Конспект відкритого
індивідуального заняття з елементами арт-терапії
«Чарівність кольорів»
для дітей ООП
Підготувала:
практичний психолог
Веденьєва Ю.О.
Індивідуальне заняття з елементами арт-терапії
«Чарівність кольорів»
для дітей з ООП
Мета: Стимулювати розвиток сенсомоторних навичок та емоційного стану дитини з ООП, зосереджуючись на дрібній моториці, сенсорному сприйнятті та творчій активності.
Завдання:
Навчальна: Вдосконалювати всі види сприйняття: тактильні, зорові, слухові, рухові. Закріпити вміння розрізняти поняття «багато», «один»; уміння складати пазлів з трьох – чотирьох частин; сортувати за кольором. Продовжувати формувати вміння малювати та робити аплікацію за допомогою нетрадиційних матеріалів (тичком, крупами).
Розвивальна: сприяти розвитку дрібної моторики рук через ліплення з пластиліну та викладку аплікації. Покращити сенсорне сприйняття за допомогою різних матеріалів через дотик (пластилін, фарби, крупи). Розвивати уяву та творчі здібності. Розвивати уважність і посидючість у процесі виконання завдань. Емоційний розвиток і стабілізація (знімати емоційну напругу та формувати позитивне ставлення до процесу навчання). Стимулювати прояви емоцій і творчого самовираження через процес малювання та аплікації. Продовжувати розвивати пінцетний захват.
Корекційна: Розвивати уважність і посидючість у процесі виконання завдань, позитивне ставлення до використання нетрадиційних технік малювання та аплікації. Покращення концентрації уваги до деталей та послідовності дій.
Виховна: Виховувати бажання доводити розпочату справу до кінця. Створювати атмосферу довіри та сприяти емоційній розрядці.
Хід заняття
1. Привітання (2 хв.)
- Доброго дня любий друже! Я рада тебе сьогодні бачити. В нас с тобою сьогодні буде надзвичайно важлива справа! Ми не просто будемо займатися, а станемо справжнісенькими чарівниками та створимо свій чарівний ліс. Але до нас ще прийшли гості які б дуже хотіли навчитись чаклувати як ти. Тому вони подивляться, як ти це робиш. Давай ми с тобою привітаємося з нашими гостями та помахаємо їм рукою.
- Доброго дня любі гості! Ми раді Вас вітати. Сьогодні ми запросили вас подивитись на справжню магію.
(Дитина махає руками вітаючись з гостями).
- То ж давай розпочнемо нашу магію.
Психолог з дитиною підходять до столу на якому розташований чорно-білий шаблон дерева.
2. Вправа «Додай дереву кольорів» (5-7 хв.)
Матеріал: чорно-білий шаблон дерева, пластелін, дощечка.
-Дивись яке у нас з тобою є величне дерево. Певно з ним сталась прикрість та воно лишилось зовсім без кольорів! Але нічого страшного, ми ж з тобою чарівники і все виправимемо вмить. Поглянь в нас з тобою є навіть чарівний пластилін з різними кольорами. Давай допоможемо дереву засяяти різними барвами.
Дитина відщіпує пластилін та наклеює у вигляді листочків на шаблон.
3. Вправа «Розфабуй ліс» (5-7 хв).
Матеріал: на листі А3 (ватман) намальовані шаблони чорно-білі дерева без листочків, фарби гуаш, ватні палички, штамп листочок.
- Подивись яке чудове дерево в нас тобою вийшло – різнокольорове. А хіба буває ліс з одного дерева? Звісно ні. Поглянь скільки нам ще з тобою треба зробити. Давай тепер будемо малювати з тобою за допомогою ватної палички.
Дитина малює однією паличкою.
-А давай спробуєм зробити листочки більш об’ємними!
Дитині пропонується взяти декілька ватних паличок скріплених між собою резинкою або ниткою.
- А тепер давай з тобою спробуємо намалювати великі листочки з допомогою чарівної палички.
Дитині пропонується виготовляти малюнок за допомогою штампу.
4. Релаксаційна вправа «Сонечко, дощик» (2 хв.)
Матеріал: музичний супровід. Дитяча гра «Сонечко, дощик»
- Який гарний ліс в нас з тобою виходить! Ти знаєш, що завжди сонечка не буває. Для того аби в нашому лісі росли дерева та жили різні тваринки потрібний і дощик. Давай спробуємо пограти в цікаву гру «Сонечко - дощик». Коли буде сонечко, то ми будемо гуляти, а коли почнеться дощик будемо ховатись.
Проводимо музичну релаксаційну гру.
5. Вправа «Збери пазли» (5-6 хв.)
Матеріал: набір м’яких пазлів: яблуко, груша, мураха та мишка.
- Які ми з тобоою молодці! А тепер давай ми з тобою подивимось що ж в нашому лісі може вирости піля дощику.
Дитина складає пазли яблучка та груші.
- Який ти молодець! Давай ще подивимось хто ж ще може прийти до нашого чарівного лісу жити.
Дитина складає пазли мурашки та мишки.
6. Вправа «Малюємо крупою» (10 хв.)
Матеріал: шаблони дерева, грибочка, зайчика та листочків, колоровий рис, гречка.
- Які з ми справжні чарівники! Зараз ми з тобою ще трошки пограємо з кольрами. Поглянь хто до нас прийшов в гості? Зайчик. Почув лісовий житель що тут чарівними кольорами розмальовуют і сам захотів стати кольоровим. А ще приніс з собою грибочки та листочки.
Дитина засипає шаблони різнокольоровими крупами за зразком.
7. Вправа «Збери листочки в кошики» (2-3 хв.)
Матеріал: Різнокольорові листочки та ідентичного кольору корзинки.
- Ой! Поглянь що в нас трапилося! Подув вітерець і всі наші листочки перемішалися. Давай ми з тобою позбираєм їх у корзинки. Але будь уважний: кожний листочок має бути в своїй корзинці яка має такий самий колір!
Дитиа збирає листочки та сортує їх по кольорах.
8. Підведення підсумкім.
Матеріал: м’яка іграшка білочка, шапочка гриба, серветка та цукерки.
- Ось і закінчилась наша з тобою пригода в чарівному лісі. Але постривай хто це? Дивись білочка дізналась скільки всього гарного ти сьогодні зробив та вирішила принести тобі подарук. Хутчіш дивись що там!
Давай ми з тобою попрощаємося з нашими гостями, які весь час спостерігали за нашими пригодами та пригостимо їх солодким сюрпризом.
Дитина за допомогою психолога пригощає присутніх та прощається.