Індивідуальна програма розвитку дитини
(аутизм)
1.Загальна інформація про дитину
Прізвище та ім`я дитини: Максим
Дата народження: 2013 р.
Інформація про родину, адреса, контактні телефони:
Житомирська область, м. Житомир
Рекомендації ПМПК(№, дата видачі)
Медична реабілітація
-
Щоденно проводити лікувальні масажі та процедури, фітотерапію
-
Здійснення профілактики здоровʼя, розвитку опорно-рухового апарату
-
Супровід медичного працівника ДНЗ та невролога протягом всього реабілітаційного періоду
-
Залучення до виконання рухливих ігор, занять з фізичної культури, спортивних вправ на свіжому повітрі та в приміщенні
Психолого-педагогічна реабілітація
-
Психологічний супровід, проведення діагностики сформованості у дітей основних психологічних функцій
-
Включення дитини у навчально-виховний процес, взаємодію з іншими дітьми
-
Проведення різних форм роботи з дітьми
-
Мотивація спільної гри з іншими дітьми
Фізична реабілітація
-
Оптимізація рухової активності за допомогою використання різних видів рухливих ігор
-
Розвиток опорно-рухового апаратушляхом проведення розвиваючих занять
-
Надання порад батькам щодо організації рухової діяльності дитини вдома
-
Здійснення профілактики розвитку дитини у всіх напрямах фізичного розвитку
-
Розвиток рухових навичок, малої моторики рук, профілактика плоскостопості
Соціальна та побутова реабілітація
-
Розробка оптимального та систематичного розпорядку дня та суворе його дотримання
-
Створення ситуації успіху, налагодження спілкування з однолітками та дорослими
-
Поповнення предметного середовища всіма необхідними матеріалами для всебічного розвитку дитини
-
Мотивація спільної роботи та спілкування з іншими дітьми
-
Використання моделювання та знаково-символічних схем
-
Адаптація навколишнього середовища до потреб дитини
Строки дії програми з 01.09. 2016 до 31.01.2016
Склад групи індивідуального супроводу дитини:
-
дитячий психолог
-
логопед
-
вчитель-дефектолог
-
невролог
Присутні на засіданні з приводу розробки ІПР
Присутні
|
Дитячий психолог
|
Вихователь
|
Логопед
|
Невролог
|
2.Наявний рівень розвитку дитини
1. Особливості психомовленнєвого розвитку
Медичні показання:
-
імунітет знижений, внаслідок чого дитина багато хворіє, євразливою до інфекційних хвороб
-
в емоційно-вольовій сфері збдження переважає над гальмуванням
-
серцево-судинна та дихальна система знаходяться в нормі
-
оптимальна рухова активність
Мовленнєвий розвиток:
-
достатньо розвинуте внутрішнє мовлення
-
недорозвинуте діалогічне мовлення, не вміє точно і правильно висловити думку
-
під наглядом дорослого правильно виконує роботу, старанно працює, наполегливо виконує запропоновану роботу
-
недорозвиненість мовного апарату
-
використання простих речень
2. Особливості психологічного розвитку, поведінки, характеру:
-
схильний до самотності, проведення самостійних ігор
-
розумовий розвиток достатньо розвинений, не порушений, здатний до навчання
-
емоційно-вольова сфера недорозвинена
-
звиклий до одноманітності середовища, відчуває дискомфорт під час різкої зміни обстановки
-
уникає тілесних контактів та обіймів
-
час від часу спостерігаються циклічні рухи, одноманітна діяльність
Сильні якості:
-
сконцентрований на виконанні роботи, здатний детально аналізувати предмет. Знаходити свій спосіб вирішення завдання
-
старанно виконує інструкцію дорослих
-
володіє механічним мисленням, здатний бачити складну конструкцію механічної іграшки
Труднощі, обсяг необходної допомоги:
-
час від часу робить надмірну кількість рухів, які не віповідають даним обставинам або ситуації
-
не проявляє ініціативи до спілкування з однолітками, не здатен висловити свою думку
-
проявляє надмірну зосередливість на визначеному виді діяльності, не здатний за потреби переключитися на іншу роботу за установкою дорослого
3. Освітні послуги
Мета: адаптація до умов ДНЗ з додатковими послугами логопеда, психолога, вчителя-дефектолога
Вид послуг
Провідний фахівець
|
Кількість годин на тиждень
|
Місце проведення
|
Розклад
Тривалість занять
|
Мовленнєвий розвиток
|
3 години
|
Група ДНЗ
|
тривалість- 15-20 хв.
|
Психодіагностика та психокорекція
|
2 години
|
Кабінет психолога в ДНЗ
|
тривалість — 15 хв
|
Дослідження стану нервової системи
|
1 година
|
ДНЗ
|
тривалість — 10 хв.
|
Зміст завдань та результативність роботи фахівців
Вчитель-логопед:
-
розвивати діалогічне мовлення, залучати до спілкування з однолітками та дорослими
-
розвивати фонематичний слух, дихання, чітку дикцію
-
формувати вміння фонетично правильно промовляти кожний звук, слово, формулювати словосполучення та речення
-
розвивати слухову увагу та зосередженість
Психолог:
-
вивчення особливостей індивідуально-психологічниї особливостей розвитку дитини, особливості соціалізації, адекватної реакції на оточуючих
-
визначення стану розвитку основних психічних функцій
-
використовувати діагностичні вправи та ігри на розвиток основних психічних процесів — сприймання, памʼяті, мислення та уваги
-
сприяти активній соціалізації дитини в колективі однолітків
-
надавати психологічну допомогу, діагностувати можливі психосоматичні порушення
-
розвивати емоційну сферу дитини, коригувати за необхідності порушення емоційної стійкості та неврози
4. Адаптація та модифікація
Модифікації змісту програми: не передбачається
Адаптації:
-
використовувати наочні та словесні методи навчання, залучати до практичної діяльності
-
використовувати заохочення та позитивну оцінку дій для залучення дитини до спільної діяльності та спілкування з іншими дітьми
-
дотримуватися принципу наочності під час організації навчально-виховного процесу.
-
забезпечення матеріалами для розвитку наочно-образного мислення — іграшки для нанизування, втулкові ігри, механічні конструктори
-
забезпечення оточуючого предметного середовища меблями без гострих кутів
-
зменшення рівня шуму в групі, де знаходиться дитина
-
зменшення інтенсивності роботи при виникненні труднощів у дитини