Конспект індивідуального логопедичного заняття «Автоматизація звука С у складах, словах, реченнях»
Мета: правильно і чітко вимовляти звук с у складах, словах, пропозиціях.
Завдання:
Корекційно-освітні:
Автоматизований звук С у складах, словах, пропозиціях.
Корекційно-розвиваючі:
Корекційно-виховні:
Обладнання: пазли «Совонька», скринька з картинками,предметні картинки: лисиця, собака, ваги, оса, кактус, сова, сумка, ананас, м'ясо, миска, фікус, сніговик, шкарпетки; наочний матеріал: ананас, риба, шапка, сумка, сосна, постоли, собака, насос, парта, ваги, коси, будинок, кішка, компас, сова, оса, клоун, автобус,заєць, сік,цукор, цукерка, глобус, жук, маска.
Хід заняття:
«Всіх лікує варенням і чаєм,
Зарядку для всіх призначає.
Енергійна брехуха,
Здогадайся, хто це?
«Парканчик»
Зубки рівно ми стуляємо,
І парканчик отримуємо.
«Гірка»
Спинка язичка зараз
Стане гіркою для нас.
Давай-но, гірка, підіймайся!
Ми поїдемо з гірки: вниз!
«Гойдалки»
А зараз ми гойдалки вгору
Тягнемо, тягнемо до небес.
Вниз тепер їх політ-
І ніхто не відстає.
«Загнати м’яч у ворота»
Ми в футбол з тобою граємо,
М’яч у ворота заганяємо.
Дми на вату сильніше,
Гол забий скоріше!
«Посмішка»
Наш Дениско – бешкетник,
Тягне губи до вушка.
«Годинник»
Наш веселий язичок,
Повернувся на бочок.
Дивіться вліво, дивіться вправо.
«Смачне варення»
Ох,і смачне варення!
Шкода, що залишилось на губі-
Язичок, я підійму,
І, залишки – оближу!
Раз,два,три, чотири, п’ять-
Вийшли пальці погулять!
Раз,два,три, чотири, п’ять-
У будинок сховатись знову хотять!
(Діти, по черзі розгинають всі пальці, починаючи з мізинця. Потім загинають їх в тому ж порядку. )
«Подуй на метелика»
Самомасаж су-джок кульками.
Промовляємо склади і масажуємо долоні і пальці. Кулькою кругові рухи по долоньці, потім поздовжні рухи кулькою по кожному пальчику (ліва, права рука).
Са-со-су-си, ас-ос-ус-ис,
Си-са-су-со, ис-ас-ус-ос,
Су-со-си-са, ус-ос-ис-ас,
Со-су-са-си, ос-ус-ас-ис.
Картинний матеріал: ананас, риба, шапка, сумка, сосна, постоли, собака, насос, парта,ваги, коси, будинок, кішка, компас, сова, оса, клоун, автобус, заєць, сік, цукор, цукерка, глобус, жук, маска.
(Дитина виконує завдання).
На кожне слово дитина одягає і знімає кільце з пальчика.
Сад-садок,
Ліс-лісок,
Пояс-поясок,
Син-синочок,
Літак-літачок,
Сумка-сумочка,
Шкарпетка-шкарпеточка,
Скриня-скринька.
Лисиця з хвостом
Сходи зі сходами
Сом з вусами
Фарби з пензликом
Цукорниця з піском
Кущ з листям
Автобус з колесами
Совок зі сміттям
Лавка зі спинкою.
Каструля з малюнком.
Дінь-дон, дінь-дон
У провулку ходить …(Слон)
І нишпорять по дорозі
Слони і… (Носороги)
Гей,не стійте занадто близько-
Я тигреня, а не …(Кицька)
На дні річки вусатий сом
Солодко спить і бачить … (Сон)
Щоб ноги відпочили,
Посиди-но ти на…(Стільці).
і ягід. А ти скажи, який сік у неї вийшов?
Руки в сторони, в кулачок,
Розтискай і на бочок.
Правою вгору і лівою вгору,
В бік і навхрест.
Тук, тук, тук, тук,
Повернись скоріше навколо.
Гра «Де сховався звук С?»
(Лисиця, собака, ваги, оса, кактус, сумка, ананас, м'ясо, кицька, миска, фікус, компас, сходинки, санки, сходи.)
Смуга – смуги
Ковбаса…
Оса…
Каса…
Салют…
Скриня…
Сова…
Сад…
В саду темно.
Всі сплять давно.
Одна сова не спить,
На гілці сидить.
(Дитина збирає пазли.)