Конспект дистанційного STEM –уроку з теми "Насичені одноатомні спирти: склад, будова, властивості"

Про матеріал
Мета уроку: навчальна: сформулювати уявлення про спирти та їх функціональну групу, дати знання про новий клас оксигеновмісних органічних сполук, ознайомити учнів з класифікацією, назвами та ізомерією спиртів, вивести їх загальну формулу, вивчити хімічні властивості спиртів на прикладі одноатомних спиртів, показати зв’язок хімічних властивостей спиртів з наявністю функціональної гідроксильної групи; розвиваюча: розвивати логічне та аналітичне мислення, увагу, самостійність та вміння використовувати вивчений матеріал у повсякденному житті; виховна: формувати позитивне та відповідальне ставлення до навчання, сприяти розширенню світогляду учнів, виховувати необхідність використовувати набуті знання в повсякденному житті та професійній діяльності. Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, соціальна та громадянська компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, математична компетентність, професійна компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.
Перегляд файлу

 

 

Конспект дистанційного STEM –уроку

Тема. Насичені одноатомні спирти: склад, будова, властивості.

Підготувала

викладачка біології і екології та хімії

ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище моди і стилю»

Горбачова Юлія Валеріївна

Зображення, що містить Графіка, Шрифт, символ, коло

Автоматично згенерований опис


Тема. Насичені одноатомні спирти: склад, будова, властивості. (10 клас)

Мета уроку: навчальна: сформулювати уявлення про спирти та їх функціональну групу, дати знання про новий клас оксигеновмісних органічних сполук, ознайомити учнів з класифікацією, назвами та ізомерією спиртів, вивести їх загальну формулу, вивчити хімічні властивості спиртів на прикладі одноатомних спиртів, показати зв’язок хімічних властивостей спиртів з наявністю функціональної гідроксильної групи; розвиваюча:

розвивати логічне та аналітичне мислення, увагу, самостійність та вміння використовувати вивчений матеріал у повсякденному житті; виховна:

формувати позитивне та відповідальне ставлення до навчання, сприяти розширенню світогляду учнів, виховувати необхідність використовувати набуті знання в повсякденному житті та професійній діяльності.

Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях, соціальна та громадянська компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, математична компетентність, професійна компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

Очікувані результати: здобувач освіти знає визначення поняття «спирти», висловлює судження про будову молекул, робить висновки про властивості спиртів і їх вплав на організм людини, усвідомлює відповідальність за власне здоров’я та здоров’я оточуючих.

Тип уроку: отримання нових знань (дистанційний STEM- урок – подорож)

Синхронізація програм уроків

Предмет

Тема

Завдання  за предметами

Очікуваний результат з предмету

Хімія

Одноатомні спирти: склад, будова, властивості

сформувати поняття про спирти як оксигеновмісні органічні сполуки, ознайомити з фізичними й хімічними властивостями спиртів, їх впливом на живі організми

виготовлення кулестержневої  моделі молекули етанолу, виконання інтерактивної вправи,

 

 

Біологія і екологія

сформувати уявлення здобувачів освіти про вплив спиртів на живі організми

розглянути шкідливий вплив спиртів  на організм людини; формувати навички здорового cпособу життя

перегляд відео «Що робить алкоголь з вашим організмом»

Технології

робота з різними матеріалами.

підготувати складові елементи для виготовлення просторової молекули етанолу

заготовки із пластиліну або солоного тіста

Математика

дії з раціональними числами

обчислити об’єм розчину

розв’язання задачі

Інформатика

служби Інтернету,

зберігання даних

пошук інформації в Інтернеті,

зняти ролик в Тік Ток

відеоролик

Форма проведення: дистанційно.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна.

Методи і прийоми: мовні, наочні, практичні, інтерактивні.

Обладнання: ноутбук, слайдова презентація, заготовки для виготовлення просторової моделі молекули спирту (можна використати кольоровий пластилін або солоне тісто та дерев’яні палички з сірників), відеоролик, зразки рослин для домашнього експерименту.

Хід уроку:

І. Організаційний етап (привітання, перевірка наявності та готовність учнів до уроку).

Вправа «Слово мого настрою» (напишіть у чаті слово, яке передає ваш настрій та емоції зараз).

Вчитель. Для того, щоб упоратися сьогодні з завданнями будьте активними, старанними та уважними. Вам потрібно:

  • не просто слухати, а чути;
  • не просто дивитися, а бачити;
  • не просто відповідати, а міркувати, аналізувати, порівнювати, доводити, досліджувати, узагальнювати.

А загалом: дружно та плідно працювати.

Зверніть увагу на епіграф уроку

 «Просто знати – це не все. Знання потрібно використовувати» Й. Гете

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

«Що вам перше спадає на думку коли вимовляєте слово « спирт » ? (відповіді учнів).

У глибоку давнину людина познайомилася з незвичайною звеселяючою дією деяких напоїв. Саме звичайне молоко, мед, соки плодів, постоявши на сонці, змінювали не тільки свій зовнішній вигляд, смак , але набували здатність порушувати фізіологічні процеси в організмі, вселяти відчуття легкості, безтурботності, благополуччя. Але відразу люди помітили, що на наступний день людина розплачувався головним болем, розбитістю, поганим настроєм. Зрозуміло, наші далекі предки і здогадуватися не могли, якого страшного ворога вони придбали. На жаль, сумні наслідки вживання спиртного привертали до себе менше уваги, ніж поліпшення настрою, супутнє вживання алкоголю. Зрозуміти ворог чи друг спирт людям головне наше завдання нашого уроку. І, звичайно ж, щоб розібратися в цьому питанні, нам потрібно вивчити особливості цієї речовини. Наш урок пройде у незвичайній формі – це урок - подорож.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Перша наша станція «Митниця» 

Гра «Так чи  ні»:

1. Спирти – це органічні сполуки, які містять одну або більше гідроксильних груп, безпосередньо зв’язаних з насиченим атомом Карбону (так).

2. Загальна формула одноатомних насичених спиртів – CnH2n+1OH (так).

3. Метанол  – це винний спирт (ні).

4. Етанол  – це спирт, добутий при спиртовому бродінні цукристих речовин (так).

5. Формула метанолу – CH4OH (ні).

6.Формула етанолу – C2H5OH (так).

IV. Вивчення нового матеріалу

Зупиняємося на станції «Будівельна» (Природничі науки. Хімічна складова)

Практичне завдання: зробіть просторову кулестержневу модель  молекули етанолу із домашніх заготовок. (Технології. Інженерія)

Зображення, що містить коло, мистецтво

Автоматично згенерований опис

Зупиняємося на станції станції «Фізична»

Метанол – летка безбарвна рідина зі специфічним запахом. Температура кипіння 64,5 оС. Дуже отруйний, потрапляння 10 мл в організм людини спричиняє повну сліпоту, а 40-50 мл – смерть.

Етанол – летка безбарвна рідина зі специфічним запахом. Температура кипіння 78,4 оС. Помірно отруйний, летальна доза може коливатись від 500 до 700 мл.

Зупиняємося на станції «Математична» (Математика)

Розв’яжіть задачу. Порахуйте летальний об’єм горілки для людини, якщо смертельна доза 700 мл етилового спирту (робота за допомогою додатка jamboard).

Зупиняємося на станції «Хімічна» (Природничі науки. Хімічна складова)

Вчитель. Спирти – нейтральні речовини. Вони не дисоціюють на йони і тому не змінюють забарвлення індикаторів.

Хімічні властивості спиртів

Домашній експеримент: дослідити вплив етилового спирту на рослину (поставити листя петрушки у склянку із водою і у склянку із 70% розчином етилового спирту. Порівняти зовнішній вигляд рослин через 12 годин. Зробити висновок).

Зупиняємося на станції «Біологічна» (Природничі науки. Біологічна складова)

Перегляд відео «Що робить алкоголь з вашим організмом» https://www.youtube.com/watch?v=qJ9LS1_k7B4

Зображення, що містить текст, знімок екрана, мультфільм

Автоматично згенерований опис

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Зупиняємося на станції «Професійна». (Технології)

Скласти ментальну карту за темою уроку  «Застосування спиртів в народному господарстві» за допомогою додатка jamboard.

Зупиняємося на станції  «Митний контроль». (Технології)

Виконайте завдання на встановлення відповідності за допомогою додатка https://docs.google.com/document

VI. Рефлексія

Учні вибирають смайлик або іншу реакцію у Meet, яка відповідає їх настрою.

VI. Домашнє завдання:

1. Опрацювати  §

2. Скласти опорний конспект.

3.Зніміть  ролік в Тік Ток «Спирти в нашому житті». (Технології. Комп’ютерні науки).

Ось і приїхали до кінцевої зупинки «Перерва»

Підсумок уроку. Оцінювання учнів.

Список використаної літератури:

1. Програма: Навчальна програма з хімії для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти: рівень стандарту, затвердженою наказом  Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407

2.Бінарні уроки та зв'язок із іншими предметами під час викладання хімії/ Упоряд. К. М. Задорожний. - X.: Видав, гр. «Основа», 2008. - 109 с. - (Серія бібліотека журналу «Хімія»; Вип.5 (65)).

3.Відкриті та нестандартні уроки хімії у 11 класі/ Упоряд. К. М. Задорожний. - X.: Видав, гр. «Основа», 2006. -192 с. - (Серія бібліотека журналу «Хімія»; Вип.З (39)).

4.Гранкина Т. М. Химия. 9 класс: Планы - конспекты уроков. Т. М. Гранкина, А. В. Григорович. - Харьков: Веста Издательство «Ранок», 2003. - 274 с. (В помощь учителю).

5.Нетрадиційні форми уроків хімії. 9-11 класи/ Упоряд. К. М. Задорожний. - X.: Видав, гр. «Основа», 2006. - 208 с. - (Серія бібліотека журналу «Хімія»; Вип.2 (38)).

6.Інтернет - ресурси

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
4 лютого
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку