Конспект біоадекватного уроку для 8 класу "Біосоціальна природа людини"

Про матеріал

Урок розроблений відповідно інноваційної біодекватної технології, яка базується на загальних законах пізнання, природних законах роботи тіла, мозку, формує цілісне природовідповідне мислення, сприяє підвищенню продуктивності навчальної діяльності учнів та зміцненню їх здоров'я. Урок відповідає чинній програмі з біології, освітній програмі закладів середньої освіти ІІ ступеня, Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти.


Перегляд файлу

Розробка біоадекватого уроку. Біологія. 8 клас.

«Біосоціальна природа людини»

 

І. Сенсорно-моторний етап уроку

Обладнання: камінчики, гілочки самшиту, ароматичне забарвлення – лимон, троянда, м’ята – щось знайоме та впізнаване дітьми, музичний супровід – класична музика.

Привітання учителя. Візьміть, будь ласка, шматочки каменю та зелені гілочки. Розгляньте їх колір, спробуйте відчути запах, які вони на дотик. Які виникають у вас асоціації з цими каменями. Спробуйте уявити, як можна їх використати. Тепер потримайте в руках гілочку самшиту, яка вона в порівнянні з каменем. А тепер спробуйте відчути аромат, впізнаєте його. З чим можна його порівняти. Сьогоднішня тема дуже цікава, глибока, філософська. Тому почати хочеться з притчі. (Розповідь притчі про три храми за романом М. Павича «Дамаскін»). Багато релігій з храмом порівнює саму людину. Чому ж тоді 3 храми будує кожний з нас? Спробуємо розібратись.

ІІ. Символьний етап уроку. Формування образу навчальної інформації у зоні комфортного мислення. (Тиха приємна музика. Для створення фітофону – аромат трав, фруктів.)

а) Підготовча частина (проектування віртуальної моделі комфортної зони мислення).

Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги... Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими… Відчуйте свою розслабленість. Посміхніться і уявіть, які ви гарні, коли посміхаєтесь… Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Уявіть кольори, які вас оточують… Уявіть рухи і звуки вашого місяця спокою… Уявіть запахи навколо вас… Уявіть себе… Як ви виглядаєте, коли відпочили, коли звільнились від непотрібних думок? Як ви себе відчуваєте, коли ви вільні?.. Будьте щирі із собою. Пошліть любов своєму місцю спокою.

б) Основна частина (опорний текст для пояснення нового матеріалу, проектування віртуальної моделі інформації, що вивчається).

Уявіть в своєму місці спокою образ ідеальної людини. Вона ідеальна в усіх відношеннях. Перше, що ми уявляємо – це краса тіла, його досконалість. Воно випромінює здоров’я. Це наш перший храм – наше тіло. Воно є результатом століть природного добору, хаотичних комбінацій генів багатьох поколінь наших предків, результат дії природи. Воно відчуває холод і спеку, йому неприємні біль та втома, хвороба може похитнути його. З чим порівняти його? З каменем? З деревом? Чи з ароматом? Йому легко можна відтяти частину, але воно буде жити далі, пристосовуватиметься до незручностей. Уявіть, що це біологічна частина людини, цю красу можна порівняти з красою пантери, коня, птаха, будь-якої іншої досконалої істоти з тваринного світу. Для ідеалу Людини потрібно більше. Спробуйте наділити цей ідеал рисами людської досконалості, у ставленні до себе, до інших, до світу. Це соціальна частина людини, сама по собі вона не може бути доброю чи злою, чуйною, милосердною. Все це виявляється у стосунках, у соціумі. Тільки там можна передати знання, досвід. Для цього і існує у людини, на відміну від тварин – мова. Знання людини, переконання, досвід похитнути важче, ніж її здоров’я. Цей храм – найміцніший, уявіть його, нанесіть на його риси досконалості. Згадайте, чому в притчі перестав рости самшитовий храм. Що ще необхідно людині для досконалості, з чим можна порівняти аромат ефір, який є, та його не видно, але його й не сховаєш, але він перший викликає емоцію – позитивну чи негативну. Дехто каже – дух, душа, індивідуальність, особистість, моральність. Розгляньте, чи змінився ваш образ ідеальної людини, чи надають її три храми опору і силу? Запам’ятайте створений образ досконалості, відчуйте його настрій.

в) Заключна частина. А зараз час повертатися… Відчуйте ступні ніг… приплив сил до рук і ніг… Відчуйте спину, плечі… Поверніть голову наліво, направо… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… Посміхніться та зробіть глибокий вдих… Повільно кожний в своєму режимі повертайтесь до класу…

Відкриваємо очі.

III. Логічний і лінгвістичний етап уроку. Відновлення навчальної інформації, «виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення. Обмін думками:

– Відвідали своє місце спокою?

– Чи сподобалося вам поява в ньому ідеальної людини? Які кольори, звуки, запахи були присутні при вашому знайомству?

– Яке почуття вас наповнювало, коли ви уявляли риси фізичної, психологічної, моральної досконалості?

– Яку інформацію ви запам’ятали?

– Що вам найбільше сподобалось під час внутрішньої подорожі?..

IV. Моторно-кінестетичний етап уроку: малювання моделі образону, нанесення навчального матеріалу на намальований образ. Уточнення, корекція.

Учитель пропонує учням замалювати абрис (контур) навчального образону. Поступово, по 1-2 слова озвучується, наповнюється і замальовується цілісний мислеобраз інформації, отриманої під час перебуванні в зоні комфортного мислення. Вчитель «рухає» загальну бесіду питаннями, демонструє захопленість, перевіряє правильність записів і формулювань. Учні першими промовляють те, що пригадують, вчитель лише уточнює. Закріплюється образ через рух руки, візуалізацію малюнку, індивідуальний підбір кольорів.

Колективне обговорення образу-схеми, завчасно підготовленого вчителем:

– Погляньте, будь ласка, на мій образ. Порівняйте зі своїм.

– Яку інформацію було важко пригадувати?

– Що хочете змінити в своєму образоні?

 V. Етап закріплення навчальної інформації. Виконання практичних завдань. Співвіднесення мислеобразу теми з основними принципами та ідеями уроку. Бесіда про те, що найважливіше для щасливого життя людини.

VI. Заключний етап уроку: підбиття підсумків, оцінювання учнів, рефлексія, домашнє завдання.

VII етап – прощання. З яким настроєм прожили цей урок… З яким самопочуттям… Побажання всього найкращого… Поділіться наступного разу своїми прикладами ідеальних людей з вашого оточення, літературних персонажів, історичних постатей.

 

Олена Нечитайло    Кам’янська ЗСШ №2

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1154
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку