Конспект фронтального логопедичного заняття для дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня. Тема: «В гості до весни»

Про матеріал
Конспект фронтального логопедичного заняття для дітей із ЗНМ ІІІ рівня, Корекційно - розвивальна: розвивати розуміння зменшувально-пестливих суфіксів, формувати вміння утворювати іменники, прикметники суфіксальним способом творення, узгоджувати іменники з прикметниками; закріпити правильну вимову звука [ж]; формувати фізіологічне та мовленнєве дихання. Навчальна: сформувати розуміння слів, що позначають назви квітів, їх складових частин, вміння їх називати; формувати вміння конструювати фрази, які включатимуть прикметники, іменники.
Перегляд файлу

Конспект фронтального логопедичного заняття для дітей старшого дошкільного віку із ЗНМ ІІІ рівня.

Тема: «В гості до весни»

Мета:

Корекційно - розвивальна: розвивати  розуміння зменшувально-пестливих суфіксів, формувати вміння утворювати іменники, прикметники суфіксальним способом творення, узгоджувати іменники з прикметниками; закріпити правильну вимову звука [ж]; формувати фізіологічне та мовленнєве дихання.  

Навчальна: сформувати  розуміння слів, що позначають назви квітів, їх складових частин,   вміння їх називати; формувати вміння конструювати фрази, які включатимуть прикметники, іменники.

Виховна: виховувати  любов до природи, квітів.

Обладнання:ефірні масла (із запахами квітів), фонограма «Звуки  весни», макети квітів, листя, муляжі жуків, метеликів, предметні картинки з зображенням квітів, розрізні картинки з зображенням квітів, картки «Четвертий зайвий», м’ячики  для масажу, дзеркала, пластилінові кульки,  матеріал для розвитку дрібної моторики, мовленнєвий матеріал.

Хід заняття

Діти заходять у групову кімнату і вітаються з гостями.

Логопед. Дітки, до нас сьогодні завітали гості! Давайте привітаємось із ними.

Діти вітаються.

Логопед. Я пропоную вам усміхнутись і привітатись одне з одним.

 Діти стають у коло і вітаються.

Логопед. Сьогодні я запрошую вас у неймовірну подорож, а куди ми помандруємо, ви скоро дізнаєтесь. Закрийте, будь ласка, свої оченята і послухайте уважно (звучить фонограма )

 (Відповіді дітей)

Логопед. Так, дітки, сьогодні я запрошую вас у гості до Чарівниці-Весни, на незвичайну галявину, де нас чекає багато сюрпризів .

Логопед. Але перед тим як відправитись у подорож, давайте виконаємо вправи для нашого ротика,щоб язички стали слухняними.

Візьмемо в руки дзеркала  і виконаємо вправи:

Діти підходять до стола, сідають на стільчики і виконують артикуляційні вправи.

Артикуляційна гімнастика

Логопед.  Сяду перед дзеркалом,

                   в нього подивлюсь.

                  Підморгну хитресенько,

                   потім — усміхнусь.

                   Та й почнемо старанно

                   з дзеркалом урок:

                   зробимо «лопаточку»,

                   «карусель», «грибок»...

                    Будемо із дзеркалом

                    ми завжди дружить,

                    хоч не вміє дзеркало

                    зовсім говорить.

Логопед.  А ще, діти, давайте покажемо  і розкажемо, як ми сьогодні збирались у дитячий садок.

                   Рано-вранці прокидаємось   (підняти руки вгору)                

                   У садочок ми збираємось (легенько торкаючись пальцями провести по чолу  6 -7      

                                                                            разів)

                     Миєм носик ( масаж крил носа)

                     Миєм ротик (масаж губ)

                     Миєм шию (масаж шиї)

                     Миєм щоки (масаж щік)

                     Миєм ми обидва вуха (масаж вух)

                    Й рушником їх витрем сухо.

Логопед. Молодці , малята, отже можна вирушати , а щоб наша подорож була веселішою, давайте промовимо чистомовки: 

Діти  промовляють чистомовки спочатку разом, а потім індивідуально.

Діти. Ож – ож - ож – збираємось  в подорож.

          Жи- жи- жи- ти мені допоможи.

          Жу – жу- жу – я тобі допоможу.

          Жимо – жимо – жимо – по доріжці біжимо.

          Жак – жак – жак –вже прокинувся їжак.

          Жук- жук – жук – на доріжці сидить жук.

          Жок – жок – жок – ось прийшли ми на лужок.

          Жник- жник- жник- ось цвіте підсніжник.

Логопед. Ось ми  з вами на чудовій галявині, де ростуть різні квіти . Чуєте, як вони шумлять, ніби розмовляють з нами «ш-ш-ш» ( жестовий супровід : підняти руки вгору і виконувати рухи  руками вправо-вліво)

Діти : «ш-ш-ш»

Логопед. А над квітами літають жучки і співають: «ж-ж-ж» (жестовий супровід)

Діти: «ж-ж-ж»

Логопед . Радіють маленькі жучки: «ж-ж-ж» ( жестовий супровід : піднімати руки вгору і опускати   вниз )

Діти : «Ж-ж-ж»

Логопед. А ви відчуваєте, яке особливе тут повітря. Давайте  подихаємо чудовим лісовим повітрям.

(Дихальна гімнастика з елементами ароматерапії -  ефірні масла з запахами квітів)

 Логопед.  Діти, подивіться уважно на галявину, що ви бачите.

Діти.  (Квіти).

Логопед. Діти, подивіться, будь ласка, серед усіх квітів є одна, незвичайна квітка. Якого вона кольору? Якщо у квітки пелюстки різного кольору, то вона яка?

 Цю квітку нам залишила Весна , а на ній повідомлення для нас: (звучить аудіозапис):

Ніби зірка квітка сяє,

Але назви ще не має.

Бач яка вона хороша!

Дайте їй назву, дуже прошу!

 

Логопед. Давайте придумаємо назву квітки і  подивимось, що ж приготувала для нас Весна. Ось перша пелюстка, а на ній завдання. Назвіть, будь  ласка, квіти, які ростуть на галявині, якого вони кольору?

Діти.  (Підсніжник, конвалія, кульбаба, пролісок, барвінок)

Логопед.  Якщо один підсніжник, то багато … ( Гра «Один – багато»)

 Логопед.  А  зараз назвіть квіти лагідно. ( Гра «Скажи лагідно»)

 Логопед: А ось наступна пелюстка, якого вона кольору? А на цій пелюстці таке завдання,  я  читатиму  вам рядки з вірша, а ви продовжуєте їх.

Гра «Додай слівце».

 Прийшла Bесна тане сніжок,

І маленькі діти вийшли  на …(лужок)

Bесна! Немає вже сніжку,

Квіти квітнуть на …(лужку)

Здрастуй сонечко-жучок

Bже зацвів  увесь …(лужок)

Літав жучок між квітками,

Літав без тата і без мами.

Жу-жу-жу, жу-жу-жу

Квіти мамі …(покажу)

Логопед. Ви чудово впорались і з цим завданням.

Логопед. А  ось і наступне завдання. Подивіться уважно, хто сидить на ось цьому листочку?

Діти. Жучки – сонечка.

Логопед. Діти, жуки жили у своїх будиночках-квітах, та з ними сталась неприємна пригода: одного разу вони грілись на весняному сонечку, літали та раптом подув сильний вітер, пішов дощ і  жучки не знають, як знайти свої будиночки, тому просять вас про допомогу. Я буду читати вам загадки про квіти і якщо ви їх відгадаєте, то допоможете жукам. Ось наприклад, жук Поліни, живе на листочку квітки про яку я зараз загадаю загадку.

Заспіва весна в ріжок

Квітка робить перший крок

Прошиває ковдру снігу

І веде до нас відлигу

Як зовуть цю ранню квітку?

Чи зустрінем її влітку? (Підсніжник)

Логопед. Молодець, Поліно,  де живе твій жучок?

Дитина. (Мій жучок живе на листку підсніжника).

Логопед. Молодець, а ось жучок Саші  живе  у цій  квітці.

З-під снігу свій листочок

До сонця простягну.

І синій мій дзвіночок

Вітатиме весну. (Пролісок)

Логопед. Саша,  де живе твій жук? ( відповідь дитини)А жук Артема живе під листочком цієї квітки.

 Квітень жовту фарбу взяв,

 моріжок розмалював,

 і з-під пензлика розквітли,

 наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

Логопед. Артеме, де живе твій жук? ( відповідь дитини). А ось цей маленький жук живе за цією квіткою.

Цвіте синьо, лист зелений,

Квітник прикрашає

Хоч мороз усе побив

Його не займає. (Барвінок) 

(Аналогічно з іншими квітами.)

Квітка я ніжна, низенька, дрібна

Коли розцвітаю приходить весна

Мій цвіт фіолетовий   пелюсток

В ній квітну довго між інших квіток. (Фіалка)

 Із перлин розочок,

 зелений листочок.

 Аромат духмяний

 тішить ліс весняний. (Конвалія)

Логопед. А  ось і наступна пелюстка із завданням. Подивіться, хто завітав  на лужок. Що ми можемо сказати про метелика? Метелик який?

Діти.  Жовтий, красивий, жвaвий …

Логопед. Метелик дуже любить квіти, кожного дня він із своїми друзями прилітає на лужок помилуватися красою квітів. І тому Bесна просить  вас виготовити  квіткові галявини для метеликів.

Дидактична гра «Склади з частин ціле».

 Логопед. Пропоную сісти за стіл і виконати завдання.

Діти складають розрізні картинки, потім кожна  дитина на прохання логопеда розповідають про квіти, які склали . 

 Логопед. Молодці, дітки, ви дуже кмітливі та розумні.

Фея. А за те що ви такі розумні та кмітливі, Bесна приготувала для вас ось це.  ( Показує кошик з м`ячиками).

Логопед. Дякуємо тобі , Bесно, подарунки, і зараз ми з допомогою м’ячиків зробимо корисний «масаж».

Ми м`ячики в руки взяли

І в долоньках їх стискали.

Будемо ми їх  тримати,

І вперед-назад качати:

Раз,два,три,чотири -

Стали пальчики рухливі.

  Логопед. Діти,  подивіться на наступну пелюстку і на ній також є цікаве завдання. Ось у нас є картки, на картках зображені  квіти і листочки. Завдання: з’єднати кожну квіточку з своїм листочком.

 Гра “Кожній квіточці – її листочок»

 Логопед. Молодці, виконали і це завдання.

Логопед. А зараз ще одне завдання від Bесни : дівчатка і хлоп’ятка, у вас картки з зображенням різних квітів, але серед них є одна зайва квітка, вам потрібно знайти її і обвести кружечком. А щоб зручно вам було виконувати завдання пропоную сісти за стіл.

Дидактична гра «Четвертий зайвий».

Діти на картках обводять зайву квітку. На прохання логопеда діти розповідають  що зображено  на картинках та яка квітка зайва.

 Логопед. . Ми сьогодні молодці – виконали усі завдання. Але ця подорож  була би неможлива без Весни-чарівниці. Давайте на згадку про нас зробимо їй подарунок – чудові весняні квіти. (Діти виготовляють підсніжники з пластикових ложок).

Логопед. Молодці, гарні квіти у нас вийшли, я думаю вони сподобаються Весні.

 Підсумок  заняття

Логопед (ставить запитання)

Чи сподобалася вам наша подорож?

Хто мені скаже, які квіти росли на галявині ? Якщо  квіти цвітуть весною, то вони які?

Які слова зі звуком [ж] ви запам´ятали?

А тепер настав час вертатися  в нашу групу.  Давайте ще раз вдихнемо свіже лісове повітря і повернемось у дитячий садок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
3786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку