Дати дітям уявлення про будову тексту, його складові частини, визначення поняття «абзац», розвивати навики читання вголос, мову учнів, їх спостережливість, уміння аналізувати, робити висновкиі;розвивати навики орієнтування в небезпечних ситуаціях та ухвалення раціональних рішень; виховувати повагу до батьків, любов до природи.
Конспект інтегрованого уроку 2 клас
(українська мова-літературне читання-основи здоров'я)
Тема: Будова тексту. Урок позакласноо читання .Тетяна Щербеченко (Стус) «Таємна розмова». Безпечні і небезпечні ситуації.
Мета: дати дітям уявлення про будову тексту, його складові частини, визначення поняття «абзац», розвивати навики читання вголос, мову учнів, їх спостережливість, уміння аналізувати, робити висновкиі;розвивати навики орієнтування в небезпечних ситуаціях та ухвалення раціональних рішень; виховувати повагу до батьків, любов до природи.
Обладнання: таблиця «Складові тексту», малюнки із зображенням лісу, лісових мешканців; плакат «Телефони рятувальних служб», підручник «Читаємо із задоволенням щодня».
Хід роботи
Ну-мо діти підведіться, Зараз сядуть всі дівчата,
Добрий день! А за ними і хлоп'ята
Всі гарненько посміхніться, Продзвенів уже дзвінок
Добрий день! Починається урок.
2.Актуалізація опорних знань учнів
Стоїть в країні Мовляндії Все дізнаєтесь ви вній:
Будиночок цікавий І про дощик весняний,
Текстом усі його зовуть І про сум димовий,
Із ним зустрічі усі ждуть І про теплий літній день.
Знайте- й він гостей чекає, А ще вище, як підете,
Три поверхи для них він має До кінцівки попадете.
Перший поверх- це зачин Хоч і мешкає під дахом,
Тут він з багатьох причин Та без неї знаю я-
Як із зачину не розпочати? Не цікава і беззмістовна
Головна частина- буде середина. Буде розповідь моя.
О. Калинова
Під час читання вірша показати частини тексту на плакаті «Складові тексту»: зачин(початок),основна частина,кінцівка.
3.Повідомлення теми і завдання уроку
Сьогодні ми продовжимо вивчати текст, будемо визначати зачин, основну частину, кінцівку. Прочитаємо твір Тетяни Щербеченко «Таємна розмова або Не слід балакати з незнайомцями», пригадаймо як поводитись в небезпечних ситуаціях і приймати правильні рішення.
4. Вивчення та усвідомлення нового матеріалу.
1. Дослідження структури тексту
-Давайте прочитаємо текст вправи 213 (ст. 82 підручника) і спробуємо відшукати в ньому його складові частини. Учень зачитує текст вправи.
-Знайдіть у тексті речення,яке починає текст. Це і буде «Зачин» (початок) . Із нього ми дізналися, про що йтиметься (про білочку)
-Пісня зачину йде основна частина тексту, де розкривається головна дуика тексту.
-Знайдіть і зачитайте основну частину тексту про білочку.
-Отже, яка лапка була в білочки?
-Де діти поселили звірка?
- У тексті також потрібно частина, яка підведе підсумок зробить висновок, закінчить. Ця частина, називається кінцівка.
-Знайдіть і зачитайте кінцівку. Запишіть у зошит зачин.
-Отже, що сталося із лапкою білочки? Куди діти її віднесли?
2. Знайомство з поняттям «абзац»
-Кожна частина розпочинається з нового рядка. Це в укр мові називається «абзац». Проте не завжди кількість абзаців у тексті- три. Коли текст більший і його частини поширені, то абзаців значно більше. На письмі абзац позначається більшими відступами від початку рядка.
5.Фізкультхвилинка-руханка.
6.Робота з книжкою «Читаємо із задоволенням щодня».
- А зараз прочитаємо твір Тетяни Щербеченко «Стус», «Таємна розмова» (зачитування оповідання учнями).
-Де у тексті зачин?Зачитати.
-Зачитати кінцівку.
-Знайдіть в тексті поради,як слід поводитись, коли залишаєшся без нагляду дорослих. Підкресліть їх.
-Отже, яка небезпечна ситуація описана в тексті?(розмова з незнайомцями, можливе викрадення дитини).
-До кого слід звертатися у такій ситуації? (продавець,поліцейські,кондуктор, мами з дітьми на вулиці).
-За яким номером можна зателефонувати?(робота з плакатом) (102,112,телефон батьків).
-Запам'ятайте діти, головне в такій ситуації,не панікувати, не плакати, а навпаки- голосно кричати, якщо чужинець дуже нав'язливий. Але найкраще не підходити до незнайомця, щоб він вам не пропонував і якби не заманював. Обережність- мати безпеки.
7. Узагальнення нового матеріалу.
-Завдання,яке ви зараз виконуватимете пов'язане з лісом і його мешканцями.
-Кому ліс є рідною домівкою?(звірям, птахам, комахам, рослинам).
-Виконаємо вправу 214(ст. 82 підручник).
-Прочитайте текст. Знайдіть в ньому зачин, сновну частину, кінцівку(зачитування учнями).
-Знайдіть у тексті речення,яке може бути його заголовком (Ліс-усім друг).
-Скільки абзаців у тексті? (3)
-Спишіть основну частину тексту (робота в зошиті).
8.Гімнастика для пальців рук.
9.Підсумок уроку .
-Що ви сьогодні дізналися про текст?
-Як пишуть кожну частину тексту?
-Як поводитись у ситуації з незнайомцями?
10. Домашнє завдання.
1. Виконати вправу 215(ст.83 підручник).
2. Зробити малюнок(плакат) «Хто допомагає уникати небезпек».
Список літератури:
1.Бех І.Д.Основи здоровя.//Алатон.- К.,2012.
2.Гайова Л. Читаємо із задоволенням щодня.//Оріон.-К.,2017.
3.Хрестоматія сучасної української дитячої літератури.//Серія «Шкільна бібліотека».-Л.,2016.