Конспект інтегрованого уроку математики та ЯДС у 4 класі

Про матеріал
Тема уроку. Закріплення ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух Територія і поверхня України. Мішані ліси. Мета: Систематизувати знання учнів про основні одиниці вимірювання довжини, вправляти у перетворенні іменованих чисел; удосконалювати обчислювальні навички учнів. Закріплювати вміння розв’язувати задачі на рух. Узагальнувати знання учнів про територію і поверхню України. Перевірити знання учнів з теми «Мішані ліси». Формувати уявлення про природу України та її багатства, розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, робити висновки, узагальнювати; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до об’єктів природи, почуття захоплення красою рідного краю; Перевірити знання учнів з теми «Мішані ліси».
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку математики та ЯДС у 4 класі

Тема: Закріплення ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на зустрічний рух

Територія і поверхня України. Мішані ліси.

Мета: Систематизувати знання учнів про основні одиниці вимірювання довжини, вправляти у перетворенні іменованих чисел; удосконалювати обчислювальні навички учнів.

 Закріплювати вміння розв’язувати задачі на рух. Узагальнувати знання учнів про територію і поверхню України. Перевірити знання учнів з теми «Мішані ліси».  

Формувати уявлення про природу України та її багатства, розвивати спостережливість, уміння порівнювати, класифікувати, робити висновки, узагальнювати; виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до об’єктів природи, почуття захоплення красою рідного краю; Перевірити знання учнів з теми «Мішані ліси».  

Хід уроку

І. Організація класу (створення позитивної атмосфери)

 Ось почули ви дзвінок,

 Він покликав на урок.

 Кожен з вас вже постарався,

 До уроку готувався.

  Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати ваші знання з математики та природознавства. Я очікую, щоб ви показали своє вміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, встановлювати співвідношення між одиницями вимірювання довжини та виконувати з ними дії, розв’язувати задачі. В Україні є багато природних об’єктів: гори, моря, озера, рівнини, ліси. Ви пригадаєте, все що вивчали, а я доповню ваші знання про природні багатства і красу Україну. Ми будемо уявно подорожувати Україною. А що ми візьмемо в дорогу, ви дізнаєтесь, виконавши усні обчислення.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Усні обчислення (завдання на картках)

 - Виконати, вставляючи потрібні знаки. А на оберненому боці карток ви прочитаєте, що ми візьмемо з собою в дорогу.

1. «Ланцюжок» (вставити потрібні знаки) 10 * 8....100....30 = 6

 (на оберненому боці картки слово «Успіх»)

 2. Порядок дій: 41 + 12 * 5 – 81 : 9 (на оберненому боці картки слово «Знання»)

3. «Ланцюжок»  58 + 32:18*12+40 (на оберненому боці картки слово «Настрій»)  

4. 5м 60см : 70см (на оберненому боці картки слово «Вміння»)

На території України налічується понад 20 тис. озер. Найбільшим за площею вважають озеро Ялпух в Одеській області. Вода в ньому чиста і прозора, придатна для пиття (слайд)

Найглибшим є озеро Світязь, що на Волині (слайд)

А найвідомішим є озеро Сиваш. Чим воно відоме? (Розповіді дітей)

А яке озеро найкрасивіше? (слайд із зображенням озера Синевир)

Що означає його назва? Де воно знаходиться?

(Назва означає «Синє око». Розташоване воно між горами Карпатами. Вода в ньому прісна, чиста і холодна)

 - Про які озера ви ще знаєте? (Волинське диво)

  В Одеській області є чудове озеро Катлабух. (слайд)

Але останні роки воно починає заростати очеретом. Що станеться з озером , коли воно заросте рослинами і замулиться? (Озеро перетвориться на болото) ІІІ. Повторення вивченого

  Давайте запишемо дані про озера, встановимо співвідношення між одиницями довжини, а два учні пройдуть математичні «Болота випробування»

 Математичний диктант

Запишіть числа:

20000 20010 20100

 - Довжина озера Ялпух 39 км, а ширина 5км. Знайдіть площу цього озера. Кілометри перетворіть у метри і запишіть.

  Встановіть співвідношення між одиницями вимірювання довжини:

  1.    км 80 м = ......м
  1.  .......км.....м
  1.    м = .......см ....мм

              96 дм = .......дм....см

Індивідуальна робота (2 учні)

Виконати ділення: 1 учень: 2064 : 4 = ..... 4600 : 5 = .....

2 учень: Кордон України з Молдовою становить 198 км, а з Білоруссю 975 км. На скільки кордон з Білоруссю довший?

 А з якими ще країнами межує Україна?

 

Пригадайте, які гори є в Україні? (Українські Карпати)

З північного заходу до південного сходу простягаються гори Карпати. Їх довжина понад 270 км, а ширина 110 км. Переведіть ці одиниці довжини у метри. Яка найвища точка Українських Карпат? (гора Говерла)

Її висота 2061 м. Скільки це кілометрів?

А які ще гори є в Україні?

Кримські гори знаходяться знаходяться на півдні Кримського півострова. Найвища гора Роман-Кош. Її висота 1545 м (слайди )

Про рослинний і тваринний світ гір ми будемо вивчати на наступних уроках природознавства.

-         Зараз ми пригадаємо письмове ділення багатоцифрових чисел. Спочатку виконаємо ділення з тими числами, які я вам назвала. Математика

2061 : 9 = …

1545 :5 = …

7836 : 6 = .....

12306 : 3 = ......

1545 : 5 = .....

2061: 3 = .......

 3 км 650 м : 5 = ......

13 см 6 мм : 4 мм = ....

 (Додаткове завдання № 620)

Фізкультхвилинка

 ΙV. Закріплення вивченого матеріалу

Ми з вами на попередніх уроках знайомилися з природними зонами. Яку тему ми вивчали? (Мішані ліси)

Де знаходиться зона мішаних лісів?

Яку має назву?

Яка поверхня Полісся?

Мішані ліси тягнуться з північного заходу до сходу через всю територію України, а її ширина в деяких місцях сягає ста кілометрів. Площа зони мішаних лісів 43 тисячі квадратних кілометрів. (слайд)

На жаль, українське Полісся займає не дуже велику територію, але ліси в Україні дуже гарні. Ви можете переконатися в цьому, подивившись на ці зображення і послухавши вірш (слайди із зображенням мішаних лісів України)

Ліс – це дім, велика хата,

 Ой, як всього там багато:

 Є дерева і кущі,

А вночі ведмідь тріщить.

Є і квіти, є і трави –

Всім звірятам на забаву.

Тут живуть усі на диво –

Хай тут буде все красиво!

-         Про ліс можна говорити багато, але я хочу перевірити ваші знання з теми «Мішані ліси».

(Об’єднаємось в групи)

  Завдання для груп:

1-а. Написати, які характерні ознаки пір року на Поліссі.

2-а. Які хвойні і листяні дерева ростуть у зоні мішаних лісів?

3-я. Які групи тварин водяться у зоні мішаних лісів?

 (Перевірка роботи)

В лісі треба вести себе тихо, щоб не полохати тварин і птахів, прислухатися до голосу лісу і подумати про щось цікаве.

А ми подумаємо над задачею № 605

Про що йдеться в задачі?

Які величини відомі?

Що треба знайти?

Чи можемо відразу знайти всю відстань?

Чому ні? Як ми знайдемо відстань кожного автобуса? (Розв’язання)

А як можна розв’язати задачу другим способом?

На скільки кілометрів зблизилися 2 автобуси за 1 годину?

Хто запише розв’язання задачі виразом? (60 + 62) * 3.

Що треба пам’ятати, розв’язуючи задачі на зустрічий рух?

Хвилинка відпочинку

Ви вже втомилися, давайте відпочинемо. Ви любите відпочивати на морі? Подивіться на це зображення і пригадайте, як ви влітку відпочивали на морі

(слайд)

Які моря є в Україні? (На півдні Україну омиває Чорне море. На південному заході Азовське море)

 Чорне море глибоке і тепле. Середня глибина Чорного моря 1300 м, а найбільша 2245 м. Азовське море менше, ніж Чорне. Воно дуже мілке. Його найбільша глибина 15 м. Взимку Азовське море замерзає.

Ви бачите перед собою завдання на синіх силуетах, які за формою схожі на море. Це математичне море, яке пропонує вам виконати завдання. Ви будете працювати в парі, і тому допомагайте один одному.

Робота в парі

 - Виміряйте відрізки, які символізують шлях від нашого селища до морів, які є в Україні: до Чорного та Азовського. Масштаб : в 1см -10 км.

- Скільки кілометрів до Чорного моря?

- Скільки кілометрів до Азовського моря?

- Переведіть ці величини у метри.

- До якого моря нам ближче?

- На скільки кілометрів?

V. Підсумок уроку

Ми пройшли заочно шлях Україною. Пригадали вивчене, попрацювали над прикладами і задачами. Чи справдилися ваші очікування? Покажіть за допомогою кольорових кружечків свій настрій на кінець уроку.

Яке завдання для вас було найцікавішим?

Продовжіть думку: “Я вчився (лась)...”

“Я зрозумів (ла)...”

“Хотілося б…”

     

 

 

 

 

docx
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
220
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку