21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Конспект інтегрованого уроку на тема «Таємниці золотої осені"

Про матеріал

Тема: Таємниці золотої осені

Мета:

• учити складати невеличкі розповіді про тварин, рослин на осно­ві безпосередніх вражень від спостережень, використовуючи ху­дожнє слово;

• учити знаходити цікаві особливості явищ природи, поєднання кольорів, форм, звуків, захоплюватися красою природи, милу­ватися нею та висловлювати власне захоплення;

• розвивати образну уяву, мислення, міркування, мовлення, умін­ня послідовно висловлювати власну думку;

• виховувати культуру словесного спілкування, любов до рідної природи.Місце проведення:парк;

Попередня підготовка

• За кілька днів до уроку обрати місце проведення уроку —парк;

• оглянути його.

Попередня робота

• Читання творів В. 0. Сухомлинського;

• відгадування та складання загадок;

• інструктаж із техніки безпеки та правил поведінки в природі.

Перегляд файлу

 

Інтегрований урок («Природознавство», розвиток зв'язного мовлення)

(2 клас )

     Тема: Таємниці золотої осені

      Мета:

 учити складати невеличкі розповіді про тварин, рослин на осно­ві безпосередніх вражень від спостережень, використовуючи ху­дожнє слово;

 учити знаходити цікаві особливості явищ природи, поєднання кольорів, форм, звуків, захоплюватися красою природи, милу­ватися нею та висловлювати власне захоплення;

 розвивати образну уяву, мислення, міркування, мовлення, умін­ня послідовно висловлювати власну думку;

 виховувати культуру словесного спілкування, любов до рідної природи.                                          Місце проведення:парк;

Попередня підготовка

 За кілька днів до уроку обрати місце проведення уроку —парк;

 оглянути його.

Попередня робота

 Читання творів В. 0. Сухомлинського;

 відгадування та складання загадок;

 інструктаж із техніки безпеки та правил поведінки в природі.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент
  2. Підсумки фенологічних спостережень

 Яке сьогодні число?

 Яка температура повітря?

 Що можна сказати про стан неба?

 Чи є сьогодні вітер? Який він за силою?

 Чи були сьогодні опади?

 Які зміни відбулися в природі з настанням осені? (Сонце мен­ше посилає проміння, коротшає день, з'являються хмаринки, ста­ли холодними ночі, часто дме холодний вітер, іде дощ.)

II. Повідомлення теми, завдань уроку

 Ми, діти, сьогодні говоритимемо з осінніми деревами. Ви на­вчитеся спостерігати, висловлювати власні думки, складати розпо­віді, казки, бачити у звичайному незвичайне. Ви маєте в осінньому парку перевтілитися у деревце і скласти про нього цікаву казку чи оповідання та розповісти нам.

III. Екскурсія в природу

Учитель виводить дітей у парк.

D:\фото\Осінь 2013\PA090045.JPG

 Подивіться, як гарно осінь одягла дерева у парку. А які де­рева ви тут бачите?

 А зараз відгадайте загадку.

Невидимка ходить в гаї, всі дерева роздягає. (Осінь)

 У жовті, багряні, золотаво-червоні шати одягнені дерева. Ви­рує навколо нас чарівна осінь. Ніхто і ніщо не може стати між ни­ми і природою.

 А чи знаєте ви вірних друзів осені — місяців? (Вересень, жов­тень, листопад)

 Молодці! А чи знаєте ви, як у давнину називали осінніх друзів- місяців? Ні? То слухайте!

Вересень колись називали сівень, адже починали сіяти озимину. Жовтень — хмарунець, тому що часто змінювалась погода, або весільник. У народі так і казали: «Жовтень на весілля багатий». А листо­пад — просто падолист, адже опадає листя. Кожна пора року дарує свою красу: весна — перші ніжні квіти, літо — буйну зелень і сон­це, а осінь — плоди. Які ж плоди дарує нам осінь? (Відповіді учнів.)

Діти, прислухайтеся до тихого погойдування дерев. Вони на вас чекали. Але мені здається, що парк нібито притих, засумував. Чому засумувала природа? (Відповіді учнів.)

D:\фото школа\01112011437.jpg

 Природа сумує за літнім красивим вбранням. Садочок зажу­рився, сумуючи за пташиним співом. Засумувала зів'яла пожовкла травичка, загубивши свою весняну красу.

Гра «Дощик»

Ось і краплинки-краплинки

Пострибали по стежинці.

Хмароньки збираються,

Дощик починається.

 Діти, беріть листочки і ховайтеся, ніби під парасольками, від дощику. (Діти ховаються.)

 Хто саме допоможе нам розігнати хмарку? (Вітерець)

 Пропоную ручками нагнати вітерець, щоб він розігнав хмар­ку. (Діти махають руками.)

 Шкода природі теплого літнього вітерцю. Залишили парк барвисті літні квіти. Діти, якими лагідними словами ми можемо розвеселити наш парк?

 - Ой, який ти, парку, золотавий, спокійний!

 - Як чудово в осінньому парку! 

 - Які чудові листочки!

 Я гадаю, що він почув ваші гарні речення і більш не суму­ватиме. Пройдіться і уважно послухайте шум листя під ногами. Доберіть слова, щоб влучно передали характер цих звуків. (Шелестять, скриплять, шарудять, тріщать)

 А тепер заплющте очі, спробуйте відчути запах осені. (Діти заплющують очі.)

 З чого складається запах осіннього повітря? (Із запаху прив'ялого листя, диму осінніх вогнищ, аромату плодів)

 А тепер знову трішки пограємося! Зберіть листочки, які вам сподобаються.

D:\фото школа\01112011439.jpg

Діти збирають листя, а вчитель запитує їх, з яких вони дерев, якого вони кольору, чому саме їх зібрали діти.

 Молодці, дуже гарні листочки ви назбирали! А зараз зробіть осінній килимок із ваших листочків.

Діти розкладають листочки, створюючи килимок.

 Ми створили чудовий осінній килимок, намагаючись розвесе­лити природу, але щоб відчути, за чим вона так сумує, спробуємо пе­ревтілитися за допомогою ось цієї гарної палички. Нею я зачаклую вас.

Кого з вас я торкнуся, той перетвориться на дерево (дуб, беріз­ку, вишню, клен тощо). А ви, коли я вас торкнуся чарівною палич­кою, вдихніть глибше чисте осіннє повітря і спробуйте кількома ре­ченнями відповісти, за чим сумує дерево.

Учитель торкається дітей «чарівною» паличкою. Вони відповідають, що вони відчувають.

 А тепер за помахом моєї палички ви знову станете дітьми. Спо­добалося бути деревами? Спробуйте скласти невеличку казку чи опо­відання про те деревце, що ви імітували. (Робота в групі.)

Перевірка завдання.

 Діти, дятлик прилетів і розповів, що ось у цієї берізки зігну­лась від вітру гілочка. їй же боляче, так? Скажіть добрі слова дерев­цю. (Відповіді учнів.)

 Молодці! Ви справжні маленькі охоронці природи!

Бережіть комашок, діти,

Кожна з них повинна жити.

Як не стане в нас комах,

То загине кожний птах.

Як не буде бджілок в нас,

То медку ніхто не дасть.

Щоб сади у нас цвіли,

Щоб летіли журавлі,

Щоб пташки у нас співали,

І дерева підростали,

Щоб земля була у квітах,

Бережіть природу, діти!

 Осінь, ти — володарка природи. Перед тобою справжні її охо­ронці. А зараз Осінь запрошує васу танок.

Діти танцюють, узявшись за руки.

 Чи не хотілося б вам набратися сили в осінньому парку? Адже кожна квіточка, травинка, кожне дерево — це частинка при­роди, частинка рідної землі.

Недарма народна мудрість каже: «Немає ліпшої краси, ніж гаї та ліси». Кожна рослинка, кожне деревце має в собі чудодійну си­лу. Якщо людина з доброю душею попросить у неї цієї сили, росли­ни завжди поділяться.

Діти називають лікарські рослини.

 Заплющте очі, прикладіть долоньки до своїх грудей і попро­сіть природу поділитися з вами цією чарівною силою. А тепер розплющте оченята, підійдіть до деревця, що вам подобається, і пого­воріть із ним.

Діти підходять до деревця, розмовляють із ним, гладять стовбур, лис­точки.

 А тепер можна й погратися! Я пропоную вам гру «Яка я кві­точка» .

Учні за допомогою рухів, міміки відображають ту квіточку, що їм до вподоби.

 А зараз попрацюймо! Придумайте казочку чи оповідання про деревце, що вам найбільше сподобалося, та його листочки. (Розпо­віді учнів.)

 Молодці, ви гарно попрацювали, були уважними і старанни­ми сьогодні. Попрощайтеся з осіннім парком! (Діти прощаються.)

 Я гадаю, що ми з вами обов'язково повернемося на це саме міс­це взимку і принесемо паркові свої нові цікаві історії.

IV. Підсумок уроку

 Де ми з вами були?

 Що таке парк?

 Які дерева ви там бачили?

 Що було для вас найцікавішим на уроці?

 Чи сподобалося вам складати казочки та оповідання?

 Молодці, діти! Спасибі вам за роботу.

V. Домашнє завдання

Намалювати малюнок за темою уроку.                                    

Розповісти про урок бать­кам.

Організоване повернення до класу

D:\фото школа\14102011394.jpgD:\фото\фото 3 клас\SDC10696.JPG

Прикмети осені

Досвідчений натураліст може сказати, якою буде зима:

  Що більші мурашники, то суворішою вона завітає в наш край.

Якщо горіхи вродили рясно, а грибів мало — зима буде сніжна і морозна.

  Припинився рух мурашок коло мурашника — чекай негоди.

  Грім у вересні — на тривалу осінь.

  Якщо у жовтні листя з берези і дуба не все опало — чекай суворої зими, якщо все — зима буде тепла.

  Комарі у листопаді — значить, буде м'яка зима.

  Павутиння на рослинах — на осіннє тепло.

 

1

 

docx
Додано
22 липня 2018
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку