний пане. Повертайтеся у свій університет. Там ви мабуть більше потрібні!

Учитель.Що ви! Будь ласка, не сваріться! Ніякої помилки не сталося! Ви міс Мовка відповідаєте за сукупність правил у написанні слів, словосполучень, речень, тексту. Без ваших знань люди писали б тексти з помилками. А ви містере Ворд, дозволяєте нам  крокувати в ногу з розвитком комп’ютерної техніки. І допомагаєте створювати тексти в електронному вигляді. А щоб ці тексти були надруковані правильно ми не можемо обійтися без знань міс Мовки. Тож пропоную нам разом провести урок.

Міс Мовка. – Ну що ж задля високого результату я згодна.

Містер Ворд.-Підтримую! (Стискають один одному руки)

Мета уроку

Вчитель укр. мови     (Слайд9)

Отже, сьогодні наші завдання з укр..мови:

  • Аналізувати прочитаний текст, редагувати та удосконалювати його;
  • стежити за послідовністю викладу;
  • добирати синоніми, щоб уникнути повторів слів;

Вчитель інформатики: (Слайд 10 )

  Завдання з інформатики:

- вміти змінювати, редагувати текст, виділяти  та переміщувати частини тексту у текстовому редакторі Word ; 

- використовувати  основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити та видалити ;

- дотримуватись правил ТБ.

 

Міс Мовка.

-У мене є цікаве завдання для вас. Пропоную відгадати загадку. Про кого йдеться?

Стало біло навкруги -

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди,

Води сковую в льоди,

В дружбі з дітьми я всіма.

Здогадались? Я.... (Зима)(Слайд 11)


 ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картинка королева- зима

 Вчитель укр. мови

 -Зима пропонує нам виконати ряд практичних завдань.

Містер Ворд.–Хвилиночку,  а мені на електронну пошту ,щойно, надійшов лист від зими. Вона нам пропонує такий план дій:                                      

План співпраці    (Слайд 12) і  (на дошці)

  1. Гра «Сніжинки».
  2. Знайди помилки!
  3. Вивчення нового.                                         Фіз.хв.
  4. Практична робота.
  5. Підсумки  уроку.
  6. Д.з.  (укр.мова)

Вчитель укр. мови.

-Виконавши завдання, не забудьте себе оцінити на «Листі самооцінки».

    Лист самооцінки

Прізвище учня ______________________

1.

Гра «Сніжинки»

2б.

 

2.

Практична робота:

 

 

   *

Текст «Сніжинки» (усно)

2б.

 

   *

Текст«На річці»

2б.

 

   *

Текст «Бурулька»

2б.

 

   *

Творче завдання

-будова тексту (1б)

- послідовність (1б)

- без  повторів(1б)

 - охайність(1б)

4б.

 

 

Всього

12б.

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель укр. мови

-Пропоную вам пограти в гру та пригадати все, що знаємо про текст.

 

Гра «Сніжинки»текст

Оцініть свої знання(лист самооцінки)

ФІЗХВИЛИНКА

«Танці – зігріванні»

ІV.  Робота по темі уроку

  1. Знайди помилки!»

-         Послухайте текст про сніжинку .

                                                      Сніжинка      (Слайд13)

      З неба летіла на землю сніжинка. Сніжинка була легка і красива.

      Василько повертався зі школи . Хлопчик бачив, як падає сніжинка.

      Він простягнув долоню. Школяр захотів приголубити сніжинку. А сніжинка  впала на теплу, добру руку й розтала.

       Хлопчик з жалем подивився на руку. На долоні блищала крапелька, мов сльоза.

 

Довідка: вона,  пушинка, зірочка  .

                                    Удосконалений текст     (Слайд14)

                                                  Сніжинка

        З неба летіла на землю сніжинка. Вона була легка і красива.

        Василько повертався зі школи . Хлопчик бачив, як падає пушинка .

        Він простягнув долоню. Школяр захотів приголубити сніжинку. А зірочка впала на теплу, добру руку й розтала.

       Хлопчик з жалем подивився на руку. На долоні блищала крапелька, мов сльоза.

 

-         Яка пора року описана?

-         Про кого текст?

-         Яку помилку допустив автор?

-         Як виправити текст?

-         Усно виправте, використовуючи слова з довідки.

-         Яку помилку допустив автор?

-         Які ще помилки можуть бути в тексті?

(Заголовок  не відповідає змісту, порушена послідовність речень, Послідовність абзаців, повтори слів, зайві речення, деформовані речення. )

-         Виправити помилки в тексті можна усно, письмово в зошитах - на уроках укр., а можна і в комп’ютерах - в  текстовому редакторі.

  1. Вивчення нового матеріалу

Вчитель інформатики:

 

- Як же використовувати комп’ютер та текстовий редактор для  змінювання та вдосконалення  тексту, виділення та переміщення частин тексту?

- Вивчимо основні команди редагування: вирізати, копіювати, вставити та видалити .

1. Повторення

  • Давайте пригадаємо, що ми вивчали на минулих  уроках? 

 

  • Над якою великою темою ми працюємо?
  • В якій програмі опрацьовуємо тексти?  (Слайд15 )
  • Назвіть основні елементи вікна текстового редактора Microsoft Word? (Слайд 16)
  • Що означає «редагувати текст»?    (Слайд17 )
  • Що означає «форматувати текст»?
  • Як переміщуватися в тексті за допомогою комп’ютерної мишки? (Слайд18 )
  • Як виділити одне слово за допомогою комп’ютерної  мишки?
  • Як виділити цілий абзац за допомогою комп’ютерної мишки?
  • Як видалити символ справа від курсора?
  • Як видалити символ зліва від курсора? (Слайд19 )

 

2 . Розповідь учителя з елементами бесіди    (Слайди 20-23)

  • Сьогодні ми говоримо про редагування! Давайте пригадаємо, що ж означає слово редагувати?Правильно, редагування – це внесення змін, доповнень та виправлень.
  • Є три основні команди редагування . Це вирізати,вставити та копіювати. За допомогою цих команд ми будемо переміщувати та копіювати фрагменти тексту.
  • Давайте подумаємо, що означає  слово«копіювати»та «перемістити»? Копіювати – це означає створити точну копію тексту. Перемістити – означає вирізати з певного місця текст і вставити його в потрібне місце. А якщо текст копіюється чи переміщується давайте подумаємо де ж він в ці кілька секунд зберігається?
  • Алгоритм копіювання тексту.

- виділити фрагмент тексту за допомогою комп’ютерної мишки або клавіатури.   - - вибрати команду Копіювати,

- поставити курсор у відповідне місце

- вибрати команду Вставити.                              

  • Алгоритм переміщення тексту.

-         виділити фрагмент тексту ,

-         вибрати команду Вирізати,

-         поставити курсор у відповідне місце

-         вибрати команду Вставити.  

 

  1. Зразок редагування

                                  Текст «Сніжинка» ( Word)

Висновок. Чого навчились виконуючи дану вправу?

-Яким способом краще редагувати текст?

Фізкультхвилинка «Друкарська машинка»

(Діти мають «картки-клавіші» із написами символів та у потрібний момент присідають)

Любить вчитися наш клас!

Та відпочивати час.

Нумо, разом всі присіли –

І нагору полетіли.

 

  1. Практична робота

3.1 РОБОТА  з текстом «На річці»

 

А)Алгоритм

1.Відкрий папку «3клас», файл «На річці».

2. Прочитай текст

3. Знайди помилки

4. Виправ помилки :

  • Виділи слово в довідці;
  • Обери команду «Копіювати»  («Вирізати»);
  • Встав курсор в потрібному місці;
  • Обери команду «Вставити»;
  • Видали в тексті зайве слово
  • Натисни на клавіатурі клавішу «Забій». (                )

5.Перевір удосконалений текст

                                                      На річці      (Слайд 24)

       Настали приморозки. Річка вкрилася  кригою.              

       Двоє хлопчиків пішли на річку ковзатися. Раптом крига провалилася. Хлопчики опинилися у воді і почали кликати на допомогу.

     Крики  хлопчиків почули люди. Вони допомогли  хлопчикам  вибратися на берег. Потім переляканих хлопчиків  відвезли до лікарні.

З того часу хлопчики добре запам'ятали, що на кризі треба бути обережним.

 

Довідка: діти, хлоп ‘ят, школярам , дітей.

                                          Удосконалений текст

                Текст  «На річці»   (Слайд 25)

       Настали приморозки. Річка вкрилася  кригою.              

       Двоє хлопчиків пішли на річку ковзатися. Раптом крига провалилася. Діти опинилися у воді і почали кликати на допомогу.

     Крики  хлоп’ят почули люди. Вони допомогли  школярам  вибратися на берег. Потім переляканих дітей  відвезли до лікарні.

З того часу хлопчики добре запам'ятали, що на кризі треба бути обережним.

 

Довідка: діти, хлоп ‘ят, школярам , дітей.

Б) Удосконалення тексту в WORD

В) Перевірка

Висновок. Чого навчились виконуючи дану вправу?

Г)Бесіда за змістом

- Як би ви оцінили вчинок хлопчиків?

- До чого можуть призвести ігри на льоду взимку?

Д) ВІДЕО    на льоду (Слайд26)

- Зробіть висновок.

Лист самооцінки

-         Оцініть свою роботу

     Відео

       Релаксація

 

Гімнастика для очей

  1. РОБОТА  з текстом  «Веселка в бурульці»

Містер Ворд.

-Пропоную  вам  відгадати  загадку:

        Росте  зимою тільки вниз,

        любить крівлю і карниз. (Бурулька) (Слайд27)

-Так, правильно,  молодці!

Вчитель інформатики:

— Прочитайте речення. (Слайд28)

Веселка в бурульці 

       Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов веселка, переливається кольорами.

      На даху біля бурульки сидять горобці та цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою-веселкою.

      Удень почав танути сніг, капали краплі з дахів. А вночі знов підморозило.

     Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками: синім, рожевим, червоним, жовтим.

                                                    Удосконалений текст (Слайд29)

Веселка в бурульці 

           Удень почав танути сніг, капали краплі з дахів. А вночі знов підморозило.

         Вийшов з хати Юрко і побачив велику крижану бурульку. Вона звисала з даху. Зійшло сонце, і бурулька заблищала різнобарвними вогниками: синім, рожевим, червоним, жовтим.

       Юрко стоїть, затамувавши подих від здивування. Красива бурулька, мов веселка, переливається кольорами.

      На даху біля бурульки сидять горобці та цвірінькають. Вони теж милуються бурулькою-веселкою.

 

 

Бесіда

— Чи утворюють ці речення текст? (Ні.)

— Чому? (Абзаци не зв’язані між собою, порушена послідовність висловлювання.)

— Як відредагувати текст? (Переставити абзаци.)

- Як виділити абзац?

-Пригадаймо, як виділити абзац? 

-Відредагуйте  текст .

-Прочитайте удосконалений текст.

-Про кого йдеться в тексті?  (Про Юрка)

-Що він робив?

-Передбачте, що могло трапитись з Юрком?

Висновок. Чого навчились виконуючи дану вправу?

  1.     Вправи для очей.

Поглянемо вправо, поглянемо вліво, і вгору, й додолу, і навкруги,

Від праці очі нехай відпочинуть, зарядку для них я зроблю разів три!

  1.     Самооцінювання практичної роботи «Лист самооцінки»

Бесіда про ТБ «Обережно – бурульки!»  

                     Відео                      (Слайд30)

Фізкультхвилинка

V.Творча робота ( на вибір)

1. Вчитель укр. мови.

2.Самостійна робота

  1.     Прочитай речення. Якими реченнями слід доповнити текст? Допиши текст.

                                            Снігова баба

    Взимку діти гралися, у дворі. Руки у них замерзли. Але баба снігова вийшла гарна.

2. Склади текст за поданим  початком.

     Коли я снідав, над головою щось цвірінькнуло. Глянув – по кімнаті пурхає зелененька пташка з чорною манишкою. То була синичка. Надворі було холодно, і пташці захотілося  погрітися.

 

 

2.Склади текст за серією малюнків  «Зимові розваги». (Слайд31)

 

https://svitppt.com.ua/images/34/33322/960/img9.jpg

 

  1.         Запиши текст, вставляючи слова з довідки.

      Прийшла ________________. Випав  пухнастий _________.Тріщать _______________ від морозу. Взимку дуже важко ____________________. Учні змайстрували ________________ і __________________ їх на деревах. Незабаром з’явились перші _________________.

Слова для довідки: розвісили, годівнички, зима, дерева, сніжок, гості, птахи.

 

Презентація творчих робіт.

VІ. Підсумоки  уроку  (Слайд32)

Виходять Мовка і Ворд.

  1.          «Займи позицію»  (діти  шикуються за головними героями та  пояснюють , чому обрали  саме цю позицію.)

Міс Мовка - У нашій країні Мовознавства   неможливо писати і удосконалювати  текст  без ручки чи олівця.

Містер Ворд-  А у нас в Комп’ютерній країні  друкувати та редагувати текст легко і зручно, можна  зекономити  час.

Міс Мовка. – Сподіваюсь, що наша співпраця була плідною.

Містер Вордю. – Пропоную підрахувати загальну кількість балів в листах самооцінювання.

     2 . Лист самооцінки

    3. Гра «Сонечко»

На дошці прикріплено монітори  з оченятами та посмішками. Учні прикріплюють стікери до відповідної картинки:

 -мені все легко вдавалося на уроці, я здобув багато цікавої інформації;

 -мені все  вдавалося на уроці, проте я не зміг усього запам’ятати, ще потрібно допрацювати,

- мені було важко і я не навчився нічого.

   4. Подарунки від героїв – розмальовки.

VІІ.  Домашнє завдання  (на вибір) (Слайд33)

 

-Скласти  і записати в зошит  текст « Правила безпеки взимку»;

- надрукувати  його  у програмі Word;

- надіслати  на електрону пошту вчителю.

Дякую за увагу ! (Слайд34)

 

                                                                                       Миколаївська область

                                                               Первомайська гіиназія №9

                        Вчитель початкових класів - НіколюкЛ.М.

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку