Конспект підгрупового логопедичного заняття на тему: «Диференціація звуків [с] – [ш]»

Про матеріал
Конспект підгрупового логопедичного заняття на тему: «Диференціація звуків [с] – [ш]» Мета: Закріпити навички розрізнення звуків [с] –[ш ] за місцем утворення. Удосконалювати правильну вимову звуків [с], [ш], формувати вміння розрізняти ці звуки в словах, реченнях; вміння утворювати множину іменників, дієслова у ІІ особі однини; розвивати фонематичний слух; збагачувати словниковий запас.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект  підгрупового логопедичного заняття на тему:

«Диференціація звуків [с] – [ш]»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          Підготувала:

                                                                        вчитель – логопед ДНЗ № 20

                                                                                   Петренко Наталія Володимирівна   

 

Мета:

Закріпити навички розрізнення звуків [с] –[ш ] за місцем утворення. Удосконалювати правильну вимову звуків [с], [ш], формувати вміння розрізняти ці звуки в словах, реченнях; вміння утворювати множину іменників, дієслова у ІІ особі однини; розвивати фонематичний слух;  збагачувати словниковий запас.

Обладнання: казковий герой Лис, сонечко(проміння, круг), картки [с],[ш]; предметні картинки, будиночки з буквами, м’яч.

Хід заняття.

І Організаційний момент.

Доброго дня, малята. Давайте станемо у коло і привітаємось один з одним і побажаємо доброго дня.

ІІ. Артикуляційна гімнастика.

Перед тим, як розпочати нашу роботу, пропоную зробити вправи для язичка, щоб він став слухняним.

Артикуляційні вправи: «Усмішка», «Лопаточка», «Чистимо нижні зубки», «Парканчик», «Кішка сердиться» ( для звука [с]); «Округлити губки»,  «Широкий язик на верхній губі»,   «Широкий язик за верхніми зубами», «Легенько полоскотати тверде піднебіння» (для звука [ш]).

Логопед.  Пропоную вам цікаву гру: я буду підказувати , який звук потрібно вимовити, а ви спробуйте відгадати.

Логопед. Язик вверху – звук … , язик внизу – звук … .

Логопед. А тепер , я буду підказувати вам мовчки, а ви будьте уважні («Візуальні підказки»).

ІІІ. Мотивація діяльності.

Логопед. Показує жовтий круг, який висить на дошці. Як ви вважаєте, що це?

Спробуємо відгадати:

 Удень по небу гуляє,

А ввечері на землю спати лягає.

 -  Що сонце може робити? (Світити, сяяти, посміхатися, пекти та ін.)

-  Але наше сонечко чомусь сумне, без променів. Для того щоб воно посміхалося, потрібно виконати завдання і причепити промінець.

ІV. Робота над темою заняття.

Логопед.  Отже, давайте пригадаємо, як правильно ми вимовляємо звуки [с], [ш] .

Звуконаслідування.

Як шумить в лісі листя? (Ш-ш-ш)

 Який буває вітер?

Як листя шумить, коли дме вітерець? Вітер? Вітрище?

Вітер стих -  і ми почули. Як повзе вуж. («С-с-с»)

Логопед.  Молодці, ви допомогли  сонечку знайти перший промінчик. А ось і наступне завдання: я називатиму вам слова, а ви уважно слухайте і коли почуєте звук[с] у слові, то піднімаєте букву с, а  якщо це слово зі звуком [ш] , то  піднімаєте букву ш.

Гра « Спіймай звук» . Логопед називає слова, а діти «сигналять» картками з відповідним зображенням букв.

Логопед. Жили-були у словах  звуки, завередували та помінялись місцями. Потрібно  їх спіймати і поставити на місце .

Гра «Вередливий звук», я буду називати слова, але в них  звуки[с] і [ш] стоять не на своїх місцях, вам потрібно відгадати, який  звук має бути  в тому чи іншому слові і назвати спочатку звук, а потім слово. (Наприклад , я називаю слово  шлон, який звук «живе у цьому слові? Так, це звук [с] і це слово слон).

Слова : Слон, село, самокат, шпак, школа, сир, шило, шарф, шия, шоколад, сніг, шафа, шторм, сова.

Після кожного завдання, діти викладають жовту смужку-промінчик.

Логопед. Я називатиму одну частину фрази, а ви змініть слово так, щоб один перетворився на багато : ( Гра «Один – багато» - логопед називає слова в  однині, а діти – у множині)

Ліс - ліси

 Волошка - волошки

 Нарцис - нарциси

 Ромашка - ромашки

 Оса - оси

 Мурашка - мурашки

  Пролісок - проліски            

Логопед. Ось у мене є м’яч. Який він? ( Круглий, рожевий, гумовий…). Я пропоную вам погратися з м’ячиком, але не просто погратися, а виконати наступне завдання, яке називається : «Я роблю, ти робиш» я буду кидати вам м’яч і називати дію, яку виконую я , а ви у відповідь – дію, яку виконуєш ти. (Наприклад: Я промовляю:  я сплю, ви відповідаєте: ти спиш)

Гра з м’ячем ( я сплю – ти…, я несу – ти…, я співаю – ти …, я сію – ти…, я пасу – ти…, я граю – ти …, я лежу – ти…, я іду – ти…

Логопед. Ви мабуть уже втомились, давайте трішки відпочинемо.

Фізкультхвилинка «Сонечко».

Встало вранці ясне сонце, (потягування)

 Зазирнуло у віконце.

 Ми до нього потяглися,

 За промінчики взялися.

Будем дружно присідати, (присідання)

 Сонечко розвеселяти.

 Встали-сіли, встали-сіли.

 Бачите, як звеселили.

 Стало сонце танцювати, (танцювальні рухи)

 Нас до танцю закликати:

 Нумо разом, нумо всі

 Потанцюєм по росі.

Наше сонечко посміхнулося і розбудило Лиску - пустунку.

- Де живе Лиска?

Чистомовки.

Иска – иска – иска  – в лісі ходить  Лиска

 Са – са- са –  в лісі  Лисонька-краса

 Су – су – су  - Лиска заплела косу

ишні – ишні - ишні –  в Лиски коси пишні.

ашки – ашки – ашки – Лиска збирає ромашки.

Логопед. Наша Лиска-пустунка проспала , у лісову школу не пішла, тому не знає, як виконати домашнє завдання. Вона просить вашої  допомоги.

Логопед . Перед вами картки з зображеннями різних предметів, вам потрібно назвати, що зображено на них і  розмістити картки, на яких зображенні предмети, в назві яких є звук [ш] в будиночок з буквою ш, а картки зі звуком [с] – в будиночок з буквою с.

Гра «знайди будиночок»

Логопед.  І ще одне завдання, яке не може виконати Лиска, я називатиму слова зі звуком [с], а ви змініть  у цих словах звук [с] на звук ш і назвіть слово, яке утворилося.

Гра «Зміни [с] на [ш]» .

Миска – мишка; каса – каша; каска – кашка, каса – каша; вас – ваш; нас – наш; сум – шум; сапка – шапка; кіска – кішка.

Молодці, малята, Лиска-пустунка  дякує вам за допомогу. 

V. Підсумок заняття.

Логопед. Які слова зі звуком [с] ви запам’ятали? А зі звуком [ш]?

Діти називають слова із звуком [с], [ш]

Логопед. Молодці, діти, виконали усі завдання і наше сонечко стало веселим і знайшло свої промінці.                                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
29 листопада 2020
Переглядів
5234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку