Конспект уроку з математики в 6 класі на тему "Множення і ділення десяткових дробів"

Про матеріал

Розробка уроку "Множення і ділення десяткових дробів" метою якого є систематизація і узагальнення знань та вмінь учнів з теми, розвиток обчислювальних навичок, міжпредметних зв'язків та виховання інтересу до вивчення математики.

Перегляд файлу

Тема уроку: Множення і ділення десяткових дробів.

Мета уроку:

  • систематизувати і узагальнити знання та вміння учнів з теми,
  •  розвивати обчислювальні навички, міжпредметні зв’язки,
  • виховувати інтерес до вивчення математики.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: карта підводного царства, картки з зображеннями морських мешканців  – на звороті завдання, картки з морською тематикою – на звороті кросворд, презентація Power Point.

 

Хід уроку.

 

І. Організаційний етап.

Привітання. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Розгадування кросворду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

п

о

р

і

в

н

я

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

ц

і

л

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

д

р

о

б

о

в

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

р

и

с

к

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

о

к

р

у

г

л

е

н

н

я

 

 

 

 

 

 

 

 

з

в

и

ч

а

й

н

и

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

а

т

у

р

а

л

ь

н

і

д

е

с

я

т

к

о

в

и

й

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

к

о

м

а

 

 

 

 

 

 

 

  1.               Дія,  якою визначають більший десятковий дріб.
  2.               Частина десяткового дробу перед комою.
  3.               Частина десяткового дробу після коми.
  4.               Знак, який розділяє чисельник і знаменник.
  5.               Дія, якою находять приблизне значення числа.
  6.               Дріб з рискою.
  7.               Числа, які використовують для лічби.
  8.               Дріб з комою.
  9.               Розділовий знак в десятковому дробі.

 

ІІІ. Закріплення знань, відпрацювання навичок.

Колективне розв’язування.

Учні по черзі виходять до дошки, витягують картку з зображеннями морських мешканців  – на звороті отримують завдання, розв’язуючи його прикріпляють зображення на карту підводного царства.

 

Електричний скат. Кашалот може не дихати 1 год., а морж може перебувати під водою 0,1 часу кашалота. Скільки часу може перебувати під водою морж?

 

Морська зірка. Лев може бігти зі швидкістю 72км/год. А швидкість акули становить  0,5 швидкості лева. Яку швидкість може розвивати акула?

 

Риба клоун. Гренландський кит має довжину до 21м., а  рибка - клоун  має довжину, що становить 0,001довжини кита. Яка довжина  рибки - клоуна?

 

 

 

Робота в групах (по 6 чоловік).

Дельфін.  Порахуйте ланцюжок та дізнайтесь, скільки років живе дельфін.

                   *0,2     +3,4        +12,305      -9,035       *0,5                   

 

 

Колективне розв’язування.

Кит. Розв’яжіть рівняння та дізнайтесь, яка кількість зубів у кита-кашалота 

 (х + 23,5) : 2,5 = 37,4

 

Акула.  Обчисліть зручним способом,округліть до одиниць та помножте на 4, і ви дізнаєтесь довжину китової акули (в метрах).

4,6 * 2,8 + 3,6 * 4,6 – 5,1 * 4,6

 

Самостійна робота із взаємоперевіркою

І варіант

Корали. Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1,2 м;  4,5 м і 0,7  м дорівнює: а) 3,78м3,      б) 37,8 м3,      в) 0,378 м3,      г) 378м3.

Правильна відповідь підкаже вам, яка риба найбільша на Землі.

 (а – тигрова акула, б – косатка, в – біла акула, г – кашалот)

Риба-вудильник.  Площа прямокутника з сторонами 0,25 м,  і 4,5 м дорівнює:

а) 11,25м2,       б) 1,125м2,   в) 0,1125м2,   г) 1125м2.

Правильна відповідь підкаже вам, що допомагає ловити здобич рибі

(а – зябри, б – ліхтарик, в – хвіст, г - плавці).

ІІ варіант

Корали. Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами     0,6 дм; 8 дм і  1,1 дм дорівнює:  а) 528дм3,   б) 5,28дм3,    в) 0,528дм3,    г) 52,8дм3.

Правильна відповідь підкаже вам, яка риба найменша на Землі.

(а – риба метелик, б – філіппінський бичок, в – риба крихітка, г – гавайський в’юнок).

 Медузи. Площа квадрата зі стороною 3,33 дм дорівнює:

а) 110,889 дм2,   б) 1108,89 дм2,    в) 11,0889 дм2,    г) 11088,9 дм2.

Правильна відповідь підкаже вам, яка тварина на Землі найбільша

(а – слон, б – жираф, в – синій кит, г – тигрова акула).

 

 

Колективне розв’язування.

Риба прилипала.  Рибак впіймав рибу. Коли у нього спитали, скільки важить риба, він сказав: ”Я думаю, що хвіст її важить 1кг, голова важить стільки, скільки хвіст і половина тулуба, а тулуб – скільки голова і хвіст разом ”! Скільки ж важить риба?

 

Морський краб.  Знайдіть значення виразу та дізнайтесь вагу камчатського краба(в кілограмах): 8,2а – 3,5а – 0,4в,   якщо а=10 в = 100

 

Черепаха.  Павучок і черепаха почали свою подорож з одного пункту. Павучок біг із швидкістю 2,1м/год, а швидкість черепахи була в 1,5 рази більше. Яка відстань буде між павучком і черепахою через 30 хвилин.

 

ІV. Домашнє завдання.

V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення і ділення десяткових дробів.

Номер слайду 2

Кашалот може не дихати 1 год., а морж може перебувати під водою 0,1 часу кашалота. Скільки часу може перебувати під водою морж?

Номер слайду 3

Лев може бігти зі швидкістю 72км/год. А швидкість акули становить 0,5 швидкості лева. Яку швидкість може розвивати акула?

Номер слайду 4

Гренландський кит має довжину до 21м., а рибка - клоун має довжину, що становить 0,001довжини кита. Яка довжина рибки - клоуна?

Номер слайду 5

РОБОТА В ГРУПАХ. Порахуйте ланцюжок та дізнайтесь, скільки років живе дельфін.

Номер слайду 6

Розв’яжіть рівняння та дізнайтесь, яка кількість зубів у кита-кашалота (х + 23,5) : 2,5 = 37,4

Номер слайду 7

Обчисліть зручним способом,округліть до одиниць та помножте на 4, і ви дізнаєтесь довжину китової акули (в метрах). 4,6 * 2,8 + 3,6 * 4,6 – 5,1 * 4,6=

Номер слайду 8

Самостійна роботаІ варіант. Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1,2 м; 4,5 м і 0,7 м дорівнює:а) 3,78м3,б) 37,8 м3, ) 0,378 м3,г) 378м3. Правильна відповідь підкаже вам, яка риба найбільша на Землі. (а – тигрова акула, б – косатка, в – біла акула, г – кашалот)Площа прямокутника з сторонами 0,25 м, і 4,5 м дорівнює:а) 11,25м2, б) 1,125м2, в) 0,1125м2, г) 1125м2. Правильна відповідь підкаже вам, що допомагає ловити здобич рибі (а – зябри, б – “ліхтарик”, в – хвіст, г - плавці).ІІ варіант 1. Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 0,6 дм; 8 дм і 1,1 дм дорівнює: а) 528дм3, б) 5,28дм3, в) 0,528дм3, г) 52,8дм3. Правильна відповідь підкаже вам, яка риба найменша на Землі.(а – риба метелик, б – філіппінський бичок, в – риба крихітка, г – гавайський в’юнок). 2. Площа квадрата зі стороною 3,33 дм дорівнює:а) 110,889 дм2, б) 1108,89 дм2, в) 11,0889 дм2, г) 11088,9 дм2. Правильна відповідь підкаже вам, яка тварина на Землі найбільша (а – слон, б – жираф, в – синій кит, г – тигрова акула).

Номер слайду 9

Рибак впіймав рибу. Коли у нього спитали, скільки важить риба, він сказав: ”Я думаю, що хвіст її важить 1кг, голова важить стільки, скільки хвіст і половина тулуба, а тулуб – скільки голова і хвіст разом !” Скільки ж важить риба?

Номер слайду 10

Знайдіть значення виразу та дізнайтесь вагу камчатського краба(в кілограмах): 8,2а – 3,5а – 0,4в, якщо а=10 в = 100

Номер слайду 11

Павучок і черепаха почали свою подорож з одного пункту. Павучок біг із швидкістю 2,1м/год, а швидкість черепахи була в 1,5 рази більше. Яка відстань буде між павучком і черепахою через 30 хвилин.

Номер слайду 12

Мешканці підводного царства

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Птушка Наталя Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
1426
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку