Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики
для 11 класу
Тема. «Статистичний аналіз даних засобами MsExcel. Графічне подання інформації про вибірку».
Мета:
навчальна:
ввести поняття «статистичний аналіз даних», «полігон», «діаграма», «гістограма»;
навчитися будувати полігони, діаграми та гістограми;
формувати навички розв'язування математичних завдань засобами табличного процесора.
Розвивальна:
розвивати аналітичне мислення, пам'ять та увагу;
показати практичне застосування табличного процесора для розв'язування математичних завдань;
розвивати культуру мовлення.
Виховна:
виховувати наполегливість у досягненні мети;
формувати інтерес до вивчення математики та інформаційних технологій;
формувати навички зібраності, уважності, охайності в роботі;
сприяти вихованню самостійності учнів під час роботи.
Тип уроку: інтегрований.
Методи і прийоми: пояснення вчителем матеріалу, бесіда, робота з комп'ютером.
Очікувані результати:
після цього уроку учні повинні знати:
основні поняття даної теми;
способи та прийоми виконання завдань за допомогою Еxcel.
Обладнання: дошка, комп'ютери, програмне забезпечення MsExcel.
Конспект інтегрованого уроку алгебри та інформатики
для 11 класу
Тема. «Статистичний аналіз даних засобами MsExcel. Графічне подання інформації про вибірку».
Мета:
навчальна:
Розвивальна:
Виховна:
Тип уроку: інтегрований.
Методи і прийоми: пояснення вчителем матеріалу, бесіда, робота з комп’ютером.
Очікувані результати:
після цього уроку учні повинні знати:
Обладнання: дошка, комп'ютери, програмне забезпечення MsExcel,
Наочне оформлення: презентація «Статистичний аналіз даних», роздатковий матеріал (папки з різнорівневими завданнями), інструкції з ТБ в комп'ютерному кабінеті.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.
Учитель. 2400 років тому китайський педагог Конфуцій сказав :
«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я бачу, чую й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок...» Бажаю вам сьогодні на уроці переконатися в правдивості слів Конфуція.
Повторити правила техніки безпеки в кабінеті інформатики.
Отримання листів оцінювання
II. Перевірка домашнього завдання та актуалізація опорних знань
Правильність виконання вправ домашнього завдання учні перевіряють за зразком.
1.п.23.2. № 7 : Мо=...(135,140); Ме=...(135); Х=...129 .
На уроках інформатики ми вивчали теоретичний матеріал про табличний процесор (ТП), електронні таблиці (ЕТ), вчилися працювати з даними ЕТ, розв’язували завдання, використовуючи формули, будували діаграми. Тому пригадаємо цей матеріал за допомогою кросворду.
Фронтальне опитування
Учні розгадують кросворд «Excel»
По горизонталі:
По вертикалі:
За правильно виконане домашнє завдання кожен учень одержує 1 бал, за правильно розв’язаний кросворд 2 бали. Отримані бали учні заносять до листа оцінювання.
ІІІ. Мотивація вивчення теми.
У вас на столах лежать невеликі листочки, візьміть їх, задумайте і запишіть одну з цифр від 0 до 9 та здайте. Це ваші лотерейні квитки. Отже, у мене на столі 11 листочків, які містять всю необхідну інформацію. Як в ній розібратися? (Вислуховуємо відповіді учнів. Потрібно обробити цю інформацію: упорядкувати і згрупувати).
- А яка наука займається обробкою інформації? (Статистика)
Роль статистики в нашому житті настільки значна, що люди, часто не замислюючись і не усвідомлюючи, постійно використовують елементи статистичної методології не тільки в трудових процесах, але і в повсякденному побуті. Працюючи і відпочиваючи, роблячи покупки, знайомлячись з іншими людьми, приймаючи якісь рішення, людина користується певною системою наявних у нього відомостей, що склалися, смаків і звичок, фактів, систематизує, зіставляє ці факти, аналізує їх, робить висновки і приймає певні рішення, робить конкретні дії.
Можна без перебільшення сказати, що статистичними методами сьогодні пронизане вся наша життя. Найперші статистичні дослідження можна виявити і в древніх єгипетських папірусах, і на вавилонських глиняних табличках.
Значення статистики в житті сучасного суспільства можна ємко висловити однією фразою з роману Ільфа і Петрова «12 стільців»: Статистика знає все!
Уявімо себе на місці статистів. Чи потрібно ще щось знати? Звичайно, наприклад, як відобразити результати, і основні статистичні характеристики.
Графічне подання інформації легко сприймати, а тому її зручно обробляти й аналізувати. Все частіше людина в різних сферах своєї діяльності для наочного зображення числових значень величин використовує діаграми. Це слово грецького походження, воно означає "малюнок".
IV. Формування вмінь та навичок. Застосування учнями комп`ютерної програми Microsoft Excel.
Кожен із вас усе частіше замислюється про участь у ЗНО і вступ до омріяного навчального закладу. В сертифікаційних роботах з математики є завдання з використанням діаграм. Отже, ви повинні вміти будувати, "читати", аналізувати діаграми.
А зараз до вашої уваги презентація "Види діаграм. Їх застосування в різних сферах діяльності людини". Створена ученицями.
Уявімо себе на місці статистів. Я пропоную двом охочим обробити і представити наочно інформацію, отриману на початку уроку. (Лотерейні квитки). 2 людини розкладають цифри і заповнюють таблицю.
Задача 1. Учні 10 і 11 кл. з алгебри і початків аналізу мають за I семестр такі оцінки : 3, 4, 4, 7, 5, 5, 10, 11, 12, 8, 3, 4, 5, 10, 10, 8, 7, 11, 10, 3, 4. Побудувати діаграму ( учні будують самі).
Задача 2. Обчислити зарплату працівникам. Побудувати діаграму.
Прізвище |
код продукції |
кількість зібраного |
зарплата в грн |
Мельникова |
1 |
210 |
|
Балабанова |
4 |
200 |
|
Владимиров |
2 |
230 |
|
Росоха |
5 |
150 |
|
Догарь |
3 |
200 |
|
Вовна |
3 |
200 |
|
Всього по зарплаті |
|
|
1 |
огірки |
0,2 |
2 |
помідори |
0,25 |
3 |
морква |
0,25 |
4 |
кабачки |
0,2 |
5 |
капуста |
0,22 |
Учні в парах самостійно розв`язують запропоновані задачі №3, №4. Після чого відбувається перевірка з урахуванням зручних способів розв`язування. Наголосити учням, що це економія часу на ЗНО.
Задача 3. ЗНО 2017р.
Задача 4. ЗНО 2014.
Задача 5. ЗНО 2016 рік.
V. Підсумки уроку.
Пропоную учням в даному твердженні вставити пропущене слово
" Статистика - ...інформації ".
(дизайн)
Заповніть лист оцінювання.
Підсумуйте свої бали, одержані за весь урок і виставте собі оцінку.
Прізвище, ім`я учня |
Домашнє завдання |
Презентація |
«Лотарея» |
Побудова діаграм |
ЗНО |
ВСЬОГО |
||||
Нова т. |
Кросворд |
2017 |
2014 |
2016 |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Домашнє завдання.
п.23.2 (Нелін Є. П. Алгебра, 11 кл)
стр.346 № 5 -6; побудови гістрограм і полігона виконувати на комп`ютері.
1