Пропоную цікаву розробку уроку алгебри в 11 класі з теми "Графічне подання інформації про вибірку". Розробка буде корисною вчителям, які використовують ПК на уроках математики.
Урок в 11 класі
Тема : Графічне подання інформації про вибірку
Мета: Формувати вміння й навички встановлювати числові характеристики рядів даних використовуючи графічне подання інформації про вибірку; будувати діаграми, використовуючи програми MicrosoftExcel; розвивати самостійність, пам`ять, увагу, абстрактне та логічне мислення, формувати вміння аналізувати інформацію, виконувати роботу за визначений час; виховувати наполегливість, уміння працювати в парі; інтерес до математики шляхом, використання діаграм в різних сферах діяльності людини.
Тип уроку : формування вмінь, навичок
Обладнання : комп`ютери, мультимедійний проектор, програми MicrosoftExcel, листи оцінювання.
Так подивіться ж - і самі все побачите !
А.К.Дойль
Хід уроку
I. Організаційний етап.
Учитель. 2400 років тому китайський педагог Конфуцій сказав :
«Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам'ятаю. Те, що я бачу, чую й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок...» Бажаю вам сьогодні на уроці переконатися в правдивості слів Конфуція.
Повторити правила техніки безпеки в кабінеті інформатики.
Отримання листів оцінювання
II. Перевірка домашнього завдання
Правильність виконання вправ домашнього завдання учні перевіряють за зразком.
1.п.23.2.№ 7 : Мо=...; Ме=...; Х=... .
2.Повторення : розв`язування показникових нерівностей.
Фронтальну перевірку якості виконання вправ провести у формі завдання "Поставте замість * цифру або знак, щоб вираз був правильним. Допишіть твердження".
Середній рівень № 1(2) >або а = * * функція * х * -1 |
Достатній і високий рівень №2 (3) + 8× - 3 ≥ 0. Заміна : = t; t *0 + 8t - ≥0 Д = = = Відповідь :....t* -3 ;t* Оберненазаміна * - 3* a = *, функція ... х * -1 Відповідь : ...
|
За правильно виконане домашнє завдання кожен учень одержує 2 бали, за повторення 1 або 3 бали. Отримані бали учні заносять до листа оцінювання.
III. Мотивація навчальної діяльності. Формування мети і завдань уроку.
Учитель. Графічне подання інформації легко сприймати, а тому її зручно обробляти й аналізувати. Все частіше людина в різних сферах своєї діяльності для наочного зображення числових значень величин використовує діаграми. Це слово грецького походження, воно означає "малюнок".
IV. Формування вмінь та навичок. Застосування учнями комп`ютерної програми Microsoft Excel.
Використовуючи план ШМО вчителів математики, інформатики та економіки, демонструю учням діаграми, які показують рівень навчальних досягнень учнів за минулий навчальний рік.
Кожен із вас усе частіше замислюється про участь у ЗНО і вступ до омріяного навчального закладу. В сертифікаційних роботах з математики є завдання з використанням діаграм. Отже, ви повинні вміти будувати, "читати", аналізувати діаграми.
А зараз до вашої уваги презентація "Види діаграм. Їх застосування в різних сферах діяльності людини". Створена ученицею.
Аналіз рекомендованих діаграм дає можливість вам заробити додатковий бал.
Задача 1. Учні 10 і 11 кл. з алгебри і початків аналізу мають за I семестр такі оцінки : 3, 4, 4, 7, 5, 5, 10, 11, 12, 8, 3, 4, 5, 10, 10, 8, 7, 11, 10, 3, 4. Побудувати діаграму ( учні будують самі).
Задача 2.
Обчислити зарплату працівникам. Побудувати діаграму.
Прізвище |
код продукції |
кількість зібраного |
зарплата в грн |
Мельникова |
1 |
210 |
|
Балабанова |
4 |
200 |
|
Владимиров |
2 |
230 |
|
Росоха |
5 |
150 |
|
Догарь |
3 |
200 |
|
Вовна |
3 |
200 |
|
Всього по зарплаті |
|
|
1 |
огірки |
0,2 |
2 |
помідори |
0,25 |
3 |
морква |
0,25 |
4 |
кабачки |
0,2 |
5 |
капуста |
0,22 |
Учні в парах самостійно розв`язують запропоновані задачі №3, №4. Після чого відбувається перевірка з урахуванням зручних способів розв`язування. Наголосити учням, що це економія часу на ЗНО.
Задача 3. ЗНО 2013 рік.
Задача 4. ЗНО 2016 рік.
V. Підсумки уроку.
Пропоную учням в даному твердженні вставити пропущене слово
" Статистика - ...інформації ".
(дизайн)
Заповніть лист оцінювання.
Підсумуйте свої бали, одержані за весь урок і виставте собі оцінку.
Прізвище, ім`я учня |
Домашнє завдання |
Аналіз діаграм |
Побудова діаграм |
ЗНО |
ВСЬОГО |
||
Нова т. |
Повтор. |
№1 |
№2 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. Домашнє завдання.
п.23.2 (Нелін Є. П. Алгебра, 11 кл)
стр.346 № 5 -6; побудови гістрограм і полігона виконувати на комп`ютері.