Індивідуальна програма розвитку
дитини з порушенням розумового розвитку
1. Загальна інформація про дитину
Дитина
Марк
Дата народження: 10.09.2010
Батьки, або опікуни
Телефон
Адреса: м. Житомир
Рекомендації ПМПК(№, дата видачі)
Медична реабілітація
-
розвиток рухів рук та ніг, всього опорно-рухового апарату, розминання мʼязів спини та шиї
-
ліккувальні та профілактичні масажі ділянок тіла
-
ходьба по ортопедичному килимку, проведення лікувальної гімнастики
-
реабілітаційний супровід невролога, невропатолога, ортопеда
-
корекційна допомога логопеда з питань розвитку мовлення та артикуляційного апарату
Психолого-педагогічна реабілітація
-
організація та проведення занять з урахування клінічного діагнозу та доступності для розуміння навчального матеріалу дитиною
-
спрощення складних ігор, організація різних форм роботи з дітьми
-
надання психологічної допомоги дітям, при необхідності корекція нервових порушень
-
організація та проведення індивідуальних занять
-
проведення консультації з батьками Вероніки щодо покращення навчальних можливостей в ДНЗ
-
подолання нервових напружених відносин та невпевненості в собі
Соціальна та побутова реабілітація
-
забезпечення оптимального розвиваючого середовища в школі та вдома
-
налагодження соціальних контактів Вероніки з іншими дітьми
-
залучати до спілкування та спільної діяльності з однолітками
-
залучати до відносної взаємодії та гри з іншими дітьми
-
допомогти в грі з іграшками, використанні предметів за призначенням
-
використовувати прийом заохочення та похвали
Заклади та групи попереднього спеціального або загальноосвітнього навчання:
ДНЗ №1
Дата зарахування в групу:01.09.2013
Вікова група: старша група
Строки дії програми з 01.09.2017
Склад групи індивідуального супроводу дитини
вихователі
логопед
психолог
дефектолог
невролога
ортопед
Присутні на засіданні з приводу розробки ІПР
Присутні
|
вихователь
|
асистент вихователя
|
психолог
|
дефектолог
|
невролог
|
ортопед
|
2.Наявний рівень розвитку дитини
1. Особливості психомовленнєвого розвитку
Медичні показання:
-
недостатньо розвинені рухи, погано сидить і стоїть, не достатньо ефективно виконує основні рухи
-
низька або загальмована рухова активність
-
мають проблеми в розвитку опорно-рухового апарату через гіподинамію
-
можуть виникати супутні захворювання дихальної та серцево-судинної системи
-
знижений імунітет, схильність до частих хвороб
Мовленнєвий розвиток:
-
відсутнє або недаорозвинуте мовлення
-
погано промовляє, плутає слова, говорить тихо
-
не проявляє ініціативи в спілкуванні з оточуючими, загальмована, не відразу відповідає, іноді взагалі не розуміє запитання
-
не розвинуте внутрішнє та діалогічне мовлення
-
поганий ритм та інтонація мовлення
2. Особливості психологічного розвитку, поведінки, характеру:
-
знижений інтелект, здатний виконувати завдання лише при значній допомозі та постійних вказівках дорослих
-
не в змозі простежити логічний зв`язок між діями і наслідками
-
іноді може проявляти агресію, нервове збудження
-
при незадоволенні потреб проявляє агресію. Надмірну збудливість
-
іноді проявляються психоемоційні розлади
-
має поведінкові проблеми, такі як вибухонебезпечні істерики
-
труднощів із запам`ятовуванням та увагою
-
здатна вступати в конфлікт з дорослими в ситуації, яка її не задовільняє
-
іноді може замикати від інших, ображатися, бути впертою до дорослих
-
труднощі з вирішенням проблем або логічним мисленням
Сильні якості:
-
здатна взаємодіяти з дорослим
-
виконує настанови дорослих
-
старанно виконують роботу на рівні своїз розумових здібностей
Труднощі, обсяг необходної допомоги:
-
може іноді проявляти агресію або відчувати невпевненість, якщо не в змозі досягти результати або виконати завдання
-
час від часу робить надмірну кількість рухів, легко відволікається
-
не відразу може переключитися на іншу діяльність, розсіяна увага
-
не проявляє ініціативи до спілкування з однолітками
-
час від часу може вступати в суперечку з однолітками та дорослими
3. Освітні послуги
Мета: адаптувати до умов ДНЗ з додатковими послугами логопеда, психолога, вчителя-дефектолога
Вид послуг
Провідний фахівець
|
Кількість годин на тиждень
|
Місце проведення
|
Розклад
Тривалість занять
|
Корекція та розвиток мовлення (вчитель-логопед)
|
щодня
|
Вдома
|
тривалість- 20 хв.
|
Психодіагностика та корекція психіки (психолог)
|
3 години на тиждень
|
Вдома
|
тривалість — 45 хв
|
Корекція постави(ортопед)
|
щодня
|
Вдома
|
Тривалість — 45 хв.
|
Виправлення невротичних порушень(невролог)
|
2 рази на тиждень
|
ДНЗ
|
Тривалість-20 хвилин
|
Зміст завдань та результативність роботи фахівців
Вчитель-логопед:
-
розвивати артикуляційний апарат, мовлення дитини
-
формувати та коригувати внутрішнє і діалогічне мовлення
-
розвивати слухову увагу, виразність мовлення, дикцію
-
розвивати слухову увагу та зосередженість
Ортопед:
-
виправлення порушення постави, профілактика плоскостопості
-
розвивати основні рухи — біг, стрибки, лазіння, перелізання
-
залучати до активної рухової діяльності, виконання рухливих ігор різної інтенсивності
-
вчити правильно виконувати плавні рухи, не поспішаючи, виконувати крок за кроком
-
розвивати спритність, витривалість, гнучкість, здатність послідовно виконувати роботу
Психолог:
-
розвиток наочно-образного та дієвого
-
вивчення особливостей індивідуально-психологічниї особливостей розвитку дитини для визначення потенційних можливостей навчання та виховання
-
визначення стану розвитку основних психічних функцій ( увага, мислення, мова, уява і т.д.)
-
надавати психологічну допомогу у разі критичних ситуацій
-
розвивати емоційну сторону психіки дитини
4. Адаптація та модифікація
Модифікації змісту програми:
-
зниження складності навчального матеріалу
-
використання спеціальних методів роботи з дітьми
-
подача нової інформації з урахуванням інтересу та бажання дітей
Адаптації:
адаптації провідних методів та прийомів навчання:
-
під час організації навчання використовувати різну кількість наочного матеріалу, предметів оточуючого світу для формування узагальнених знань про них
-
застосовувати роздатковий матеріал, реальні предмети та іграшки для розвитку чуттєвого сприймання навколишнього світу
-
словесне пояснення підкріплювати наочністю
-
користуватися словесними прийомами — пояснення, тлумачення, повтор
-
організовувати бесіду під час занять та повсякденного життя
-
практичне вправляння
адаптація навчально-виховних матеріалів:
-
наповнення оточуючого середовища достатньою кількістю наочності, ігрових матеріалів
-
облаштування спортивного куточка для забезпечення рухової активності дитини
-
збільшення кількості наочних посібників та матеріалів
Пристосування навколишнього середовища:
-
забезпечення оточуючого предметного середовища меблями, які відповідають зросту та особливостям розвитку опорно-рухового апарату дитини та такі, що є безпечними у використанні з дітьми
-
керування самостійною та навчально-виховною діяльністю, реалізація встановленої програми, надання постійної допомоги при вирішенні завдань
-
поповнення ігрового куточка новими розвивальними матеріалами для корекції розумового розвитку дитини