Конспект " Імітація косівської тарелі" 7 кл.

Про матеріал

У народі кажуть: гончарі — унікальні люди. Адже вони підкорили одразу три стихії — глину, воду та вогонь. Особливе місце в гончарстві посіла косівська кераміка, центр якої — на Прикарпатті. Її цінність і унікальність вже давно відомі далеко за межами нашої країни.

Перегляд файлу

Тема. Імітація косівської тарелі.

Мета. Навчитися виконувати орнаментацію тарелі з солоного тіста за мотивами косівського керамічного розпису.  Розвивати навички та вміння роботи по затвердженому ескізу, поглиблювати естетичне пізнання народного мистецтва. Виховання почуття національної самосвідомості.

Матеріали та приладдя.

для вчителя – презентація зі зразками косівських тарелей, керамічні вироби, зразки дитячих робіт по імітації косівської тарелі.

для учні – ескіз розпису, заготовка під розпис із солоного тіста, пензлик, фарби, баночка для води.

Тип уроку. Комбінований.

Хід уроку

1. Організаційна частина.

Дорогі друзі! Сьогодні на нас чекає захоплююча подорож у світ творчості, краси, уяви, фантазії:

Кожний  з нас сприймає світ по-своєму,

Хто в кольорових, хто в чорно-білих снах,

Хто на землі калину п’є настояну,

А хто літає в небі наче птах.

Ми різні всі, дороги різні маємо,

Та матінка-земля у нас одна.

Давайте ж створимо сьогодні , що бажаємо,

Щоб в кожнім серці ожила краса!

Древньокитайські філософи говорили: «Розкажи – і я забуду, покажи – і я пізнаю, дай зробити самому – і я зрозумію».

Адже творячи красу своїми руками ми не тільки оволодіваємо певними навичками, а й починаємо глибше розуміти природу речей їх значення і місце в нашому житті.

 

2. Уведення в тему уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні,  на час уроку, ми ми з вами станемо майстрами керамічного розпису. Тема нашого уроку: «Імітація косівської тарелі».

Ми розвинемо навички та вміння роботи по затвердженому ескізу. Але виконаємо це не на площині (аркуші паперу), а на заздалегідь підготовленій заготовці з солоного тіста, що передає форму тарілки.

3. Актуалізація опорних знань.

Все ж таки, давайте ще раз повторимо пройдений матеріал.

Які види композиційного розміщення орнаментів в колі ви знаєте? (Центральна симетрія, осьова (дзеркальна) симетрія, асиметричний).

Що ви можете сказати про співвідношення розмірів окремих частин композиції? (Гармонія, простір в композиції, завантаженість площини).

4. Аналіз попередньо підготовлених ескізів розпису.

Для вдалого виконання роботи ви створили ескізи орнаментальних композицій. Я прошу підняти їх над собою. (Вчитель оглядає роботи, відбирає кілька для аналізу). Молодці! Ви добре справились з підготовчим етапом.

(Вчитель проводить аналіз робіт, вказуючи, перш за все, на позитивні моменти. Однак, якщо є характерні помилки, на них потрібно вказати індивідуально учневі і порадити шляхи виправлення).

5. Пояснення послідовності практичної діяльності.

(Вчитель разом з учнями складає план поетапного виконання роботи)

І етап – перенесення ескізу на площину тарелі (лінійна побудова).

ІІ етап – розчиняємо коричневий колір, обводимо всю лінійну побудову, заповнюємо визначені місця в орнаменті коричневим, рухаючись від центру до країв.

ІІІ етап – заповнюємо площини жовтим кольором.

ІV етап – заповнюємо площини зеленим.

(Лінійну побудову можна відразу виконувати коричневою фарбою без олівця – імітація «ритування»).

6. Самостійна творча робота учнів.

Учні виконують завдання. Вчитель допомагає і консультує.

7. Підсумок уроку.

Всі працювали натхненно, досягли цікавих результатів. Сьогодні ви спробували відчути себе в ролі майстрів гончарної справи. І своїми руками створити предмет декоративного мистецтва.

А що найбільше сподобалось на уроці?

Чи можемо ми практично застосувати дану роботу?

Сподіваюсь, здобуті на уроці знання та вміння стануть вам у пригоді.

 

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку