Конспект "Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев-, (-єв-), -ов-, -ин-, (-ін-), -ичн-, (-ічн-)"

Про матеріал
Мета моя: повторити й поглибити знання учнів про способи творення прикметників, зокрема про суфіксальний спосіб, сприяти зміцненню навичок правопису прикметників із суфіксами -–ев-, (-єв-), -ов-, -ин-, (-ін-), -ичн-, (-ічн-) та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати вміння утворювати форми відносних і присвійних прикметників за допомогою суфіксів, правильно їх писати; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати,моделювати,конструювати мовні явища, знаходити й виправляти помилки у правописі прикметників, виховувати любов і повагу до краси рідної природи та її багатств.
Перегляд файлу

                        Вовчищовицький НВК

 

 

 

 

 

                  Конспект уроку

        української мови в 6 класі

 Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев-,      (-єв-), -ов-, -ин-, (-ін-), -ичн-, (-ічн-)

Підручник:О.П.Глазова.Українська мова для 6 кл.2014р.

 

 

 

                    

                    Підготувала вчитель

                                                     української мови та літератури    

                                                    Полюга  Олександра Іванівна

 

 

            

 

Тема: Букви е, о, и у прикметникових суфіксах –ев-, (-єв-), -ов-, -ин-, (-ін-),          -ичн-, (-ічн-)

Мета: повторити й поглибити знання учнів про способи творення прикметників, зокрема про суфіксальний спосіб, сприяти зміцненню навичок правопису прикметників із суфіксами -–ев-, (-єв-), -ов-, -ин-, (-ін-), -ичн-, (-ічн-) та позначати відповідні орфограми, пояснювати їх за допомогою орфографічних правил; формувати вміння утворювати форми відносних і присвійних прикметників за допомогою суфіксів, правильно їх писати; розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати,моделювати,конструювати мовні явища, знаходити й виправляти помилки у правописі прикметників, виховувати любов і повагу до краси рідної природи та її багатств.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Обладнання: таблиця, дидактичний матеріал.

                                                             Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ.Актуалізація опорних знань учнів з теми

Коментоване письмо

Записати народні вислови. Назвати суфікси, за допомогою яких утворені прикметники,вжиті у прислів’ях.

1) Мозольові  руки годують. 2) Маленька праця краща за велике безділля.         3) Хороша книга яскравіша за зірку. 4) Хоч і молодий ще, а старечий розум має. 5) Людське око бачить глибоко.

ІІІ.Ознайомлення учнів з темою, метою й завданнями уроку

ІV.Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних завдань творчого характеру

1.Колективне опрацювання теоретичного матеріалу на основі таблиці й підручника.

2.Виконання вправи 378.  Робота в парах.

3.Творче конструювання. Вправа 379.

4.Словникоий диктант (взаємоперевірка)

Списати, замість крапок уставляючи пропущені буки. Виділіть суфікси, поясніть їх уживання.

Березн..вий, вітр..вий, грош..вий, сутт..ий, овоч..вий, служб..вий, ді..вий, алюміні..вий,ситц..вий,святк..вий, дощ..вий, бой..вий,нуль..вий, стиль..вий, край..вий,марш..вий, со..вий, дуб..вий, слив..вий, магні..вий, підсумк..вий, матч..вий, борщ..вий.

За допомогою словника перевірити наголос у словах.

5.Ігрове завдання «Третє зайве»

Серед поданих слів виділити зайве.Свій вибір обґрунтувати.

а )Дуб..вий гай, коричн..ве пальто, лісник..ва хата.

б )Малин..ве варення, стал..вий трос, емал..вий казан.

в )Брат..ва ідея, Франк..ві твори,стал..вий кран.

 г )Крем..ве плаття, вишн..вий джем, метал..вий стіл.

6.Вибірково-розподільна робота на основі конструювання

 Від іменників І відміни утворити присвійні прикметники у формі чоловічого роду.Записати їх у дві колонки : з суфіксом –ин-; з суфіксом –ін-.

Галя, Марія, Маруся, Надія, тітка, Ольга, сестра,бабуся, Софія, дочка,Наталя.

7.Творче конструювання. Робота в групах.

І група. Записати прикметники, утворені від поданих іменників за допомогою суфіксів –ев-, -єв-, -ов- Пояснити правопис. Визначити розряд прикметників за значенням.

Вага, міст, дощ, метал, кришталь, тінь, поле, вишня, акація, гай, край.

ІІ група. Від іменників  утворити присвійні прикметники. Записати їх у формах чоловічого, жіночого і середнього роду, поєднавши їх з опорними словами,пояснити правопис.

Батько, Василь, Тарас, Андрій, сторож, Лукаш, сусід, коаль, Ігор, Гордій.

8.Навчальне редагування.

Зредагувати подані словосполучення. Пояснити суть допущених орфографічних помилок.

Дощевий червяк, вишньовий  джем, життьовий досвід, ключевий момент, кварцева лампа, плюшовий ведмідь, помаранчовий колір.

9. Лінгвістична гра «Веселі східці»

Утворити від іменників прикметники за допомогою суфіксів –ичн-, -ічн-, їчн-. Записати їх у відповідні клітинки.

Фізіологія, катастрофа, епос, математика, проза, класика, академія, фізика.

1

 

 

 

 

и

й

2

 

 

 

 

 

и

й

3

 

 

 

 

 

 

и

й

4

 

 

 

 

 

 

 

и

й

5

 

 

 

 

 

 

 

 

и

й

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

й

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

й

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

й

 

Відповіді: 1.Епічний. 2.Фізичний. 3. Класичний. 4. Прозаїчний. 5. Академічний. 6. Математичний.         7. Фізіологічний. 8. Катастрофічний.

10. Робота в парах.  Вправа 381 .

V.Самостійна робота на основі тексту.

Записати текст. Уставити пропущені літери в прикметниках і пропущені розділові знаки. Пояснити вживання прикметникових суфіксів.

 «Ті гуцул..с..кі гори, барвінк..вий край». Такі несподівані й поетично-барв..сті  слова  Юрія Федьковича. Благословенним і чарівним уважається той край де барвінок росте. А росте він у Карпатах Лісостепу Західному Поліссі, переважно у дуб..вих та дубово-граб..вих лісах. Та якщо до уваги взяти те що майже на всіх наших сіл..с..ких , й не тільки сіл..с..ких, квітниках стелиться цей вічнозелений чагарничок, то й цілу Україну можна назвати барвінк..вим краєм. 

VІ.Підсумок уроку.

1.Правопис яких прикметникових суфіксів ви вивчили на уроці?

2.Що на уроці було найцікавішим?

VІІ.Завдання додому. Вправа382.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Anazie Anazie
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
5067
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку