"Урок – гра. Північноамериканський калейдоскоп.Тема: Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та освоєння материка. 7 клас

Про матеріал

Тема: Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та освоєння материка.

Мета: навчальна – сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, розміри, форму материка, закріпити практичне вміння учнів складати характеристику фізико - географічного положення материка за допомогою карт атласу, поглибити знання учнів про історію відкриття та дослідження материка;

розвивальна – розвивати в учнів практичні навички роботи з картографічним матеріалом ( атласом, контурною картою), логічне мислення, активно працювати;

виховна – виховувати зацікавленість до вивчення даної теми і курсу географії материків та океанів, фантазію і своє бачення світу.

Обладнання: фізична карта світу, портрети дослідників материка, ілюстративні відеоматеріали материка, атласи, підручники, робочі зошити, аркуші з контурами материка, мультимедійне обладнання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок – гра «Північноамериканський калейдоскоп».

Очікувані результати: учні зможуть складати характеристику географічного положення материка за типовим планом і картами атласу; висловлювати міркування щодо ознак природи Північної Америки; називати дослідників материка.

Перегляд файлу

Про матеріал

Тема: Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та освоєння материка.

Мета: навчальна – сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, розміри, форму материка, закріпити практичне вміння учнів складати характеристику фізико - географічного положення материка за допомогою карт атласу, поглибити  знання учнів про історію відкриття та дослідження материка;

розвивальна – розвивати в учнів практичні навички роботи з картографічним матеріалом ( атласом, контурною картою), логічне мислення, активно працювати;

виховна – виховувати зацікавленість до вивчення даної теми і курсу географії материків та океанів, фантазію і своє бачення світу.

Обладнання: фізична карта світу, портрети дослідників материка, ілюстративні відеоматеріали материка, атласи, підручники, робочі зошити, аркуші з контурами материка, мультимедійне обладнання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок – гра «Північноамериканський калейдоскоп».

Очікувані результати: учні зможуть складати характеристику географічного положення материка за типовим планом і картами атласу; висловлювати міркування щодо ознак природи Північної Америки; називати дослідників материка.

Відгуки

Урок……………………….7 клас…………………………Дата __________

Урок – гра

Північноамериканський калейдоскоп

 

Тема: Географічне положення Північної Америки. Історія відкриття та освоєння материка.

Мета: навчальна – сформувати в учнів загальне уявлення про географічне положення, розміри, форму материка, закріпити практичне вміння учнів складати характеристику фізико - географічного положення материка за допомогою карт атласу, поглибити  знання учнів про історію відкриття та дослідження материка;

розвивальна – розвивати в учнів практичні навички роботи з картографічним матеріалом ( атласом, контурною картою), логічне мислення, активно працювати;

виховна – виховувати зацікавленість до вивчення даної теми і курсу географії материків та океанів, фантазію і своє бачення світу.

Обладнання: фізична карта світу, портрети дослідників материка, ілюстративні відеоматеріали материка, атласи, підручники, робочі зошити, аркуші з контурами материка, мультимедійне обладнання.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма проведення: урок – гра «Північноамериканський калейдоскоп».

Методи та прийоми: репродуктивний (вступне слово вчителя, мікрофон, вірю – не вірю, домашнє завдання); частково-пошуковий (заключне слово вчителя, мозковий штурм, конверт із сюрпризом, запам’ятай); творчий (презентація, міні-проект, літературні читання, здивуй усіх); інтерактивний (гра калейдоскоп).

Технології: проектна технологія , ігрова технологія, технологія критичного мислення.

 

 Розкажи – і я забуду.

Покажи – і я згадаю.

А пограй – запамятаю.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

Добрий день! Мені дуже приємно Вас тут бачити. Посміхніться один одному і подумки побажайте собі успіхів на уроці.

Важко переоцінити роль гри в житті людини, починаючи з дитинства і до зрілих років. Ще видатний мислитель Платон казав: «Гра – це дарунок богів». Грати люблять усі: і малі, і дорослі. Тому я Вам сьогодні пропоную взяти участь у незвичайному уроці-грі «Північноамериканський калейдоскоп». Калейдоскоп це цікава дитяча іграшка. Дивлячись у віконце калейдоскопа, бачиш зміну яскравих кольорових візерунків. Так і на нашому уроці весь час будуть змінюватися картини вашої діяльності, корисно поєднуватися з цікавою інформацією. Творчою роботою.

За відповіді, виступи та доповнення, тобто за свою роботу на уроці кожен із Вас буде отримувати гроші (американський долар). За кількістю яких наприкінці уроку ви отримуєте свою оцінку. Бажаю вам успіху.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Вправа  «Це я вже знаю».

1.Які материки вже вивчені на попередніх уроках географії? Покажіть їх на карті.

2. Які епітети з префіксом «най» можна застосувати до кожного з них?

3. Пригадаєте, за яким планом характеризуємо материк.

4. Продовжте речення: Фізико-географічне положення це…

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Прийом «Літературні читання».

Учень (під музику).

«У географічних назвах нерідко можна зустріти слово «великий»: Великі озера, Великі рівнини, Великий каньйон, Велике солоне озеро. І дійсно, назви ці не випадкові – на просторах цього третього за розмірами материка розташовано безліч унікальних природних обєктів, що не мають собі подібних у світі. Тут розташований знаменитий Ніагарський водоспад, найбільша в світі карстова печера – Мамонтова, найбільша акваторія прісної води на Землі – система Великих озер, а у відкритому першим у світі Єллоустонському національному парку – найбільша на Землі кількість діючих гейзерів. А на території цього континенту розташовані найбільші країни світу – Сполучені Штати Америки і Канади, що вирізняються високим рівнем економічного рівня і життя людей». Писав О.Чириков.

Вчитель.

Як ви зрозуміли, в уривку подано опис Північної Америки. Північна Америка – другий материк Західної півкулі, який разом із Південною Америкою утворює єдину частину світу. Є тут і великі рівнини, і укриті вічними снігами величні гори, бідні на органіку арктичні пустелі та вічнозелені вологі ліси, високо травневі степи – прерії і жаркі, майже безжиттєві пустелі.

Як завжди за планом вивчення материка, починається з визначення його географічного положення.

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель.

Перший візерунок нашого калейдоскопу зявляється.

1.Розміри материка.

а). Площа материка.

Площа Північної Америки складає 24,2 млн. км². За формою нагадує трикутник, витягнута з півночі на південь.

Питання для учнів. Яке місце за площею серед інших материків займає?

б). Крайні точки,їх координати.

Прийом «Мозковий штурм»

Завдання для учнів. Знайдіть за допомогою географічних координат крайні точки Північної Америки, координати та крайні точки записати в зошит.

72ºпн.ш.,95ºзх.д. – пн. м. Мерчисон

7ºпн.ш.,81ºзх.д. – пд. м .Мар’ято

66ºпн.ш.,168ºзх.д. – зх. м. Принца Уельського

52ºпн.ш.,56ºзх.д. – сх. м. Сент – Чарльз

в). Протяжність материка у кілометрах з півночі на південь та із заходу на схід.

Вчитель.

Обриси Північної Америки, як і Південної, схожі на трикутник, який широкою частиною (6000 км) спрямований на північ. А вузька частина (100 км) висунута далеко на південь.

Отже, протяжність материка:

з півночі на південь  – 5661 км

з заходу на схід – 4270 км

Який же другий візерунок нашого калейдоскопу.

Прийом «Підказка».

2. Положення відносно екватора, нульового меридіана, тропіків .

Вчитель.

Я, читаю речення, а ви користуючись атласом допомагаєте мені його закінчити.

1.Екватор Північну Америку не ……………………………………, значить материк повністю розташований в………………………………………………..

2.Відносно нульового меридіана материк повністю знаходиться у…………

3.Північна Америка далеко заходить за Північне полярне коло, а на півдні її перетинає …………………………………………………………………………

4.Висновок: Північна Америка розташована в двох півкулях в …………….

Який же третій візерунок зявився в калейдоскопі.

3. Океани і моря, що омивають материк.

Прийом «Конверт із сюрпризом».

Вчитель.

У моєму конверті сюрприз це незвичайні картки з завданнями. Переставивши букви ви зможете відгадати географічну назву. Також Вам необхідно знайти ці географічні обєкти в атласі і показати їх на карті.

1. Картка – Береги Північної Америки омиваються водами трьох океанів?

– йитиводоьл йинчінвіп

- йинчитналта

- йихит

2. Картка – Два моря, які омивають північно-західні береги материка?

– евогниреб

- екьстокуч

3. Картка – Два моря, які омивають північні береги материка?

– атрофоб

- аніффаб

4. Картка – Море, яке омиває східні береги Північної Америки?

– евосагра

5. Картка – Море, омиває південно-східні береги материка?

– екьсбирак

А, ось і четвертий візерунок зявився в нашому калейдоскопі.

4. Положення відносно інших материків.

Вчитель.

Найближчі материки-сусіди – це Євразія та Південна Америка. Від Євразії Північна Америка відокремлена вузькою Беринговою протокою, з Південною

Америкою зєднана вузьким Панамським перешийком.

Пропоную прослухати цікавий матеріал, який був підготовлений учнем заздалегідь.

Прийом «Здивуй усіх»

Учень.

Панама сов сем не похожа на шляпу.

Спросите об этом маму и папу.

-Конечно! – ответят мама и папа, -

На шляпу не очень похожа Панама.

Ее пополам перерезал канал

И бедную шляпу сов сем доконал !

Особливо важливе значення для морського судноплавства має Панамський канал. У найвужчому місці перешийка на початку ХХ ст.. було прорито Панамський канал завдовжки понад 80 км. Вододіл його лежить на висоті 25,9 м. На цю висоту судна піднімають шлюзи, яких по три з обох боків каналу. Найменша ширина каналу до 150 м, глибина 21,5 м. Судна проходять канал в середньому за 7-8 годин, середня пропускна спроможність – 36 суден за добу.

Пятий візерунок калейдоскопу – це.

5. Особливості берегової лінії.

Вчитель.

Берегова лінія материка дуже розчленована, у море виступають великі півострові: Лабрадор, Флорида, Юкатан, Каліфорнія, Аляска.

Далеко в суходіл вдаються затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска.

Біля берегів – безліч великих і малих островів, зокрема: Гренландія, Ньюфаундленд, Малі Антильські, Великі Антильські.

На півночі материка лежить Канадський Арктичний архіпелаг, що ніби в мерз у кригу Арктики.

Прийом. Міні - проекти «Материк очима дітей».

Вчитель.

Узбережжя Північної Америки має складну конфігурацію.

Вам було запропоновано, використовуючи контури материка, створити міні-проекти  «На, що схожий материк».

Під час роботи над міні-проектом ви повинні були продемонструвати свою творчість, художні здібності, своє бачення світу.

І так, Вам надається слово: ви демонструєте нам свій міні-проект і даєте назву.

Наприклад :

F:\111\Безимени-10.jpgF:\111\Безимени-12.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Який же буде шостий візерунок нашого калейдоскопу це –.

6. Дослідження материка.

Вчитель.

Про історію відкриття та освоєння Америки, ви знаєте із 6 класу, тому пригадаємо відомі нам факти.

Прийом «Презентація».

А, допоможе нам,___________, який підготував презентацію, яка називається «Історія відкриття та освоєння Північної Америки».

Вчитель.

Ось і зявився перед нами весь візерунок нашого калейдоскопа – це материк Північна Америка.

У. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель.

А, зараз перевіримо, про що ви довідалися, що запамятали сьогодні на уроці. Пропоную Вам скласти сенкан – це вірш, який синтезує інформацію і факти у стисле висловлювання.

УІ. Підсумок уроку.

      Вчитель.

       Яким же буде висновок всього сказаного. Прошу відкрити свої підручники стор.178 та прочитати «Запамятай».

Заключне слово вчитель.

       Відкрили свої щоденники та записали домашнє завдання, також полічіть кількість отриманих грошей протягом уроку.

       Поки, я виставляю Вам оцінки пропоную зробити « Відео мандрівку» до Північної Америки.

УІІ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати параграф у підручнику.

doc
До підручника
Географія 7 клас (Гілецький Й.Р., Чобан Р.Д., Сеньків М.І.)
Додано
4 березня 2018
Переглядів
2419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку