Урок алгебри в 11 класі: Використання інтеграла для обчислення площ плоских фігур та об'ємів тіл обертання (ділова гра).

Про матеріал

Урок алгебри в 11 класі:

Використання інтеграла для обчислення площ плоских фігур та об'ємів тіл обертання.

(ділова гра)

Перегляд файлу

Урок алгебри в 11 класі:

Використання інтеграла для обчислення|підрахунку| площ|майданів| плоских фігур і|та| об'ємів|обсягів| тіл обертання.

(ділова гра)

Мета|ціль| уроку :

закріплення вмінь учнів користуватися теоретичними знаннями з практики з використанням комп'ютера;

формування умінь учнів використовувати інтеграл для обчислення|підрахунку| площ|майданів| плоских фігур і|та| об'ємів|обсягів| тіл обертання;

напрацювання|відробляння| навичок|навиків| самоконтролю і|та| самоорієнтації|.

Комп'ютерна підтримка: програми GRAN1, GRAN-2D, GRAN-3D.

Хід уроку

I.Вчитель|вчитель|.
Почнемо|зачинатимемо,розпочинатимемо| нашу спільну роботу, з таких слів, які будуть гаслом уроку.

У математиків існує своя мова – мова формул. Розшифруйте математичні записи. Переходячи з однієї кабіни в іншу в чортовому колесі огляду.

Передбачувані відповіді учнів:

Кабіна 1. Операція зворотна диференціюванню називається інтеграцією або відшукуванням|відшуканням| первісної, тобто|цебто| потрібно знайти функцію, знаючи її похідну, іншими словами, знайти перший образ|зображення| функції.

Кабіна 2. Математичний символ невизначеного|неозначеного| інтеграла.  Знайти невизначений інтеграл, це означає знайти усі первісні від нього, при цьому не вказуючи яка саме.

Кабіна 3. Визначений інтеграл вказує яку саме первісну знайти за допомогою меж інтеграції. Визначений інтеграл - це прирости первісних, тобто різниця первісної.

Кабіна 4.

Це формула Ньютона-Лейбніца, за допомогою якої обчислюється|вичисляє| площа|майдан| криволінійної трапеції якщо задана функція буде безперервна на відрізку

Кабіна 5.

Об'єм|обсяг| будь-якої фігури можна обчислити за допомогою інтеграла, якщо відома формула, якій задана площа|майдан| фігури.

Вчитель|вчитель|. Чи можна обчислювати|вичисляти,обчисляти| первісну, використовуючи табличні інтеграли?Так|та|, оскільки|тому що| множина усіх первісних функції називається невизначеним|неозначеним| інтегралом. Згадаємо|пригадаємо| табличні інтеграли за допомогою гри "Простіше простого".

Учні отримують|одержують| тестові завдання|задавання| і|та| виконують їх.

Після виконання тестів йде взаємоперевірка і|та| оцінювання робіт учнів.

Приклади|зразки| тестових завдань|задавань|.

В - 1

Обчислити інтеграли:

1.  ;   а)   1/2;  б)  2;  в)  1;  г)  1,2 .

2.  ;   а)  0 ;  б)  1 ;  в)  -1 ;  г)  2.

3.  ;   а)  б)   в)   -г)  .

4.  ;   а)  ln2;  б)  -ln2;  в)    г)  -

5.  ;   а)  ln3 ;  б)   -ln3 ;  в)    г)  -

6.  ;  a)  1 ;  б)  0 ;  в)  2 ;  г)  -1 .

В - 2

Обчислити інтеграли:

1.  ;   а)   1/2;  б)  2;  в)  1;  г)  1,2 .

2.  ;   а)  ;  б)  1 ;  в)  - ;  г)  2.

3.  ;  а)  б)   в)   -г)  .

4.  ;   а)  2;  б) -2;  в)  ; г) 

5.  ;   а)  3 ;  б)   2 ;  в) -2;  г)  -3.

6.  ;  a)  1 ;  б)  0 ;  в)  2 ;  г)  -1 .

II. Формування умінь учнів використовувати інтеграл для обчислення|підрахунку| площ|майданів| плоских фігур і|та| об'ємів|обсягів| тіл обертання.

Вчитель|вчитель|. Згадаємо|пригадаємо| що таке криволінійна трапеція. Трапеціяце фігура, обмежена графіком безперервної функції y=f(x). Відрізком [a;b] і прямими x=a і|та| x=b.

Трапеція священна фігура у|в| піфагорійців| і|та| можливо в молитвах верховного жерця храму трапеції вам почуються відгомони деяких завдань|задач| на побудову|шикування|. Не бентежтеся|збентежуйте|, але ж завжди і|та| буває: комусь молитви, а комусь проблеми.

Я книги|книжки| священною перегортаю сторінки.

Алгоритм, служи зміцненню|укріпленню| віри!

Сторін|боків| чотирьох вже бачу розміри

І знаю по них побудову|шикування| відбудеться.

Нехай|хай| образ|зображення| трапеції - нашої богині –

Несе нам щастя і|та| радість віднині|відтепер|.

Обчисливши площі|майдани| криволінійних трапецій, ви знайдете ключ|джерело| до розшифровки прізвища того ученого, який сказав:

  "Теорія без практики мертва або безплідна:

практика без теорії неможлива або згубна|шкідлива|.

Для теорії потрібні знання, для практики, крім того і|та| уміння".

        (Декарт)

III. Виконання вправ на ПК із застосуванням програми "GRAN|".

1. Обчислити, заздалегідь побудувавши|спорудити| графіки функцій, площі|майдани| фігур, обмежених лініями, :

а )     д) 

б)      е)  

в)            

г)   

Відповіді:  а)  2;   б)  9;     в)  0,4;   г)  4,5;   д)  4,7;  е)   2,7.

2. Обчислити заздалегідь побудувавши|спорудити| графіки функцій об'єми|обсяги| тіл, утворених при обертанні біля осі абсцис| криволінійної трапеції, обмеженої лініями:

а)

б)

 

 

в)

г)

 

ІV Підведення підсумків уроку.

V Домашнє|хатнє| завдання|задавання|.

М. І. Шкіль Алгебра і|та| початки аналізу, 11 клас

 

1

 

docx
Додано
6 червня 2018
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку