Логопедичний брейн- ринг
«Дзвінкі та глухі приголосні звуки»
Гра – це простір «внутрішньої соціалізації» дитини,
засіб засвоєння соціальних установок .
Л.С. Виготський
Гра – потужна сфера самостійності людини, самовираження, самоусвідомлення, самоконтролю, самореабілітації. В логопедичній роботі гра ж іще виконує корекційну та розвивальну функцію . Гра сприяє накопиченню дитини емоцій , які створюють основу для формування та розвитку мовлення.
У процесі гри відбувається розвиток особистості дитини, його мовлення, мислення , довільної пам’яті, формується навичка керувати своєю поведінкою. У грі діти накопичують і соціальний досвід міжособистісних відносин, засвоюють норми спілкування з людьми, які визначають характер громадської поведінки. Наявність у дитини мовленнєвого дефекту призводить до змін у психічній сфері: проявів підвищеної збудливості, роздратування, замкнутості, депресивних станів, негативізму, загальмованості, апатичності, психічної виснажуваності.
В кінцевому результаті вся ця сукупність відношень і обумовлює вчинки дитини та її поведінку.
Логопедія, знаходячись на межі педагогіки, психології та медицини, використовує у своїй практиці , адаптуючи до своїх потреб . найбільш ефективні для неї методи та прийоми, які допомагають оптимізувати роботу логопеда. Спряють цьому розвиваючі педагогічні технології, ігрова технологія, яка розвиває дитину в ігровому спілкуванні із однолітками, обумовлюючи свободу дії, свободу вибору, свободу думок дитини.
Основна ідея соціоігрової технології – організація особистої діяльності дітей ,якою дитина хоче займатися і в якій вона: робить, слухає, говорить, дивиться.
Завдання використання соціоігрової технології в розвитку дітей із мовленнєвими порушеннями:
1.Формування у школярів навичок дружньої комунікативної взаємодії з використанням граматично правильного зв’язного мовлення.
2.Розвиток у дітей навичок повноцінного міжособистісного спілкування, яке допомагає зрозуміти себе.
3.Розвиток взаємодії дитини- дитина, дитина – дорослий, дитина – батько для забезпечення душевного благополуччя
4.Розвиток у дітей навичок елементарного самоконтролю мовного висловлювання та саморегуляції своїх вчинків та дій,
взаємовідносин із навколишніми, зняття страху та зажимів перед мовленнєвою діяльністю
Тема: «Дзвінкі та глухі приголосні звуки»
Мета:
- Розвиток мовленнєвої взаємодії, активізація словникового запасу, удосконалення діалогічного та монологічного мовлення;
- Узагальнення знань та навичок по запропонованій темі, закріплення навичок правопису глухих та дзвінких приголосних, розвиток фонематичних процесів, акустичної відмінності звуків, удосконалення зорової уваги та моторної координації ;
- Розвиток орфографічної пильності, усунення проявів дисграфії;
- Формування навичок орієнтації у лексичних та граматичних ознаках слів;
- Активізація пізнавальної діяльності через групову форму роботи;
- Виховання навичок взаємодії з партнерами по команді ;
- Дати можливість дітям оцінити свої досягнення, відчути радість успіху в прояві знань.
Оснащення :
Оформлений кабінет, презентація «Логопедичний брейн – ринг», інтерактивне оснащення, індивідуальні картки, робочі зошити , ручки, олівці, чорна скриня, дзеркало, картки з буквами, музичний супровід конкурсу, кольорові кульки, нагорода у формі шоколадних монет, таблиці «глухі та дзвінкі приголосні».
1.Організаційний момент
Представлення команд та розподіл по групах
( вибрати кольорові повітряні кулі та об’єднатися у команди з а характеристикою першої букви кольору кульки: червоні , сині, фіолетові – глухі звуки. Зелені, жовті, голубі зелені – дзвінкі.)
Скласти із розрізної азбуки слова – назви команд
Отже тема нашої гри « Дзвінкі та глухі приголосні звуки»
І команда – Читайлики( ч – глухий)
ІІ команда – Грамотійки( дзвінкий)
Оголошення правил гри
1.Працюємо у команді
2.Відповідаємо після сигналу.
3. Використовуємо «Закон піднятої руки»
4. Слухаємо капітана
5.Кожна правильна відповідь приносить команді 1 бал.
(Вибір капітанів)
Перший раунд
Конкурс – бліц
Другий раунд
Конкурс капітанів
Прочитай текст
миЗа
тоСять ромозні декинь. Петер рібпотні вокзани і жилі. віДчатка і лопхчики ругтом жібать ан вокзанку. ниВо вокзають оп дульо ан вокзанах. кільСки міхус і дарості!
Прочитай текст
миЗовий чевір
водНарі нильсий ромоз. теМе мезатіль. А довма петло. В чепі вежріють гувлинки. буБася жев’я. коЮр тачиє. леМанька діНайка лусхає. тіК саВька гіл патси в тукочку
Третій раунд
«Чорна скриня»
«вони зайшли у зал і зразу побачили цей предмет.
Принцеса поглянула і сказала: - Яка краса!
Баба Яга подивилася і сказала: - Яке чудовисько!
Колобок глянув і промовив: - Я собі теж таке куплю, тільки кругле.
Питання: Що у чорній скрині?
Четвертий раунд
Запам’ятай та повтори
Стіл
Шафа
Ручка
Зима
Дощ
Білка
Пилка
П’ятий раунд
Робота у зошиті «Розшифруй слова»
Шостий раунд
Вправа «Вузлики»
Сьомий раунд
Доповни речення
На вулиці іде кошик
Випав білий дощ
У морі плаває кіт
На печі гріється сніг
Для роботи потрібна берізка
Для грибів потрібен кит
Біля школи лопата
Восьмий раунд
Чорна скриня
Мрія Марійки
Дев’ятий раунд
Прочитай парами, зміни першу літеру (т-д)
Туш - ...уш
твір –
тіло –
тиск –
Толя –
плоти –
Десятий раунд
Закінчи прислів’я
Вік живи –… вік учись
Щоб інших вчити ,… треба самому вміти
Хто багато читає, … той більше знає
Слово чемне ,… кожному приємне
Зробив діло- … гуляй сміло
Бджола мала,… а й та працює
Без труда, … нема плода
Не всякий, хто читає, … в читанні силу знає.
Підсумок
Визначення команди переможця та вручення зароблених балів – шоколадних монет.