Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики для 11 класу Тема. «Статистичний аналіз даних засобами MsExcel. Графічне подання інформації про вибірку».

Про матеріал

Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики

для 11 класу

Тема. «Статистичний аналіз даних засобами MsExcel. Графічне подання інформації про вибірку».

Мета:

навчальна:

ввести поняття «статистичний аналіз даних», «полігон», «діаграма», «гістограма»;

навчитися будувати полігони, діаграми та гістограми;

формувати навички розв'язування математичних завдань засобами табличного процесора.

Розвивальна:

розвивати аналітичне мислення, пам'ять та увагу;

показати практичне застосування табличного процесора для розв'язування математичних завдань;

розвивати культуру мовлення.

Виховна:

виховувати наполегливість у досягненні мети;

формувати інтерес до вивчення математики та інформаційних технологій;

формувати навички зібраності, уважності, охайності в роботі;

сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи.

Тип уроку: інтегрований.

Методи і прийоми: пояснення вчителем матеріалу, бесіда, робота з комп'ютером.

Очікувані результати:

після цього уроку учні повинні знати:

основні поняття даної теми;

способи та прийоми виконання завдань за допомогою Еxcel.

Обладнання: дошка, комп'ютери, програмне забезпечення MsExcel.

Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики

для 11 класу

Тема. «Статистичний аналіз даних засобами MsExcel. Графічне подання інформації про вибірку».

Мета:

 навчальна:

  •       ввести поняття «статистичний аналіз даних», «полігон», «діаграма», «гістограма»;
  •       навчитися будувати  полігони, діаграми та гістограми;
  •       формувати навички розвязування математичних завдань засобами табличного процесора.

Розвивальна:

  •       розвивати аналітичне мислення, пам’ять та увагу;
  •       показати практичне застосування табличного процесора для розвязування математичних завдань;
  •       розвивати культуру мовлення.

Виховна:

  •       виховувати наполегливість у досягненні мети;
  •       формувати інтерес до вивчення математики та інформаційних технологій;
  •       формувати навички зібраності, уважності, охайності в роботі;
  •       сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи.

Тип уроку: інтегрований.

Методи і прийоми: пояснення вчителем матеріалу, бесіда, робота з комп’ютером.

Очікувані результати:

після цього уроку учні повинні знати:

  •         основні поняття даної теми;
  •         способи та прийоми виконання завдань за допомогою Еxcel.

Обладнання: дошка, комп'ютери, програмне забезпечення MsExcel,

Наочне оформлення: презентація «Статистичний аналіз даних», роздатковий матеріал (папки з різнорівневими завданнями), інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний етап.
Учитель. 2400 років тому китайський педагог Конфуцій сказав :

 «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я бачу, чую й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок...» Бажаю вам сьогодні на уроці переконатися в правдивості слів Конфуція.

Повторити правила техніки безпеки в кабінеті інформатики.

Отримання листів оцінювання

II. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань

Правильність виконання вправ домашнього завдання учні перевіряють за зразком.

1.п.23.2. № 7 : Мо=...(135,140);  Ме=...(135);  Х=...129 .

На уроках інформатики ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), вчилися працювати з даними ЕТ, розвязували завдання, використовуючи формули, будували діаграми. Тому  пригадаємо цей матеріал за допомогою кросворду.

Фронтальне опитування

Учні розгадують кросворд «Excel»

По горизонталі:

  1.     Номери стовпця і рядка, на перетині яких знаходиться клітинка (адреса).
  2.     Графічне зображення, в якому числові дані подаються у вигляді геометричних фігур (діаграма).
  3.     Вираз, який задає порядок обчислення в ЕТ (формула).
  4.     Їх в ЕТ 17179869184 (клітинка).

По вертикалі:

  1.     Дві і більше клітинок ЕТ (діапазон).
  2.     Один із об’єктів ЕТ (рядок).                    
  3.     Об’єкти функції, які записуються в круглих дужках за назвою функції (аргумент).
  4.     Запис у формулі #ЧИСЛО! (помилка).

 

  За правильно виконане домашнє завдання кожен учень одержує 1 бал, за правильно розв’язаний кросворд 2 бали. Отримані бали учні заносять до листа оцінювання.

ІІІ. Мотивація вивчення теми.

У вас на столах лежать невеликі листочки, візьміть їх, задумайте і запишіть одну з цифр від 0 до 9 та здайте. Це ваші лотерейні квитки. Отже, у мене на столі 11 листочків, які містять всю необхідну інформацію. Як в ній розібратися? (Вислуховуємо відповіді учнів. Потрібно обробити цю інформацію: упорядкувати і згрупувати).

- А яка наука займається обробкою інформації? (Статистика)

Роль статистики в нашому житті настільки значна, що люди, часто не замислюючись і не усвідомлюючи, постійно використовують елементи статистичної методології не тільки в трудових процесах, але і в повсякденному побуті. Працюючи і відпочиваючи, роблячи покупки, знайомлячись з іншими людьми, приймаючи якісь рішення, людина користується певною системою наявних у нього відомостей, що склалися, смаків і звичок, фактів, систематизує, зіставляє ці факти, аналізує їх, робить висновки і приймає певні рішення, робить конкретні дії.

Можна без перебільшення сказати, що статистичними методами сьогодні пронизане вся наша життя. Найперші статистичні дослідження можна виявити і в древніх єгипетських папірусах, і на вавилонських глиняних табличках.

Значення статистики в житті сучасного суспільства можна ємко висловити однією фразою з роману Ільфа і Петрова «12 стільців»: Статистика знає все!

Уявімо себе на місці статистів. Чи потрібно ще щось знати? Звичайно, наприклад, як відобразити результати, і основні статистичні характеристики.

Графічне подання інформації легко сприймати, а тому її зручно обробляти й аналізувати. Все частіше людина в різних сферах своєї діяльності для наочного зображення числових значень величин використовує діаграми. Це слово грецького походження, воно означає "малюнок".

IV. Формування вмінь та навичок. Застосування учнями комп`ютерної програми Microsoft Excel.

 Кожен із вас усе частіше замислюється про участь у ЗНО і вступ до омріяного навчального закладу. В сертифікаційних роботах з математики є завдання з використанням діаграм. Отже, ви повинні вміти будувати, "читати", аналізувати діаграми.

А зараз до вашої уваги презентація "Види діаграм. Їх застосування в різних сферах діяльності людини". Створена ученицями.

Уявімо себе на місці статистів. Я пропоную двом охочим обробити і представити наочно інформацію, отриману на початку уроку. (Лотерейні квитки). 2 людини розкладають цифри і заповнюють таблицю.


Задача 1. Учні 10 і 11 кл. з алгебри і початків аналізу мають за I семестр такі оцінки : 3, 4, 4, 7, 5, 5, 10, 11, 12, 8, 3, 4, 5, 10, 10, 8, 7, 11, 10, 3, 4. Побудувати діаграму ( учні будують самі).

Задача 2. Обчислити зарплату працівникам. Побудувати діаграму.

Прізвище

код продукції

кількість зібраного

зарплата в грн

Мельникова

1

210

 

Балабанова

4

200

 

Владимиров

2

230

 

Росоха

5

150

 

Догарь

3

200

 

Вовна

3

200

 

Всього по зарплаті

 

 

1

огірки

0,2

2

помідори

0,25

3

морква

0,25

4

кабачки

0,2

5

капуста

0,22

 

 

 

Учні в парах самостійно розв`язують запропоновані задачі №3, №4. Після чого відбувається перевірка з урахуванням зручних способів розв`язування. Наголосити учням, що це економія часу на ЗНО.

Задача 3. ЗНО 2017р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача 4. ЗНО 2014.

 

 

 

 

 

 

 

 

Задача 5. ЗНО 2016 рік.

 

http://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/94/9451/1_matematika_2016_25.png

 

V. Підсумки уроку.

Пропоную учням в даному твердженні вставити пропущене слово

" Статистика - ...інформації ".
(дизайн)

Заповніть лист оцінювання.

Підсумуйте свої бали, одержані за весь урок і виставте собі оцінку.

Прізвище, ім`я учня

Домашнє завдання

Презентація

«Лотарея»

Побудова діаграм

ЗНО

ВСЬОГО

Нова т.

Кросворд

2017

2014

2016

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. Домашнє завдання.

п.23.2 (Нелін Є. П. Алгебра, 11 кл)
стр.346 № 5 -6; побудови гістрограм і полігона виконувати на комп`ютері.

 

1

 

docx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
1393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку