" Конспект Інтегрованог уроку з географії та української мови. Тема: Внутрішні води Північної Америки.7 клас"

Про матеріал

Тема: Внутрішні води Північної Америки.

Мета: навчальна – вивчити основні річкові системи Північної Америки, ознайомитись з особливостями озер материка (географія); навчити практично застосовувати знання, отриманні на уроках української мови (українська мова).

розвивальна – розвивати вміння працювати з географічними картами і на основі їх аналізувати встановлювати головні риси компонентів природи, розвивати вміння давати характеристику головних річкових систем і порівнювати їх з річковими системами інших материків (географія), розвивати вміння створювати власні усні та письмові висловлювання, дотримуватись культури мовлення (українська мова).

виховна – виховувати інтерес до вивчення природи (географія), виховувати інтерес до рідної мови, усвідомлення того, що мова це засіб оволодіння іншими навчальними дисциплінами (українська мова).

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, робочі зошити, підручники.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (географія), узагальнення (українська мова).

Форма проведення: інтегрований урок з географії та української мови.

Перегляд файлу

Про матеріал

Тема: Внутрішні води Північної Америки.

Мета: навчальна – вивчити основні річкові системи Північної Америки, ознайомитись з особливостями озер материка (географія); навчити практично застосовувати знання, отриманні на уроках української мови (українська мова).

розвивальна – розвивати вміння працювати з географічними картами і на основі їх аналізувати встановлювати головні риси компонентів природи, розвивати вміння давати характеристику головних річкових систем і порівнювати їх з річковими системами інших материків (географія), розвивати вміння створювати власні усні та письмові висловлювання, дотримуватись культури мовлення (українська мова).

виховна – виховувати інтерес до вивчення природи (географія), виховувати інтерес до рідної мови, усвідомлення того, що мова це засіб оволодіння іншими навчальними дисциплінами (українська мова).

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, робочі зошити, підручники.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (географія), узагальнення (українська мова).

Форма проведення: інтегрований урок з географії та української мови.

Відгуки

Урок……………………….7 клас…………………………Дата __________

Тема: Внутрішні води Північної Америки.

Мета: навчальна – вивчити основні річкові системи Північної Америки, ознайомитись з особливостями озер материка (географія); навчити практично застосовувати знання, отриманні на уроках української мови (українська мова).

розвивальна – розвивати вміння працювати з географічними картами і на основі їх аналізувати встановлювати головні риси компонентів природи, розвивати вміння давати характеристику головних річкових систем і порівнювати їх з річковими системами інших материків (географія), розвивати вміння створювати власні усні та письмові висловлювання, дотримуватись культури мовлення (українська мова).

виховна – виховувати інтерес до вивчення природи (географія), виховувати інтерес до рідної мови, усвідомлення того, що мова це засіб оволодіння іншими навчальними дисциплінами (українська мова).

Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, робочі зошити, підручники.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу (географія), узагальнення (українська мова).

Форма проведення: інтегрований урок з географії та української мови.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Вчитель географії.

Сьогодні у нас незвичайний урок географії. Ми спробуємо поєднати географію з українською мовою, щоб навчитися правильно записувати географічні назви, правильно будувати речення.

Вчитель української мови.

І перевірити, як на практиці ви вмієте застосовувати знання, отриманні на уроках української мови.

Вчитель географії.

Отже, наш урок інтегрований.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Вчитель географії.

Розпочнемо урок з подорожі по Північній Америці.

Вчитель української мови.

Запишіть у зошит з української мови «Німий диктант». Завдання записати назви географічних обяктів, які показуватимуться на карті.

(Учитель географії показує на карті географічні обєкти. Учні записують у зошит).

Вчитель української мови.

Яке орфографічне правило обєднує ці слова? Сформулюйте його. Які слова ви написали з маленької літери? Чому? Які назви складаються з двох слів?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

( Учитель оголошує мету уроку, звертає увагу на написаний на дошці план).

План уроку.

1.Чинники, що впливають на розподіл річкової системи Північної Америки.

2. Річкові басейни.

3. Водоспади Північної Америки.

4. Озера.

Вчитель географії.

Згадаємо терміни, вивчаючи внутрішні води материка. (Учні називають). У зошитах з географії напишемо «Географічний диктант» (учитель української мови диктує терміни, учні самостійно записують їх тлумачення).

Вододіл – це …

Безстічні озера – це …

Територія, з якої вода стікає в одну річку, - це …

(Учитель географії перевіряє правильність записів).

Вчитель української мови.

Які розділові знаки повторюються в цих реченнях?

Вчитель географії.

Пригадаєте, які чинники впливають на розподіл річкової системи материка. (Учні називають). Користуючись кліматичною і фізичною картами Північної Америки, запишіть у зошитах з географії, як клімат і рельєф впливають на розподіл річкових систем материка.  У своїй відповіді використовуйте опорні слова, записані на дошці: (не)рівномірне (з, с)скупчення, (п, П)північ Америки, (с, С)хідна частина, (з, с)схили плоскогіря. Учитель географії перевіряє роботу. Учитель української мови перевіряє зошити кількох учнів, наголошує на тому, як треба писати.

(Вчитель географії розповідає про внутрішні води Північної Америки, вчитель української мови звертає увагу на правопис географічних назв.)

Річки Північної Америки належать до басейнів Атлантичного, Північного Льодовитого та  Тихого океанів.

Оскільки більша частина материка знаходиться в субарктичному та помірному кліматичних поясах, де існує постійний або сезонний сніговий покрив, живлення річок переважно снігове.

Найбільша річка Північної Америки — Міссісіпі, що в перекладі з мови місцевих індіанців означає «батько вод». За довжиною (разом з Міссурі) вона посідає третє місце в світі (6420 км), за площею басейну — четверте, за кількістю води, що скидає в Атлантичний океан, — шосте. При впадінні у Мексиканську затоку утворює велику дельту.

Живлення Міссісіпі мішане з переважанням снігового та дощового. Талі води надходять у річку з її правих притоків, дощові — з лівих. Розливається Міссісіпі навесні від танення снігів у Скелястих горах і влітку від дощових опадів. Раніше повені та паводки на Міссісіпі заливали долину річки на десятки кілометрів. Нині система побудованих земляних валів і дамб захищає міста, сільськогосподарські угіддя, селища від руйнівних наслідків повені. Льодостав на річці буває тільки у верхній течії, але на короткий період. Найбільшими з приток є Міссурі та Огайо, що постачають їй основну кількість води. На рівнині Міссісіпі та її притоки Міссурі і Огайо судноплавні. На берегах Міссісіпі стоїть багато міст, які скидають у річку промислі відходи. Тому вода Міссісіпі дуже забруднена. Також до басейну Атлантичного океану належить річка Святого Лаврентія.

Великою річкою басейну Північного Льодовитого океану й другою за протяжністю на материку є Маккензі (1770 км). Вона дістала свою назву від імені шотландця Олександра Маккензі, що її відкрив. Сам мандрівник назвав річку «Дісапойнтмент» – розчарування, оскільки півроку вона вкрита кригою. Річка бере початок з Великого Невільничого озера. Долина річки широка, сильно заболочена. Береги вкриті ялиновими лісами. Живиться Маккензі талими сніговими водами. Під час весняного скресання криги на річці виникають сильні затори, рівень води стрімко піднімається. Бурхливі паводкові воді з корінням виривають дерева й виносять в океан. До появи літаків Маккензі була єдиним засобом зв’язку на  півночі материка.

До найбільших річок  басейну Тихого океану, відносять Колумбію (2250) км, Колорадо (2740 км) та Юкон. Вони течуть в глибоких ущелинах — каньйонах. Найглибший каньйон утворює річка Колорадо, який приваблює своєю красою туристів. Річки починаються на висоті понад 2000 м, тому мають льодовикове й снігове живлення. Вони розливаються навесні та влітку. Річки багаті на гідроенергоресурси. На побудовані численні гідроелектростанції.

Північна Америка – материк великих озер. Першовідкривачі в Америці, які освоювали нові землі, полюбляли додавати до назви географічного об'єкту епітет «великий». Й не помилилися. Адже з 19 найбільших за площею озер світу 8 заходиться тут. Більшість озер зосереджена в північній частині материка. Це здебільшого тектонічні або льодовикові озера.

Особливе місце серед озер за запасами прісної води, розміщенням, господарським та транспортним значенням посідають Великі Північноамериканські озера. Вони сполучені між собою короткими протоками і мають стік через річку Святого Лаврентія в Атлантичний океан. Вони утворилися в тектонічних западинах земної кори, поглиблених льодовиком. Це найбільше в світі скупчення прісної води у рідкому стані. В цих озерах зосереджено близько 20 % прісної води планети. Верхнє – найбільше за площею прісне озеро світу. Його площа 84,2 тис. км2, глибина – до 393 м.

          Озера Вінніпег, Атабаска, оз. Невільниче, Велике Ведмеже, відносять до Великих Канадських озер. Вони належать до льодовикових. Вирізняються кришталево чистою водою й є місцем відпочинку жителів Канади.

В Кордильєрах є озера реліктового походження. Вони невеликі за площею. В районі Великого Басейну та Мексиканського нагір'я — озера безстічні, солоні. Найбільше з них — Велике Солоне озеро, що розміщено на висоті 1282 м над рівнем моря. Його улоговина має реліктове походження, тобто є залишком від давнього океану. Глибина озера невелика – 15 м. А солоність настільки значна (137-300‰), що можна лежати на воді й не потонути. Живих організмів в озері немає. З дна озера ведеться видобуток глауберової солі. На березі озера знаходиться курортне містечко Солт-Лейк-Сіті.

На півострові Флорида, у місцях виходу вапняків на поверхню виникли карстові озера. Найбільше з них – Окічобі.

Великих озер п'ять: Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері і Онтаріо.

Озера Онтаріо і Ері сполучає невелика річка Ніагара, на якій знаходиться один з найвідоміших і найповноводніших в світі водоспадівНіагарський. Його води спадають з висоти 51 м. Назва у перекладі з індіанського означає “земля навпіл ”, тобто перепона території. Сам водоспад знаходиться на кордоні Канади та Сполучених Штатів Америки. Кордон проходить по острову посеред річки. Тому одна частина водоспаду належить Канаді, друга — США. Немало сміливців намагалися подолати це диво природи: у діжці, у гумовій кулі, у канаті над водоспадом. Одні гинули, інші ставали інвалідами.

Вчитель української мови.

Я думаю, що надалі ви не робитимете помилок у правописі великої літери. Якщо ж усе-таки ви не зовсім добре засвоїли це правило, зверніться до Українського правопису.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель географії.

Багато інформації ви сьогодні отримали на уроці. А, зараз перевіримо, чи були ви уважні. Працюватимемо парами. Виберіть кожен в парі, хто з вас мовник, а хто географ.

Вчитель української мови.

Мовники мають відредагувати такі речення:

1. Великою річкою басейну північного льодовитого океану й другою за протяжністю на …

2. Водоспад висота якого дорівнює пятдесят один метрів …

3. Найбільше за площею прісне - озеро світу…

4. Живлення місісіпі мішане з переважанням снігове та дощове.

Вчитель географії.

А географи підкажуть, які географічні назви підходять за змістом і позначають географічні об’єкти на контурних картах. (Учні працюють під музику).

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель української мови.

Хочеться вірити, що ви зрозуміли, українська мова – це засіб оволодіння іншими навчальними дисциплінами. І тому необхідно вміти користуватись усіма багатствами її мовних засобів.

Вчитель географії.

Завдяки українській мові ми дізналися про красу, могутність і велич водних багатств Північної Америки. Наполегливо працюючи, ви здобули нові знання.

VІІ. Домашнє завдання.

З географії. Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення про рослинний і тваринний світ Великих озер. Опрацювати параграф у підручнику.

З української мови. Скласти путівник подорожі по Ніагарському водоспаду.

 

docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
1655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку