Мета: уточнити артикуляцію і ізольоване мовлення звука [ш]; продовжувати
розвивати інтонаційну і мімічну виразність, увагу, дрібну моторику.
Обладнання: картинки «Язичок», «Діти», «Кошеня»; набір картинок «Одяг», «Взуття».
Хід заняття
Вч. –логопед: хочите дізнатись, яку історію приготував для вас сьогодні Язичок? Тоді слухайте і допомагай мені розповідати.
Усі дітки по порядку
Вранці роблять всі зарядку.
І наш Язичок вирішив також зробити зарядку разом з дітками.
Язичок зрадів, що буде виконувати з дітками зарядку (вправа «Посмішка») Діти займаються з обручами, і Язичок теж взяв обруч (вправа для губ «Бублик»). Діти відпочивають на матрасах, і Язичок теж відпочиває (вправа «Лопата»). Діти прогнули свої спинки, і Язичок теж (вправа «Чашечка»). Діти стали підкидати м'ячики вгору, і Язичок теж (вправа на повітряний струмінь «Фокус»). Закінчилася зарядка, діти рівненько встали, і Язичок теж (вправа «Парус»). Закриваються двері спортивного залу ( діти показують рухи долонями): ш-ш-ш. Діти побігли одягатися. А слідом за ними вітерець летить, підганяє: ш-ш-ш (спочатку тихо, потім голосно). Одягаються діти. (Дитина слідом за логопедом виконує кругові погладжування на кожному пальчику): Шша, шшо, шші, шше, шшу.
Вч.-лог.: - Що роблять діти? Діти (одягаються)
Вч.-лог. Оберіть одяг, який одягають діти. (Діти вибирають потрібні картинки)
Вч.-лог. - А що це залишилося? Діти.( Взуття.)
Вч.-лог .- Що з взуттям роблять діти? Діти.( Взувають).
Вч.-лог. - Давай покажемо, як вони це роблять.
Дитина масажує по пальчикам другої руки і повторює за логопедом:
Ши, ше, ша, шо, шу.
Вч.- лог. А тут одягається Маша (виставляємо картинку). Вона одягає лише той одяг і взуття, в назві яких є звук [ш].
Д/гра «Що одягне Маша?»
(Дитина вибирає той одяг, в назві якої є звук [ш]).
Футболка, штани, колготки, шкарпетки, сарафан, шортики, шуба, туфлі,чоботи, шапка, черевики, тапочки, майка, шарф, жилетка?
Мовленнєва гра «Четвертий зайвий»
Спідниця, шапка, шарф, шляпа.
Миша, лоша, шимпанзе, слон.
Швидка допомога, бус, пожежна машина, шкільний автобус.
Пилосос, швейна машинка, шурупокрут, пральна машинка.
Кішка, м’яч, машинка, неваляшка.
Вч.лог. - Дочекався Язичок Машу і пішов разом з нею. А поки вони йдуть, ми про них поговоримо. Я почну, а ти закінчи:
Язичку дуже подобається Ма ...
Він часто згадує про Ма ...
Сумує, коли поруч немає Ма ...
Радіє, коли бачить Ма ...
А зараз йде за руку з Ма ...
Йдуть Язичок з Машею і побачили маленьке мишення, яке хотіло поласувати сиром, а для цього йому потрібно було пройди по доріжці, і в цьому йому допомогли Маша з Язичком.
Мовно-рухлива гра «Сонячний день»
Діти утворюють коло, присідають, а потім виконують рухи відповідно до віршованого тексту.
Сонце веселе проснулось лише (встати і потягнутись)
Зразу з-за обрію сонечко вийшло (крокування на місці)
І почало свою сонячну справу (ритмічні повороти тулуба у сторони з одночасним відведенням руки вбік.)
Сяяло сонце, світило та грало. (махи руками)
Промінь метелика тихенько торкнувся, (присісти і пострибати, як жабки)
Той враз прокинувся і стрепенувся
Другий промінчик жабеня приласкав,
Воно усміхнулось й взялося до справ
Ось промінець їжачка розбудив,
Він по стежиночці подріботів (швидко пересуватися дрібними кроками)
Квіти пелюстки свої розкривали,
Радісно сонечко ясне вітали ( руки округлити, підняти над головою, виконати нахили тулуба у сторонни)
Вч.-лог.: пішли Маша з Язичком далі по стежинці, і побачили на своєму шляху маленьку змійку, яка сиділа на дереві і шипіла.
Змійка чудово вміє шипіти. Сьогодні вона вирішила нас навчити
вимовляти свій улюблений звук [ш]. Тому і придумала ось такі чудові
пісеньки зі складів. Вона пропонує разом з нею їх заспівати.
1. шшша – шша – ша
шшшу – шшу – шу
шшше – шше – ше
шшшо – шшо – шо
шшши – шши – ши
2. ша –шу – ше – ши – шо
ша – ши – ше – шо - шу
шу – ше – ша – ши – шо
ши – ше – шо – ша – шу
шо – ши – ша – ше – шу
ше – шу- ши – шо – шу
Підсумок заняття.
Вч. -лог. Нам пора прощатися з мишкою, Машою та Язичком. Ми сьогодні дуже добре їм допомогли! А який звук допомагав тобі на нашому занятті?
Діти . Ш-ш-ш.
Вч. –лог. Чи сподобалося вам сьогоднішнє заняття? Де побував Язичок?
Діти прощаються з Язичком, а педагог від імені Язичка дякує малятам за теплий прийом та цікаво проведений час.