Конспект індивідуального заняття.
Підготувала:
Вчитель - логопед
Матюшенко В.В.
2021 н. р.
Мета: Корекція звуковимови – формувати правильну вимову звука [ч] шляхом наслідування; розвивати фонематичний слух, логічне мислення, зорову та слухову увагу, дихання, артикуляційний апарат; виховувати бажання говорити правильно.
Обладнання: дзеркало,таблиці Артикуляційні вправи, таблиця артикуляції звука[ч], логопедична лялька, карточки-символи.
Хід заняття
Повідомлення теми та мети заняття. Бесіда логопеда з дітьми .
Логопедична зарядка.
Дихальні вправи
Вправа « Подуй на широкий язик»
« Подуй на кінчик язика»
« Подуй на кінчик носика»
Комплекс артикуляційних вправ для укріплення м'язів голосового апарату, кожну вправу виконуємо не менш ніж 15 разів.
Вправа «Чашечка»
Широко відкрити рот і покласти широкий розслаблений язик на нижню губу. Підняти краї язика, не торкаючись верхніх зубів.
«Грибочок»
Відкрити рот. Присмоктати широкий язик до піднебіння. Не відриваючи язик від піднебіння сильно відтягти вниз щелепу.
Вправа «Гойдалка»
Рухи в гору - рухи в низ. Чітко робить подивись !
Вправа «Смачне варення»
Посміхнутися, відкрити рот і висунути широкий язик, із положення «лопаточка» облизати верхню губу і прибрати в глибину рота.
Вправа «Чистимо зубки»
Відкрити рот. Губи в посмішці. Проводимо язиком по внутрішній, а потім зовнішній стороні верхніх зубів.
Вправа «Конячка»
Відкрити рот. Присмоктати широкий язик до піднебіння. Клацати язиком повільно потім швидше.
Вивчення нового матеріалу
Постановка звука за наслідуванням:
1. Постановка звука [ч] здійснюється після того, як дитина вимовляє чітко й правильно звуки [т] і [ш].
Логопед фіксує увагу дитини на положеннях і рухах органів артикуляційного апарату (при цьому використовується зоровий контроль) та звучанні цієї фонеми (слуховий контроль). Тим самим створюється база для усвідомленого відтворення дитиною звука. Додатково використовуються тактика на відчуття. Дитина сама активно здійснює пошук правильної артикуляції звука.
2. Для постановки звука [ч] потрібно навчити здобувача освіти утворювати спочатку змикання передньої частини язика з альвеолами [т], а потім широку щілину між кінчиком язика та піднебінням [ш] із поступовим прискоренням темпу вимови до утворення злиття [т-тш-тш-ч-ч-ч[т], [ш]...[т]...[ш]...[т]...[ш], поступово прискорюючи темп вимови до повного їхнього злиття[т-тш-тш-ч-ч-ч-ч].
Фізкультхвилинка « Черепаха АХА-АХА»
Дитина підспівує і виконує рухи.
Гра з дитиною « Відтвори звуки»
Відгадай загадку
Довгі ноги, довгий ніс
По болоту ходить скрізь. ( Чапля)
Кожушок п*ять ріжків має,
п*ять братів туди влізає.
В день морозний там
Тепле й хороше братам. ( Рукавичка)
Тече, тече – не витече,
Біжить, біжить – не вибіжить. ( Річка)
Закріплення нового матеріалу.
Гра « Впіймай звук»
Логопед називає слова, а дитина хлопає в долоньки коли чує потрібний звук ( ч).
Рік, лак, миша, час , квач, сік, піч,кажан, жупан, банан, кінь, кетчуп, вудочка, зірочка.
Чудово, дуже добре ти молодчинка!!!
Підсумок заняття
Який звук ми з тобою сьогодні вивчали?
Що ти дізнався для себе нового?
Що тобі сподобалось на занятті?
Домашнє завдання!
Намалювати качечку на річці.