Конспект біологічної гри "Що? Де? Коли?" для 8 класу на тему: "Цей дивовижний світ людини" + інтерактивна презентація

Про матеріал
Біологічна гра проводиться у формі телегри "Що? Де? Коли?" за допомогою інтерактивної презентації. Метою є перевірка та узагальнення знань учнів з анатомії людини, виявлення міжпредметних зв'язків з іншими науками, виявлення загального кругозору учнів; сприяння розвитку пізнавальної активності учнів, логічному мисленню, умінню аргументовано висловлювати свою думку; удосконаленню навичок міжособистісного спілкування; створювання ситуації успіху в учнів, прищеплювання любові до предмету.
Перегляд файлу

Біологічна гра «Цей дивовижний світ людини». 8 клас

Цілі:

Освітні: перевірити й узагальнити знання учнів з біології, виявити міжпредметні зв'язки  з іншими науками, виявити загальний кругозір учнів.
Розвиваючі: сприяти розвитку пізнавальної активності учнів, логічному мисленню, умінню аргументовано висловлювати свою думку; удосконаленню навичок міжособистісного спілкування.

Виховні: сприяти естетичному вихованню дітей, створювати ситуацію успіху в учнів, прищеплювати любов до даних предметів, любов до природи.

         

         У грі беруть участь учні 8-х класів. Число учасників - 8 осіб. Інші учні виступають у ролі вболівальників. На початку гри - представлення учасників і журі.

Правила гри.

1. Усі питання розділені на три блоки:

- юний біолог (блок питань, який присвячений загальним знанням з анатомії людини); 

- «Що? Де? Коли?» (блок питань, який присвячений міжпредметним зв’язкам);

- цікава анатомія  (блок питань, який присвячений розвитку  логіки та уяви учнів).

2. Спочатку треба відповісти на всі запитання першого  блоку, потім перейти до другого й третього.

3. З кожного блоку команда може вибрати самостійно по три запитання.

4. Першою обирає питання та з команд, яка  дасть більше відповідей на запитання ведучого протягом 2 хвилин.

5. Уболівальники можуть допомогти своїй команді. За період гри вони мають можливість підказати 1 раз у блоці запитань.

Питання ведучого для визначення команди, яка першою розпочинає гру.

  • Яка органела клітини перетравлює мертві рештки в клітині? (Лізосома).
  • Яка органела зберігає спадкову інформацію? (Ядро).
  • Який вид мязової тканини містить елементи посмугованої й непосмугованої мускулатури? (Серцева).
  • Яка тканина складається з клітин остеоцитів? (Кісткова).
  • Які частини нервової системи відносять до центральної? (Головний і спинний мозок).
  • Які нейрони несуть інформацію від органів до ЦНС? (Чутливі).
  • Скільки кісток містить гомілка людини? (Дві: мала й велика гомілкові).
  • Приклад мяза розгинача. (Трицепс).
  • Які білки є скоротливими? (Актин і міозин).
  • Як називаються формені елементи крові, які приймають участь у згортанні крові? (Тромбоцити).
  • Які формені елементи крові живуть 120 діб? (Еритроцити).
  • Де утворюються формені елементи крові? (Червоний кістковий мозок).
  • Людину з якою групою крові вважають універсальним донором? (З І ).
  • Яка кров знаходиться у лівій частині серця? (Артеріальна).
  • Як називаються судини, які несуть кров від серця? (Артерії).
  • Які клапани знаходяться між передсердям і шлуночком? (Стулкові).
  • Скільки часу триває серцевий цикл? (0,8 секунди).
  • Якою частиною серця починається велике коло кровообігу? (Лівою).
  • Які утворення складають основну масу легень? (Альвеоли).
  • У якому відділі травного тракту починають розщеплюватися ліпіди? (У шлунку).
  • Як називаються речовини, які є біологічними каталізаторами при розщепленні речовин? (Ферментами).
  • Де остаточно розщеплюються і всмоктуються в кров органічні речовини? (У тонкому кишечнику).
  • При якій температурі  краще відбувається розщеплення поживних речовин? (36,6 – 37 ° С).
  • Яка функція лізоциму слини? (Знезараження).
  • Що є похідними епідермісу? (Нігті).
  • Де відбувається утворення вторинної сечі? (У звивистих канальцях).
  • Як називається процес утворення первинної сечі? (Фільтрація).
  • До залоз якої секреції належить щитоподібна залоза? (Внутрішньої).
  • Якою залозою виробляється соматотропін або гормон росту? (Гіпофізом).
  • Якою залозою виробляється інсулін? (Підшлунковою).
  • Який гормон впливає на забарвлення шкіри? (Мелатонін).
  • Де відбувається запліднення? (У матковій трубі).
  • Яка статева клітина має декілька захисних оболонок? (Яйцеклітина).
  • Яку речовину утворює сукупність аксонів? (Білу).
  • Які клітини ока забезпечують колірний зір? (Колбочки).
  • Як називається місце на сітківці, де більше всього колбочок? (Жовта пляма).
  • Що є звукосприймальним органом? (Кортіїв орган).

І блок запитань «Юний біолог».

 

Використання інтерактивної презентації.

 

Цікава анатомія 1.

У кого є язичок, але немає рота? (Дзвіночок, черевик, полумя).

У кого є кисті, але немає рук? (Виноград, горобина).

У кого є спинка, але немає животика? (стілець, диван).

 

Цікава анатомія 2.

У кого є вуса, але немає особи?  (Полуниця, огірки, кабачки).

Хто без очей, а  плаче? (Хмара, бурулька, свічка).

У кого є кісточки, але немає скелета? (Абрикос, вишні).

 

Цікава анатомія 3.

З якої чашки неможливо пити? (З колінної).

Хто біжить без ніг?  (Річка, струмок, час, кров).

У кого є ручки, але немає ніжок? (Двері, вікна, чашки).

 

Видатні біологи 1.

      У 1900 р. цей вчений виявив, що склад білків на поверхні еритроцитів у різних людей різний. Аналіз цих відмінностей дозволив зробити висновки: в одних певні білки зовсім відсутні (група крові О), у деяких був білок одного типу (група крові А), у третіх — білок іншого типу (група крові B). Цей вчений першим відкрив існування сумісності різних типів крові за групами, резус-фактор крові. Назвати прізвище цього вченого.

А) С.Г. Навашин

Б) К. Ландштайнер

В) І.П.Павлов

 

 

Видатні біологи 2.

     Цей всесвітньовідомий вчений-біолог здійснив вагомий внесок у дослідження природного захисту організму від інфекцій. Ним розроблено фагоцитарну теорію імунітету, яка пояснює складну роботу системи імунного захисту організму. Учений увів поняття «фагоцити».

А) Є.О. Комаровський

Б) С. П. Боткін

В) І. І. Мечников

 

Сюрприз 1.

        Від кількості пар черепно-мозкових нервів відніміть кількість кісток передпліччя, отриманий  результат помножте на кількість кіл кровообігу, потім відніміть кількість видів імунітету та оболонок серця. До отриманого результату додайте кількість відділів головного мозку, потім розділіть на кількість кісток плечового поясу, відніміть число кольорів колбочок, отримане помножте на об’єм утворення вторинної сечі та додайте кількість шийних хребців. Який результат ви отримали?

(12-2=10х2=20-2=18-3=15+5=20:4=5-3=2х1,5=3+7=10).

 

Сюрприз 2

        Від кількості постійних зубів людини відніміть кількість пар ребер. Отриманий результат розділіть на кількість відділів хребта, потім додайте число основних аналізаторів. Після цього додайте кількість шарів епітелію кишечника та помножте результат на об’єм крові в організмі. Від отриманого відніміть спочатку кількість пар спинно-мозкових нервів, потім кількість аксонів у нейроні, а потім  число скроневих кісток. Результат розділіть на кількість камер серця. Який результат ви отримали?

(32-12=20:5=4+5=9+1=10х5=50-31=19-1=18-2=16:4=4).

 

Літературна сторінка 1.

Кому належать рядки:

Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні.
Сумні,
Немов криниці дно студене?
Чому уста твої німі?

А) Т.Шевченко

Б) І. Франко

В) Г. Квітка-Основ'яненко 

 

 

 

Літературна сторінка 2.

Кому належать рядки:

Ти знаєш, що ти — людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина,
Мука твоя — єдина,
Очі твої — одні.

А) Л.Костенко

Б) В.Сосюра

В) П.Симоненко

 

    

ІІ блок запитань «Що? Де? Коли?».

 

Використання інтерактивної презентації.

 

Географія.

          Цей мандрівник зробив велике відкриття, яке потрясло весь світ.

   З другим його відкриттям люди борються досі. (Христофор Колумб відкрив Америку і завіз тотюн).

 

Математика.

       Який математичний термін відповідає біологічному поняттю «білатерально»? (Симетрія).

 

Історія.

       Метод запропонований французьким вченим у 1860-і роки названий на його честь. Багато років науковець займався вивченням процесів бродіння та хвороб вина. Оскільки Франція є одним з найбільших виробни-ків вина у світі, ці питання були дуже актуальними. В ході досліджень вчений встановив, що хвороби вина викликаються різноманітними мікроорганізмами. Для знешкодження збудників хвороб він запропонував нагрівати вино до 56°С, смакові властивості вина при такій температурі не втрачалися. Таким чином виник метод, завдяки якому харчова промисловість піднялася на якісно новий рівень, нині вона є незамінною при виробництві деяких продуктів.  Про який метод йде мова? (Луї Пастер відкрив технологію пастерізації).

 

Біологія.

         Гіппократом було створено вчення про соки організму типів тілесної будови. В організмі, на думку Гіппократа, є 4 рідких соки: кров, чорна жовч, жовта жовч, слиз. Основним в типі тілесної будови, а значить, поведінки людини є те, який сік переважає в організм.

Питання: що з себе представляють люди, в організмі яких переважає одна з чотирьох рідин? (Тип темераменту).

 

Література.

Це те, що вживають в їжу. На ньо-му можуть лишити візерунки лише жінки та дівчата, які постились. Про що йде мова? (Писанка).

 

Філософія.

Продовжіть  висловлювання  Сократа: « Ми  живемо  не для  того, щоб  їсти, а… (…їмо для того, щоб жити).

 

Хімія.

       У шкільній їдальні на обід приготували вінегрет, щедро приправлений оцтом. Як буде перетравлюватися картопля з вінегрету в ротовій порожнині? Відповідь обґрунтуйте. (У ротовій порожнині перетравленню допомагає слина. У слині містяться ферменти, що розщеплюють вуглеводи, які працюють в слабколужному середовищі. Картопля вінегрету не буде перетравлюватися ферментами, так як в кислому середовищі вони не активні).

 

Фізика.

        Який орган взяв за основу французький інженер Гюстав Ейфель для реалізації проекту з побудови Ейфелевої вежі? (Кістка).

 

Соціологія.

      Прорекламуйте будь-який орган чи частину тіла людини. (Орган чи частину тіла обирає ведучий).

 

 

 

 

 

 

ІІІ блок запитань «Цікава анатомія».

 

Використання інтерактивної презентації.

 

Музична анатомія.

Які пісні включають у себе назви частин тіла людини?

 

Художня культура.

      Який видатний художник є автором анатомічних ескізів? (Леоноардо да Вінчі).

 

Гроші.

Які видатні діячі зображені на українських  купюрах? (1грн. – Володимир Великий, 2 грн. – Ярослав Мудрий, 5 грн. – Богдан Хмельницький,

10 грн. – Іван Мазепа, 20 грн. – Іван Франко, 50 грн. – Михайл Грушевський, 100 грн. – Тарас Шевченко, 200 грн. – Леся Українка, 500 грн. – Григорій Сковорода).

 

Квестова анатомія 1.

Наука в біології. (Гістологія).

   

 

 

 

 

Квестова анатомія 2.

Рівень організації живого. (Організмовий).

   

 

 

Анатомічні ребуси 1. 

Яке біологічне поняття зашифроване?(Гомеостаз).

 

Анатомічні ребуси 2. 

Яке біологічне поняття зашифроване?(Синапс).

 

Чорний ящик 1.

          Відомо, що в житті України велику роль відіграє картопля, у Франції - виноград, в країнах південної Європи - олива. А який плід, якщо вірити легендам, тричі впливав на долі людства і в яких ситуаціях? (Яблуко з дерева пізнання, яблуко роздору, яблуко, яке підказало Ньютоону законо всесвітнього тяжіння).

 

Чорний ящик 2.

       У Нью-йоркському зоопарку у клітці з самими товстими прутами висить табличка «Самий небезпечний хижак на Землі». Кого або що можна побачити всередині? (Дзеркало).

 

 

 

 

Турнірна таблиця

 

 

 

 

клас

І блок

кожне запитання оцінюється в 1 бал

ІІ блок

кожне запитання оцінюється в 4 бали

ІІІ блок

кожне запитання оцінюється в 4 бали

№ запитання

набрана кількість балів

№ запитання

набрана кількість балів

№ запитання

набрана кількість балів

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цей дивовижний світ людини

Номер слайду 2

Правила гри1. Усі питання розділені на три блоки.2. Спочатку треба відповісти на всі запитання першого блоку, потім перейти до другого і третього.3. З кожного блоку команда може вибрати самостійно по три запитання.4. Першою обирає питання та з команд, яка швидше дасть відповідь на запитання ведучого.5. Вболівальники можуть допомогти своїй команді. За період гри вони мають можливість підказати 1 раз у блоці запитань. УСПІХІВ ВАМ!

Номер слайду 3

Блоки питань: Юний біолог (блок питань, які присвячені загальним знанням з анатоміі людини). «Що? Де? Коли?»(блок питань, які присвячені міжпредметним зв’язкам). Цікава анатомія (блок питань, які присвячені розвитку логіки та уяви учнів).

Номер слайду 4

До таблиці питань. Юний біолог

Номер слайду 5

«Що ? Де? Коли?»До таблиці питань

Номер слайду 6

Цікава анатомія. До таблиці питань

Номер слайду 7

Питання. Теми блоківцікава анатомія1цікаваанатомія2 видатні біологи1літератур-на сторінка1видатні біологи2літератур- на сторінка 2цікава анатомія3сюрприз1сюрприз2

Номер слайду 8

У кого є язичок, але немає рота?У кого є кисті, але немає рук? У кого є спинка, але немає животика?питання

Номер слайду 9

питання

Номер слайду 10

Кому належать рядки: Чого являєшся меніУ сні?Чого звертаєш ти до мене. Чудові очі ті ясні. Сумні,Немов криниці дно студене?Чому уста твої німі?А) Т. Г. Шевченко. Б) І. Франко. В) Г. Ф. Кві́тка-Основ'я́ненко питання

Номер слайду 11

1. У кого є вуса, але немає особи? 2. Хто без очей, а плаче? 3. У кого є кісточки, але немає скелета?питання

Номер слайду 12

Цей всесвітньовідомий вчений-біолог здійснив вагомий внесок у дослідження природного захисту організму від інфекцій. Ним розроблено фагоцитарну теорію імунітету, яка пояснює складну роботу системи імунного захисту організму. Учений увів поняття «фагоцити». А) Євген Олегович Комаровський. Б) Сергій Петрович Боткін. В) Ілля Ілліч Мечников питання

Номер слайду 13

Кому належать рядки: Ти знаєш, що ти — людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя — єдина, Мука твоя — єдина, Очі твої — одні. А) Л. Костенко. Б) В. Сосюра. В) П. Симоненкопитання

Номер слайду 14

1. З якої чашки неможливо пити? 2. Хто біжить без ніг? 3. У кого є ручки, але немає ніжок?питання

Номер слайду 15

Від кількості пар черепно-мозкових нервів відніміть кількість кісток передпліччя, отриманий результат помножте на кількість кіл кровообігу, потім відніміть кількість видів імунітету та оболонок серця. До отриманого результату додайте кількість відділів головного мозку, потім розділіть на кількість кісток плечового поясу, відніміть число кольорів колбочок, отримане помножте на об’єм утворення вторинної сечі та додайте кількість шийних хребців. Який результат ви отримали?питання

Номер слайду 16

Від кількості постійних зубів людини відніміть кількість пар ребер. Отриманий результат розділіть на кількість відділів хребта, потім додайте число основних аналізаторів. Після цього додайте кіль-кість шарів епітелію кишечника та помножте резуль-тат на об’єм крові в організмі. Від отриманого відніміть спочатку кількість пар спинно-мозкових нервів, потім кількість аксонів у нейроні, а потім число скроневих кісток. Результат розділіть на кількість камер серця. Який результат отримали?питання

Номер слайду 17

Питання. Теми блоківгеографіяматема-тикабіологіялітера-тураісторіяфілософіяхіміяфізикасоціологія

Номер слайду 18

Цей мандрівник зробив велике відкриття, яке потрясло весь світ. З другим його відкриттям люди борються досі. питання

Номер слайду 19

питання. Гіппократом було створено вчення про соки організму типів тілесної будови. В організмі, на думку Гіппократа, є 4 рідких соки: кров, чорна жовч, жовта жовч, слиз. Основним в типі тілесної будови, а значить, поведінки людини є те, який сік переважає в організм. Питання: що з себе представляють люди, в організмі яких переважає одна з чотирьох рідин?

Номер слайду 20

питання. У шкільній їдальні на обід приготували вінегрет, щедро приправлений оцтом. Як буде перетравлюватися картопля з вінегрету в ротовій порожнині? Відповідь обґрунтуйте.

Номер слайду 21

Який математичний термін відповідаєбіологічному поняттю «білатерально» і пов’язаний з представленими малюнками?вопросы

Номер слайду 22

Це те, що вживають в їжу. На ньо-му можуть лишити візерунки лише жінки та дівчата, які постились. Про що йде мова?питання

Номер слайду 23

Який орган взяв за основу французький інженер Гюстав Ейфель для реалізації проекту з побудови Ейфелевої вежі?питання

Номер слайду 24

Метод запропонований французьким вченим у 1860-і роки названий на його честь. Багато років науковець займався вивченням процесів бродіння та хвороб ви-на. Оскільки Франція є одним з найбільших виробни-ків вина у світі, ці питання були дуже актуальними. В ході досліджень вчений встановив, що хвороби вина викликаються різноманітними мікроорганізмами. Для знешкодження збудників хвороб він запропонував нагрівати вино до 56°С, смакові властивості вина при такій температурі не втрачалися. Таким чином виник метод, завдяки якому харчова промисловість підняла-ся на якісно новий рівень, нині вона є незамінною при виробництві деяких продуктів. Про який метод йде мова? питання

Номер слайду 25

Продовжіть висловлювання Сократа: « Ми живемо не для того, щоб їсти, а…питання

Номер слайду 26

Прорекламуйте будь-який орган чи частину тіла людинипитання

Номер слайду 27

Питання. Теми блоківмузична анатомія квестоваанатомія1художня культура гроші квестова анатомія 2чорний ящик1чорний ящик2анатомічні ребуси 2анатомічні ребуси 1

Номер слайду 28

питання. Які пісні включають у себе назви частин тіла людини?

Номер слайду 29

Наука в біологіїпитання

Номер слайду 30

питання

Номер слайду 31

Який видатний художник є автором анатомічних ескізів. Питання

Номер слайду 32

Рівень організації живої матеріїпитання

Номер слайду 33

питання

Номер слайду 34

питання. Які видатні діячі зображені на українських купюрах. Володимир Великий. Ярослав Мудрий. Богдан ХмельницькийІван МазепаІван Франко. Михайло Грушевський. Леся Українка. Григорій Сковорода. Тарас Шевченко

Номер слайду 35

Відомо, що в житті України велику роль відіграє картопля, у Франції - виноград, в країнах південної Європи - олива. А який плід, якщо вірити легендам, тричі впливав на долі людства і в яких ситуаціях? питання

Номер слайду 36

У Нью-йоркському зоопарку у клітці з самими товстими прутами висить табличка «Самий небезпечний хижак на Землі». Кого або що можна побачити всередині? питання

Номер слайду 37

Не зупиняйся на досягнутому

zip
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку