Конспект "Індивідуальний план розвитку"

Про матеріал
Індивідуальна програма розвитку – це письмовий документ, який загалом є контрактом між педагогічним колективом і батьками чи опікунами дитини.
Перегляд файлу

Індивідуальна програма розвитку

дитини з порушенням розумового розвитку

1. Загальна інформація про дитину

Дитина

Марк

Дата народження: 10.09.2010

Батьки, або опікуни

Телефон

Адреса: м. Житомир

Рекомендації ПМПК(№, дата видачі)

Медична реабілітація

  • розвиток рухів рук та ніг, всього опорно-рухового апарату, розминання мʼязів спини та шиї
  • ліккувальні та профілактичні масажі ділянок тіла
  • ходьба по ортопедичному килимку, проведення лікувальної гімнастики
  • реабілітаційний супровід невролога, невропатолога, ортопеда
  • корекційна допомога логопеда з питань розвитку мовлення та артикуляційного апарату

Психолого-педагогічна реабілітація

  • організація та проведення занять з урахування клінічного діагнозу та доступності для розуміння навчального матеріалу дитиною
  • спрощення складних ігор, організація різних форм роботи з дітьми
  • надання психологічної допомоги дітям, при необхідності корекція нервових порушень
  • організація та проведення індивідуальних занять
  • проведення консультації з батьками Вероніки щодо покращення навчальних можливостей в ДНЗ
  • подолання нервових напружених відносин та невпевненості в собі

Соціальна та побутова реабілітація

  • забезпечення оптимального розвиваючого середовища в школі та вдома
  • налагодження соціальних контактів Вероніки з іншими дітьми
  • залучати до спілкування та спільної діяльності з однолітками
  • залучати до відносної взаємодії та гри з іншими дітьми
  • допомогти в грі з іграшками, використанні предметів за призначенням
  • використовувати прийом заохочення та похвали

Заклади та групи попереднього спеціального або загальноосвітнього навчання:

ДНЗ №1

Дата зарахування в групу:01.09.2013

Вікова група: старша група

Строки дії програми з 01.09.2017

Склад групи індивідуального супроводу дитини

вихователі

логопед

психолог

дефектолог

невролога

ортопед

Присутні на засіданні з приводу розробки ІПР

Присутні

вихователь

асистент вихователя

психолог

дефектолог

невролог

ортопед

2.Наявний рівень розвитку дитини

1. Особливості психомовленнєвого розвитку

Медичні показання: 

  • недостатньо розвинені рухи, погано сидить і стоїть, не достатньо ефективно виконує основні рухи
  • низька або загальмована рухова активність
  • мають проблеми в розвитку опорно-рухового апарату через гіподинамію
  • можуть виникати супутні захворювання дихальної та серцево-судинної системи
  • знижений імунітет, схильність до частих хвороб

Мовленнєвий розвиток:

  • відсутнє або недаорозвинуте мовлення
  • погано промовляє, плутає слова, говорить тихо
  • не проявляє ініціативи в спілкуванні з оточуючими, загальмована, не відразу відповідає, іноді взагалі не розуміє запитання
  • не розвинуте внутрішнє та діалогічне мовлення
  • поганий ритм та інтонація мовлення

2. Особливості психологічного розвитку, поведінки, характеру:

  • знижений інтелект, здатний виконувати завдання лише при значній допомозі та постійних вказівках дорослих
  • не в змозі простежити логічний зв`язок між діями і наслідками
  • іноді може проявляти агресію, нервове збудження
  • при незадоволенні потреб проявляє агресію. Надмірну збудливість
  • іноді проявляються психоемоційні розлади
  • має поведінкові проблеми, такі як вибухонебезпечні істерики
  • труднощів із запам`ятовуванням та увагою
  • здатна вступати в конфлікт з дорослими в ситуації, яка її не задовільняє
  • іноді може замикати від інших, ображатися, бути впертою до дорослих
  • труднощі з вирішенням проблем або логічним мисленням

Сильні якості:

  • здатна взаємодіяти з дорослим
  • виконує настанови дорослих
  • старанно виконують роботу на рівні своїз розумових здібностей

Труднощі, обсяг необходної допомоги:

  • може іноді проявляти агресію або відчувати невпевненість, якщо не в змозі досягти результати або виконати завдання
  • час від часу робить надмірну кількість рухів, легко відволікається
  • не відразу може переключитися на іншу діяльність, розсіяна увага
  • не проявляє ініціативи до спілкування з однолітками
  • час від часу може вступати в суперечку з однолітками та дорослими

3. Освітні послуги

Мета: адаптувати до умов ДНЗ з додатковими послугами логопеда, психолога, вчителя-дефектолога

Вид послуг

Провідний фахівець

Кількість годин на тиждень

Місце проведення

Розклад

Тривалість занять

Корекція та розвиток мовлення (вчитель-логопед)

щодня

Вдома

тривалість- 20 хв.

Психодіагностика та корекція психіки (психолог)

3 години на тиждень

Вдома

 

тривалість —  45 хв

 Корекція постави(ортопед)

щодня

Вдома

Тривалість — 45  хв.

Виправлення невротичних порушень(невролог)

2 рази на тиждень

ДНЗ

Тривалість-20 хвилин

 

Зміст завдань та результативність роботи фахівців

Вчитель-логопед:

  • розвивати артикуляційний апарат, мовлення дитини
  • формувати та коригувати внутрішнє і діалогічне мовлення
  • розвивати слухову увагу, виразність мовлення, дикцію
  • розвивати слухову увагу та зосередженість

Ортопед:

  • виправлення порушення постави, профілактика плоскостопості
  • розвивати основні рухи — біг, стрибки, лазіння, перелізання
  • залучати до активної рухової діяльності, виконання рухливих ігор різної інтенсивності
  • вчити правильно виконувати плавні рухи, не поспішаючи, виконувати крок за кроком
  • розвивати спритність, витривалість, гнучкість, здатність послідовно виконувати роботу

Психолог:

  • розвиток наочно-образного та дієвого
  • вивчення особливостей індивідуально-психологічниї особливостей розвитку дитини для визначення потенційних можливостей навчання та виховання
  • визначення стану розвитку основних психічних функцій ( увага, мислення, мова, уява і т.д.)
  • надавати психологічну допомогу у разі критичних ситуацій
  • розвивати емоційну сторону психіки дитини

4. Адаптація та модифікація

Модифікації змісту програми:

  • зниження складності навчального матеріалу
  • використання спеціальних методів роботи з дітьми
  • подача нової інформації з урахуванням інтересу та бажання дітей

Адаптації:

адаптації провідних методів та прийомів навчання:

  • під час організації навчання використовувати різну кількість наочного матеріалу, предметів оточуючого світу для формування узагальнених знань про них
  • застосовувати роздатковий матеріал, реальні предмети та іграшки для розвитку чуттєвого сприймання навколишнього світу
  • словесне пояснення підкріплювати наочністю
  • користуватися словесними прийомами — пояснення, тлумачення, повтор
  • організовувати бесіду під час занять та повсякденного життя
  • практичне вправляння

адаптація навчально-виховних матеріалів:

  • наповнення оточуючого середовища достатньою кількістю наочності, ігрових матеріалів
  • облаштування спортивного куточка для забезпечення рухової активності дитини
  • збільшення кількості наочних посібників та матеріалів

Пристосування навколишнього середовища:

  • забезпечення оточуючого предметного середовища меблями, які відповідають зросту та особливостям розвитку опорно-рухового апарату дитини та такі, що є безпечними у використанні з дітьми
  • керування самостійною та навчально-виховною діяльністю, реалізація встановленої програми, надання постійної допомоги при вирішенні завдань
  • поповнення ігрового куточка новими розвивальними матеріалами для корекції розумового розвитку дитини
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Планування
Додано
29 травня 2020
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку