Розробка уроку "Множення і ділення десяткових дробів" метою якого є систематизація і узагальнення знань та вмінь учнів з теми, розвиток обчислювальних навичок, міжпредметних зв'язків та виховання інтересу до вивчення математики.
Тема уроку: Множення і ділення десяткових дробів.
Мета уроку:
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
Обладнання: карта підводного царства, картки з зображеннями морських мешканців – на звороті завдання, картки з морською тематикою – на звороті кросворд, презентація Power Point.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
Привітання. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Розгадування кросворду.
|
|
|
|
|
|
|
|
п |
о |
р |
і |
в |
н |
я |
н |
н |
я |
|
|
|
|
|
|
|
ц |
і |
л |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
д |
р |
о |
б |
о |
в |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
р |
и |
с |
к |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
о |
к |
р |
у |
г |
л |
е |
н |
н |
я |
|
|
|
|
|
|
|
|
з |
в |
и |
ч |
а |
й |
н |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
а |
т |
у |
р |
а |
л |
ь |
н |
і |
д |
е |
с |
я |
т |
к |
о |
в |
и |
й |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
к |
о |
м |
а |
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Закріплення знань, відпрацювання навичок.
Колективне розв’язування.
Учні по черзі виходять до дошки, витягують картку з зображеннями морських мешканців – на звороті отримують завдання, розв’язуючи його прикріпляють зображення на карту підводного царства.
Електричний скат. Кашалот може не дихати 1 год., а морж може перебувати під водою 0,1 часу кашалота. Скільки часу може перебувати під водою морж?
Морська зірка. Лев може бігти зі швидкістю 72км/год. А швидкість акули становить 0,5 швидкості лева. Яку швидкість може розвивати акула?
Риба клоун. Гренландський кит має довжину до 21м., а рибка - клоун має довжину, що становить 0,001довжини кита. Яка довжина рибки - клоуна?
Робота в групах (по 6 чоловік).
Дельфін. Порахуйте ланцюжок та дізнайтесь, скільки років живе дельфін.
*0,2 +3,4 +12,305 -9,035 *0,5
Колективне розв’язування.
Кит. Розв’яжіть рівняння та дізнайтесь, яка кількість зубів у кита-кашалота
(х + 23,5) : 2,5 = 37,4
Акула. Обчисліть зручним способом,округліть до одиниць та помножте на 4, і ви дізнаєтесь довжину китової акули (в метрах).
4,6 * 2,8 + 3,6 * 4,6 – 5,1 * 4,6
Самостійна робота із взаємоперевіркою
І варіант
Корали. Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 1,2 м; 4,5 м і 0,7 м дорівнює: а) 3,78м3, б) 37,8 м3, в) 0,378 м3, г) 378м3.
Правильна відповідь підкаже вам, яка риба найбільша на Землі.
(а – тигрова акула, б – косатка, в – біла акула, г – кашалот)
Риба-вудильник. Площа прямокутника з сторонами 0,25 м, і 4,5 м дорівнює:
а) 11,25м2, б) 1,125м2, в) 0,1125м2, г) 1125м2.
Правильна відповідь підкаже вам, що допомагає ловити здобич рибі
(а – зябри, б – “ліхтарик”, в – хвіст, г - плавці).
ІІ варіант
Корали. Об’єм прямокутного паралелепіпеда з вимірами 0,6 дм; 8 дм і 1,1 дм дорівнює: а) 528дм3, б) 5,28дм3, в) 0,528дм3, г) 52,8дм3.
Правильна відповідь підкаже вам, яка риба найменша на Землі.
(а – риба метелик, б – філіппінський бичок, в – риба крихітка, г – гавайський в’юнок).
Медузи. Площа квадрата зі стороною 3,33 дм дорівнює:
а) 110,889 дм2, б) 1108,89 дм2, в) 11,0889 дм2, г) 11088,9 дм2.
Правильна відповідь підкаже вам, яка тварина на Землі найбільша
(а – слон, б – жираф, в – синій кит, г – тигрова акула).
Колективне розв’язування.
Риба прилипала. Рибак впіймав рибу. Коли у нього спитали, скільки важить риба, він сказав: ”Я думаю, що хвіст її важить 1кг, голова важить стільки, скільки хвіст і половина тулуба, а тулуб – скільки голова і хвіст разом ”! Скільки ж важить риба?
Морський краб. Знайдіть значення виразу та дізнайтесь вагу камчатського краба(в кілограмах): 8,2а – 3,5а – 0,4в, якщо а=10 в = 100
Черепаха. Павучок і черепаха почали свою подорож з одного пункту. Павучок біг із швидкістю 2,1м/год, а швидкість черепахи була в 1,5 рази більше. Яка відстань буде між павучком і черепахою через 30 хвилин.
ІV. Домашнє завдання.
V. Підсумок уроку. Виставлення оцінок.