Конспект "Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
ІПР – це комплекс оптимальних для інваліда реабілітаційних заходів, направлених на відновлення, компенсацію порушених чи втрачених функцій організму.
Перегляд файлу

Індивідуальна програма розвитку дитини

(аутизм)

1.Загальна інформація про дитину

Прізвище та ім`я дитини: Максим

Дата народження: 2013 р.

Інформація про родину, адреса,  контактні телефони:

Житомирська область, м. Житомир

Рекомендації ПМПК(№, дата видачі)

Медична реабілітація

  • Щоденно проводити лікувальні масажі та процедури, фітотерапію
  • Здійснення профілактики здоровʼя, розвитку опорно-рухового апарату
  • Супровід медичного працівника ДНЗ та невролога протягом всього реабілітаційного періоду
  • Залучення до виконання рухливих ігор, занять з фізичної культури, спортивних вправ на свіжому повітрі та в приміщенні

Психолого-педагогічна реабілітація

  • Психологічний супровід, проведення діагностики сформованості у дітей основних психологічних функцій
  • Включення дитини у навчально-виховний процес, взаємодію з іншими дітьми
  • Проведення різних форм роботи з дітьми
  • Мотивація спільної гри з іншими дітьми

Фізична реабілітація

  • Оптимізація рухової активності за допомогою використання різних видів рухливих ігор
  • Розвиток опорно-рухового апаратушляхом проведення розвиваючих занять
  • Надання порад батькам щодо організації рухової діяльності дитини вдома
  • Здійснення профілактики розвитку дитини у всіх напрямах фізичного розвитку
  • Розвиток рухових навичок, малої моторики рук, профілактика плоскостопості

Соціальна та побутова реабілітація

  • Розробка оптимального та систематичного розпорядку дня та суворе його дотримання
  • Створення ситуації успіху, налагодження спілкування з однолітками та дорослими
  • Поповнення предметного середовища всіма необхідними матеріалами для всебічного розвитку дитини
  • Мотивація спільної роботи та спілкування з іншими дітьми
  • Використання моделювання та знаково-символічних схем
  • Адаптація навколишнього середовища до потреб дитини

Строки дії програми з 01.09. 2016 до 31.01.2016

Склад групи індивідуального супроводу дитини:

  • дитячий психолог
  • логопед
  • вчитель-дефектолог
  • невролог

Присутні на засіданні з приводу розробки ІПР

Присутні

Дитячий психолог

Вихователь

Логопед

Невролог

 

2.Наявний рівень розвитку дитини

1. Особливості психомовленнєвого розвитку

Медичні показання: 

  • імунітет знижений, внаслідок чого дитина багато хворіє, євразливою до інфекційних хвороб
  • в емоційно-вольовій сфері збдження переважає над гальмуванням
  • серцево-судинна та дихальна система знаходяться в нормі
  • оптимальна рухова активність

Мовленнєвий розвиток:

  • достатньо розвинуте внутрішнє мовлення
  • недорозвинуте діалогічне мовлення, не вміє точно і правильно висловити думку
  • під наглядом дорослого правильно виконує роботу, старанно працює, наполегливо виконує запропоновану роботу
  • недорозвиненість мовного апарату
  • використання простих речень

2. Особливості психологічного розвитку, поведінки, характеру:

  • схильний до самотності, проведення самостійних ігор
  • розумовий розвиток достатньо розвинений, не порушений, здатний до навчання
  • емоційно-вольова сфера недорозвинена
  • звиклий до одноманітності середовища, відчуває дискомфорт під час різкої зміни обстановки
  • уникає тілесних контактів та обіймів
  • час від часу спостерігаються циклічні рухи, одноманітна діяльність

Сильні якості:

  • сконцентрований на виконанні роботи, здатний детально аналізувати предмет. Знаходити свій спосіб вирішення завдання
  • старанно виконує інструкцію дорослих
  • володіє механічним мисленням, здатний бачити складну конструкцію механічної іграшки

Труднощі, обсяг необходної допомоги:

  • час від часу робить надмірну кількість рухів, які не віповідають даним обставинам або ситуації
  • не проявляє ініціативи до спілкування з однолітками, не здатен висловити свою думку
  • проявляє надмірну зосередливість на визначеному виді діяльності, не здатний за потреби переключитися на іншу роботу за установкою дорослого

3. Освітні послуги

Мета: адаптація до умов ДНЗ з додатковими послугами логопеда, психолога, вчителя-дефектолога

Вид послуг

Провідний фахівець

Кількість годин на тиждень

Місце проведення

Розклад

Тривалість занять

Мовленнєвий розвиток

3 години

Група ДНЗ

тривалість- 15-20 хв.

Психодіагностика та психокорекція

2 години

Кабінет психолога в ДНЗ

тривалість — 15 хв

Дослідження стану нервової системи

1 година

ДНЗ

тривалість — 10 хв.

 

Зміст завдань та результативність роботи фахівців

Вчитель-логопед:

  • розвивати діалогічне мовлення, залучати до спілкування з однолітками та дорослими
  • розвивати фонематичний слух, дихання, чітку дикцію
  • формувати вміння фонетично правильно промовляти кожний звук, слово, формулювати словосполучення та речення
  • розвивати слухову увагу та зосередженість

Психолог:

  • вивчення особливостей індивідуально-психологічниї особливостей розвитку дитини, особливості соціалізації, адекватної реакції на оточуючих
  • визначення стану розвитку основних психічних функцій
  • використовувати діагностичні вправи та ігри на розвиток основних психічних процесів — сприймання, памʼяті, мислення та уваги
  • сприяти активній соціалізації дитини в колективі однолітків
  • надавати психологічну допомогу, діагностувати можливі психосоматичні порушення
  • розвивати емоційну сферу дитини, коригувати за необхідності порушення емоційної стійкості та неврози

4. Адаптація та модифікація

Модифікації змісту програми: не передбачається

Адаптації:

  • використовувати наочні та словесні методи навчання, залучати до практичної діяльності
  • використовувати заохочення та позитивну оцінку дій для залучення дитини до спільної діяльності та спілкування з іншими дітьми
  • дотримуватися принципу наочності під час організації навчально-виховного процесу.
  • забезпечення матеріалами для розвитку наочно-образного мислення — іграшки для нанизування, втулкові ігри, механічні конструктори
  • забезпечення оточуючого предметного середовища меблями без гострих кутів
  • зменшення рівня шуму в групі, де знаходиться дитина
  • зменшення інтенсивності роботи при виникненні труднощів у дитини
docx
Додано
29 травня 2020
Переглядів
1572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку