Конспект інтегрованого уроку

Про матеріал

Дати дітям уявлення про будову тексту, його складові частини, визначення поняття «абзац», розвивати навики читання вголос, мову учнів, їх спостережливість, уміння аналізувати, робити висновкиі;розвивати навики орієнтування в небезпечних ситуаціях та ухвалення раціональних рішень; виховувати повагу до батьків, любов до природи.

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку 2 клас

(українська мова-літературне читання-основи  здоров'я)

Тема: Будова тексту. Урок позакласноо читання .Тетяна Щербеченко (Стус) «Таємна розмова». Безпечні і небезпечні ситуації.

Мета: дати дітям уявлення про будову тексту, його складові частини, визначення поняття «абзац», розвивати навики читання вголос, мову учнів, їх спостережливість, уміння аналізувати, робити висновкиі;розвивати навики орієнтування в небезпечних ситуаціях та ухвалення раціональних рішень; виховувати повагу до батьків, любов до природи.

Обладнання: таблиця «Складові тексту», малюнки із зображенням лісу, лісових мешканців; плакат «Телефони рятувальних служб», підручник «Читаємо із задоволенням щодня».

 

                                                                 Хід роботи

  1. Організація класу                                   

Ну-мо діти підведіться,                                        Зараз сядуть всі дівчата,

Добрий день!                                                          А за ними і хлоп'ята

Всі гарненько посміхніться,                                 Продзвенів уже дзвінок

Добрий день!                                                           Починається урок.

 

2.Актуалізація опорних знань учнів

Стоїть в країні Мовляндії                                    Все дізнаєтесь ви вній:

Будиночок цікавий                                               І про дощик весняний,

Текстом усі його зовуть                                       І про сум димовий,

Із ним зустрічі усі ждуть                                      І про теплий літній день. 

Знайте- й він гостей чекає,                                   А ще вище, як підете,

Три поверхи для них він має                              До кінцівки попадете.

Перший поверх- це зачин                                   Хоч і мешкає під дахом,

Тут він з багатьох причин                                    Та без неї знаю я-

Як із  зачину не розпочати?                                 Не цікава і беззмістовна

Головна частина- буде середина.                     Буде розповідь моя.

                                                                                                          О. Калинова

Під час читання вірша показати частини тексту на плакаті «Складові тексту»: зачин(початок),основна частина,кінцівка.

3.Повідомлення теми і завдання уроку

Сьогодні ми продовжимо вивчати текст, будемо визначати зачин, основну частину, кінцівку. Прочитаємо твір Тетяни Щербеченко «Таємна розмова або Не слід балакати з незнайомцями», пригадаймо як поводитись в небезпечних ситуаціях і приймати правильні рішення.

4. Вивчення та усвідомлення нового матеріалу.

1. Дослідження структури тексту

-Давайте прочитаємо текст вправи 213 (ст. 82 підручника) і  спробуємо  відшукати в ньому його складові частини. Учень зачитує текст вправи.

-Знайдіть у тексті речення,яке починає текст. Це і буде «Зачин» (початок) . Із нього ми дізналися, про що йтиметься (про білочку)

-Пісня зачину йде основна частина тексту, де розкривається головна дуика тексту.

-Знайдіть і зачитайте основну частину тексту про білочку.

-Отже, яка лапка була в білочки?

-Де діти поселили звірка?

- У тексті також потрібно частина, яка підведе підсумок зробить висновок, закінчить. Ця частина, називається кінцівка.

-Знайдіть і зачитайте кінцівку. Запишіть у зошит зачин.

-Отже, що сталося із лапкою білочки? Куди діти її віднесли?

2. Знайомство з поняттям «абзац»

-Кожна частина розпочинається з нового рядка. Це в укр мові називається «абзац». Проте не завжди кількість абзаців у тексті- три. Коли текст більший і його частини поширені, то абзаців значно більше. На письмі абзац позначається більшими відступами від початку рядка.

5.Фізкультхвилинка-руханка.

6.Робота з книжкою «Читаємо із задоволенням  щодня».

- А зараз прочитаємо твір Тетяни Щербеченко «Стус», «Таємна розмова» (зачитування оповідання учнями).

-Де у тексті зачин?Зачитати.

-Зачитати кінцівку.

-Знайдіть в тексті поради,як слід поводитись, коли залишаєшся без нагляду дорослих. Підкресліть їх.

-Отже, яка небезпечна ситуація описана в тексті?(розмова з незнайомцями, можливе викрадення дитини).

-До кого слід звертатися у такій ситуації? (продавець,поліцейські,кондуктор, мами з дітьми на вулиці).

-За яким номером можна зателефонувати?(робота з плакатом) (102,112,телефон батьків).

-Запам'ятайте діти, головне в такій ситуації,не панікувати, не плакати, а навпаки- голосно кричати, якщо чужинець дуже нав'язливий. Але найкраще не підходити до незнайомця, щоб він вам не пропонував і якби не заманював. Обережність- мати безпеки.

7. Узагальнення нового матеріалу.

-Завдання,яке ви зараз виконуватимете пов'язане з лісом і його мешканцями.

-Кому ліс є рідною домівкою?(звірям, птахам, комахам, рослинам).

-Виконаємо вправу 214(ст. 82 підручник).

-Прочитайте текст. Знайдіть в ньому зачин, сновну частину, кінцівку(зачитування учнями).

-Знайдіть у тексті речення,яке може бути його заголовком (Ліс-усім друг).

-Скільки абзаців у тексті? (3)

-Спишіть основну частину тексту (робота в зошиті).

8.Гімнастика для пальців рук.

9.Підсумок уроку .

-Що ви сьогодні дізналися про текст?

-Як пишуть кожну частину тексту?

-Як поводитись у ситуації з незнайомцями?

10. Домашнє завдання.

1. Виконати вправу 215(ст.83 підручник).

2. Зробити малюнок(плакат) «Хто допомагає уникати небезпек».                    

 

Список літератури:

1.Бех І.Д.Основи здоровя.//Алатон.- К.,2012.

2.Гайова Л. Читаємо із задоволенням щодня.//Оріон.-К.,2017.

3.Хрестоматія сучасної української дитячої літератури.//Серія «Шкільна бібліотека».-Л.,2016.

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку