Урок формування вмінь і навичок. Урок пошуку роботи в Центрі зайнятості. Виконання тестів. Розв'язування задач прикладного змісту з математики і географії. Відгадування ребусів. Використання масштабу в різних професіях.
Інтегрований урок з математики і географії по темі «Масштаб»
Тема уроку: розв’язування вправ.
Мета уроку: виробити в учнів вміння і навички розв’язувати прикладні задачі на використання властивостей масштабу, розвивати логічне мислення, виховувати уважність, товариськість, вміння працювати в групі.
Тип уроку: формування вмінь і навичок.
Обладнання: рулетка, комп’ютер, карточки.
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.
Учень.
- Доброго дня! Ми зайшли до вашого Центру працевлаштування, тому що всі шукаємо роботу. Чи можете ви нам щось запропонувати?
Учитель.
- Я рада вітати вас у Центрі. Я – роботодавець. Мені на роботу потрібні працівники, які знають математику, а саме масштаб.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Тоді приготуйте ваші резюме – домашню роботу.
(Учні обмінюються зошитами. Учитель визиває по черзі учнів, які зачитують відповіді до вправ. Якщо відповідь вірна, то учень у зошиті сусіда ставить «+», якщо ні, то «-». Робимо аналіз домашньої роботи і розв’язуємо завдання, при розв’язанні яких виникли в учнів запитання.)
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Тестові завдання.
1) Який з масштабів більший:
а) 1:25; б) 1:300; в) 1:50000.
2) Перетворіть числовий масштаб в іменований: 1: 9000000
а) у 1см - 90км, б) в 1см - 900км; в) в 1см - 9 000 км.
3) У скільки разів відстань на місцевості більша, ніж на плані, якщо місцевість зображена в масштабі 1: 35 000?
а) в 35 000 разів; б) у 35 разів; в) в 3,5 рази.
4) На плані відстань між пунктами 3 см, що відповідає 900м на місцевості.
Визначте масштаб плану?
а) в 1 см - 200 м; б) в 1 см - 300 м; в) в 1 см - 900 м;
5) Визначте, числовий масштаб плану, якщо місцевість на ньому зменшена в 300 разів.
а) 1: 3000; б) 1: 30; в) 1: 300.
6) Якій відстані на плані буде відповідати відстань на місцевості 500 метрів,
якщо масштаб 1 см - 50 м.
а) 20 см, б) 10см; в) 1 см.
На роботу прийнято всіх, з чим я вас і вітаю.
Давайте запишемо в зошити дату вступу на роботу і назву теми, над якою ми будемо працювати (учні записують дату і тему уроку)
Розшифруйте ребус.
Н = Б
,, ,,
ІV. Застосування знань і вмінь
До нашого Центру звернулося багато людей. Це: військові, будівельники, біологи, дизайнери, архітектори, прості селяни та інші. Всі вони просять допомогти їм зробити обчислення. Їхні прохання я перевела на мову математики, тобто склала задачі. Ви готові їх розв’язувати? То ж, вперед!
Задача №1(від архітектора) Виміряти довжину і ширину школи. Накреслити план школи в зошиті.
Задача №2(від туриста) Пішохід вирушив із селища Калинівка до залізничної станції(карта місцевості на мал. 5). Швидкість пішохода дорівнює 80 м/хв. За скільки хвилин пішохід дійде до станції?
Задача №3(від військових) Відстань між двома містами на одній карті дорівнює 6,4 см, а на іншій – 12,8 см. Масштаб першої карти дорівнює 1:3000000. Знайти масштаб другої карти. Зробити висновок.
Задача №4. (від селекціонерів, агрономів, лісників) Нехай ділянка, яку ви обрали для фенологічих досліджень, має розміри 34х20( см), а на аркуші паперу є місце розміром 17х15 (см). Який буде масштаб плану?
Задача №5(від дизайнерів) Що означає масштаб: 1) 10:1; 2) 100:1? У яких випадках застосовують цей масштаб?
Задача № 6 (від біологів) Довжина крила комахи, яку намальовано в масштабі 50:1, дорівнює 20 см. Знайти дійсну довжину крила.
VI. Підсумок уроку.
В яких професіях потрібно використовувати властивості масштабу?
В яких випадках використовується масштаб?
Який масштаб використовують, коли маленькі зображення перетворюють у більші?
Що нового ви дізнались на уроці?
VII. Домашнє завдання.
Намалювати план своєї кімнати у масштабі 1:50. На плані показати розташування меблів.
1