Конспект індивідуального заняття з корекції фонематичної дисграфії "Диференціація звуків [е] - [и]"

Про матеріал
Учні, які мають фонематичну форму дисграфії, виявляються на початку другого класу. Вони допускають специфічні помилки – заміну опозиційних звуків, пропуски, неправильні закінчення на письмі. В основі подібних помилок лежить несформованість фонематичних процесів. Запропоновані конспекти індивідуальних занять сприяють формуванню фонематичних уявлень, удосконалення навичок звуко-буквеного аналізу та синтезу слів.
Перегляд файлу

Конспект індивідуального заняття

Тема: Диференціація звуків [е] - [и].

Мета: формування фонематичних уявлень, удосконалення навичок звуко-буквеного аналізу та синтезу слів. Розвивати зв’язне мовлення. Збагачувати активний та пасивний словник.

Виховувати самостійність, культуру испілкування, навички співпраці в колективі; створювати умови для стабілізації емоційного стану дітей.

Обладнання: друковані та писані букви и та е, роздаткові матеріали.

Хід заняття

І. Вступна частина:

Повторення домашнього заняття.

ІІ. Основна частина.

1. Повторення артикуляції звуки [е] та [и], звернути увагу на їх відмінність.

2. Прочитати:

и, е, е, и, и, е, е, и, е;

ие, еи, ие, еи, ие, еи, ие.

3. «Дивись та слухай, який звук я вимовляю».

Перед дзеркалом логопед чітко називає по кілька разів голосні звуки [е, и]. Діти показують відповідну букву й вимовляють почутий звук.

4. Прочитати слова, замість крапок вставити букву е або и.

м..р                              м..д                          с..р                      

с..н                                л..в                          л..ст                  

в..рх                              р..бка                     дж..м                    

с..ло                              л..ток                      к..кс       

5. Фізкультхвилинка.

6. Скласти з поданих букв слова, записати їх у два стовпчика під буквами и, е (перша буква підкреслена).

Р, с, и                             р, с, и                             д, м, и   

к, т, и,                           л, в, е                              м, д, е  

ч, м, е                           ч, е, к                              и, о, л, м, 

и, о, т, с                       е, нь, д                            е, о, р, п        

7. Прочитати споріднені слова, поставити наголос у кожному слові. Визначати, яке з цих слів буде перевірним, підкреслити його.

Зразок: Зимонька, зимній, зима, зимове.

Пишуть, писання, письмо, письмовий.

Широко, широкий, ширити, ширина.

Темний, темно, темніти, темнота.

Гребти, гребля, гребний, гребтися.

8. Підібрати перевірне слово, змінюючи дане слово на множину або однину. Записати їх парами.

Зразок: село́ – се́ла.

весло –…...                       земля – .....

верба – …..                      кити – …..

листи – …..                      липи – …..

весна – …..                       зима – …..

озеро – …..                       сестра – …..

степи – …..                      зерно –

гриби – …..                      сини –

крило – …..                      сичі –

ІІІ. Заключна частина.

Домашнє завдання: замість крапок вставити букву е або и, записати через риску перевірне слово.

Зразок: весняний – весна.

Бл..зький, дв..рей, ч..сло, з..мельний, зв..чайний, гр..чана, н..зький, б..режок, ч..тає.

 

1

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
29 березня 2021
Переглядів
1350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку