Закріпити знання дітей про роботу мовного апарату при творенні звука[ ш ]; автоматизувати вимову звука [ш] ізольовано, в складах, словах, реченнях, чистомовках; відпрацювати вміння виділяти звук [ш ] серед звуків, складів; визначати місце звука [ш] у слові (початок, середина, кінець). Розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, слухову увагу.
Тема: Автоматишація звука ( Ш) в складах, словах, реченнях
та чистомовках.
Мета корекційно- відновлювальної роботи: Закріпити знання дітей про роботу мовного апарату при творенні звука[ ш ]; автоматизувати вимову звука [ш] ізольовано, в складах, словах, реченнях, чистомовках; відпрацювати вміння виділяти звук [ш ] серед звуків, складів; визначати місце звука [ш] у слові (початок, середина, кінець). Розвивати фонематичний слух, мовленнєве дихання, слухову увагу.
Обладнання. Дзеркальце, вата, спирт , малюнки, папки для читання,читання логопедичної тексту.
Хід заняття
Вступна частина.
Повідомлення теми заняття.
Артикуляційна гімнастика.
Самомасаж.
Звуконаслідування.
Розвиток фонематичного слуху.
Фізкультхвилинка.
Правило мови:
Кожен день, завжди і скрізь,
На заняттях, вдома , в грі
Голосно, чітко, говори!!!
І ніколи не спіши !
2. Повідомлення теми заняття. «Сьогодні ми з тобою будемо продовжувати вчитися вимовляти звук " Ш».
3. Артикуляційні вправи. Важливо. Кожна вправа робиться по 15 разів!!!
Вправа « Парканчик»
Язик стрибнув, наче зайчик,
Й заховався за парканчик.
Вправа «Лопаточка»: відкрий рот і поклади широкий язик на нижню губу.
Широким я язик зроблю, на нижню губу покладу.
Гарна вийшла і пласка моя лопатка з язика.
Жаль, така лопатка не скопає грядки.
Широкий язик висунути, розслабити, покласти на нижню губу. Слідкувати, щоб язик не дрижав. Утримувати у такому положенні 10-15 секунд.
Вправа «Коник»
Я на конику скачу :- Цок-цок-цок!
Хочеш, тебе підвезу?-Цок-цок-цок!
З вітерцем мій коник мчиться :-Цок-цок-цок!
Дзвінко стукають копитця:-Цок-цок-цок!
В’ється коникова грива :-Цок-цок-цок!
Ой,який же я щасливий!-Цок-цок-цок!
Вправа «Гойдалка»
Рухи в гору - рухи в низ. Чітко робить подивись
Вправа «МІСИМО ТІСТО»
А ми тісто замісили
Івареничокзробили.
(Усміхнутися, торкаючись язиком губ, промовляючи: «Пя-пя-пя-пя…»)
Вправа «ПОВІТРЯНА КУЛЬКА»
Щоки, мов кульку,
Старанно надули,
Здулася кулька
Щоки втягнули.
(Надути щоки повітрям, потім втягнути їх. Рахунок 1-2.) .
ТРУБОЧКА
Губи свої—трубочку —
Перетворю на дудочку!
Уздовж вулиці іду •
Іду і удудку:«Ду-ду-ду!»
(Витягнути незімкнені губи вперед та утримувати їх у такому положенні протягом 5-1 Ос.)
(Зімкнути верхні та нижні зуби, посміхнутися. Утримувати протягом 5-10 с.)
Самомасаж
Ми долоньки розтираємо,
свої ручки розтираємо.
Потім личко умиваємо –
Так ми втому всю знімаємо.
Розітремо долоньки,
вмиємо личко, розітремо вушка, намалюємо брівки,
намалюємо щічки,погладимо носик, пощипаємо підборіддя,
розітремо шийку.
Погладимо себе по голівці і скажемо:
Валентина Болба « Чернетка логопеда»
Вправа « Прочитай склади»
ША — ШО — ШУ — ШЕ ШИ — ШЕ — ШО — ША ША — ШО — ШЕ — ШИ ШИ — ШЕ — ШУ — ШО |
|
|
АШ — ЕШ — УШ — ЕШ ІШ — ЕШ — ОШ — АШ АШ — ОШ — ЕШ — ІШ ІШ — ЕШ — УШ — ОШ |
Шафа, шахи, шапка, шайба, шахта, шабля, шар, шарф, ішак лоша, душа, шовк, шок, шов, шомпол, шорти, мішок, пушок, вершок, йшов, фартушок, по рошок, пішов.
Аркуш, рушник, бушлат, петрушка, подушка, душ, вушка, мушка, душно, котушка, ватрушка, тушканчик, пампушка, туш, м’якуш.Шишкар, шишка, вишка, мишка, кришка, покришка, вишня, кричиш, мовчиш, товариш.Кішка, пішли, горішки, зовнішній, фініш, валиш, ділиш, пилиш, куліш, фініш.Яшка, бляшка, гуляш.
Фізкультхвилинка.
Машини їхали по шосе. Мишенята залізли в мішок. Малюки їдять шоколад. Маша вішає шубу на вішалку. Паші купили нові шорти. У Наташі шовкове плаття. Даша вишиває фартух для Маші. Мама купила туш. Малюк побачив мишу. Іграшка для Наташі. Вертушка. Кішка грала з котушкою ниток. Шпак сидів в шпаківні. У шафі шарудить мишеня. У нашої машини широ шини. Даша миє шибки. Шануй батька й неньку. У кошику червоніють плоди ши пшини. У конюшині шипить вуж. Шовкову шалю шукали у шафі.
Читання логопедичного тексту
Поки наш язик відпочиває
Я вам дещо прочитаю.
Кішка Мушка
У Мишка була кішка. Звали її Мушка. Мишко годував кашею та молоком. Кішка Мушка полювала на мишок та пташок. У літку у Мушки з*явилось шість кошенят. Мишко поклав поклав кішку з кошенятами у кошик. Їм там було затишно.
Чистомовки:
Ша-ша-ша – пригоріла каша.
Шу-шу-шу – яблук натрушу.
Ши-ши-ши – листа мені напиши
Шо-шо-шо – лоша мале прийшло
Ше-ше-ше – баштанове поле наше.
Логопедична хвилинка.
Пригадайте друзі вмить:
Як пшениченька шумить - ш - ш - ш
Як шумлять у птаха крила - ш - ш – ш
В морі синьому вітрила - ш - ш – ш
Вітер з гаєм розмовляє - ш - ш – ш
Поміж листячком гуляє - ш - ш – ш
Підсумок уроку.