Автоматизація звука ( Ш) в складах, словах, реченнях та чистомовках.

Про матеріал

Закріпити знання дітей про роботу мовного апарату при творенні звука[ ш ]; автоматизувати вимову звука [ш] ізольовано, в складах, словах, реченнях, чистомовках; відпрацювати вміння виділяти звук [ш ] серед звуків, складів; визначати місце звука [ш] у слові (початок, середина, кінець). Розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, слухову увагу.

Перегляд файлу

Тема: Автоматишація звука ( Ш) в  складах, словах, реченнях

 та чистомовках.

 Мета  корекційно- відновлювальної роботи: Закріпити знання дітей про роботу мовного апарату при творенні  звука[ ш ];  автоматизувати вимову звука [ш] ізольовано, в  складах, словах, реченнях, чистомовках; відпрацювати вміння виділяти звук [ш ] серед звуків, складів; визначати місце звука [ш] у слові (початок, середина, кінець). Розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, слухову увагу.

Обладнання.  Дзеркальце, вата, спирт , малюнки, папки для читання,читання логопедичної тексту.                                                                     

                                                      Хід заняття

 Вступна частина.

 Повідомлення теми заняття.

 Артикуляційна гімнастика.

 Самомасаж.

 Звуконаслідування.

 Розвиток фонематичного слуху.

 Фізкультхвилинка.

Правило мови:

Кожен день, завжди і скрізь,

На заняттях,  вдома , в грі

Голосно, чітко, говори!!!

І ніколи не спіши !

 

2. Повідомлення теми заняття. «Сьогодні ми з тобою будемо продовжувати вчитися вимовляти звук " Ш».

3. Артикуляційні вправи.  Важливо. Кожна вправа робиться по 15 разів!!!

 

Вправа « Парканчик»

Язик стрибнув, наче зайчик,

Й заховався за парканчик.

 

Вправа «Лопаточка»: відкрий рот і поклади широкий язик на нижню губу.

Широким я язик зроблю, на нижню губу покладу.                    

Гарна вийшла і пласка моя лопатка з язика.

Жаль, така лопатка не скопає грядки.

Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні 10-15 секунд.

Вправа «Коник»

Я на конику скачу :- Цок-цок-цок!

Хочеш, тебе підвезу?-Цок-цок-цок!

З вітерцем мій коник мчиться :-Цок-цок-цок!

Дзвінко стукають копитця:-Цок-цок-цок!

В’ється коникова грива :-Цок-цок-цок!

Ой,який же я щасливий!-Цок-цок-цок!

Вправа «Гойдалка»

Рухи в гору - рухи в низ. Чітко робить подивись 

Вправа  «МІСИМО ТІСТО»

А ми тісто замісили

Івареничокзробили.

(Усміхнутися, торкаючись язиком губ, промовляючи: «Пя-пя-пя-пя…»)

Вправа  «ПОВІТРЯНА КУЛЬКА»

Щоки, мов кульку,

Старанно надули,

Здулася кулька

Щоки втягнули.

(Надути щоки повітрям, потім втягну­ти їх. Рахунок 1-2.)    .

ТРУБОЧКА

Губи свої—трубочку —

Перетворю на дудочку!

Уздовж вулиці іду •

Іду і удудку:«Ду-ду-ду!»

(Витягнути незімкнені губи вперед та утримувати їх у такому положенні протя­гом 5-1 Ос.)

 (Зімкнути верхні та нижні зуби, посміхну­тися. Утримувати протягом 5-10 с.)

Самомасаж

Ми долоньки розтираємо,

свої ручки розтираємо.

Потім личко умиваємо –

Так ми втому всю знімаємо.

Розітремо долоньки,

вмиємо личко, розітремо вушка, намалюємо брівки,

намалюємо щічки,погладимо носик, пощипаємо підборіддя,

розітремо шийку.

Погладимо себе по голівці і скажемо:

  • Я добрий (-а)!
  • Я розумний( -а)!
  • Я талановитий  ( -а)!
  • Я найкращий у світі ( -а)!

                                                                Валентина Болба « Чернетка логопеда»

Вправа « Прочитай склади»

ША — ШО — ШУ — ШЕ

ШИ — ШЕ — ШО — ША

ША — ШО — ШЕ — ШИ

ШИ — ШЕ — ШУ — ШО

 

 

АШ — ЕШ — УШ — ЕШ

ІШ — ЕШ — ОШ — АШ

АШ — ОШ — ЕШ — ІШ

ІШ — ЕШ — УШ — ОШ 

Автоматизація звука [Ш] у словах з прямими складами

Шафа, шахи, шапка, шайба, шахта, шабля, шар, шарф, ішак лоша, душа, шовк, шок, шов, шомпол, шорти, мішок, пушок, вершок, йшов, фартушок, по рошок, пішов.

Автоматизація звука [Ш] у словах зі зворотними складами.

Аркуш, рушник, бушлат, петрушка, подушка, душ, вушка, мушка, душно, ко­тушка, ватрушка, тушканчик, пампушка, туш, м’якуш.Шишкар, шишка, вишка, мишка, кришка, покришка, вишня, кричиш, мовчиш, товариш.Кішка, пішли, горішки, зовнішній, фініш, валиш, ділиш, пилиш, куліш, фініш.Яшка, бляшка, гуляш.

                                     Фізкультхвилинка.

 

Автоматизація звука [Ш] у реченнях

Машини їхали по шосе. Мишенята залізли в мішок. Малюки їдять шоколад. Маша вішає шубу на вішалку. Паші купили нові шорти. У Наташі шовкове плаття. Даша вишиває фартух для Маші. Мама купила туш. Малюк побачив мишу. Іграшка для Наташі. Вертушка. Кішка грала з котушкою ниток. Шпак сидів в шпаківні. У шафі шарудить мишеня. У нашої машини широ шини. Даша миє шибки. Шануй батька й неньку. У кошику червоніють плоди ши пшини. У конюшині шипить вуж. Шовкову шалю шукали у шафі.

Читання логопедичного тексту

                                 Поки наш язик відпочиває

                                 Я вам дещо прочитаю.

                          Кішка Мушка

У Мишка була кішка. Звали її Мушка. Мишко годував кашею та молоком. Кішка Мушка полювала на мишок та пташок. У літку у Мушки з*явилось шість кошенят. Мишко поклав поклав кішку з кошенятами у кошик. Їм там було затишно.

Чистомовки:
Ша-ша-ша – пригоріла каша.
Шу-шу-шу – яблук натрушу.
Ши-ши-ши – листа мені напиши
Шо-шо-шо – лоша мале прийшло
Ше-ше-ше – баштанове поле наше.

Логопедична хвилинка.

Пригадайте друзі вмить:

Як пшениченька шумить -  ш - ш - ш

Як шумлять у птаха крила - ш - ш – ш

В морі синьому вітрила  -  ш - ш – ш

Вітер з гаєм розмовляє  -  ш - ш – ш

Поміж листячком гуляє -  ш - ш – ш

Підсумок уроку.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
9758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку